Gå til innhold

Diskusjon.no fortsetter som før, vi er ikke solgt til VG


Anbefalte innlegg

 

 

 

så vidt oppe med forum nå ;)

 

www.overklokking.no/forum

 

nerdenes paradis!

Ingen som tar det der seriøst..og bruk for pokker HTTPS når du først skal sette opp noe. Helt gratis: https://letsencrypt.org/

 

Work in progress, takk for tipset. Fint om man i tillegg til å være behjelpelig dropper den noe hissige tonen i innlegget :)

 

 

 

Ville vel anbefalt å droppe php.bb, da det føles fryktelig gammeldags. Disse valgene burde man gå nøye igjennom før man i det hele tatt starter opp da det å endre slikt i etterkant kan bli et sant lite helvete. IP.Board som diskusjon.no bruker er jo langt bedre enn php.bb som ikke har forandret seg eller modernisert seg på en årrekke.

 

Nå driver vi overklokking.no på privaten uten inntekter og betaler alt fra egen lomme. IP.Board koster for mye akkurat nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når dere velger system og design på nettsidene så har jeg lurt på hvem det blir tatt menst hensyn til og hvem som det ikke blir tatt hensyn til

Hvem kommer dere å prioriterer når neste opgradering kommer ?

 

Skal man ta hensyn til mobiler og små skjermer ( rund 5-6 tommer )

eller skal man ta hensyn til standard pc -skjermer ( rundt 15-25 tommer ) eller storer skjermer

 

jeg har ihverfall inntryk at små skjermer blir prioriter på en slik måte at designet går ut over standrd og storer skjermer .

Noe av det samme problemet man hadde med startskjermen i windows 8, som tok hele skjermbildet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-474fGj

Når dere velger system og design på nettsidene så har jeg lurt på hvem det blir tatt menst hensyn til og hvem som det ikke blir tatt hensyn til

Hvem kommer dere å prioriterer når neste opgradering kommer ?

 

Skal man ta hensyn til mobiler og små skjermer ( rund 5-6 tommer )

eller skal man ta hensyn til standard pc -skjermer ( rundt 15-25 tommer ) eller storer skjermer

 

jeg har ihverfall inntryk at små skjermer blir prioriter på en slik måte at designet går ut over standrd og storer skjermer .

Noe av det samme problemet man hadde med startskjermen i windows 8, som tok hele skjermbildet

De fleste er jo på nett via mobiler eller nettbrett så gir mening at forumer satser på det, bruker så og si aldri PC selv
Lenke til kommentar

mobiler har en skjerm som er på rundt 5 eller 6 tommer i dag

nettbrett brukr 7-10 tommer

hva skal man prioritere  ?

 

En pc skjerm kan man i teorien dele opp i mange mobil skjermer

 

At de fleste bruker mobilen til se på nett betyr ikke at andre strølser skal underprioriteres

at mange bruker nettbrt på ca 9 tommer betyr heller ikke at man skal ingnorer andre størelser

 

At en god del brukerer lapptopper med skjerme på 12-19 tommer betyr det da at de må infinne seg med en dårlig løsning ?

At noen forsatt foretrekker store pc skjermer betyr de da at de er så  få at man skal ignorere dem helt.

 

jeg forsøkte tidligerer å stille de samme spørmålene men noe gik galt den gangen

 

Nå ber jeg teamet bak Hardware og diskusjon.no om trenke enda mere dynamisk når dere planger nettsidene slik at man får nettsider som funger skikkelig på alle skjermstørelser

Lenke til kommentar

Prisguide.no ble forøvrig splittet ut til en egen bedrift innunder Amedia (rundt sommer 2015) før TU Media kjøpte Mediehuset Tek (høsten 2015). Prisguide.no fulgte ikke med når Amedia solgte Mediehuset Tek til TU Media. Prisguide.no har hatt ett samarbeid med TU Media. Nylig kjøpte forøvrig Prisguide.no seg selv ut av Amedia og er nå eid av seg selv.

Betyr det at Prisguide.no vil slutte å være fullstendig utklasset av Prisguide, tro?

Lenke til kommentar

Hva når skjerme har en fysik liten størelse , men høy oppløsning.

"stor skrift" viljo likevel bli ganske liten

 

Har man en stor skjerm med lav opløsing so vil jo "liten skrift" fremstå som stor skrift med grove kanter

 

Så jeg vil påstå at det verken er tomm-størelsen eller oppløsningen ver for seg som betyr noe men begge deelr samtidig

Lenke til kommentar

FHD er 1920x1080, 2073600 piksler enten skjermen er er 5" eller 100". Programvaren ser ikke størrelsen på skjermen, den ser oppløsninga. Hva er det dere har problemer med å forstå?

 

Nettlesere og programvare for videoavspilling har innebygd zoom/skalering, så hva har egentlig problemet? 175% zoom i nettleseren funker fint hvis man skal lese på flere meters hold eller har liten skjerm.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...