Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

Du kan få dem tilbake ved å nullstille tastaturet. Hva gjorde du før du mistet emoji knappen? Jeg har kun opplevd den feilen en gang, da jeg blant annet byttet mellom 4x3 og querty.

Nullstilling av tastatur retter ikke feilen dessverre.. Andre tips?

 

Den gjorde det hos meg med samme feil: Innstillinger > Apper > Appstyring > Mer > Vis systemapper > Samsung tastatur > Lagring > Tøm data

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes samtalelyden er veldig dårlig. Ofte så dårlig at jeg ikke skjønner hva den som er i andre enden sier. Det er når jeg holder den inntil øret, ikke på høyttaler. Er det bare min, eller er det flere som synes det? Musikklyden (høretelefoner/bluetooth) er grei.

Lenke til kommentar

Knust skjerm... :-( Hva koster det å bytte den? Og, husker det var sånn tidligere at Samsung hadde bytte av knust glass billig for forholdsvis nye mobiler. Har de det enda? Og hvor i så fall?

 

Hei. Samsung har noe som heter Samsung Premium Support, det er helt riktig. I Oslo er det Scandinavian Photo AS som utfører dette. 

 

Ser det koster: 3.300,- for flat versjon og 4.200,- for Edge versjon. 

 

Link her: http://www.camera.no/no/artikler/samsung-quick-support-center/

Lenke til kommentar

 

Knust skjerm... :-( Hva koster det å bytte den? Og, husker det var sånn tidligere at Samsung hadde bytte av knust glass billig for forholdsvis nye mobiler. Har de det enda? Og hvor i så fall?

 

Hei. Samsung har noe som heter Samsung Premium Support, det er helt riktig. I Oslo er det Scandinavian Photo AS som utfører dette. 

 

Ser det koster: 3.300,- for flat versjon og 4.200,- for Edge versjon. 

 

Link her: http://www.camera.no/no/artikler/samsung-quick-support-center/

 

 

Oi oi, DET var ikke billig!

Lenke til kommentar

 

 

 

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

 

Du kan få dem tilbake ved å nullstille tastaturet. Hva gjorde du før du mistet emoji knappen? Jeg har kun opplevd den feilen en gang, da jeg blant annet byttet mellom 4x3 og querty.

Nullstilling av tastatur retter ikke feilen dessverre.. Andre tips?

Den gjorde det hos meg med samme feil: Innstillinger > Apper > Appstyring > Mer > Vis systemapper > Samsung tastatur > Lagring > Tøm data

Tusen takk! Det løste feilen

Lenke til kommentar

Flere enn meg som sliter med batteritiden? Bruker mobilen mye Hadde minst 24timer før, og nå bikker det knapt 12timer. Flere som har opplevd tap i batteritiden etter de siste to oppdateringene? Usikker på om telefonen er defekt eller om det er oppdateringa.

 

Sjekk hva som går i bakgrunnen, steng programmer manuelt.

Når det er vær som likner sommer bruker skjermen mer strøm enn i overskyet vær dersom skjermlys står på auto.

Har erfart et merkbart større forbruk når jeg bruker mobilen del ute i solskinn. Slå heller av auto og velg passende lysstyrke selv.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Galaxy S7 Edge :) Har et problem med å spille av Videoer i snapchat. Får opp denne meldingen " får ikke spilt av video uten SD kort". Så jeg gjekk å kjøpte meg et SD kort, men får forsatt opp samme meldingen..

noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Galaxy S7 Edge :) Har et problem med å spille av Videoer i snapchat. Får opp denne meldingen " får ikke spilt av video uten SD kort". Så jeg gjekk å kjøpte meg et SD kort, men får forsatt opp samme meldingen..

noen som kan hjelpe meg? :)

Prøv å avinnstallere og reinnstallere snap? Evt kan du prøve å tømme data og buffer under innstillinger-->apper-->appstyring-->snapchat Endret av marius3003
Lenke til kommentar

 

Jeg har en Samsung Galaxy S7 Edge :) Har et problem med å spille av Videoer i snapchat. Får opp denne meldingen " får ikke spilt av video uten SD kort". Så jeg gjekk å kjøpte meg et SD kort, men får forsatt opp samme meldingen..

noen som kan hjelpe meg? :)

Prøv å avinnstallere og reinnstallere snap? Evt kan du prøve å tømme data og buffer under innstillinger-->apper-->appstyring-->snapchat

 

 

 

Det funket :) Tusen Takk! :)

Lenke til kommentar

 

Kan det være denne omtalte regionsperren som har hengt seg opp litt?

