Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (10 timer siden):

Takk for tips om småbil! Vi sjekket ut en del av vedlagte tester og mer og valgte å teste renault 5 og hyundai inster i dag. 

Inster er klar vinner. Super praktisk liten bil med mulighet for god plass inni. Ellers var den veldig grei også. 

Renault 5 er kul, både utvendig og innvendig og en sitter godt fremme, da setene og kjørekomfort er bra. MEN bak er bare latterlig. Usikker på om min datter på 5 får plass der engang. Bagasjerom var også utrolig lite. Spakene var også dårlig plassert og for mye greier. 

Så renault utgår. Er nok en fin nummer 2 bil som en kun kjører alene eller maks med 1 passasjer. Men da dette blir mors eneste bil skal det inn bagasje til ferier, det skal flyttes på ting osv. 

Renault 4 da? Mye det samme som 5, men mer praktisk. 👍😉

Edit* Det sagt, Inster er en liten sjarmbombe og et godt valg i den klassen. 👍

Endret av Duriello
Skrevet

Flere valgmuligheter for fascister med en viss blindhet for panelgap og leveringstid-lovnader: Russiske Rosatom / Hama lanserer elbilen Atom.

Rekkevidde: Ukjent

Pris: 3,9 millioner rubler (~490 000 kr). Hele beløpet må forhåndsbetales som reservasjon.

Leveringsdato: Ukjent

Produsert: 100% Russisk motor, batteri, elektronikk etc. ehm.. med "litt" hjelp fra Kina. Muligens uten hjelp fra Russland.. Konstantin på YT kanalen Inside Russia detaljerer det litt mer fra 3 til 13 minutter ut i denne videoen.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Simen1 skrev (1 time siden):

Flere valgmuligheter for fascister med en viss blindhet for panelgap og leveringstid-lovnader: Russiske Rosatom / Hama lanserer elbilen Atom.

Rekkevidde: Ukjent

Pris: 3,9 millioner rubler (~490 000 kr). Hele beløpet må forhåndsbetales som reservasjon.

Leveringsdato: Ukjent

Produsert: 100% Russisk motor, batteri, elektronikk etc. ehm.. med "litt" hjelp fra Kina. Muligens uten hjelp fra Russland.. Konstantin på YT kanalen Inside Russia detaljerer det litt mer fra 3 til 13 minutter ut i denne videoen.

Den var jo... noe for seg selv 😅 Ser ut som russerne sliter litt. Litt mer enn vanlig, kanskje. For deres egen del håper jeg dette er en svært tidlig prototype satt sammen i all hast. 

Skrevet
Sitat

– I det ho opnar døra for å ta imot det eg skulle levera, akselererer bilen og skyt av garde. Eg hadde ikkje rørt gasspedalen medan bildøra var open. Alt skjedde før eg fekk sukk for meg.

Indre Sogn i går kveld. Ho kjøpte ein splitter ny heilelektrisk Volvo C40 i november i fjor.

IMG_4378+29-2.jpg

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Volvo XC40 eiere som fortsatt tør å eie den etter så mange hendelser som det der, bør installere vidvinkel kamera som filmer sjåførplassen så lenge det fins folk i bilen. Da stiller man sterkere mot kineserne som nekter for at noe er galt og hevder at dette er sjåførfeil og sabotasje.

Svenskenes "Ingen skal dø i en Volvo" -> kinesernes "Ingen skal beskylde Volvo"

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Volvo C40 eiere som fortsatt tør å eie den etter så mange hendelser som det der, bør installere vidvinkel kamera som filmer sjåførplassen så lenge det fins folk i bilen. Da stiller man sterkere mot kineserne som nekter for at noe er galt og hevder at dette er sjåførfeil og sabotasje.

Denne bilen har hatt samme feil 2 ganger nå.

Sitat

Sem-Johansen hadde time hjå tannlege i Lærdal tidleg på dag, og ana fred og ingen fare då ho parkerte bilen utanfor tannlegekontoret.

Plutseleg skaut Volvoen fart over ein støypekant og hamna på ein plen. Ho seier sjølv at ho ikkje rørte gasspedalen då det skjedde. 

