Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Merko said:

Da havner de heller ikke på post i butikk ? 

Så fremt det ikke er sendt som et brev som ikke får plass i postkassen da..

Brev eller rekomanndert brev, ja :)

 

5 minutes ago, Gouldfan said:

Lille-Oslo...

 

:laugh: Er vel forøvrig mere digitale medier som har drept slike sjapper.

Endret av MariusJS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Merko said:

Det kan du gjøre selv på posten.no, trenger ikke bruke opp tiden til de ansatte i Post i Butikk på det der..

Edit: Burde egentlig heller ha svart deg at det der er en hersketeknikk du nytter. En slags form for mobbing for å terge ut nye svar. Så hvem er trollet i diskusjonen? Jo, deg kan det virke som.

Skal du ha ting inn med teskje også. Får leke teskjekjerringa med deg da:

Ja etter tredjepartssporing har vært nyttet så har det vært en blandet opplevelse hvor sporing for noe dukker opp på Posten.no, men andre ganger dukker opp bedre på Bring.no alt ettersom (selv om disse burde være nokså kompatible sporingssystemer).

Jeg er ikke en udugelig postmottaker som ikke kjenner til de norske sporingsverktøyene. Det burde du ha skjønt når jeg nevnte at jeg hadde funnet gode tredjeparts utenlandske sporingsverktøy som spesialiserer seg på kinesiske forsendelser.

For hvem "vanlig postmottaker" finner på å lete opp disse kinasporingsverktøyene? Og så mangler kompetanse til å besøke Posten.no og Bring.no?

Disse kinesiske sporingsverktøyene har alltid vært bedre enn posten sine. Så når sendingen har ankommet Norge så har Posten og andre ledd som nytter Posten som siste forsendelsesledd et forklaringsproblem på hvor forsendelsen befinner seg. Ofte så har de ruget på sendingene i dagesvis på Lørenskog, eller det kan ihvertfall virke som om atte det er det som skjer. For det er ved grensepasseringer alle sporingsproblemer ser ut til å dukke opp her til lands.

Hva ellers kan man si som postmottaker, som ikke kjenner postsystemene inn og ut?

 

Edit2:

Det kan virke som smør på flesk å måtte nytte kinesisk + norske pakkesporesystemer. Men, det er hva man ender opp med som Ebay, Aliexpress m.fl. handler. Når Posten feiler med å legge hentelapper, og de ansatte er så grønne i knollen eller robotarbeidere som bare gjør A, men ikke følger opp B når de ser en pakke som ikke er avhentet. Eller som feiler på A, og så gjør B og C istedetfor. Eller feiler på B. Tror det er utgreiet nok nå. Gidder ikke å dvele mere med hva A, B og C er.

Det skaper slike situasjoner hvor mottaker er "engstelig" for at pakken ikke skal ankomme. Som igjen skaper situasjoner hvor Post-i-butikk ansatte må utsettes for en del ekstra bryderi.

Ok, da er det kun opp til lederen i Post-i-butikk å melde tilbake sentralt i systemet, og så må enten Posten ta ansvaret å rydde opp i rotet sitt, eller leve med at de får dårlige skussmål. At nye mer effektive organisasjoner tar over deres funksjoner.

Faktisk så har Postnord vært bedre enn Posten på forsendelser i fra Komplett.no for mitt vedkommende. Velger alltid Postnord nå om jeg kan.

Og jeg vet at det finnes folk som igjen hater Postnord fordi de feiler der de måtte bo, og at de igjen "elsker" Posten.

