Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Du kan gjøre det selv. Kjøp Whitestone Dome til din telefon. Beste skjermbeskytteren og kommer med en holder til telefonen der du får lagt skjermbeskytteren helt perfekt. Bruker flytende lim som du herder med medfølgende UV-lampe. Sitter som et skudd.

Jeg har lest litt om Whitestone sine skjermbeskyttere da mange som har Note 9 og andre Samsung-modeller virker å sverge til dem da de er en av få som fungerer brukbart med buet skjerm. Ikke dumt om de kommer med en holder, skal sjekke dem litt mer ut.

 

Jeg er dog som nevnt veldig klumsete med slike ting, limte fast en Spigen Kickstand (https://www.spigen.com/products/u100-universal-kick-stand?variant=643213361153) på skinndekselet fra Apple til XS Max´en i romjulen og den ble selvsagt bittelitt skjev og til tross for at jeg la på minimalt med lim så rant det litt langs kanten som er synlig på skinnet til dekselet. Kickstanden kommer med tape men det fester seg ikke skikkelig på skinn og løsner over ganske kort tid. Liker å ha kickstand på mobilene mine til alle stundene man kaster bort på kollektivtransport, tog, fly eller en kort videosnutt på kafé mens man venter på noen o.l. og til iPhone så er skinndekselet fra Apple favorittdekselet så da blir det å lime på Spigen sin. :)

 

post-13363-0-01034400-1546557409_thumb.jpegpost-13363-0-03019200-1546557429_thumb.jpeg

(tabben med påføring av litt for mye lim kommer ikke frem på bildet pga skygge langs kanten på kickstanden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lest litt om Whitestone sine skjermbeskyttere da mange som har Note 9 og andre Samsung-modeller virker å sverge til dem da de er en av få som fungerer brukbart med buet skjerm. Ikke dumt om de kommer med en holder, skal sjekke dem litt mer ut.

 

CBE1E483-873F-4015-A590-5AE9E5D92877.jpeg AC077077-CBA0-4E76-8427-DD2E5E5F70CA.jpeg

(tabben med påføring av litt for mye lim kommer ikke frem på bildet pga skygge langs kanten på kickstanden)

Anbefales. Den er idiotsikker. Nesten umulig å ikke få det perfekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tror dere iPhone Xr vil gå ned i pris etterhvert?

Jeg har veldig lyst å kjøpe Xr, lurer på om jeg bør kjøpe nå, eller vente å se om den går ned i pris.

Den selger jo ikke akkurat kjempebra, og det er ikke rart med tanke på hvor dyre de nye iPhone modellene er blitt.

 

Går vel ikke ned i pris før Apple lanserer nye telefoner

Lenke til kommentar

Da er XS Max kjøpt! Ser at noen her inne har nevnt Belkin maskin, er det sånt at alle Eplehuset-butikkene har? Tenker å stikke innom den i ullevål

 

Jeg sjekket med Eplehuset i dag og ifølge nettsiden deres og chat med kundeservice var de tomme for Belkin skjermbeskytter til XS Max hos alle butikkene i hele landet, dette var ventet inn igjen på lager om 1-2 uker.

Endret av Hedonism
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er sagt..Belkin glasset en kollega fikk satt på på Apple store i USA var av helt elendig kvalitet. Knapt noen ukers bruk så hadde det sprukket nesten tvers over av seg selv. Han gikk til Eplehuset og satt på ny. Akkurat det samme skjedde med glasset her. Alle gode ting er tre sies det..men akk og ve, for glass nummer tre sprakk det også. Nå er Eplehuset her i byen lagt ned så ble ingen flere Belkin glass på han :p

 

Dette var til iPhone X vel og merke.

 

Men om alle driver og bytter glass 2-3 ganger er det ikke så rart det er tomt rundt om i det vidstrakte land.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det såkalte beskyttelsesglasset er jo av dårligere kvalitet, og tåler mye mindre enn glasset det skal beskytte...

 

Hva er vitsen med å kjøpe ti-tusen kroners telefon med nyeste og råeste glasset, for å dekke det til med noe crap?

Jeg har i årevis latt være å bruke beskyttelsesglass da det aldri føltes naturlig og ikke blir lagt skikkelig på eller løsnet over kort tid og virket bortkastet. Så fikk jeg iPhone X ifjor og la dette på for å teste det ut og uken etter åpnet jeg et skap på badet, det falt ut en liten metalleske som inneholder mansjettknappene mine og denne landet med et spisst hjørne rett på iPhone X´en sin skjerm.

