Gå til innhold

«PewDiePie» er i hardt vær igjen – brukte rasistisk skjellsord i stream


Anbefalte innlegg

At mange her inne ikke ser problemet overrasker meg ikke. Hvor mange av dere som ikke ser problemet har mørk hudfarge? Ingen? Nettopp.

 

Ta det fra andre siden da; En svart fyr som har like mange seere, der store deler er relativt små barn i dette tilfellet, slenger fra seg "nigger". Han påvirker da like mange med ordbruken, men det er brått greit siden en nigger kan si nigger til hvem han vil.

 

Jeg har desverre sett mer enn nok eksempler på niggerbruk av folk som har rimelig mange seere og siden de er svarte så er det ingen som bryr seg.

 

Jeg ser problemet, men en del av problemet er at problemet er rasistisk. Det er lov å bruke så lenge man tilhører riktig rase...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det fra andre siden da; En svart fyr som har like mange seere, der store deler er relativt små barn i dette tilfellet, slenger fra seg "nigger". Han påvirker da like mange med ordbruken, men det er brått greit siden en nigger kan si nigger til hvem han vil.

 

Jeg har desverre sett mer enn nok eksempler på niggerbruk av folk som har rimelig mange seere og siden de er svarte så er det ingen som bryr seg.

 

Jeg ser problemet, men en del av problemet er at problemet er rasistisk. Det er lov å bruke så lenge man tilhører riktig rase...

 

 

 

Folk blir straffet med utestengelse på diskusjon for å bruke ordet "neger" selv om det er vitenskapelig korrekt, så jeg ønsker deg lykke til videre hvis vi ikke hører noe mer ifra deg :huh:

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent mørk afrikansk må en være for at det er tillatt å si "niggah" og "nigger" uten å få SJWer på nakken? 51%? Holder det også at man man er inder, men later til å være av mørk afrikansk rase? Slike ting er greit å ha orden på, så vi alle vet hvor vi står. Mulig det koster litt med en gentest, men kan jo være verdt å ta om man er i grenseland. For eks denne 18åringen som ser tydelig mørk ut, men sannsynligvis er godt under 50% genetisk av mørk afrikansk opprinnelse:

Endret av Allostasis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bombe at priviligerte, norske hvite menn ikke forstår bruken og betydningen av ordet nigger.

 

Det handler ikke bare om betydningen og bruken. Nigger har blitt så enormt mye mer enn et skjelsord. Hvis man bare forstår bruken og betydningen så forstår man ikke kvartparten engang.

 

@misanthrope;

Eating-Guy-Dancing-Funny-Gif-Picture-For

 

 

Det er mer enn et skjellsord, det ble brukt som et skjellsord i denne situasjonen dog.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Å nei, buhu.

Ingen tåler noen ting lenger, satans sytpeiser, har ingenting til over for fyren, men akkurat nå heier jeg på han, men han kommer til å feige ut som alle andre tøffel helter å "unnskylde" seg, fy faen jeg blir kvalm av sånne som ikke takler å stå i mot, men enda mindre takler jeg folk som ikke tåler noen ting å henger seg opp i alt, har sagt det før, internet er blitt en søndagskole for alle som ikke tåler en dritt, hvordan har dere det med dere selv i det virkelige liv når folk sier noe dere ikke er enige i?

Begynner å grine å legger dere i foster stilling?

Ikke rart ting er som de er når det er 5åringer som ikke tåler noen ting som regjerer på nettet.

 

De som ikke tåler noe er folk som mener man skal kunne si hva man vil uten å ta konsekvensen. "Buhu, jeg kan ikke si nigger uten å bli mer upopulær", det er det som er sytingen.

 

AtW

 

Konsekvensen til Felix er vel derimot det motsatte, jeg vil tro at han faktisk blir mer populær. Litt som sånn når GTA San Andreas ble lansert, og Kristin Halvorsen sa på nyhetene at hun ville forby spillet pågrunn av vold. Dagen etter var alle hyllene tomme for GTA San Andreas, og det var ikke fordi de var tatt bort...

Lenke til kommentar

Jeg har bare ett spørsmål: Hvordan unngår dere skraper på knokene deres når dere er ute og går?

 

Altså til dere neandertalere som ikke skjønner at det ikke er greit å bruke N-ordet. Jeg vet det er litt OT, men nå var det så mange av dere samlet i samme tråd at jeg tenkte benytte sjansen.. Jeg har alltid lurt på dette..

Lenke til kommentar

Jeg har bare ett spørsmål: Hvordan unngår dere skraper på knokene deres når dere er ute og går?

 

Altså til dere neandertalere som ikke skjønner at det ikke er greit å bruke N-ordet. Jeg vet det er litt OT, men nå var det så mange av dere samlet i samme tråd at jeg tenkte benytte sjansen.. Jeg har alltid lurt på dette..

 

Det er helt greit å si nigger så lenge man er nigger. En nigger sier nigger til en annen nigger og da ble det svart.