 

Edit3:

Har helt boikottet DustinHome (svenskenes nettbutikk) som ikke orker å styre med særnorske postsystemet. Det er klin umulig for meg å motta sendinger fra DustinHome lengre, på tross av at det fungerte før i tiden. Dette sier en del om hvor sjukt alt er i Norge, når en så nær skandinavisk nettbutikk ikke gidder å sende varer til meg.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
G skrev (22 minutter siden):

Edit: Burde egentlig heller ha svart deg at det der er en hersketeknikk du nytter. En slags form for mobbing for å terge ut nye svar. Så hvem er trollet i diskusjonen? Jo, deg kan det virke som.

p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc829d96a1735d5df4a3627ea0ae69f6b23948d7e7e7fdd3023b3d380e26be0d5.jpg?alt=media&token=6b5a3730-71b3-4d94-a629-13d211199a18 

G skrev (22 minutter siden):

Ja etter tredjepartssporing har vært nyttet så har det vært en blandet opplevelse hvor sporing for noe dukker opp på Posten.no, men andre ganger dukker opp bedre på Bring.no alt ettersom (selv om disse burde være nokså kompatible sporingssystemer).

Virker nesten som du må ha inn ting med teskje. Det sporingsnummert du trapper opp med hos Post i Butikk, kan du bruke på Posten.no. Får du ingen treff der, så får heller ikke de i Post i Butikk opp noe i sine systemer. Ergo du kaster bort din egen og folkene i Post i butikk sin tid.

G skrev (23 minutter siden):

Jeg er ikke en udugelig postmottaker

 

Nei jeg vet ikke, men siden du selv sier at du har blitt en lokal kjenning på det lokale postkontoret pga pakkene dine, så må man jo lure :) p%2FcCekIt6%2Fs%2F23e76b3621dd8645d9394016eec40e643d242e01189cbdfba26ffb29b26f091a.gif?alt=media&token=2c1a799c-619a-434d-b1a9-abd8bc8c5d94 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Merko said:

p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc829d96a1735d5df4a3627ea0ae69f6b23948d7e7e7fdd3023b3d380e26be0d5.jpg?alt=media&token=6b5a3730-71b3-4d94-a629-13d211199a18 

Virker nesten som du må ha inn ting med teskje. Det sporingsnummert du trapper opp med hos Post i Butikk, kan du bruke på Posten.no. Får du ingen treff der, så får heller ikke de i Post i Butikk opp noe i sine systemer. Ergo du kaster bort din egen og folkene i Post i butikk sin tid.

Nei jeg vet ikke, men siden du selv sier at du har blitt en lokal kjenning på det lokale postkontoret pga pakkene dine, så må man jo lure :) p%2FcCekIt6%2Fs%2F23e76b3621dd8645d9394016eec40e643d242e01189cbdfba26ffb29b26f091a.gif?alt=media&token=2c1a799c-619a-434d-b1a9-abd8bc8c5d94 

Herregud. Forstod du ikke dette selv. </sarkasme>

Endret av G
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Merko said:

Nei jeg vet ikke, men siden du selv sier at du har blitt en lokal kjenning på det lokale postkontoret pga pakkene dine, så må man jo lure :) p%2FcCekIt6%2Fs%2F23e76b3621dd8645d9394016eec40e643d242e01189cbdfba26ffb29b26f091a.gif?alt=media&token=2c1a799c-619a-434d-b1a9-abd8bc8c5d94 

Det er ikke noe å lure på. Jeg har forklart at jeg har opplevd en rekkefølge av at hentelapper ikke har ankommet meg, og at det så har blitt returnert til avsender. Er ikke noe mere å lure på!

Dette er glidd over til nært mobbing fra deg.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (32 minutter siden):

Har helt boikottet DustinHome (svenskenes nettbutikk) som ikke orker å styre med særnorske postsystemet. Det er klin umulig for meg å motta sendinger fra DustinHome lengre,

Da vil jeg anbefale at du bruker deres norske nettbutikk (jeg tror de har samme varelager og beholding). Dustinhome.no.

G skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe å lure på. Jeg har forklart at jeg har opplevd en rekkefølge av at hentelapper ikke har ankommet meg, og at det så har blitt returnert til avsender. Er ikke noe mere å lure på!

