Gå til innhold

«PewDiePie» er i hardt vær igjen – brukte rasistisk skjellsord i stream


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men vi kan alle være enige om at det var ikke det lureste ordvalget han kunne brukt, eller?

 

Ja, men de fleste som har spilt multiplayer spill og i hvert fall multiplayer spill som er så elendig optimalisert som PUNG sammen med noen kompiser har slengt ut har slengt ut noen stygge ord i ny og ne.

 

Problemet her er at han streamet, og at SJW idioter som han Firewatch dusten kaster seg på dette sirkuset.

Endret av Tullefanten
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Firewatch utvikleren blander seg. Er ikke hans spill som ble spilt når han sa dette "slemme ordet".

Kommenterer du uten å lese saken? 

 

En av dem som har reagert skarpest på det nye utspillet er Firewatch-utvikler Sean Vanaman. Campo Santo-grunnleggeren sier at han ønsker å sende inn en såkalt DMCA-klage på PewDiePies videoer der han spiller Firewatch, selv om disse ikke er relatert til de nye kontroversene. Han sier også at de kommer til å gjøre det samme med fremtidige videoer av Campo Santo-utviklede spill.

 

Lenke til kommentar

Å nei, buhu.

Ingen tåler noen ting lenger, satans sytpeiser, har ingenting til over for fyren, men akkurat nå heier jeg på han, men han kommer til å feige ut som alle andre tøffel helter å "unnskylde" seg, fy faen jeg blir kvalm av sånne som ikke takler å stå i mot, men enda mindre takler jeg folk som ikke tåler noen ting å henger seg opp i alt, har sagt det før, internet er blitt en søndagskole for alle som ikke tåler en dritt, hvordan har dere det med dere selv i det virkelige liv når folk sier noe dere ikke er enige i?

Begynner å grine å legger dere i foster stilling?

Ikke rart ting er som de er når det er 5åringer som ikke tåler noen ting som regjerer på nettet.

Hvordan er ting egentlig? Er det krise at det får konsekvenser når unger med trassalder og bart har ut av seg verbalt oppkast?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor Firewatch utvikleren blander seg. Er ikke hans spill som ble spilt når han sa dette "slemme ordet".

Kommenterer du uten å lese saken?

En av dem som har reagert skarpest på det nye utspillet er Firewatch-utvikler Sean Vanaman. Campo Santo-grunnleggeren sier at han ønsker å sende inn en såkalt DMCA-klage på PewDiePies videoer der han spiller Firewatch, selv om disse ikke er relatert til de nye kontroversene. Han sier også at de kommer til å gjøre det samme med fremtidige videoer av Campo Santo-utviklede spill.

 

Jeg leste saken, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han blander seg.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer mest på er at han har vært i trøbbel før pga rasisme, og dette tyder på at han ikke har lært noe av feilen sin. Hva han mener privat gir jeg blanke faen i, men når han streamer burde han (og alle andre streamere) ha en plikt til å være et forbilde for de som ser på.  Mange "lærer" av ham (spesielt unge) og tar etter ham, så hvis han bruker det ordet slik, vil andre ta etter og gjøre det samme. Og som sagt fikk han store problemer forrige gang han kom med rasistiske uttalelser, og har ikke nært en dritt.

 

At mange her inne ikke ser problemet overrasker meg ikke. Hvor mange av dere som ikke ser problemet har mørk hudfarge? Ingen? Nettopp.

Dette var under en livestream. Regner med at han sa det under affekt, fort gjort å banne under spilling og med adrenalin i blodet.  Btw jeg burde fint kunne si nigger eller neger som svarte mennesker kan. Kan jeg ikke si det vil jo det bety at det forskjell på negere og poteter. Skal vi behandle hverandre likt, så må det også være greit for oss å si det. Jeg synes det er bedre at vi nøytralisere ordet istedenfor å stigmatisere det. Jeg forstår jo at si jævla neger eller jøde ikke låter bra.

 

På skolen ble ordet "jævla jøde" brukt en endel. Det var forhåpentligvis ingen jøder på skolen. Uansett det ble ikke sagt fordi folk hatet jøder. Grunnen til at slike utrykk med jævla + "annet støtende ord" er for å gi trykk på ordet, og det funker best når vi bruker forbudte ord. Det er litt som med småbarn. Banner du foran et lite barn, og barnet aper etter deg. Og du reagere med å si "Fy! Det sier du ikke igjen. Det er stygt!".Så vil barnet  forstå at dette var stygt, sannsynligvis bruke ordet igjen for å få oppmerksomhet.

Endret av Heradon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men de fleste som har spilt multiplayer spill og i hvert fall multiplayer spill som er så elendig optimalisert som PUNG sammen med noen kompiser har slengt ut har slengt ut noen stygge ord i ny og ne.

