Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, så da er det likt ja. Jævlig irriterende er det jo..får det opptar jo faktisk en vesentlig del av skjermen der i en periode. Adblock ja, kan jo vøre en idé..men er ofte slitsom det også med siter som ikke vil åpnes skikkelig pga. det og må på whitelist..og da er jo poenger borte.

Lenke til kommentar

Blir adblock her også nå. Passe ris til egen bak når de ikke eier skam. Den blir enorm og når siden laster er det lett å trykke på den ved en feiltagelse..

Blir jo en evig runddans da, den der og måten den loader på er for drøy imo, men igjen, taper forumet for mye penger så kommer det nok ikke til å driftes i all evighet heller.

Lenke til kommentar

Jeg syns de heller kunne prøvd med donasjoner. Jeg mener, det er sikkert en del folk her inne som kunne tenkt seg å spyttet en 50-lapp i potten for å holde forumet i livet, om det er det som skal til

Og nei - det "ekstra"-opplegget håper jeg ikke kommer tilbake. Donasjoner er bedre, fordi da trenger de ikke love noe som helst :)

Lenke til kommentar

Jeg syns de heller kunne prøvd med donasjoner. Jeg mener, det er sikkert en del folk her inne som kunne tenkt seg å spyttet en 50-lapp i potten for å holde forumet i livet, om det er det som skal til

 

Og nei - det "ekstra"-opplegget håper jeg ikke kommer tilbake. Donasjoner er bedre, fordi da trenger de ikke love noe som helst :)

Helt enig, ekstra støttet forøvrig aldri forumet direkte.
Lenke til kommentar

Var på Elkjøp og prøvde Xr litt i dag. Virkelig flott telefon med veldig bra skjerm. Sammenlignet med Xs kan man se forskjellen, men den er ikke så stor. Slik folk klager visste jeg ikke helt hva jeg skulle forvente. Ble positivt overrasket. Den forskjellen som er er iallfall ikke verdt nesten 3000 kr!

Jeg har 5s nå, og synes Xr blir litt for stor. Xs har passe størrelse synes jeg.

Skal vente nå til Black Friday og håper det blir noen tilbud da. 

Lenke til kommentar

Var på Elkjøp og prøvde Xr litt i dag. Virkelig flott telefon med veldig bra skjerm. Sammenlignet med Xs kan man se forskjellen, men den er ikke så stor. Slik folk klager visste jeg ikke helt hva jeg skulle forvente. Ble positivt overrasket. Den forskjellen som er er iallfall ikke verdt nesten 3000 kr!

Jeg har 5s nå, og synes Xr blir litt for stor. Xs har passe størrelse synes jeg.

Skal vente nå til Black Friday og håper det blir noen tilbud da.

 

Jeg var også på Elkjøp og prøvde XR i dag. Samme inntrykk som deg. Likte telefonen veldig godt, og kunne godt tenkt meg den. Imidlertid har jeg problemer med å fjernstyre parkeringsvarmer via app til min Audi A3 med iPhone. Det lykkes ikke med min iPhone SE reservetelefon. Med min Huawei P20 Pro androidtelefon går det greit. Litt viktig når det er begynt å bli kaldt i været, selv om jeg alltids kan tidsinnstille varmeren når jeg sitter i bilen.

Lenke til kommentar

Finnes det app for iPhone til bilen din ? Hvis ja så er det fint mulig det virker med nyere iPhone enn den gamle se. Sikkert mulig å spørre andre steder på forumet eller hos en Audi forhandler.

 

Ja, det finnes to apper (MyAudi og MMI-Connect - både for IOS og Android) som kan brukes til f.eks fjernstart av parkeringsvarmer. Det er ikke installert nødanropsmodul i bilen, såvidt jeg kan se. Det med nødanropsfunksjonen fant jeg ut ved å tråle litt på ulike fora. Uten denne er mulighetene begrensede, men de jeg viser til, skal fungere uansett. Regner ikke med at det går an å etterinstallere denne modulen, men hvis det gjør det, koster det sikkert plenty.

 

Min iPhone SE har nyeste versjon av IOS, men skal prøve å se om det virker med min kones iPhone 7.

 

Hva synes dere som eventuelt har fått dere iPhone XR om antennene? Tenker på mobilsignaler og wi-fi.

 

Jeg får alltid inn mange flere wi-fi nettverk med Androidtelefoner enn med iPhoner jeg har hatt. Hva er deres erfaringer?

 

XR har SAR-verdier lavere enn det som har vært vanlig på iPhoner. Verdien er 0,90 watt per kg, lavere enn en rekke tidligere modeller. Det vil si at den bruker mindre strøm for å holde på tilkoblingen til mobilnettverk, fordi antennen er bedre. Hva er deres erfaringer?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Prøver meg her jeg, iom at det er så mange lesere.

 

Finnes det ett ios alternativ til type flux? Jeg finner absolutt ikke noe annet alternativ enn å gulne skjermen, jeg vil ha ned lys-styrken ytterligere den er rett og slett for lys om kvelden rett før sovetid. På tvers av appene osv. Hjelper ikke at man kan gjøre den gul, er ikke blålyset som plager meg men altså selve lysstyrken...

Lenke til kommentar

Prøver meg her jeg, iom at det er så mange lesere.

 

Finnes det ett ios alternativ til type flux? Jeg finner absolutt ikke noe annet alternativ enn å gulne skjermen, jeg vil ha ned lys-styrken ytterligere den er rett og slett for lys om kvelden rett før sovetid. På tvers av appene osv. Hjelper ikke at man kan gjøre den gul, er ikke blålyset som plager meg men altså selve lysstyrken...

Vet ikke om det kan hjelpe, men av samme årsak så velger jeg av og til å stille fargene til sort-hvit. Mindre slitsomt for øynene

Lenke til kommentar

Prøver meg her jeg, iom at det er så mange lesere.

 

Finnes det ett ios alternativ til type flux? Jeg finner absolutt ikke noe annet alternativ enn å gulne skjermen, jeg vil ha ned lys-styrken ytterligere den er rett og slett for lys om kvelden rett før sovetid. På tvers av appene osv. Hjelper ikke at man kan gjøre den gul, er ikke blålyset som plager meg men altså selve lysstyrken...

Ja, det finnes et triks:

https://www.imore.com/how-make-your-iphone-screen-darker-lowest-brightness-setting

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...