Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DrAlban3000 skrev (43 minutter siden):

Enig, Ionic5 er kjempekul.

Disse frontlyktene! Riktignok et konsept, men dette kan de bare klippe og lime inn i modellene sine asap.

image.png.047ff42a9702b14ede54f02eb223cb7c.png

Produksjonsmodellen er jo jammen ikke langt unna, noe som er ganske uvanlig når ting er gjort litt utenfor normalen, selv om fronten over er dritsexy:
Ioniq-5-electric-SUV.jpg

For meg er det nå denne og EV6 som er design-vinnerne, da de andre nevnt i tråden, er for ordinær. Også Ioniq 6 er råtøff. Kred til Hyundai for å gå så mye utenfor normalen, og lykkes. Renault 5 ser ut til å kunne komme på dette nivået, om de tør å beholde produksjonsmodellen like tro til konseptet, som Hyundai gjorde med Ioniq 5. Den ser og heftig ut nå.

Men jeg synes nå fremdeles Tesla har ordene sine i behold på SEXY, selv om de som sagt ikke banker de tre modellene fra de koreanske søsterprodusentene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (19 minutter siden):

For meg er det nå denne og EV6 som er design-vinnerne, da de andre nevnt i tråden, er for ordinær. Også Ioniq 6 er råtøff. Kred til Hyundai for å gå så mye utenfor normalen, og lykkes. Renault 5 ser ut til å kunne komme på dette nivået, om de tør å beholde produksjonsmodellen like tro til konseptet, som Hyundai gjorde med Ioniq 5. Den ser og heftig ut nå.

Ja jeg har STOR sans for Hyundai sin design-linje for tiden. Ioniq6 viderefører den linjen på en flott måte.

 

Snowleopard skrev (21 minutter siden):

Men jeg synes nå fremdeles Tesla har ordene sine i behold på SEXY, selv om de som sagt ikke banker de tre modellene fra de koreanske søsterprodusentene.

Det jeg syns er mest "SEXY" med Tesla er ikke designet, men den sømløse totalpakken som de tilbyr elbil-kundene.

Model S (facelift): Veldig flott bil.

Model 3: Også en flott bil, men ikke like glad i fronten.

Model X: Ingen designperle, men helt OK.

Model Y: Mellomting mellom TMX og TM3. En uslåelig totalpakke, men finnes finere design.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (2 minutter siden):

Det jeg syns er mest "SEXY" med Tesla er ikke designet, men den sømløse totalpakken som de tilbyr elbil-kundene.

Model S (facelift): Veldig flott bil.

Model 3: Også en flott bil, men ikke like glad i fronten.

Model X: Ingen designperle, men helt OK.

Model Y: Mellomting mellom TMX og TM3. En uslåelig totalpakke, men finnes finere design.

Helt klart at totalpakken er med på det, men jeg synes nå også bilene er sexy i seg selv, der bl.a. TMX er en av de fineste SUVene blandt SUV's som finnes. Nei, den blir aldri Sedan-sexy, men er SUV-sexy. Og TMY er nå bare litt høyere i rompa, men som bilklassen er, så går den som mer sedan-aktig enn masse annet på markedet. Men klart, dette er veldig individuelt, og ikke alle liker at de er så "glatte" og nakne/minimalistiske innvendig.

Heller ikke alle liker stor skjerm innvendig, men det muliggjør at resten av bilen er så minimalistisk innvendig. Og skjermene, tross størrelsen, er også "minimalistisk" gjennom å være slanke og tynne, der vi ser bl.a. endel kinesiske modeller som prøver å kopiere de, kommer med store klumper med tykk ramme og er tykke bak skjermen og.

Og VW med ID.-bilene klarer jo det kunststykket å plassere en liten men tykk og fæl klump av en skjerm i senter av bilen, på en konsoll som og fremstår tykk og klumpete og til tider uryddig, ID.3 og ID.Buzz spesielt. Mulig det fungerer greit, men jeg klarer ikke å kalle det pent. Utvendig virker det dog langt bedre. ID.-bilene er ganske greie utvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (Akkurat nå):

Tar gjerne en Ionic 5, men uten logoen på panseret. 

Men den koster over 500k..  (Moms og sånt..)

Får sikkert kjøpt en eller annen logo-sak (kanskje få designet din egen basert på initialene dine?), som du kan sette på istedet for den som står der. Skulle jeg kjøpt noe fra VW AG, så hadde det blitt gjort fort.

Mulig du kan få en 2WD-utgave mer eller mindre uten ventetid, og derved uten vektavgift og ev. mva, selv om du da savner vinterhjul og må ta standardlakken. Starter på 500K, 30 k for AWD, 33 K ca for å "makse" den ut med egne farger, og så kommer vinterdekkene til.

Om vektavgiften ikke tilkommer, lander en AWD med alle valg på 580 K og da med 20 K i mva siden den da vil leveres neste år. 2WD havner da på ca 550 K, og da 12,5 K i tillegg med MVA om du ikke får den i år.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (15 timer siden):

Tar gjerne en Ionic 5, men uten logoen på panseret. 

Men den koster over 500k..  (Moms og sånt..)

Logo-removal har faktisk blitt en greie med de bilene. Skjønner ikke hva som er galt med logoen. Det er i hvertfall ikke noe værre å kjøre med Hyundai-logo enn med Toyota-logo.

Familiebil-klasse med noenlunde størrelse og rekkevidde koster fra 500k og oppover. Sånn er det bare enda. Jeg gav rett over 500k for min TMY også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (17 timer siden):

Smak og behag, syns ps2 ser altfor høy ut opp fra bakken. 
Syns sjøl enyaq coupe er blant de fineste

Ja smak å behag selvsagt, sånnsett kan man diskutere uendelig😄. Jeg synes jo den er litt for lav og ønsker mer bakkeklaring, av den grunn så heller jeg mer mot xc40 enn ps2 hvis jeg skal invistere. Jeg er enig i at enyaq er fin, en av de bedre elbilene karosserimessig.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (15 timer siden):

Heller ikke alle liker stor skjerm innvendig, men det muliggjør at resten av bilen er så minimalistisk innvendig. Og skjermene, tross størrelsen, er også "minimalistisk" gjennom å være slanke og tynne, der vi ser bl.a. endel kinesiske modeller som prøver å kopiere de, kommer med store klumper med tykk ramme og er tykke bak skjermen og.

Digger den minimalistiske rene stilen i interiøret på min TMY. Sånn har jeg det hjemme også. Minimalistisk ren stil that is.

Ser at VW og de fleste andre merker sliter med å få til et stilrent design innvendig, men dem om det. 🙃

Snowleopard skrev (15 timer siden):

Utvendig virker det dog langt bedre. ID.-bilene er ganske greie utvendig. 

Ja det har liksom alltid vært VW sin styrke, å lage biler med et utvendig design som ikke støter noen. Resultatet er at de blir temmelig "kjønnsløse" og intetsigende i design-uttrykk. Men de lager jo biler for masse-markedet, så det er nok en god og gjennomtenkt strategi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (9 minutter siden):

Logo-removal har faktisk blitt en greie med de bilene. Skjønner ikke hva som er galt med logoen. Det er i hvertfall ikke noe værre å kjøre med Hyundai-logo enn med Toyota-logo.

Familiebil-klasse med noenlunde størrelse og rekkevidde koster fra 500k og oppover. Sånn er det bare enda. Jeg gav rett over 500k for min TMY også.

Så lenge man ikke får sponsorpenger så burde man ikke hatt logo, for å sette det på spissen😁

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...