Gå til innhold

«PewDiePie» er i hardt vær igjen – brukte rasistisk skjellsord i stream


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge selverklærte niggere selv bruker ordet nigger til å omtale seg selv og andre niggere, synes jeg ordbruken er helt grei.

 

Så vist jeg hadde vært svart og hadde synest at det ordet var helt greit å bruke så tolker du det sån at jeg taler for alle som har en annen hudfarge?

 

Slå ikke alle under samme kam, og du trenger ikke alltid å følge "strømmen".

Lenke til kommentar

 

Jeg har bare ett spørsmål: Hvordan unngår dere skraper på knokene deres når dere er ute og går?

 

Altså til dere neandertalere som ikke skjønner at det ikke er greit å bruke N-ordet. Jeg vet det er litt OT, men nå var det så mange av dere samlet i samme tråd at jeg tenkte benytte sjansen.. Jeg har alltid lurt på dette..

 

Det er helt greit å si nigger så lenge man er nigger. En nigger sier nigger til en annen nigger og da ble det svart.

 

 

 

Nei det er det ikke! Finnes de som ikke bryr seg om det ordet og det finnes de som finner det veldig avstøtende. Av med øyelappene.

Lenke til kommentar

Æ tror æ dauer!

 

SJW'ere review bomber Firewatch:rofl:

 

Now is the time! We must all come together and protect Pewdipah's god given right, to act like a racist pig in front of our children!!   :p

 

Ska tru om de har den minste ide om hvor ironisk dette er? Eller.. Nei, det er det vel ikke rare grunnen til å anta at de er smarte nok til å forstå..

 

Et veldig godt eksempel på hvor mye "makt" denne ungen har og hvor mange unger som følger dette barnet.

 

Skjønner ikke hvorfor dette har noe som helst med hvor bra spill firewatch er, her burde steam gå inn å endre reglene for dette. Blir alt for dumt å rate et spill utifra hva andre mener om en spillutviklers meninger.

 

Mener dere virkelig at Twitch/youtube osv ikke skal ha noe filter på hva som blir sagt og vist? Klarer dere å tenke hvilke konsekvenser dette vil ha når dere en gang får barn (eller andre som reagerer) som kommer over slikt?

 

Kanskje greit om denne personen tar på seg en Hitler bart og sier heil hitler osv (litt på kanten i vet)

 

En artikkel fra VG:

http://www.vg.no/rampelys/tv/spotify/nrk-super-helt-fantorangen-knyttet-til-sang-med-grovt-innhold-paa-spotify/a/24138679/

 

 

NRK Super-helt Fantorangen knyttet til sang med grovt innhold på Spotify

 

Mener dere også at dette er ok?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

 

Æ tror æ dauer!

 

SJW'ere review bomber Firewatch:rofl:

 

Now is the time! We must all come together and protect Pewdipah's god given right, to act like a racist pig in front of our children!!   :p

 

Ska tru om de har den minste ide om hvor ironisk dette er? Eller.. Nei, det er det vel ikke rare grunnen til å anta at de er smarte nok til å forstå..

 

Et veldig godt eksempel på hvor mye "makt" denne ungen har og hvor mange unger som følger dette barnet.

 

Skjønner ikke hvorfor dette har noe som helst med hvor bra spill firewatch er, her burde steam gå inn å endre reglene for dette. Blir alt for dumt å rate et spill utifra hva andre mener om en spillutviklers meninger.

 

Mener dere virkelig at Twitch/youtube osv ikke skal ha noe filter på hva som blir sagt og vist? Klarer dere å tenke hvilke konsekvenser dette vil ha når dere en gang får barn (eller andre som reagerer) som kommer over slikt?

 

Kanskje greit om denne personen tar på seg en Hitler bart og sier heil hitler osv (litt på kanten i vet)

 

En artikkel fra VG:

http://www.vg.no/rampelys/tv/spotify/nrk-super-helt-fantorangen-knyttet-til-sang-med-grovt-innhold-paa-spotify/a/24138679/

 

  NRK Super-helt Fantorangen knyttet til sang med grovt innhold på Spotify

 

Mener dere også at dette er ok?

Helt riktig at folk velger å gi negative anmeldelser når utvikleren velger å urettmessig prøve å fjerne sine videoer. Hadde det vært PUBG-utvikleren som hadde sagt dette hadde det vært noe annet.

 

Hva annet kan gamere gjøre for å vise avsky enn å gi negative anmeldelser? Glad det skjer, og glad det skjer mot Fallout 4 og Skyrim på Steam også, selv om det er en annen sak..

 

Firewatch var også et altfor kort, elendig og kjedelig spill med en antiklimatisk slutt som ødela alt.

Lenke til kommentar

Ja, buhu, det man sier har konsekvenser. Folk i dag må slutte å pakke seg inn i bomull og forvente at man skal slippe ethvert ubehag uansett hva man sier og gjør.

 

AtW

 

 

Neida. Sier du dritt så må du forvente å få hørt det. Men disse dommer og bøddelene har jeg lite til overs for. En ting er dem som synes det er dårlig og at han må skjerpe seg. Men du har jo en hel gjeng som skal ha hode hans på et spyd. Og at han skal bannlyses ifra sosiale medier og det er ikke måte på hva folk klarer å gulpe opp for svada.

 

Ero Judge Dredd.

