Gå til innhold

Grensen på 350 kroner for netthandel fjernes!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 7/12/2020 at 11:51 AM, MariusJS said:

Det er transportøren, altså UPS som sender det videre til inkasso, så det er også de som skal forsikre seg om at fakturaen er motatt i utgangspunktet. Du har en sterk sak om å ikke betale gebyret, så der ville jeg bare stått på mitt, har egentlig generelt positiv erfaring med inkassobyråer når du får dem på telefonen, på epost er de litt mer krasse.

Jeg må jo si meg enig, personlig syntes jeg egentlig det hadde vært en minst like grei løsning om man selv kunne gått på nett og betalt moms før pakken kom til norge, og da sluppet fortollingsgebyret, det er jo det som er drepen på en del små pakker.

Personlig hadde jeg altså ikke tatt imot pakken hvor posten krevde fortollingsgebyr, da kunne den fått gå i retur mot at jeg fikk pengene tilbake.

Problemet er nok forbindelsen mellom at du har betalt og pakken. Det er nok enklere at avsender styrer med alt på forhånd, og at pakken er merket på forhånd. Det der vil vel gå seg til omsider.

Er jo enklere å sende e-post enn å vente i telefonkø.

Lenke til kommentar
On 7/12/2020 at 12:55 PM, Mr.M said:

jeg antar at begge pakkene hadde verdi over kr. 350 ?

hvis ikke, har ingen lov å kreve noe gebyrer eller moms. Såvidt jeg vet, gjelder unntaket/overgangsbestemmelsen om at "350 kroner grensen" inntil videre fungere på gammelt vis. Så heller ikke Posten har lov å prøve seg, hvis noen opplever det.

Det er visstnok Finansdepartementet som må fatte vedtak om fra hvilken dato VOEC formelt innføres, til å gjelde også forsendelse under kr. 350. Ingen har sett noe slikt ennå.

Skulle ikke overgangsregelen opphøre omkring 1. juli da?

Lenke til kommentar
On 7/12/2020 at 5:57 PM, MariusJS said:

Kjøp på eBay eller en sjappe med decent kundeservice istedetfor der du handler i dag?

What? Den setningen ga lite mening. Skrevet i fylla eller var du overarbeidet (nattarbeidet) når du skrev den? :wee:

 

What the fuck. Her var det jeg som leste Kjøpt istedetfor kjøp. Sorry :lol:

Endret av G
Lenke til kommentar
1 minute ago, G said:

Herlig, sjukt. Covid-19 unnskyldning?

Hadde ikke overrasket meg om det er unnskyldningen de velger å bruke, men offisielt så har de vel ikke kommet med noen forklaring utover at systemene egentlig ikke helt er på plass enda.

Begynner å bli kort til EU kommer med sin løsning, så mitt synspunkt er at hele VOEC greia er en dårlig spøk og bortkastede skattepenger, vi kunne like gjerne ventet på EU sin løsning og hengt oss på den, enklere for alle parter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Merko said:

Er kun om du er registrert i appen at du vil få varsling der.

Pakken ligger på postkontoret i 2 uker før den sendes i retur, du vil få påminnelse pr brev om den ikke hentes.

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬Signatur▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Innlegget nyttig? Gjerne
p%2FcCekIt6%2Fs%2Fc0055d5e8159ef002082002d4fdd957ea3f2f700997d71680fac236d7f76f2b8.png?alt=media&token=a4212806-1e92-4f27-8088-4e0a236dfdaceller p%2FcCekIt6%2Fs%2F8fad5e0eaf8e56c53a0435975507da422a2720d27948ca7425cfdaa539ce43fa.png?alt=media&token=65357791-b322-43bc-b72a-c0712e285364 innlegget!
Mine Anbefalte Chrome / Edge Plugins

Noe jeg ikke fikk. Og det var en britisk selger på Ebay.

Fikk bare tilbakemelding om at jeg aldri hadde hentet varen. Sannheten var at jeg aldri fikk hentemelding. Skjedd meg flere ganger etterpå også det samme. Er blitt en kjenning i Post-i-butikk pga. dette. For en stund jeg hadde en god førjulsmengde bestillinger gikk jeg flere ganger i uken og spurte om det hadde kommet noe til meg. Sjuke greier hele postsystemet!

Det er aldri helt knirkefritt.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, MariusJS said:

Har også opplevd å få både påminnelse og original hentelapp samtidig :huh:

Har kun en eller to ganger opplevd at ting har gått i retur uten å få info om at de har kommet.