Regionsperren gjelder kun utenfor Europa og da kun dersom telefonen ikke har blitt aktivert i et europeisk nett før den "eksporteres" ut av Europa.

 

http://www.gsmarena.com/your_new_unlocked_samsung_galaxy_s7_is_still_sort_of_region_locked_but_heres_why_it_shouldnt_concern-news-17200.php

 

Dette kan jeg av erfaring verifisere. Skal man ha en mobil ut av landet til en annen operatør, FØRST bruk den på et norsk sim OG ring/snakk med den mer enn 5 minutter!

Lenke til kommentar

Et spørsmål, basert på hva som skjedde med en kollega i går, i 17. mai striden:

Han prøvde en del ganger med fingeravtrykk leseren, og det førte til FULL reset av mobilen!

Hvor stiller man inne dette? Det er IKKE den ang 15 ganger feil inne på Security, den er av. Det er noe annet som styrer dette.

Noen som vet? Dette er jo galskap dersom man har unger i huset, og de tukler med mobilen...

Lenke til kommentar

Et spørsmål, basert på hva som skjedde med en kollega i går, i 17. mai striden:

Han prøvde en del ganger med fingeravtrykk leseren, og det førte til FULL reset av mobilen!

Hvor stiller man inne dette? Det er IKKE den ang 15 ganger feil inne på Security, den er av. Det er noe annet som styrer dette.

Noen som vet? Dette er jo galskap dersom man har unger i huset, og de tukler med mobilen...

Det høres ut som om han kanskje benytter Exchange gjennom jobben, eller tilsvarende. Disse kan da kjøre en sikkerhetspolitikk som sier at telefonen skal slette alt atter så og så lang tid.

 

Dette er i så fall en av grunnene til at jeg bruker andre programmer enn den innebygde støtten for exchange, jeg er veldig fornøyd med Nine. Da kan du ha pålogging som ønsket på telefonen, og ligger inn på exchange bare når du trenger tilgang til jobbmail. Om du da feiler innlogging så og så mange ganger er det bare appen med tilhørende data som slettes, og ikke hele telefonen.

Lenke til kommentar

 

Et spørsmål, basert på hva som skjedde med en kollega i går, i 17. mai striden:

Han prøvde en del ganger med fingeravtrykk leseren, og det førte til FULL reset av mobilen!

Hvor stiller man inne dette? Det er IKKE den ang 15 ganger feil inne på Security, den er av. Det er noe annet som styrer dette.

Noen som vet? Dette er jo galskap dersom man har unger i huset, og de tukler med mobilen...

Det høres ut som om han kanskje benytter Exchange gjennom jobben, eller tilsvarende. Disse kan da kjøre en sikkerhetspolitikk som sier at telefonen skal slette alt atter så og så lang tid.

 

Dette er i så fall en av grunnene til at jeg bruker andre programmer enn den innebygde støtten for exchange, jeg er veldig fornøyd med Nine. Da kan du ha pålogging som ønsket på telefonen, og ligger inn på exchange bare når du trenger tilgang til jobbmail. Om du da feiler innlogging så og så mange ganger er det bare appen med tilhørende data som slettes, og ikke hele telefonen.

 

Takke for raskt svar. Ja, det er nok Exchange...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får opp: "Loggin service stoppet". Skjer ofte. Skjønner ikke hvorfor. Noen som vet hvordan det fikses? Prøvd å slå av og på, uten at det duger.

 

Jeg har også hatt det samme problemet. For meg hjalp det å gå inn på innstillinger, og gå inn på Galaxy Labs innstillinger. Der må du skru av hurtigringing (eller noe lignende). Jeg har ikke fått varselen siden :)

Lenke til kommentar

Er dette en ny funksjon i Galaxy E-post for S7?

 

Det går endelig an å dele en epost til kalender med "Mer|Legg til hendelse" når man har en epost i fullskjerm. Har ikke sett dette før siste FW-oppdatering nå i mai. Dette har absolutt vært en savnet funksjon! Med denne funksjonen opprettes hendelser i valgt kalender med emne og brødtekst fra eposten.

post-271217-0-09191400-1463606920_thumb.jpg

Lenke til kommentar

2 ting som ikke er helt 100% med S7 Flat for min del:

- WIFI er ikke helt stabilt hjemme, av og til virker det som om den går i heng, klarer ikke inndata, bare ut (antar dette har vært slik en stund). Har en bra Asus router, men den har en litt gammel firmware, har ikke lagt inn ny på en stund.

- Lading med original lader, fungerer ikke alltid bra. Den klager på sen lading og skriver jeg må bruke original lader (fast charge er satt av, og har ikke vært et problem før, dette VET jeg har kommet etter siste oppgradering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...