Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Dette er jo egentlig et iOS/iTunes spørsmål, men siden jeg nettopp kjøpte meg en Xr og problemet oppleves på den, så:

 

Jeg var veldig glad for å se i specs på telefonen at den støtter FLAC (blandt mange andre lydkodeker), men skuffelsen var stor når jeg dro over en mappe med 6000 Flac-låter i iTunes på min Mac: Ingenting skjedde! Prøvde så med noen mp3 og AAC, og det gikk fint som vanlig. Men Flac vil ikke inn på telefonen!

 

Aller nyeste OS Mojave og iTunes 12.9.x.x skulle tilsi at den annonserte Flac-støtten burde funke nå etterhvert...

 

Noen som vet noe mer om dette?

 

Dette står på Apple.no:

 

Lydformater som støttes: AAC-LC, HE-AAC, HE-AAC v2, Protected AAC, MP3, lineær PCM, Apple Lossless, FLAC, Dolby Digital (AC‑3), Dolby Digital Plus (E-AC‑3) og Audible (formatene 2, 3, 4, Audible Enhanced Audio, AAX og AAX+)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo egentlig et iOS/iTunes spørsmål, men siden jeg nettopp kjøpte meg en Xr og problemet oppleves på den, så:

 

Jeg var veldig glad for å se i specs på telefonen at den støtter FLAC (blandt mange andre lydkodeker), men skuffelsen var stor når jeg dro over en mappe med 6000 Flac-låter i iTunes på min Mac: Ingenting skjedde! Prøvde så med noen mp3 og AAC, og det gikk fint som vanlig. Men Flac vil ikke inn på telefonen!

 

Aller nyeste OS Mojave og iTunes 12.9.x.x skulle tilsi at den annonserte Flac-støtten burde funke nå etterhvert...

 

Noen som vet noe mer om dette?

 

Dette står på Apple.no:

https://www.digitaltrends.com/music/playing-flac-files-on-ios-devices/

 

Ser nok ut til at du må konvertere til ALAC for itunes transporten til iPhone.

Eller bruke alternative «players» for avspilling/overføring av FLAC

 

Edit: Omformulering

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Flere som opplever at man stadig må stille inn SwiftKey som standard tastatur? Må gjøre et nesten hver gang tastaturet spretter opp.

 

Hadde det problemet på min gamle iPhone 6, men har ikke hatt det problemet på Xs'en så langt. En kjapp reboot av iPhonen og skru av og på støtte for tredjeparts tastatur brukte ofte å hjelpe for meg i en god stund.

Lenke til kommentar

Stusset litt på reparasjonprisene til Apple? De ser ikke ut til å skille mellom det å byttet glasset og det å bytte hele skjermen? Hva er egentlig grunnen til det? Glasset er jo separert fra skjermpanelet og når du bare knuser glasset men skjermpanelet ellers er inntak så burde jo det være en god del rimeligere å bytte?

 

Forstår at det koster 3800 kr når hele panelet må byttes. Arbeidet + skjermpanelet fra Samsung koster nok endel. Men om det kun er glasset og skjermpanelet ikke skal byttes så gir deg jo ikke så alt for mye mening at det også skal koste 3800 kr? Er det noe åpenbart jeg ikke helt forstår her?

Lenke til kommentar

Stusset litt på reparasjonprisene til Apple? De ser ikke ut til å skille mellom det å byttet glasset og det å bytte hele skjermen? Hva er egentlig grunnen til det? Glasset er jo separert fra skjermpanelet og når du bare knuser glasset men skjermpanelet ellers er inntak så burde jo det være en god del rimeligere å bytte?

 

Forstår at det koster 3800 kr når hele panelet må byttes. Arbeidet + skjermpanelet fra Samsung koster nok endel. Men om det kun er glasset og skjermpanelet ikke skal byttes så gir deg jo ikke så alt for mye mening at det også skal koste 3800 kr? Er det noe åpenbart jeg ikke helt forstår her?

Skjermen er vel limt i glasset og tipper man ikke kan skille dem uten å ødelegge displayet.

Lenke til kommentar

Fordelene med e-SIM er så mange, både for operatører og kunder, at dette kommer til å ta av i løpet av kort tid.

 

På sikt blir sikkert ingen grense for hvor mange abonnement man kan ha på samme mobil, og velge selv hvilke som skal være aktive til en hver tid. Hvilket som skal være default nummer, hvilket som skal være kun data, hvilket som skal være kun tale, osv.

Apple beskriver alt dette på sine sider allerede!

Lenke til kommentar

Fordelene med e-SIM er så mange, både for operatører og kunder, at dette kommer til å ta av i løpet av kort tid.

 

På sikt blir sikkert ingen grense for hvor mange abonnement man kan ha på samme mobil, og velge selv hvilke som skal være aktive til en hver tid. Hvilket som skal være default nummer, hvilket som skal være kun data, hvilket som skal være kun tale, osv.

Apple beskriver alt dette på sine sider allerede!

 

 

Nå er visst Telenor rett rundt hjørnet med eSIM for Apple Watch, så kanskje man kan håpe på at det samme gjelder iPhone

Lenke til kommentar

Skulle vel tro at det ikke er noen praktisk forskjell på implementering av Apple sin e-SIM løsning på Apple Watch, iPhone og iPad. Selv så kommer jeg neppe til å skaffe meg en ny klokke så blir nok ikke e-SIM med det første der, hadde nok skaffet det om det var klart til lansering men jeg returner/selger neppe min Apple Watch Series 4 bare for å få en med e-SIM.

 

Men på iPhone og iPad kan jeg gjerne hoppe over til e-SIM. Det fysiske slottet kan godt være frigjort til lokale simkort når man er på reise osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...