Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo greit å merke seg at det er mange biler som er basert på samme plattformen, Kia EV6 og Hyundai Inoiq 5 , skoda enyaq og volkswagen ID5, Volkswagen ID3 og cupra born, Kia E-Soul og Hyundai Kona osv. Selv om de er bygd på samme lesten har de ofte andre kvaliteter og kjørefølelser enn sine "søsken". Hvordan dette blir akkurat mellom Subaru og Toyota med hva angår bz4x vs solterra vet jeg ikke, men føler meg ganske sikker på at Lexus sin tolking av denne bilen vil få helt andre kvaliteter enn de 2 andre. De fleste som har kjørt en RAV4 og Lexus NX vet at den ene ikke føles som den andre selv om de er basert på den samme underliggende plattformen.

Lenke til kommentar

På BZ4X så må jeg si at det virker som om Toyota har holdt igjen unødvendig mye for å gi rom for en Lexus utgave, så ikke helt heldig med at de skal lage "Lexus" utgave av samme bil. Kanskje har det brent seg for mye på  å ha for liten differanse mellom RAv4 og Lexus NX.

Må si jeg har mer sans for Tesla metoden. Du får den i litt ulike farger og felger, ellers er resten likt. Ribbede biler eksisterer ikke, heller ikke spesielt trege biler.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 minutter siden):

Hva er greia med Model X for tida? Hverken pris eller tilgjengelighet vises på den norske sida. Men 1000 kroner for å reservere/bestille skal de jammen ha...

Verken x eller s leveres til Norge om dagen. Har ventet på min s siden de lanserte nytt interiør..

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Verken x eller s leveres til Norge om dagen. Har ventet på min s siden de lanserte nytt interiør..

Og du vet ikke prisen? Vet man detaljer rundt hva som er nytt? Syns jeg hørte noe sted at nye Y har "pixel lights" f.eks., som da potensielt kan software-oppdateres med sånn dimmefunksjon som følger biler som kommer mot. Er også litt nysgjerrig på om rattet faktisk blir den formen her til lands? Det jeg har sett på youtube er ikke akkurat positivt...

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Og du vet ikke prisen? Vet man detaljer rundt hva som er nytt? Syns jeg hørte noe sted at nye Y har "pixel lights" f.eks., som da potensielt kan software-oppdateres med sånn dimmefunksjon som følger biler som kommer mot. Er også litt nysgjerrig på om rattet faktisk blir den formen her til lands? Det jeg har sett på youtube er ikke akkurat positivt...

Når jeg bestilte var det pris, og jeg har kontrakt på den prisen. Ca 200k mindre enn det som de ligger ute til i dollar nå. 

Y har matrise ja, og ratt gjenstår å se. Jeg har ikke lyst på det:) Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Salvesen. said:

Når jeg bestilte var det pris, og jeg har kontrakt på den prisen. Ca 200k mindre enn det som de ligger ute til i dollar nå. 

Y har matrise ja, og ratt gjenstår å se. Jeg har ikke lyst på det:) Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme.

Det var kun fordi model 3 ikke er typegodkjent med slikt ratt. Men kan godt være S/X blir det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (15 minutter siden):

Tesla bjørn måtte fjerne sitt uoriginale etter påpakk fra politiet så lover ikke bra for rattet her hjemme.

Han forklarte at det var fordi det var uoriginalt ratt, ikke at det var noe galt med formen. Man kan altså ikke skifte til vanlig ratt dersom den kommer med yoke-ratt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...