 

Har også hatt en pakke som kom 18mnd etter den var "forsvunnet" :new_woot:

Når jeg har spurt hvorfor ting oppleves så sært på Post-i-butikk, så har jeg fått til svar at de i PiB ikke lager hentelappene selv, men dette sendes som en slags brevsending fra et mer sentralt sted innad Posten-systemet. Så de i PiB må også vente på å motta disse hentelappene så de kan få gitt dem videre til deg. Tragisk dårlig oppfølgingsystem, når butikken selv ikke bare kan printe det ut i det pakken skannes inn på selve hentestedet.

Dette er bare mennesker som har en butikkarbeidsplass. Så jeg kan ikke gå god for at det er slik det i praksis fungerer. Kun noe jeg har hørt fra en PiB-ansatt.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (7 minutter siden):

For en stund jeg hadde en god førjulsmengde bestillinger gikk jeg flere ganger i uken og spurte om det hadde kommet noe til meg. 

Men kan du ikke sjekke selv på posten.no med sporingsnummeret? Det er ikke sånn at de på Post i Butikk kan søke opp navnet eller telefonnummeret ditt i systemet der.

G skrev (5 minutter siden):

Du feil-quote't. Jeg sa aldri det du siterte.

 

Skyld på forumet.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Merko said:

Men kan du ikke sjekke selv på posten.no med sporingsnummeret? Det er ikke sånn at de på Post i Butikk kan søke opp navnet eller telefonnummeret ditt i systemet der.

Skyld på forumet.

Er jo det man har vært nødt å gjøre. Nyttet tredjeparts sporingstjeneste så man sånn ca. vet når sendingen har ankommet Lørenskog der kleptofingrene arbeider.

Så har jeg hatt et eget A4-ark og lest opp/vist sporingsnummeret ovenfor PiB-arbeiderne. Dette for å forsikre seg om at færrest mulige sendinger havner på dynga (Fretex eller andre ideelle organisasjoner de måtte se seg at er verdige, eller returnert). Alt det etter noen pakker som aldri kom fram. Mye styr og rot.

Siden jeg kom PiB-ansatte mange ganger i forkjøpet så skal man ikke se vekk i fra at den menneskelige faktor har ledet til at noen hentelapper har havnet i søppelkassen uten at jeg har sett disse. Selv om noen har vært pliktoppfyllende å levert enkelte hentelapper selv om de "har gått ut på dato" (siden pakken er hentet).

Vel det er du som skapte sitatet, og da er det kun du og forumet som kan rette på det. Jeg kan ikke redigere på dine innlegg dessverre! Jeg er ikke moderator eller administrator på diskusjon.no Ikke ønsker jeg å bli det heller.

Ikke vær så navlebeskuende. Det kan like godt være din "Iphone" eller andre inntastingsmedier sin skyld.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (9 minutter siden):

Så har jeg hatt et eget A4-ark og lest opp/vist sporingsnummeret ovenfor PiB-arbeiderne.

 

Det kan du gjøre selv på posten.no, trenger ikke bruke opp tiden til de ansatte i Post i Butikk på det der..

G skrev (9 minutter siden):

Det kan like godt være din "Iphone" eller andre inntastingsmedier sin skyld.

 

Troll.  p%2FcCekIt6%2Fs%2F89275f8128462a77305a9ec3062cf1119ebf57040df883c5da99871f316e9dbc.png?alt=media&token=651449a2-6c25-4e70-ae7f-b593460aac7b 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, G said:

Når jeg har spurt hvorfor ting oppleves så sært på Post-i-butikk, så har jeg fått til svar at de i PiB ikke lager hentelappene selv, men dette sendes som en slags brevsending fra et mer sentralt sted innad Posten-systemet. Så de i PiB må også vente på å motta disse hentelappene så de kan få gitt dem videre til deg. Tragisk dårlig oppfølgingsystem, når butikken selv ikke bare kan printe det ut i det pakken skannes inn på selve hentestedet.

Dette er bare mennesker som har en butikkarbeidsplass. Så jeg kan ikke gå god for at det er slik det i praksis fungerer. Kun noe jeg har hørt fra en PiB-ansatt.

Har begynt å lure på om pakker som ikke går i postkassen resorteres i Oslo?

image.thumb.png.66e25358b2f5afafc31ac9f43cabaf86.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...