Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Nimrad said:

Hehe, pottit-Norge liker ikke prangende biler nei... Driver og får instagram-reklamer for denne Hongqi-kampanjen de har. "KUN 10 STK" står det med store bokstaver. Varer vel et år eller to da 😛

Lease den virker som det tryggeste, så slipper man å bli kvitt den igjen.

Men dårlig rekkevidde og treig lading er jo ikke noen killer kombo. Jeg synes bilen ser tøff ut jeg.
 

Men tror ikke jeg hadde klart å leve med stigmaet

måtte itilfelle ha lent seg helt inn i det

 

IMG_0560.jpeg

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (12 minutter siden):

Lease den virker som det tryggeste, så slipper man å bli kvitt den igjen.

Men dårlig rekkevidde og treig lading er jo ikke noen killer kombo. Jeg synes bilen ser tøff ut jeg.
 

Men tror ikke jeg hadde klart å leve med stigmaet

måtte itilfelle ha lent seg helt inn i det

 

IMG_0560.jpeg

Hadde jeg hatt nært uendelig med cash, så er dette fort noe jeg kunne gjort "for the lolz".

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (14 minutter siden):

Det røde er så inn i granskaguen harry - ser ut som jeg forestiller meg at horehus ser ut. I hvert fall på film.

Tenker interiøret på bilen generelt, ikke nødvendigvis den som er linket. 

Tenker og på plassen, jeg liker å kunne strekke på meg uten å nødvendigvis forlate bilen. Er forholdsvis lang.

 

Edit. Link for annet farge interiør 😅

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=292707885

Endret av Duriello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (29 minutter siden):

 

Horehus..

.. eneste som mangler er noen tunge gullkjeder og små ziplock-poser med ulovlige substanser.

Fett interiør, deilig med noe litt annet enn sorte interiør innimellom. Har jo selv rødt skinn interiør i BMWen så traff meg godt det i hongqien der :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

Fett interiør, deilig med noe litt annet enn sorte interiør innimellom. Har jo selv rødt skinn interiør i BMWen så traff meg godt det i hongqien der :)

Hallo! Sort eller hvit bil med sort skinninteriør. Get with the program 😂

Lenke til kommentar
ozone skrev (6 timer siden):

Altså; Se på den! Det må jo være den mest groteske bilen som kjører på norske veier! Jeg personlig holder på å kjøre i grøfta hver gang jeg passerer en sånn en. Heldigvis er det ikke så ofte.
Damen min sa det så bra: "Hvis eneste måten å spotte en narsissist på var bilen de kjørte, så hadde jeg begynt med de som kjører den der!"
...jeg mistenker at folk som kjøper Hongqi tilhører det samme mindretallet som trenger søyler i inngangspartiet...
Kloppen- Søyla - Kloppen- søyler og en fin inngangsdør gjør underverker med  inngangspartiet. Søylene kan kles rundt eksisterende stolpe eller brukes  bærende (9-17 tonn). | Facebook

Haha, jeg kjenner en familie med Hongqi og de har nylig bygd nytt hus med mange søyler ;)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (1 time siden):

Jeg har brunt skinn i min bil

Den fikk du hjerte for. Det er fargen for meg og! :thumbup:

Men skulle jeg kjøpt noe slikt, så var det kun for utleie og events. Regner med at man fort hadde fått omsetning på "limoservice" med noen sorte og hvite biler i stallen, og sjåfører som må stille i dertilhørende egnet sjåførbekledning.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (På 23.2.2024 den 12:11 PM):

 Vi har tatt store steg hva gjelder kjøreegenskaper de siste 20 årene.

 

Njaaa. På 80 og 90-tallet krydde det av nydelige kjøremaskiner, selv i lavprissegmentet. Nå er det veldig få vanlige biler som kjører virkelig bra. Tyngre biler i kombinasjon med altfor store hjul og el.servo har ødelagt mye. Men selvsagt har det skjedd en del bra også, og spesielt 48v chassissystemer har fått store biler til "krympe" voldsomt under hard kjøring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (På 23.2.2024 den 8:56 AM):

Avhengig av budsjettet.