Den første gongen kom bilen frå det utan skader, noko ho også fekk konstatert då den var inne til sjekk hjå bilforhandlar i Sogndal seinare same dag. – Dei feilsøkte og fann ingen feil eller skader på understellet. Det vart også installert ny programvare, fortel ho.

Skrevet
Jotun skrev (53 minutter siden):

Dør åpen trodde eg hindrer sjåfør i å kjøre på disse bilene?

Bilen bør settes automatisk i P (Park) hvis førerdøren åpnes. Det gjør heldigvis Tesla.

• Liker 3
Skrevet
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

Men det er vel uansett fortsatt kun "pedalforvirring", for noe annet er visst umulig, ifølge "ekspertisen"...

Må innrømme at jeg skippet xc40 når jeg kjøpte bil sist. Lurer på hva forklaringen blir denne gangen. 

Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Blir x værende i D når dørene åpner seg?

EXsen er fremdeles i D(ritthumør) selv om hun åpnet dørene selv og stakk... 😁🤐

🤸‍♂️🎂 Snart 10-årsjubileum! 🎂🤸‍♂️

Men Kona klager ikke... 

image.gif.e299bc87f239876f4516ec6f7f0b3bc2.gif

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
3 hours ago, kremt said:

Ikke s og x hvertfall

Mulig de gamle Legacy bilene manglet dette.

Model 3 fra 2018 (og sikkert X/S derifra og) settes i P når man åpner døren.

Nissan leaf gjør ikke det har jeg erfart ved par skumle anledninger. Ekstra skummelt når creep er på og ikke mulighet for å slå det av..

Ikke sier den ifra at brekket er på heller forøvrig..

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Endelig er historien litt vanskeligere for Volvo å gjemme seg unna. For da skal de faktisk påstå at hun dama her flyttet foten fra bremsen over på gasspedalen mens venninna står med kroppen inn i bilen.

Det var bakdøren som var åpen så da stopper nok ikke det bilen, men at hun i vanvare flytter foten over mens hun andre står bak får ingen meg til å tro på. 

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, Simen1 said:

Volvo XC40 eiere som fortsatt tør å eie den etter så mange hendelser som det der, bør installere vidvinkel kamera som filmer sjåførplassen så lenge det fins folk i bilen. Da stiller man sterkere mot kineserne som nekter for at noe er galt og hevder at dette er sjåførfeil og sabotasje.

Føler det finnes et marked for Volvo fotbrønnkamera

IMG_4403.png

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Endelig er historien litt vanskeligere for Volvo å gjemme seg unna. For da skal de faktisk påstå at hun dama her flyttet foten fra bremsen over på gasspedalen mens venninna står med kroppen inn i bilen.

Det var bakdøren som var åpen så da stopper nok ikke det bilen, men at hun i vanvare flytter foten over mens hun andre står bak får ingen meg til å tro på. 

Tja, hva folk klarer å få til viser seg gang på gang overgår de flestes fantasi.
Det første jeg hadde sjekket er hvordan sko/støvletter damen brukte når dette skjedde, og hva hun eventuelt gjør med føtter når hun typisk snur seg for å se/snakke med damen i bakdøra kan du umulig vite.

Det kan godt være noe galt med bilen, men jeg utelukker ikke at damen har klart å trampe i klaveret for å si det slik.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
18 minutes ago, Jalla21 said:

Tja, hva folk klarer å få til viser seg gang på gang overgår de flestes fantasi.
Det første jeg hadde sjekket er hvordan sko/støvletter damen brukte når dette skjedde, og hva hun eventuelt gjør med føtter når hun typisk snur seg for å se/snakke med damen i bakdøra kan du umulig vite.

Det kan godt være noe galt med bilen, men jeg utelukker ikke at damen har klart å trampe i klaveret for å si det slik.

To ganger på en dag høres jo litt usannsynlig ut da

Skrevet
Jalla21 skrev (19 minutter siden):

Det ER noe galt med bilen.  Vi har vel alle lest sikkert 50 historier om Volvo og denne type ulykker. Ikke bare i Norge,men verden rundt. Og ikke bare gamle mennesker. Nei,volvo har feil med bilen. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...