Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Swap sin forsikring dekker vel bare skjermbytte? Spørs om bakglasset går innafor, men mye mulig siden det koster ca like mye å skifte.

500kr egenandel er vel og bare 1 gangen, så knuser du skjermen en gang senere og må fikse så er vel egenandelen på en tusenlapp mer.

 

Var det jeg fikk opp av en kjapp google søk. Men du har kansje noe innboforsikring med lav egenandel som og kan dekke slikt?

Har han Telenor young så er plussforikring inkl i swap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XS ser fristende ut, selv om den koster mye. Men kanskje jeg fortjener den i julepresang?

Hadde XR et par uker, men synes den var tung og noe bred. Den var ikke så god å holde i, for den hadde lett for å tippe framover. Surt, for det var ellers en absolutt bra telefon, med meget godkjent kamera og batteri. Returnert på angrefrist.

Når det gjelder XS, lurer jeg på følgende:

1. Batteriet: Vil den klare et par dager på en lading med mitt forbruk? Forbruket er i snitt:

- 30 min surfing
- 5-6 bilder og kanskje en kort video
- Koblet til Apple Watch
- Opptil 10 minutter samtale
- Bra mobildekning
- Spiller noe musikk, men som oftest hjemme eller i bil, med lademuligheter
- Sjekke epost
- Skrive 5-6 meldinger

Lysstyrken er satt til lavt, eventuelt skrudd opp om det er sol. Ikke automatisk lysjustering. 

Har lest at X er bedre enn XS på batteri. Noen som har prøvd/hatt begge?


2. LTE-antenne: Hvordan er den i forhold til f.eks 8 og X?


3. Riper i kanten rundt: Sønnen vår har iPhone X, sølv, og selv om han har brukt deksel på den fra den var ny i vinter, er det etter hvert kommet skjemmende riper i kanten rundt. Det ser ikke pent ut, og kler en skamdyr telefon spesielt dårlig. Noen som har lignende erfaringer, selv om telefonen har vært beskyttet av deksel?

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har en iPhone 8 og er usikker på om jeg burde gå for XS max. Hva mener dere?

Er det noe galt med 8ern din? Ellers er vel det en omtrent like god telefon. Som du slipper å betale for...

Lenke til kommentar

XS ser fristende ut, selv om den koster mye. Men kanskje jeg fortjener den i julepresang?

 

Hadde XR et par uker, men synes den var tung og noe bred. Den var ikke så god å holde i, for den hadde lett for å tippe framover. Surt, for det var ellers en absolutt bra telefon, med meget godkjent kamera og batteri. Returnert på angrefrist.

 

Når det gjelder XS, lurer jeg på følgende:

 

1. Batteriet: Vil den klare et par dager på en lading med mitt forbruk? Forbruket er i snitt:

 

- 30 min surfing

- 5-6 bilder og kanskje en kort video

- Koblet til Apple Watch

- Opptil 10 minutter samtale

- Bra mobildekning

- Spiller noe musikk, men som oftest hjemme eller i bil, med lademuligheter

- Sjekke epost

- Skrive 5-6 meldinger

 

Lysstyrken er satt til lavt, eventuelt skrudd opp om det er sol. Ikke automatisk lysjustering.

 

Har lest at X er bedre enn XS på batteri. Noen som har prøvd/hatt begge?

 

 

2. LTE-antenne: Hvordan er den i forhold til f.eks 8 og X?

 

 

3. Riper i kanten rundt: Sønnen vår har iPhone X, sølv, og selv om han har brukt deksel på den fra den var ny i vinter, er det etter hvert kommet skjemmende riper i kanten rundt. Det ser ikke pent ut, og kler en skamdyr telefon spesielt dårlig. Noen som har lignende erfaringer, selv om telefonen har vært beskyttet av deksel?

Er det white han har? Har svart sjøl og d ikke noe riper.. par dager på en lading vil æ tru blir vanskelig..

Brukte å lade X en gang daglig, klart å få 2 dager da me veldig lite bruk og sparebluss modus på. Veit ik med Xs da.

Lenke til kommentar

According to Apple's website, the latest carriers supporting the eSIM feature include AT&T in the United States; Rogers and Fido in Canada; 3 in Denmark and Sweden; Orange in Poland and Spain; Telia in Estonia and Finland; Telenor in Norway; Swisscom and Sunrise in Switzerland; Vodafone in Qatar; and select others.

 

https://www.macrumors.com/2018/12/05/iphone-esim-att-rogers-fido-canada/

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Ikke noen fornuftige svar å få fra Telenor foreløpig hvertfall. Tok en telefon til Telenor Bedrift og alt de kunne si var at det kun var støttet med 1x eSIM per abonnement og at det kun ville fungere som Tvilling. Ikke noe informasjon om mulighet for å kjøre eSIM på annet enn Apple Watch og ingen informasjon rundt hvorvidt det er mulig å kjøre eSIM som primær/hovedsim på telefonen.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har skjønt så kan du be om en QR kode til klokke og bruke den på iPhone;

 

 
Scan a QR code
  1. Go to Settings > Cellular.
  2. Tap Add Cellular Plan.
  3. Use your iPhone to scan the QR code that your carrier provided.

If you're asked to enter a confirmation code to activate the eSIM, enter the number that your carrier provided.

 

 

Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke å ha kort nr 1 koblet til noe, da vil jo tvilling fungere mer eller mindre som kort nr 1

 

Det er jo sant! Men mener jeg leste noe om at man ikke kan bruke mobildata i utlandet med Tvilling-SIM, pluss noen andre begrensninger?

Uansett: Jeg venter med e-SIM i min Xr til de støtter det fullt ut.

Lenke til kommentar

Fått meg en Xs idag som jeg driver på med å sette opp.

Fy f for en slippery sak. Allerede sklidd av bordet og ned på gulvet en gang på jobben.

Innom butikk og kjøpt et thin silikon skin på vei hjem.

Slippery duck ja! Brukte slickwraps på min X en stund, føltes som en helt annen telefon å holde i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...