Hvis du har 500.000 å bruke

Så tror jeg ikke det er noen som slår en 6 seter Honqi på luksus og comfort. E-tron og EQC er ikke i nærheten

 

Kan vel diskuteres. Uansett tror jeg dette potensiellt er noe av det dårligste bruktkjøpet en kan gjøre. Det er allerede håpløst å få reparert de, og driftssikkerheten er ikke imponerende. Hvis merket trekker seg ut av Europa, hvilket er veldig sannsynlig, så vil det være helt umulig å skaffe deler til de, og man sitter igjen med et relativt kostbart hageornament.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tja? Flere bilprodusenter satser/går tilbake til bensin/diesel/hybrit/hydrogen igjen. Biler produsert innen EU kan omsettes uten hindringer i samme område. Fri flyt av varer, kapital osv. Hvordan vil Norsk salg av disse biler (utenom hydrogen) bli her på berget etter 2025? Regner med at EU kommer til å reagere mot total forbud for diesel/bensinbiler her i landet eller?

https://e24.no/boers-og-finans/i/ve0BQm/massive-verdifall-for-tesla-konkurrenter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (27 minutter siden):

Tja? Flere bilprodusenter satser/går tilbake til bensin/diesel/hybrit/hydrogen igjen. Biler produsert innen EU kan omsettes uten hindringer i samme område. Fri flyt av varer, kapital osv. Hvordan vil Norsk salg av disse biler (utenom hydrogen) bli her på berget etter 2025? Regner med at EU kommer til å reagere mot total forbud for diesel/bensinbiler her i landet eller?

https://e24.no/boers-og-finans/i/ve0BQm/massive-verdifall-for-tesla-konkurrenter

Hvilket forbud?

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (7 minutter siden):

Hvilket forbud?

Når skal Norge slutte å selge fossilbiler? Refererer seff til nybilsalg.
Det er nylig kommet frem at hele 73 prosent har liten tro på politikernes mål om slutt på nybilsalg av fossile biler innen 2025.
Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (3 minutter siden):
Når skal Norge slutte å selge fossilbiler? Referer seff til nybilsalg.
Det er nylig kommet frem at hele 73 prosent har liten tro på politikernes mål om slutt på nybilsalg av fossile biler innen 2025.

Det er ikke snakk om et forbud mot icebiler, det er snakk om en målsetning, som riktignok har vært fulgt opp med incentivordninger for å velge el-biler, og inntil i år også hybrid-biler. Mindre justeringer på avgifter på drivstoff og bompenger, hjelper og på. Men generelt har det vært relativt lite av økte avgifter på ice-biler.

Det har riktignok vært diskutert forbud, også innad i EU, men enn så lenge finnes det ikke lovhjemler til et forbud. Ergo blir det helt feil å påtale målsetningen som et forbud mot icebiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

40 tusen fossilbiler eksportert i 2023 leste jeg i en artikkel. Går nok ikke mange år før de fleste av fossilbilene av en viss verdi her i landet forsvinner. Året før var det bare 3 tusen. Aldri sett noe slikt før, rekker av vogntog med fossilbiler langs veiene på tur sørover for å laste av biler i drammen. Tidligere kjørte biltransportene fulle nordover og omtrent tomme sørover. Det er vel flest store selskaper som driver med denne eksporten, sikkert ikke så lett for private?

Lenke til kommentar
kremt skrev (2 minutter siden):

40 tusen fossilbiler eksportert i 2023 leste jeg i en artikkel. Går nok ikke mange år før de fleste av fossilbilene av en viss verdi her i landet forsvinner. Året før var det bare 3 tusen. Aldri sett noe slikt før, rekker av vogntog med fossilbiler langs veiene på tur sørover for å laste av biler i drammen. Tidligere kjørte biltransportene fulle nordover og omtrent tomme sørover. Det er vel flest store selskaper som driver med denne eksporten, sikkert ikke så lett for private?

Temmelig mye har gått til Ukraina..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...