Nei du om det. Min erfaring er at det ikke er et veldig utberedt problem, selv om de fleste kan ha opplevd dette. Men at dette skjer med deg såpass ofte høres litt... merkelig ut :) Men man kan jo ha uflaks.

G skrev (2 minutter siden):

Dette er glidd over til nært mobbing fra deg.

Om du føler deg mobbet over det jeg skriver så må jeg beklage, det var ikke meningen :) Trekk pusten og tell til 10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Merko said:

Da vil jeg anbefale at du bruker deres norske nettbutikk (jeg tror de har samme varelager og beholding). Dustinhome.no.

Jeg har ikke brukt Dustinhome.in om det er det du går rundt og tror. Igjen så er dette bare lirking på grensen til mobbing.

Det er faktisk litt røping av personlig informasjon om jeg hadde forklart hva som er hemskoen til Dustin. Er åpenbart Dustin som ikke skjønner seg på det norske postsystemet, og om de hadde turt å sende meg noe så hadde det ankommet. Men, de har vel brent seg på noe da. Derfor boikotter jeg dem, fordi det er Dustin som er vanskelige.

Sikkert en og annen annen norsk sjel som har opplevd nøyaktig det samme med Dustin. Jeg skal la det henge løst i luften slik, så kan du gå å lure noen måneder på hva i all verden sært dette går ut på. Kan hende en annen sjel dukker opp og gjetter riktig, men det får man bare se an.

Jeg gidder ikke å forholde meg til inkompetent brukerstøtte hos Dustin, når konkurransen er så hard. Vil jeg ha svensk så kan jeg trappe opp fysisk i butikk eller via nettbestilling i fra Netonnet. De er ordentlige. De kan man like som nettbutikk (+ for også å ha fysisk butikk).

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke brukt Dustinhome.in om det er det du går rundt og tror. Igjen så er dette bare lirking på grensen til mobbing.

Huh? Det du skriver gir jo ingen mening i det hele tatt. Først skriver du at du ikke vil handle hos Dustinhome lenger, pga du av en eller annen grunn bruker den svenske nettsiden deres, så når jeg anbefaler deg å ta i bruk den norske nettsiden, som fungerer helt fint for norske brukere, så sier du at "Jeg har ikke brukt Dustinhome om det er det du går rundt og tror." Så mener du at det er mobbing fra min side? Herregud, ta deg sammen. Du fremstår ikke som noe annet enn en "Keyboard warrior".

Nå er jeg ikke storkunde hos Dustin, men har flere titalls pakker fra dem over tid. Aldri hatt noen problemer.

Uansett så foreslår jeg at vi stopper vår lille diskusjon, da det er på grensa til off-topic. Du kan heller sende meg en PM om du vil diskutere det videre. :)

 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Merko said:

Huh? Det du skriver gir jo ingen mening i det hele tatt. Først skriver du at du ikke vil handle hos Dustinhome lenger, pga du av en eller annen grunn bruker den svenske nettsiden deres, så når jeg anbefaler deg å ta i bruk den norske nettsiden, som fungerer helt fint for norske brukere, så sier du at "Jeg har ikke brukt Dustinhome om det er det du går rundt og tror." Så mener du at det er mobbing fra min side? Herregud, ta deg sammen. Du fremstår ikke som noe annet enn en "Keyboard warrior".

Nå er jeg ikke storkunde hos Dustin, men har flere titalls pakker fra dem over tid. Aldri hatt noen problemer.

Uansett så foreslår jeg at vi stopper vår lille diskusjon, da det er på grensa til off-topic. Du kan heller sende meg en PM om du vil diskutere det videre. :)

 

Men faen da. Du tror jeg har brukt noe annet enn .no hos Dustin. Hvor dust går det an å bli?

Har aldri brukt noen svensk nettside, men det ser det jo ut som om at du har gjort.

