Gå til innhold

«PewDiePie» er i hardt vær igjen – brukte rasistisk skjellsord i stream


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg reagerer mest på er at han har vært i trøbbel før pga rasisme, og dette tyder på at han ikke har lært noe av feilen sin. Hva han mener privat gir jeg blanke faen i, men når han streamer burde han (og alle andre streamere) ha en plikt til å være et forbilde for de som ser på.  Mange "lærer" av ham (spesielt unge) og tar etter ham, så hvis han bruker det ordet slik, vil andre ta etter og gjøre det samme. Og som sagt fikk han store problemer forrige gang han kom med rasistiske uttalelser, og har ikke nært en dritt.

 

At mange her inne ikke ser problemet overrasker meg ikke. Hvor mange av dere som ikke ser problemet har mørk hudfarge? Ingen? Nettopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Youtube kan selvsagt bestemme hvilke videor som skal være på deres side, men det er ikke spørsmålet i denne saken

 

Det var du som skrev om det.

For øvrig er det tvilsomt om videoer som allerede er publisert kan trekkes tilbake. Pewdepie har opplagt hatt selskapets stilltiende samtykke til å publisere lets plays. Men ut fradet jeg vet om opphavsrett vil de ha rett til å nekte Pewdepie å publisere nye videoer.

 

 

Youtube kan selvfølgelig fjerne hva de vil - men hvilken juridisk rett er det en irsk utvikler har til å ta ned en video laget av en svenske på en server i USA?

 

De trenger ikke juridisk rett for å sende en klage som YT muligens hører på. Det er ikke helt ukjent at YT fjerner det selskaper vil ha fjernet selv på rimelig dårlig grunnlag. Forresten så aksepterer man stort sett en EULA som gir selskapet juridisk rett til det meste.

Lenke til kommentar

Hele greia er blåst ut av proporsjoner. Folk trenger alltid noe å være hysteriske over.

Man kaller ikke homoseksuelle faggots lenger.

Man kaller ikke funksjonshemmede retards lenger.

Oh man kaller ikke svarte Niggers lengre.

 

Det er lenge siden gamere og ungdom generelt begynnte å bruke disse ordene som tomme meningsløse skjellsord uavhengig av deres opprinnelse som med mange andre ord vi bruker i dag.

 

Hva om vi kaster på f.eks inbreds, Hicks osv?

 

Og skal vi først lage ståhei og drama over tomme ord må vi først gå etter normaliseringen som har skjedd gjennom f.eks rap av svarte. Og ikke kom her å si : men han er svart så da kan han si nigger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig og unødvendig oppstyr for ingenting, der mange ser et smutthull for å få ut innestengt sjalusi og raseri. Jeg personlig, har aldri likt PewDiePie. Kan godt hende han er en kjempe trivelig fyr på privaten, men han skriker og hyler i videoene sine. Jeg har kun sett en video for mange år siden, men det var ikke helt min greie. Må likevel forsvare denne stakkars mannen.

I en slik situasjon, er tankene dypt inne i en spillverden og munnen lever sitt eget liv. Tourettes syndrom slår inn for fullt og kjeften kan klemme ut de utroligste ting, helt uten noe som helst sammenheng. Dette er ubetydelig og det er lett å se at denne personen ikke mente et eneste ord og burde ikke stemples som rasist. Verden går virkelig i gal retning. Det er mye mer man ser daglig i media, som det burde vært lagt mere vekt på og brukt mere tid til å fokusere på, enn slikt ubetydelig tøys. Synes det er fryktelig trist å se hvor utrolig mange mennesker som bare ønsker en annen person vondt, fordi han mestrer noe så bra at han er blitt rik på det. Selv om jeg ikke liker videoene, så synes folk denne personen er gøyal, så la nå mannen få underholde. Ser ikke ut som det finnes noe som helst ondskap i han, og det klarte jeg lett å se, kun etter å ha sett en video av han. Blid og glad mann, så fokuser på folk som faktisk sprer faenskap. Blåser opp bagateller på denne måten, kun for å slakte en stor stjerne. Gir ikke noe som helst mening for meg.

 

MAD LOVE to all <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En rik hvit fyr som sier nigger og i tillegg følger opp med andre "stygge" ord, hva kan være feil med det da? Jeg mener svarte personer får lov å si det i rap osv så hvorfor skal ikke en svenske få lov på youtube foran 30000 sannsynligvis ikke alt for gamle. La oss alminneligjøre et ord som ble brukt for å holde svarte nede, jeg mener jeg føler meg ikke støtt selv om noen bruker det ordet. Jeg er hvit da, men burde ikke ha s mye å si.

Lenke til kommentar

Ville overraske meg om det var mulig å hindre noen i å spille spillet ditt.

 

Trist at SJW'er alltid skal overreagere så massivt.

 

"Furthermore we're complicit" skriver han.

 

Men det viser vel strengt tatt bare at at slike folk ikke forstår hvordan rett, urett, skyld og straff fungerer. "Jeg liker ikke det du sier derfor skal du straffes" uhm nei.

 

Er jo ikke akkurat engangstilfelle fra hans kant. Er det ikke rett å reagere på at han voksen mann som hovedsakelig livnærer seg av barn og ungdom gjentatte ganger viser rasistiske, sexistiske og til og med nazistiske holdninger? Det han gjør skjer jo ikke i at vakuum heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å nei, buhu.

Ingen tåler noen ting lenger, satans sytpeiser, har ingenting til over for fyren, men akkurat nå heier jeg på han, men han kommer til å feige ut som alle andre tøffel helter å "unnskylde" seg, fy faen jeg blir kvalm av sånne som ikke takler å stå i mot, men enda mindre takler jeg folk som ikke tåler noen ting å henger seg opp i alt, har sagt det før, internet er blitt en søndagskole for alle som ikke tåler en dritt, hvordan har dere det med dere selv i det virkelige liv når folk sier noe dere ikke er enige i?

Begynner å grine å legger dere i foster stilling?

Ikke rart ting er som de er når det er 5åringer som ikke tåler noen ting som regjerer på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er alt for mye folk tar seg nær av nå til dags, man kan ikke fullføre en setning uten å ha fornærmet en eller annen gruppe, og det er gjerne andre som er fornærmet på vegne av noen. Det sagt, dette synes jeg absolutt PewDiePie burde holdt seg for god til. Dette er ikke akseptabelt som skjellsord, det er ikke rakettforskning å skjønne hvorfor... Man kan ikke forvente framskritt uten å observere hvordan man kom hit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...