Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (3 timer siden):

Den fortjener oppmerksomhet 

 

Det kan man gjerne si, men nå er det ikke slik at ingen har hørt om Plaid for å si det mildt, så når man ikke har funnet det verdt å teste den så er det nok fordi akselerasjon i seg selv ikke imponerer efrarne biljournalister.

Lenke til kommentar
17 hours ago, Emsal said:

Noen her som har kjøpt noe beskyttelse på fronten? Har hørt at elbiler uten grill foran ofte får sprut skader og innsekter som setter seg fast og at det derfor anbefaler med blank folie?

Jeg kjørte på langtur med Model 3 ifjor sommer i slutten av juli - begynnelsen av august. Ja jeg ville tatt på noe for å beskytte, for den turen ødela lakken på frontfangeren min. 

Ellers må man i hvert fall kjøre rundt med et kit som dette i frunken, og vaske hver gang man lader eller noe

153705772_Screenshot2023-05-08at09_19_20.png.cb374b880a2e955a72c3f38e840fa563.png1675373916_Screenshot2023-05-08at09_19_36.png.5f25a1340a36306e794b9472fddf5962.png999651999_Screenshot2023-05-08at09_19_44.png.7fb070dbd63dc1243d3257579a73e804.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (14 minutter siden):

Jeg kjørte på langtur med Model 3 ifjor sommer i slutten av juli - begynnelsen av august. Ja jeg ville tatt på noe for å beskytte, for den turen ødela lakken på frontfangeren min. 

Ellers må man i hvert fall kjøre rundt med et kit som dette i frunken, og vaske hver gang man lader eller noe

153705772_Screenshot2023-05-08at09_19_20.png.cb374b880a2e955a72c3f38e840fa563.png1675373916_Screenshot2023-05-08at09_19_36.png.5f25a1340a36306e794b9472fddf5962.png999651999_Screenshot2023-05-08at09_19_44.png.7fb070dbd63dc1243d3257579a73e804.png

God coating/beskyttelse og hyppige avspylinger fjerner det aller meste det og. Også kan man heller ta en grundig vask lår en kommer hjem igjen. 

Forøvrig et godt tips er å legge bløte mikrofiberkluter på de områdene med mye insekter og la dette virke en liten stund. Da slipper man atter et kjemikalieprodukt som halveis fungerer. 

Lenke til kommentar
Emsal skrev (18 timer siden):

Noen her som har kjøpt noe beskyttelse på fronten? Har hørt at elbiler uten grill foran ofte får sprut skader og innsekter som setter seg fast og at det derfor anbefaler med blank folie?

Å legge blank folie som beskytter mot steinsprut er en veldig god idé å få gjort. Det finnes nok ferdigpakker til din bil, men alle som driver seriøst med folie og lakk tilbyr ofte å legge slikt på biler.

Insekter blir nok ikke lettere å få av bare fordi det legges på folie. En god coating/voks gjør det lettere å fjerne dette. 

Lenke til kommentar

Jommen ikke så lett å forholde seg til finansieringstilbudet som Tesla kjører. Nå har jeg signert på 1,99% rente, men iflg selgeren på telefon skal det jo bare tilfeldigheter til om det plutselig bikker juli før bilen kommer og jeg ikke får tilbudet allikevel. Ganske tullete å forholde seg til det der. Enn så lenge er forventet levering 7.-30.juni...

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (48 minutter siden):

Jommen ikke så lett å forholde seg til finansieringstilbudet som Tesla kjører. Nå har jeg signert på 1,99% rente, men iflg selgeren på telefon skal det jo bare tilfeldigheter til om det plutselig bikker juli før bilen kommer og jeg ikke får tilbudet allikevel. Ganske tullete å forholde seg til det der. Enn så lenge er forventet levering 7.-30.juni...

Ja her har Tesla stort forbedringspotensial, dessverre.

Jeg har dog vært heldig med mine estimater for levering, stort sett. Kommer ikke på noen store utfordringer.

Lenke til kommentar
2 hours ago, bzzlink said:

Jeg kjørte på langtur med Model 3 ifjor sommer i slutten av juli - begynnelsen av august. Ja jeg ville tatt på noe for å beskytte, for den turen ødela lakken på frontfangeren min. 

Ellers må man i hvert fall kjøre rundt med et kit som dette i frunken, og vaske hver gang man lader eller noe

God ide å ha med seg på langtur ja. Greit å få det bekreftet.

1 hour ago, Hansien said:

Å legge blank folie som beskytter mot steinsprut er en veldig god idé å få gjort. Det finnes nok ferdigpakker til din bil, men alle som driver seriøst med folie og lakk tilbyr ofte å legge slikt på biler.

Insekter blir nok ikke lettere å få av bare fordi det legges på folie. En god coating/voks gjør det lettere å fjerne dette. 

Skal ringe rundt og høre hvor mye de tar for noe slikt noe. Jeg har uansett tenkt å ta lakkforsegling på bilen først, også evnt. coating etterpå.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Nimrad said:

Ville tenkt meg om en ekstra før man folierer bilen sin kun for beskyttelse. Det er nesten garantert dyrere enn å fikse på småskader underveis/når man skal selge. Og alt etter hvilken lakk man har så ødelegger det jo noe av looken.

Jeg er ikke så redd for looken, tror den blir ganske skjult, men det er noe du sier med kost vs nytte. Har sendt mail ang. pris så får se hva de sier.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (6 minutter siden):

men det er noe du sier med kost vs nytte

Jeg undersøkte og spurte en del for noen mnd siden selv. Det virket som de fleste var enige om at det er billigere å levere bilen inn til lakkeringsverksted for småreparasjoner hvis målet er plettfri bil. Endte hvertfall opp med å droppe det selv. Kommer til å behandle med keramisk lakkforsegling selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nimrad said:

Jeg undersøkte og spurte en del for noen mnd siden selv. Det virket som de fleste var enige om at det er billigere å levere bilen inn til lakkeringsverksted for småreparasjoner hvis målet er plettfri bil. Endte hvertfall opp med å droppe det selv. Kommer til å behandle med keramisk lakkforsegling selv.

Er det mye utstyr man trenger selv? Tenkte å levere den inn, men prisen kommer på 13k.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (1 minutt siden):

Er det mye utstyr man trenger selv? Tenkte å levere den inn, men prisen kommer på 13k.

For kjeramisk forsegling? Nei. Men man får typisk ikke kjøpt like kraftige saker som proffe verksted benytter seg av sånn jeg har forstått det. Jeg har ikke kjøpt inn enda, men man får typisk kjøpt "alt-i-ett"-pakke som kommer med utstyret du trenger. Men du må ha utstyr fra før av til en ordentlig vaske og bone-jobb før du tar på coating.

https://www.garasjetid.no/autoglym/9797/autoglym-uhd-ceramic-coating-keramisk-coating-12mnd-varighet f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...