 

Dobbelmoralsk piss. Det er selvfølgelig ikke greit å bruke det ordet, men hvorfor skal noen kunne bruke det? Selv om det er positivt ment så kan ikke en hvit bruke ordet. Ja, svarte bruker nigger i positiv betydning også, f.eks. "yo nigga/nigger".

 

Det kunne vært rettferdig på lik linje som morrapuler eller hore eller tufs. I positiv eller negativ forstand så gjøres det ikke forskjell på de ordene basert på hvem som bruker dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen så er ikke problemet at svarte kaller hverandre nigger. Nigger er ikke det samme som negler, nigger er skjellsord for svarte og er assosiert med veldig mye grusomt som hvite gjorde mot svarte. Når da hvite bruker det som skjellsord igjen så vil det oppleves som støtende for mange og der ligger problemet. At norske hvite menn ikke synes det er så farlig er totalt likegyldig for dere kan uansett ikke assosiere til hva som er støtende med det.

 

Sammenligningen med jævla jøde er også sykt dårlig. Jøde er ikke et skjellsord selv om noen kanskje tror det, men nigger er et skjellsord rettet mot en spesifikk gruppe mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ordet "nigger" har ingenting med Skandinavia å gjør, eller med Skandinaviske folk/kultur etc.

Det at det er et stygt ord er Amerikansk greie ikke internasjonalt, synes Amerikanske SJW folkene må slutte å dømme hele verden ut ifra deres kultur og verdier.

Konklusjon: Jeg ser 0 problem her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjen så er ikke problemet at svarte kaller hverandre nigger. Nigger er ikke det samme som negler, nigger er skjellsord for svarte og er assosiert med veldig mye grusomt som hvite gjorde mot svarte. Når da hvite bruker det som skjellsord igjen så vil det oppleves som støtende for mange og der ligger problemet. At norske hvite menn ikke synes det er så farlig er totalt likegyldig for dere kan uansett ikke assosiere til hva som er støtende med det.

 

Sammenligningen med jævla jøde er også sykt dårlig. Jøde er ikke et skjellsord selv om noen kanskje tror det, men nigger er et skjellsord rettet mot en spesifikk gruppe mennesker.

 

Med andre ord så mener du at en neger som sier nigger er veldig veldig dum :thumbup:

 

PS; Ca. akkurat nesten alle av alle negre som sier nigger kan heller ikke assosiere seg med hva som er støtende med det ;) Edit; For å presisere så er det ikke akkurat mange svarte slaver igjen i de områdene der nigger er et slangord.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

En neger som sier nigger er dum ja, spesielt om han mener det er feil at andre skal kunne bruke samme ordet, men da tenker jeg mest på påvirkningskraften. Nigger er ikke bare assosiert med slavetiden men også apartheid i sør afrika og hverdagsrasismen i USA som fortsatt finnes. Det var ikke sånn at alt var over selv om Nordstatene vant borgerkrigen. Klanen finnes fortsatt selv om de medlemsmessig er marginalisert så finnes det fortsatt nok av sympatisører.

 

Men ta en test og se hvordan folk reagerer. Gå bort til en gjeng med afrikanere og si whats up my nigga. Selvfølgelig ukjente og se om de synes du er en ålreit kar.

 

Merk at jeg står på min rett til å bruke ordet neger i min dagligtale, så jeg er ikke absurd besatt av at folk kan føle seg støtt.

Lenke til kommentar

En neger som sier nigger er dum ja, spesielt om han mener det er feil at andre skal kunne bruke samme ordet, men da tenker jeg mest på påvirkningskraften. Nigger er ikke bare assosiert med slavetiden men også apartheid i sør afrika og hverdagsrasismen i USA som fortsatt finnes. Det var ikke sånn at alt var over selv om Nordstatene vant borgerkrigen. Klanen finnes fortsatt selv om de medlemsmessig er marginalisert så finnes det fortsatt nok av sympatisører.

 

Men ta en test og se hvordan folk reagerer. Gå bort til en gjeng med afrikanere og si whats up my nigga. Selvfølgelig ukjente og se om de synes du er en ålreit kar.

 

Merk at jeg står på min rett til å bruke ordet neger i min dagligtale, så jeg er ikke absurd besatt av at folk kan føle seg støtt.

 

I motsetning til hva man kan få inntrykk av fra enkelte teite rappere, så flyr ikke afro-amerikanere rundt og kaller hverandre "nigger"/"niggah". Det er imidlertid ikke uvanlig i enkelte miljøer i Europa, paradoksalt nok antakelig inspirert av afro-amerikanske rappere og myten om at afro-amerikanere gjør det.

 

Det er umulig for europeere å skjønne hvor tungt rase-spørsmålet preger USA. Det er det gode historiske og kontemporære grunner til. Eksempelvis sitter en urovekkende stor prosent av den svarte befolkningen i fengsel her borte. Rasisme er ikke et tilbakelagt kapittel, selv om det er det i hodet til endel nordmenn.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...