Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar det lang tid å få 0 til 100% ved å bruke trådløs lading?

Brukte det engang i 2012 på en Nexus 4, og var bare 50% effektivitet på det da så tok evigheter å lade sammenlignet med kabel.

Men regner med effektiviteten er bedre nå?

 

De nye telefonene til Oppo bruker bare 30 minutt på å lade fra 0-100% med kabel, så nesten ikke vits med trådløs da heller.. 

 

Aner ikke. Bruker ikke å stå opp midt på natten for å sjekke og telefonen varer en hel dag med goooooood margin selv når jeg bruker den mye. Har enda ikke klart å bruke opp batteriet på en dag slik jeg klarte med Note9 så behovet for lading på dagtid har ikke vært der enda. 

Lenke til kommentar

Noen som er kunde av OneCall, og har kjøpt mobil gjennom dem og betalt hele beløpet med en gang?

På min kvittering står det info om selve mobilen med IMEI nummer men under all denne info står det også;

 

Ved avbetalingskjøp:

Finanskostnader tilkommer etter avtale og frakt belastes første faktura

Selger (OneCall) har salgspant i henhold til avtalen.

 

Er dette en standard tekst på kvitteringene fra OneCall?

Ser for meg at det blir vanskelig å selge en mobil brukt, om kjøper ser en slik kvittering og tenker at den ikke er betalt/nedbetalt?

Lenke til kommentar

For eller mot hurtiglading? Har 12W-lader, men redd for å skade batteriet mer enn nødvendig.

Synspunkter?

Skader det absolutt ikke med 12W. De fleste andre mobiler i dag leveres med 20W eller større lader i esken.

 

Det som skader batteriet er å lade det til 100% og la det ligge der i flere timer, slik mange gjør når de setter den på lading om kvelden før de legger seg.

 

Mye værre det enn å lade den raskt opp og være ferdig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Endelig har AnandTech kommet ut med sin test av telefonene. Typiske kjennetegn med AnandTech er en mer større og omfattende test enn hva vanlige anmeldere har. 

 

Ganske saklig og interessant diskusjon på /r/android. 

 

https://www.reddit.com/r/Android/comments/9lntax/apples_socs_have_better_energy_efficiency_than/

 

"Apple’s SoCs have better energy efficiency than all recent Android SoCs while having a nearly 2x performance advantage. I wouldn’t be surprised that if we were to normalise for energy used, Apple would have a 3x performance efficiency lead."

Lenke til kommentar

Endelig har AnandTech kommet ut med sin test av telefonene. Typiske kjennetegn med AnandTech er en mer større og omfattende test enn hva vanlige anmeldere har. 

 

Ganske saklig og interessant diskusjon på /r/android. 

 

https://www.reddit.com/r/Android/comments/9lntax/apples_socs_have_better_energy_efficiency_than/

 

"Apple’s SoCs have better energy efficiency than all recent Android SoCs while having a nearly 2x performance advantage. I wouldn’t be surprised that if we were to normalise for energy used, Apple would have a 3x performance efficiency lead."

Syntes nå det de har skrevet er mer interessant, hva er en Android SoC? Det finnes meg bekjent ingen "Android SoC"

 

Når jeg har Xs og broren min Note 9og ingen av oss har problemer, så begge deler like latterlig.

 

Vi driter jo i at folk sliter med telefonene i Canada. Om en ikke er fanboy da

Stor forskjell på 1 telefon som har tatt fyr, og ett faktisk problem som Apple må software patche, eller?

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Syntes nå det de har skrevet er mer interessant, hva er en Android SoC? Det finnes meg bekjent ingen "Android SoC"

 

Nei, det er sant. Men det er vel strengt tatt et måte å formulere på noe til konsumere. I all hovedsak SoC-arkitektur der Android er markedsandelen av arkitekturen. 

 

Håper virkelig at man ser noe spenstig arkitekturmessig fra andre snart! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...