Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat
  • Depart from transit country or district

    2020-07-19 14:49:00 [GMT+8]

  •  

    Hand over to airline

    2020-05-21 23:30:59 [GMT+8]

  •  

    Order information received by carrier

    2020-05-21 12:36:49 

  •  

    Received by line-haul

    2020-05-21 12:36:48 [GMT+8]

  •  

    Outbound in sorting center

    2020-05-21 12:36:48 [GMT+8]

  •  

    Inbound in sorting center

    2020-05-21 11:58:38 [GMT+8]

  •  

    Accepted by carrier

    2020-05-21 11:28:38 [GMT+8]

  •  

    Order information received by carrier

    2020-05-20 08:55:06 

Håper ingen venter på pakker sendt med singapore post. Dette er en av 6 pakker jeg venter på, den første sendt i april, den siste sendt midten av juni. 3 sporingsnr har enda ikke data, mens 3 andre har data som ligner på dette.... altså ca 2mnd fra pakken er sendt til den faktisk sendes fra singapore.

Urk.

Lenke til kommentar

Jeg hadde to pakker på vei fra samme butikk/avsender.

Begge ankom Norge samme dag, med ca 10min mellomrom i følge sporingsnummeret jeg fikk fra avsender.
Den ene kom da rett inn i sporings appen av seg selv, mens den andre fikk jeg aldri noe mer info om før mange dager etter at den egentlig var henteklar.

Da med slik hentelapp i postkassen.
?
 

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Selv etter å ha lest gjennom deler av tråden er jeg noe usikker på situasjonen


Kan jeg f.eks bestille en USB-C-kabel (30kr) fra AliExpress uten å måtte tenke på mva og toll? AliExpress ligger på VOEC-listen, men tilbyr ingen mulighet for å legge til mva ved betaling?

Hva vil evt. skje når denne kommer til Norge? Er fristen fra 1.April utsatt på ubestemt tid? Sto noe om at de vil sjekke tilfeldige pakker?

Har egentlig ingen problem med å måtte betale mva, men toll-gebyret er jeg lite giret på å måtte betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (32 minutter siden):

Hos eBay blir moms (VAT) trukket automatisk og det blir ingen ekstra gebyrer. Går ut i fra AliExpress har noenlunde samme systemet.

Har du mottatt pakke også, og kan bekrefte at det ikke blir noe ekstra når den også kommer hit til Norge?
Ser det blir lagt på ja om jeg prøver og bestille noe fra ebay.

Er bare redd for at det liksom ikke fungerer, og at det blir ekstra toll og dritt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (8 minutter siden):

Er bare redd for at det liksom ikke fungerer, og at det blir ekstra toll og dritt. 

Det kan hende at selgeren ikke merker pakken skikkelig men du kan jo bevise at mva og sånn er betalt. Opplevd noe lignende selv og da holdt det å sende dokumentasjon på betaling til de som gjennomførte tollbehandlingen.

Lenke til kommentar
On 7/16/2020 at 3:53 PM, Merko said:

Uhm. Nå er det du som driver på med "mobbing" / personangrep... 

Du skrev jo selv at du brukte svenskenes nettbutikk??

Dustinhome.no er en NORSK registrert nettbutikk. Ja, de har varelageret i Sverige, men det har også Elkjøp og veldig mange andre norske nettbutikker..

Mye kverrulering fra deg. Tror jeg har skrevet at det er en svenskeid nettbutikk. Men kan du sitere det jeg skrev, er sikkert flere sider bakover. Begynner å gå litt trøtt denne kverruleringen.

Det er mange svenskeide aktører i det norske markedet, og det er dette jeg har ment hele tiden om Dustin. Så da er vel det oppklart da?

Lenke til kommentar
On 7/16/2020 at 4:17 PM, MariusJS said:

Tollsenteret til posten er for ordens skyld på Lørenskog, ikke i Lillestrøm.

Meg bekjent går også all import av småpakker og brev innom der, selv om ikke nødvendigvis alt scannes der.

 

Når det kommer til sporing så er vel en av de beste løsningene jeg funnet så langt 17track.net, der får du også opp den norske sporingen, da noen pakker har ett nummer som sender oppgir, mens pakken vil ha ett annet sporingsnummer hos posten.

Støttes, der var nettadressen jeg selv har nyttet meg av.

Lenke til kommentar
On 7/17/2020 at 8:20 AM, MariusJS said:

Forøvrig koselig med post annenhver dag, har 2x pakker som ville kommet i dag, men nå kommer på mandag :wallbash:

Har sittet litt på gjerdet med hele utenlandsbestillingene, i påvente at nettbutikkene skal oppfatte at de må legge om med ordentlig opplegg for norske kunder. Hyggelig at mange av dere er prøvekaniner så en del av oss andre kan slippe akkurat det i overgangsperioden. Dersom det er noe jeg virkelig ønsker å kjøpe, så er det jo kjipt om en ender opp med et saftig flere hundrekroners påslag fordi selger ikke fulgte framgangsmåten som må til.

Lenke til kommentar
On 7/20/2020 at 11:55 PM, Dubious said:

De gangene pakkene ikke har kommet opp i appen, så har jeg lagt de til selv
Seriøse selgere sender deg sporingsnummer per e-post

Men, det kan fordyre frakten, og det er ikke alltid man kan velge forsendelsesmetode i nettbutikkene. Enten må man da stå over kjøpet, eller så må man inn en en helsikkens dialog om forsendelsesmetode og der og da forsvant jo "kjøpe med ett klikk"-opplegget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...