 

Tenkte det var den skjermen, mobilen var kun noen uker gammel. Men dro av beskyttelsesglasset som hadde tatt unna hele treffet og var delvis pulverisert. Så etter den opplevelsen er jeg positiv til bruke skjermbeskyttelse selv om jeg til nå aldri har knust en mobilskjerm siden jeg fikk min første mobil tidlig på 90-tallet. Har ikke brukt beskyttelse på Note 9 pga det fungerer dårlig med buet skjerm men skal legge det på XS Max´en siden jeg reiser en del mer nå både privat og i jobb og ikke minst er mye mer rundt barn nå som jeg har både en nevø og niese.

 

Jeg vil tippe flertallet av foreldre ser nytte av beskyttelsesglass på skjermene om barna skal få lov til å trykke på mobilene deres, da det lett kan hende den flyr i gulvet. :)

 

Selve følelsen av å ha på en god skjermbeskytter vil jeg ikke si har vært veldig problematisk så lenge den er lagt skikkelig på og skjermen ikke er buet. Det negative er at de jeg har prøvd har pleid å løsne etter 4ish måneder, særlig når man er på fjellet og ute i skiløypene, så kommer det fuktighet under skjermbeskyttelsen når du kommer inn i den varme hytten og dette ødelegger festet.

 

Tror jeg skal teste Whitestone som er anbefalt over i tråden siden dette virket å være en veldig bra skjermbeskytter og kanskje ikke har samme problemene som de jeg har prøvd tidligere.

Lenke til kommentar

Den knuser vel gjerne når den vanlige skjermen ikke hadde knust, men samtidig tar den av støyten for den vanlige skjermen slik at den ikke knuser ved slike fall. 

 

Brukstelefonen min er med overalt i verksted/garasje/skogsarbeid osv så her kjører jeg billig kina glassbeskyttere og det fungerer helt ok. På iphone har de ikke løsnet enda, men på note9/mate20pro med buet skjerm løsnet både dyr panzer og billig no-name bare etter noen dagers bruk. Jeg har knust 3stk inkl. en panzer på iphone xs. Den ene gangen var jeg helt sikker på at skjermen under gikk med også, men den var like fin. Mulig det er falsk trygghet, men så koster dem bare noen kroner stykket så jeg lever greit med at jeg måtte kaste bort 1stk på at jeg monterte den skeivt. Panzer glass beskytter til XS var klart bedre enn disse billig greiene, men surt å brenne av 400kr hver gang de knuser og så var jeg nervøs for å få noe under glasset eller bomme slik at det var 400kr brent av før jeg i det hele tatt fikk brukt den. Mulig jeg skulle behandlet telefonen hakket bedre..

 

Det beste av alt var at når jeg skulle selge iphone X før lansering av XS så peelet jeg av beskytter/deksel og etter en vask så det nesten ut som telefonen var kommet rett fra butikk hyllen. Jeg fikk greit igjen 8k for den og om jeg måtte solgt den med en ripete skjerm gjerne med sprekker etter fall så hadde jeg vært langt i fra den prisen. 

 

https://www.ebay.com/itm/3PK-iPhone-X-XS-MAX-XR-8-7-6-Screen-Protector-Tempered-Glass-Premium-Protection/362222992416?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Lenke til kommentar

På min iPhone Xs får jeg hele tiden beskjed om at temperaturen er for høy. Dette kan skje med en gang etter at den har vært skrudd av en stund. Den er IKKE varm. Har forsøkt å lukke alle apper, alle åpne vinduer og så latt den være skrudd av en stund... samme greia. Gode ideer jeg kan teste, før jeg sender den inn til reparasjon... sist jeg gjorde det tok det 2mnd å få den tilbake....

Lenke til kommentar

På min iPhone Xs får jeg hele tiden beskjed om at temperaturen er for høy. Dette kan skje med en gang etter at den har vært skrudd av en stund. Den er IKKE varm. Har forsøkt å lukke alle apper, alle åpne vinduer og så latt den være skrudd av en stund... samme greia. Gode ideer jeg kan teste, før jeg sender den inn til reparasjon... sist jeg gjorde det tok det 2mnd å få den tilbake....

Prøv factory reset og sett den opp igjen som en ny phone først. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...