Jeg tror heller ikke at du har hatt noen problemer. Men, jeg kommer ikke til å røpe hvorfor Dustin ikke klarer å serve alle norske kunder. Det får du pent finne ut sjøl, eller at andre som har tilsvarende erfaring kanskje røper det.

Jeg sa jo at jeg også har mottatt pakker helt fint fra Dustin før i tiden. Inntil nylig, for nå går det ikke an lengre. Bare fordi det jobber noen nye duster hos Dustin.

Kommer aldri til å få lyst til å fortsette noe kundeforhold hos Dustin noensinne igjen. Er strålende fornøyd med Netonnet, Elkjop.no, Komplett.no. Disse tre klarer som regel å tilfredstille mine behov. Ellers så nyter jeg greit av en rekke EL-kjeder med fysisk butikk. Samt at jeg en sjelden gang kan bestille noe fra Proshop eller fra ComputerSalg.no (dansk), men også litt nå og da fra Ebay og AliExpress.

Skulle gjerne støttet Kl.ink, men inntil videre så har Komplett fått ganske mange av mine kjøp.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (35 minutter siden):

Men faen da. Du tror jeg har brukt noe annet enn .no hos Dustin. Hvor dust går det an å bli?

Uhm. Nå er det du som driver på med "mobbing" / personangrep... 

G skrev (35 minutter siden):

Har aldri brukt noen svensk nettside, men det ser det jo ut som om at du har gjort.

Du skrev jo selv at du brukte svenskenes nettbutikk??

G skrev (1 time siden):

Har helt boikottet DustinHome (svenskenes nettbutikk) som ikke orker å styre med særnorske postsystemet.

 
 
 
 
 
 
 
 

Dustinhome.no er en NORSK registrert nettbutikk. Ja, de har varelageret i Sverige, men det har også Elkjøp og veldig mange andre norske nettbutikker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Åååiijjjjjj!! Ser det er lurt å filtrere visse brukere.
Utfordringer med å spore "pakker"... da bør man ikke bestille noen ting på nett. :)

Ad "brevpakker".. ("registered/royal/... mail") så blir det ikke alltid sporet etter at de ankommer Norge, men stort sett alt er innom "lille-oslo" (Lillestrøm) hvor det sitter noen og "scanner" (gjerne åpner/sjekker) forsendelser.

Når man bestiller mye forskjellig på nett er posten bare en av mange man må forholde seg til.
Alle har sin egen løsning for sporing som er grei å bruke (når man skjønner det da) :D


 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, TL1000S said:

Åååiijjjjjj!! Ser det er lurt å filtrere visse brukere.
Utfordringer med å spore "pakker"... da bør man ikke bestille noen ting på nett. :)

Ad "brevpakker".. ("registered/royal/... mail") så blir det ikke alltid sporet etter at de ankommer Norge, men stort sett alt er innom "lille-oslo" (Lillestrøm) hvor det sitter noen og "scanner" (gjerne åpner/sjekker) forsendelser.

Når man bestiller mye forskjellig på nett er posten bare en av mange man må forholde seg til.
Alle har sin egen løsning for sporing som er grei å bruke (når man skjønner det da) :D

Tollsenteret til posten er for ordens skyld på Lørenskog, ikke i Lillestrøm.

Meg bekjent går også all import av småpakker og brev innom der, selv om ikke nødvendigvis alt scannes der.

 

Når det kommer til sporing så er vel en av de beste løsningene jeg funnet så langt 17track.net, der får du også opp den norske sporingen, da noen pakker har ett nummer som sender oppgir, mens pakken vil ha ett annet sporingsnummer hos posten.

Endret av MariusJS
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
superfastjellyfish skrev (På 12.7.2020 den 13.49):

Ja, verdien var langt over 350. Pakkene var merket med salgsverdien, uten VOEC-merking. Dermed ble de fortollet

Jeg har kommet meg unna slikt tidligere ved å dokumentere salgssummen hvor dette har vær spesifisert. Man skal ikke betale avgifter to ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...