Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har plukka opp Zelda igjen etter sommeren. Fortsetter på veien mot å fullføre spillet 100%. Har alle 120 shrines for lengst, og har holdt på med Korok seeds en stund. Er nå oppe i rundt 550 stk. Alt er selvfølgelig uten guide, men jeg bruker Korok mask. Selv 240 timer inn i spillet oppdager jeg nye steder og ting. I går plukka jeg opp en ny type fisk. Oppdaget at man lager bedre mat under blood moon. For et gigantisk spill!

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Stor, åpen verden med mye, mye å gjøre, som i BOTW. ;) Greit nok med historien, den var tynn. Men det er alltid Zeldaspillene. :) Drøssevis med dungeons med for det meste gode puzzles? Ja takk.

Drøssevis med mini-dungeons som tar fem minutter å gjøre? Lete som en tulling etter 900+ av de der frø-greiene? Høres morsomt ut. :p

 

Men seriøst, hva er det å gjøre i BotW? Vi har de små trial-dungeonsene, alle de der jækla frøene og... hva ellers? Spilte det i en del timer, men fant aldri noe som helst av interesse. Alt jeg gjorde var å lete etter trail-dungeons. Å faktisk finne dem tok mye lengre tid enn å fullføre dem. Noe annet var det ikke å gjøre.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Må si meg enig med BotW altså. Jeg elsket spillet men det var dårlig med variert innhold ute i verden og dungeonene/divine beastene var rett og slett elendige. Shrinene var underholdende men jeg hadde foretrukket at de var lengre, mer kompliserte og i færre antall og hadde føltes litt mer "epic" når man fant de istedenfor at de bare var overalt (det fantes noen unntak), men da hadde vel hadde vel verdenen blitt enda mer tom :p

Lenke til kommentar

Nå syns jeg ikke Skyward Sword var så veldig bra, ikke godt nok til at jeg overså de grusomme kontrollene (som jo var primært grunnen til at jeg rett og slett ikke gadd å fullføre). Følte Zelda formelen var litt sliten og.

 

Driver å pusler med Breath of The Wild om dagen og har vel knapt kommet skikkelig i gang føler jeg. Har fått skikk på den Zora elefanten og drevet å tatt en rekke shrines, men føler jeg blir eid lett av de meste fiender siden jeg ikke har fått noe skikkelig rustning enda.. Definitivt ett friskt pust innforbi Zelda dette her, men jeg er jaggu meg ikke helt sikker på om dette er slik jeg vil spille Zelda likevel. Kanskje jeg ikke har kommet over nok ting som gir meg den gode nostalgiske følelsen, så det vokser kanskje på meg etter hvert.  

 

Visuelt sett...er dette veldig varierende. Det går i fra å være SÅ forbannet pent og stemningsfylt til å bli en tåkedisfest uten like og alt ser bare helt klorin ut, avhenging av vær og døgnrytme tydeligvis. Sikkert noen artsy skaller hos Nintendo som syns dette var tøft, men for min del er det blandet drops og til tider virker som om det er gjort for å dekke over tekniske svakheter.

 

Musikken er også så som så, fint lite frem til nå som har gitt meg de gode Zelda følelsen altså. Noen pene stykker er det jo nå og da, men her må jeg nok nå frem til flere steder for å avdekke godsakene.

 

Damned if you do, damned if you don't. Jeg vil ikke klage for mye enda, fordi jeg har så mye igjen av spillet, men noen førsteinntrykk får man jo. Ikke helt solgt på dette at utstyret ikke tåler en dritt før man må finne nytt hele veien heller..etter hvert som man får litt bedre plass til utstyr blir det vel greit det også. Men jeg koser meg stort sett når jeg har holdt på til nå, bortsett fra litt febrilsk justering av bilde på TV da jeg rett og slett ikke helt skjønner hva greia her er, men nå tror jeg at jeg må bare godta at det er såpass variert visuelt stil som det er, så har vel landet på en gylden middelvei nå tror jeg.

 

Men jeg må uansett rose Nintendo for å endelig ta Zelda nye steder, så får jeg se hvor velykket det var etter hvert.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Musikken er også så som så, fint lite frem til nå som har gitt meg de gode Zelda følelsen altså. Noen pene stykker er det jo nå og da, men her må jeg nok nå frem til flere steder for å avdekke godsakene.

 

Mener selv dette er kanskje det beste soundtracket i et Zelda noensinne, og vil faktisk kalle det et mesterverk musikkmessig. Men det er et komplekst stykke arbeid som kanskje trenger litt tid for å kunne nytes helt. I de eldre spillene er musikken der for å sette tonen, mens den i Breath of the Wild påvirker hvordan man gjør valg og endrer seg ut fra hva man gjør.

 

Elsker hvordan hvordan musikken sømløst bytter mellom dag/natt og ute/inne. Eller hvordan den utvikler seg og skifter tempo ut fra progresjon inne i Divine Beasts. Også er det gjemt veldig mange stikk tilbake til tidligere Zelda-musikk inne i de nye sangene, for eksempel hører man tonene fra den gode gamle "husmusikken" i Hateno Village. Mange av sangene kan man speede opp eller ned, så hører man referanser fra alle de gamle spillene. Noe som passer veldig godt med at man befinner seg i et postapokalyptisk Hyrule. I tillegg har man veldig mange av de kjente og kjære Zelda-sangene, bare enda bedre orkestrert enn før. 

 

Skru opp lyden når du kommer til Rito Village, Tarrey Town og Hyrule Castle så er jeg helt sikker på at du får den gode Zelda-følelsen :)

 

Fyrer som analyserer litt av musikken og lyden:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke avdekket noen av de stedene du nevner, og de er nettopp det jeg håper på! Så det er bra :) Jeg syns denne veldig rolige piano klimpringen på dagtid er helt magisk..når vinden suser i gresset og fuglene rundt meg kvitrer. Det er veldig god lyddesign akkurat der, og som er med på å heve opplevelsen betraktelig.

Lenke til kommentar

Den største forskjellen mellom BOTW og tidligere spill er at man kan klatre vertikalt. På ALLE overflater. Så invester noen spirit stones i stamina så kommer du deg helt andre plasser enn hvis du bare følger veiene. Fins også climbing klær som øker climb hastighet og slikt. Ikke bare jag etter flest mulig hearts. 

Ser jeg et stort fjell langt unna? Hvorfor ikke klatre til toppen og se hva de har putta der? Oj en gigantisk drage som er rammet av blight men som du kan befri i en quest. Who knew? :)

 

Også er det litt spennende å se om du har nok stamina til å AKKURAT klare å klatre opp denne bratte fjellveggen for å se hva som er der oppe.

 

Ikke heng deg opp i at våpen ødelegges fort heller, du får nye våpen så ofte at det blir et problem å finne ut hva du skal kaste.  Heldigvis kan man veksle inn Korok seeds i mere inventory space i alle kategorier.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å spille Zelda uten lyd én gang, men det var direkte stusselig. Og det er lyd som forteller om du ble oppdaget av et monster bak deg, så det føltes som å springe rundt med skylapper.

 

Lyden stemmer også overens med utrolig mange detaljer. Har du høyere stealth, dempes lyden av fottrinnene dine. Våpenklirringen avhenger av hvilke våpen du har. Hører du gresshoppespill eller fuglekvitter, så er det gresshopper eller fugler i nærheten. Og sikkert en hel masse andre ting som jeg ikke kommer på.

 

(Forresten, burde denne diskusjonen heller vært tatt i BotW-tråden. . ?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...