 

Jeg har brukt mine timer i PUBG og andre svært intense multiplayerspill, og ja det har nok kommet noen tirader her og der, og ukvemsord har nok sittet løst. Men, jeg har aldri, aldri hatt behov for å stupe til et så lavt nivå. Da foretrekker jeg å være litt mer kreativ med min fornærmelser. Men å diskutere dette med noen som tydeligvis finner det morsomt å endre PUBG til meningsløse PUNG er virkelig bortkastet tid. Du får sitte og knise som en fjortiss over de infantile stikkene som du tydeligvis ikke skjønner konsekvensene av...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett endel på Lirik spille PUBG, og det er ikke akkurat vennlige ord og uttrykk han slenger rundt seg heller når han blir skutt.

Han sier ikke akkurat nigger, men skjellsordene hagler i alle retninger.

Jeg mener å kalle noen motherfu...er, stupid assh..le, fucking cu...t ikke er noe verre enn å si n ordet.

Det er en heksejakt på pew.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke hvorfor Firewatch utvikleren blander seg. Er ikke hans spill som ble spilt når han sa dette "slemme ordet".

Kommenterer du uten å lese saken?

En av dem som har reagert skarpest på det nye utspillet er Firewatch-utvikler Sean Vanaman. Campo Santo-grunnleggeren sier at han ønsker å sende inn en såkalt DMCA-klage på PewDiePies videoer der han spiller Firewatch, selv om disse ikke er relatert til de nye kontroversene. Han sier også at de kommer til å gjøre det samme med fremtidige videoer av Campo Santo-utviklede spill.

 

Jeg leste saken, men skjønner fortsatt ikke hvorfor han blander seg.
Fordi han vil slå moralsk og monetær mynt på å sadle en høy hest.

Hvilket er IDIOTISK sett fra enhver økonos ståsted, slike handlinger har aldri gitt positivt resultat. Snarere tvert imot.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skal ikke kunne gå an å tjene så mye penger på tull.

 

Wow. Noen er sjalu af.

Hvem her (som leser gamer.no) er ikke litt sjalu på noen som kan leve av å spille spill? Og leve godt?

 

Men er helt enig at han burde bli "straffet" for slik oppførsel. Alt arbeid har regler og retnings linjer, selv som twitch streamer. Problemet er at det kan være vanskelig å finne en straff til han.

 

Med en så stor (og blind) fanbase har han mye "inflytelse" over spillene han velger å spille/støtte.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer mest på er at han har vært i trøbbel før pga rasisme, og dette tyder på at han ikke har lært noe av feilen sin. Hva han mener privat gir jeg blanke faen i, men når han streamer burde han (og alle andre streamere) ha en plikt til å være et forbilde for de som ser på.  Mange "lærer" av ham (spesielt unge) og tar etter ham, så hvis han bruker det ordet slik, vil andre ta etter og gjøre det samme. Og som sagt fikk han store problemer forrige gang han kom med rasistiske uttalelser, og har ikke nært en dritt.

 

At mange her inne ikke ser problemet overrasker meg ikke. Hvor mange av dere som ikke ser problemet har mørk hudfarge? Ingen? Nettopp.

 

Godt sakt! Ofte lett å glemme hvilke ulemper dette KAN bringe til spill kulturen. Er ikke lenge siden spilling var en uting som kun var skadelig for unge voksne. Slik oppførsel fra en såpass populær streamer MÅ få konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg sett endel på Lirik spille PUBG, og det er ikke akkurat vennlige ord og uttrykk han slenger rundt seg heller når han blir skutt.

Han sier ikke akkurat nigger, men skjellsordene hagler i alle retninger.

Jeg mener å kalle noen motherfu...er, stupid assh..le, fucking cu...t ikke er noe verre enn å si n ordet.

Det er en heksejakt på pew.

 

Kan hende at jeg er pirkete, men det er faktisk en forskjell. De ordene du nevner har ingenting med en enkel folkegruppe å gjøre. Litt det samme her i norge, er ikke så gale å si helvette, men sier du forbanna homse i et feil "rom" så kan det bli bråk. Er helt sikkert noen "mørkhudet" av de 30 000 som så på, de hadde sikkert ikke bryd seg om de ordene du sier for det er ikke rettet direkte til en folkegruppe.

 

 

Ja, men de fleste som har spilt multiplayer spill og i hvert fall multiplayer spill som er så elendig optimalisert som PUNG sammen med noen kompiser har slengt ut har slengt ut noen stygge ord i ny og ne.