Lenke til kommentar

Ved å farliggjøre ord gjør vi jo fint lite annet enn å gi det mer styrke når det faktisk blir brukt i rett kontekst, at folk/SJWene tydeligvis ikke ser dette å skriker rasist, homofob, nazi osv for at det glipper et skjellsord ut av munnen på noen i en intens situasjon viser jo hvor lite intelligente disse individene faktisk er. Jeg ser for meg at om noen tiår vil denne lille epoken bare bli husket som "the age of outrage", hvor alle skal ta seg nær av alt, selv på andres vegne. 

 

Begrepet Neger er vel i ferd med å bli skadeliggjort også.

 

Nigger og Neger er ikke det samme ordet, selv om de beskriver samme rase. Neste ord på listen blir gjerne Svart, også videre.

 

Nigger og Svarting kan nok sidestilles. Men Neger og Svart er jo bare en fargebeskrivelse.

Lenke til kommentar

 

Håper han blir saksøkt og fratatt alle millionene sine, så han må finne seg en vanlig jobb ^^ Skal ikke kunne gå an å tjene så mye penger på tull.

Frata alle pengene fordi han brukte ordet nigger? Når ble det ulovlig? Greit at folk synes det er moralsk forkastelig, men det er ikke ulovlig. Folk overreagerer.

 

 

Borti der i Trump-land, Obama-land, så blir en jo sett styggt på bare man slenger ut uttrykket Shit.

Lenke til kommentar

Banning er helt ok i min bok. Faen, fitte, helvete, neger, hestekuk, jødefaen, kvitlik, skalleknott.. Banningen representerer ikke ordets opprinnelse mer enn 'tits' betyr fugler.

 

Oppblåsingen vi ser kommer heller av at mennesker forsøker å leve av andres berømmelse, ved å skape litt publisitet rundt seg selv ved å gjøre noe mer kontroversielt enn det egentlig er. Banning er noe av det vanligste mennesker gjør.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Er det SJW å reagere på det verste rase-ordet i det engelske språket nå? Hva er det som ikke er SJW lenger?

 

 

 

Det er SJW å massivt overreagere på et ord sagt i forbifarten for ikke å nevne et ord mange svarte og andre minoriteter bruker hele tiden.

 

Faktum er at hadde han vært svart hadde dette vært en ikke-sak. Dermed er det Vanaman som må sies å være rasisten her.

 

Jeg baserer ikke det at jeg kaller ham SJW på det utsagnet alene. Hvis du titter på andre poster så ser du at han er godt versert i newspeak-lingoen deres.

 

 

Ser man smartere ut når man bruker akronymer? F.eks. SJW, jeg måtte faktisk google dette for å med meg betydningen:

 

https://www.google.no/search?q=sjw&oq=sjw

Lenke til kommentar

Litt komisk å se at folk reagerer på dette.

Om folk har problemer med dette ordet bør de holde seg langt unna NA serveren på Starcraft 2.

Så sent som i helgen opplevde folk som omtrent prøvde å sette verdensrekord i bruken av nigger i løpet 30min under en runde 4v4.

Ingen reagerte veldig på det, er bare et ord som folk slenger rundt seg.

Det blir det samme som å kalle noen en kødd.

 

Er på tide folk roer seg ned litt å tenker over hva og hvordan ting blir sakt, og ikke bare ordets originale/bokstavlige betydning.

 

Mens det å kalle en representant for lovens lange arm i Norge for hestkuk sørpå nordpå, det kan få konsekvenser.

 

EDIT (sørpå):

https://www.nordlys.no/kontrollpanel/tyttebarpoliti-ble-for-sterkt/s/1-79-3859355

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis en som irriterer meg over krenkelseshysteri og oppstandelse grunnet bagateller, men her synes jeg ikke det er grunn til å unnskylde. Det ordet skal man ikke benytte, punktum. Uansett hvilken situasjon jeg var i, om jeg var opprørt, sint eller skremt, ville jeg ikke sagt det. Er ikke så vanskelig å la være. På en stream med flere titalls tusen barn er det svært kritikkverdig.

 

Men kun det ordet? Ref: Nigger

Lenke til kommentar

 

Håper han blir saksøkt og fratatt alle millionene sine, så han må finne seg en vanlig jobb ^^ Skal ikke kunne gå an å tjene så mye penger på tull.

Første 60 åringen jeg har sett her inne, velkommen. Trolle ferdighetene dine er patetiske, men det kan vi jobbe på vettu.

 

 

Hersketeknikker også  :p

Lenke til kommentar

 

Ja, buhu, det man sier har konsekvenser. Folk i dag må slutte å pakke seg inn i bomull og forvente at man skal slippe ethvert ubehag uansett hva man sier og gjør.

 

AtW

 

 

Neida. Sier du dritt så må du forvente å få hørt det. Men disse dommer og bøddelene har jeg lite til overs for. En ting er dem som synes det er dårlig og at han må skjerpe seg. Men du har jo en hel gjeng som skal ha hode hans på et spyd. Og at han skal bannlyses ifra sosiale medier og det er ikke måte på hva folk klarer å gulpe opp for svada.

 

Ero Judge Dredd.

 

 

Er det? Det er neppe en vanlig holdning at fyren skal henrettes, eller at han skal "bannlyses", selv om det alltid er folk med mer ekstreme meninger, folk flest er mer moderate og mener ting som at han bør miste seere og sponsorer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...