Jeg har brukt mine timer i PUBG og andre svært intense multiplayerspill, og ja det har nok kommet noen tirader her og der, og ukvemsord har nok sittet løst. Men, jeg har aldri, aldri hatt behov for å stupe til et så lavt nivå. Da foretrekker jeg å være litt mer kreativ med min fornærmelser. Men å diskutere dette med noen som tydeligvis finner det morsomt å endre PUBG til meningsløse PUNG er virkelig bortkastet tid. Du får sitte og knise som en fjortiss over de infantile stikkene som du tydeligvis ikke skjønner konsekvensene av...

 

 

Hva jeg sier hjemme er en ting, jeg kan også bli forbanna i spill. Men er forskjell på hva man sier på privaten og hva man sier i jobb sammenheng forran mange andre mennesker.

 

Tror ikke det hadde blitt så populært om jeg hadde fått et slik raseri utbrudd her på min arbeidsplass. Ville du klikket slik i jobb sammenheng eller andre offentlige plasser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leste saken, men skjønner fortsatt ikke hvorfor [sean Vanaman] blander seg.

For vitenskapen, selvfølgelig. Vi har fått en ypperlig anledning til å slå fast én gang for alle om det faktisk er mulig å drive så intens "virtue signalling" at det kan registreres av Voyager-sondene ute ved heliopausen, og da gjelder det å ta den! Regner med at NASA kommer med en pressemelding temmelig snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klarer liksom ikke helt å bli så veldig sjokkert over at noen brukte et stygt ord mens de spilte et spill, men vi er alle forskjellige. 

 

edit.

Nå har forøvrig gamer akkurat publisert en lengre sak på facebook hvor det forklares hvorfor ordet "nigger" ble brukt i overskriften til en sak som omhandler en fyr som er i hardt vær for å bruke ordet "nigger", og fjernet det støtende ordet fra overskriften. Her vektlegges det også at bruken av ordet ikke betyr at gamer.no mener ordet er "greit å bruke". For meg fremstår disse presiseringene litt komiske og unødvendige men det er sikkert nødvendig i dag.

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Er det SJW å reagere på det verste rase-ordet i det engelske språket nå? Hva er det som ikke er SJW lenger?

 

 

 

Det er SJW å massivt overreagere på et ord sagt i forbifarten for ikke å nevne et ord mange svarte og andre minoriteter bruker hele tiden.

 

Faktum er at hadde han vært svart hadde dette vært en ikke-sak. Dermed er det Vanaman som må sies å være rasisten her.

 

Jeg baserer ikke det at jeg kaller ham SJW på det utsagnet alene. Hvis du titter på andre poster så ser du at han er godt versert i newspeak-lingoen deres.

 

 

Hva er egentlig den "massive reaksjonen" her?

 

AtW

Lenke til kommentar

Å nei, buhu.

Ingen tåler noen ting lenger, satans sytpeiser, har ingenting til over for fyren, men akkurat nå heier jeg på han, men han kommer til å feige ut som alle andre tøffel helter å "unnskylde" seg, fy faen jeg blir kvalm av sånne som ikke takler å stå i mot, men enda mindre takler jeg folk som ikke tåler noen ting å henger seg opp i alt, har sagt det før, internet er blitt en søndagskole for alle som ikke tåler en dritt, hvordan har dere det med dere selv i det virkelige liv når folk sier noe dere ikke er enige i?

Begynner å grine å legger dere i foster stilling?

Ikke rart ting er som de er når det er 5åringer som ikke tåler noen ting som regjerer på nettet.

 

De som ikke tåler noe er folk som mener man skal kunne si hva man vil uten å ta konsekvensen. "Buhu, jeg kan ikke si nigger uten å bli mer upopulær", det er det som er sytingen.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ville overraske meg om det var mulig å hindre noen i å spille spillet ditt.

 

Trist at SJW'er alltid skal overreagere så massivt.

 

"Furthermore we're complicit" skriver han.

 

Men det viser vel strengt tatt bare at at slike folk ikke forstår hvordan rett, urett, skyld og straff fungerer. "Jeg liker ikke det du sier derfor skal du straffes" uhm nei.

Er jo ikke akkurat engangstilfelle fra hans kant. Er det ikke rett å reagere på at han voksen mann som hovedsakelig livnærer seg av barn og ungdom gjentatte ganger viser rasistiske, sexistiske og til og med nazistiske holdninger? Det han gjør skjer jo ikke i at vakuum heller.

 

 

Nei, det er ikke et engangstilfelle, og ikke forstår jeg argumentet "jeg banner også når jeg spiller" heller. Bann i vei, men det betyr ikke at du har rett på å tjene masse penger på å streame banninga di. 

 

Forøvrig er det latterlig med en DMCA-takedown, det illustrerer hvor brekt DMCA-systemet er, takedown fordi man er uenig med det som sies i videoen? Kom igjen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...