Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Ingen andre som har smårusk med WIFI på sin S7 (Flat)?

Har av og til problemer med at den har blitt koblet av/mistet WIFI hjemme. Nei, kan ikke se at det er en innstilling, de er alle slått på (Smart over til mobilt nett er ikke satt på). Ingen andre mobiler i heimen har hatt eller har dette problemet. Asus routeren har IKKE nyeste firmware btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde i går at alle bildene forsvant. Plutselig gikk telefonen i svart (kunne i svakt lys se at Samsung-symbolet fadet inn og ut). Klarte etter hvert å få start på den igjen, og litt seinere oppdaget jeg at alle bildene var borte. Så kom en beskjed om at minnekortet måtte formateres. Tok det ut og tok backup, og sjekket om jeg kunne finne bildene der, men borte... Har nå formatert sd-kortet og håper at dette ikke skjer igjen.

Skummelt...

Lenke til kommentar

Opplevde i går at alle bildene forsvant. Plutselig gikk telefonen i svart (kunne i svakt lys se at Samsung-symbolet fadet inn og ut). Klarte etter hvert å få start på den igjen, og litt seinere oppdaget jeg at alle bildene var borte. Så kom en beskjed om at minnekortet måtte formateres. Tok det ut og tok backup, og sjekket om jeg kunne finne bildene der, men borte... Har nå formatert sd-kortet og håper at dette ikke skjer igjen.

Skummelt...

Har du minnekort kjøpt i Norge eller fra en billig online butikk?

Lenke til kommentar

 

Opplevde i går at alle bildene forsvant. Plutselig gikk telefonen i svart (kunne i svakt lys se at Samsung-symbolet fadet inn og ut). Klarte etter hvert å få start på den igjen, og litt seinere oppdaget jeg at alle bildene var borte. Så kom en beskjed om at minnekortet måtte formateres. Tok det ut og tok backup, og sjekket om jeg kunne finne bildene der, men borte... Har nå formatert sd-kortet og håper at dette ikke skjer igjen.

Skummelt...

Har du minnekort kjøpt i Norge eller fra en billig online butikk?

 

 

Dette er akkurat de samme erfaringene jeg hadde med flere minnekort jeg hadde kjøpt på nett. Jeg var helt sikker på at jeg hadde originale kort både Samsung EVO og Evo+ 128gb.Til og med et eldre Sandisk 64gb kort jeg problemfritt hadde i en 3 år gammel S5 gjorde at S7 oppfører seg slik du beskriver her.

For å sjekke ut kortet satt jeg kort som lagde problemer med S7 inn i S5, og da ble også her bilder vist som ødelagt og ikke mulig  å åpne.

 

De siste månedene har jeg brukt et Sandisk Ultra 64GB kort. Det kostet litt mer, men alle problemer er borte.

Billige kort på ebay og kanskje andre mindre troverdige steder er rett og slett ikke hva de skal være TROR jeg etter mine erfaringer.

Lenke til kommentar

 

 

Opplevde i går at alle bildene forsvant. Plutselig gikk telefonen i svart (kunne i svakt lys se at Samsung-symbolet fadet inn og ut). Klarte etter hvert å få start på den igjen, og litt seinere oppdaget jeg at alle bildene var borte. Så kom en beskjed om at minnekortet måtte formateres. Tok det ut og tok backup, og sjekket om jeg kunne finne bildene der, men borte... Har nå formatert sd-kortet og håper at dette ikke skjer igjen.

Skummelt...

Har du minnekort kjøpt i Norge eller fra en billig online butikk?

 

 

Dette er akkurat de samme erfaringene jeg hadde med flere minnekort jeg hadde kjøpt på nett. Jeg var helt sikker på at jeg hadde originale kort både Samsung EVO og Evo+ 128gb.Til og med et eldre Sandisk 64gb kort jeg problemfritt hadde i en 3 år gammel S5 gjorde at S7 oppfører seg slik du beskriver her.

For å sjekke ut kortet satt jeg kort som lagde problemer med S7 inn i S5, og da ble også her bilder vist som ødelagt og ikke mulig  å åpne.

 

De siste månedene har jeg brukt et Sandisk Ultra 64GB kort. Det kostet litt mer, men alle problemer er borte.

Billige kort på ebay og kanskje andre mindre troverdige steder er rett og slett ikke hva de skal være TROR jeg etter mine erfaringer.

 

Mitt minnekort er kjøpt i norsk butikk og er som sagt av det beste. Driver mye med foto, så det er jeg helt sikker på ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Opplevde i går at alle bildene forsvant. Plutselig gikk telefonen i svart (kunne i svakt lys se at Samsung-symbolet fadet inn og ut). Klarte etter hvert å få start på den igjen, og litt seinere oppdaget jeg at alle bildene var borte. Så kom en beskjed om at minnekortet måtte formateres. Tok det ut og tok backup, og sjekket om jeg kunne finne bildene der, men borte... Har nå formatert sd-kortet og håper at dette ikke skjer igjen.

Skummelt...

Har du minnekort kjøpt i Norge eller fra en billig online butikk?

 

 

Dette er akkurat de samme erfaringene jeg hadde med flere minnekort jeg hadde kjøpt på nett. Jeg var helt sikker på at jeg hadde originale kort både Samsung EVO og Evo+ 128gb.Til og med et eldre Sandisk 64gb kort jeg problemfritt hadde i en 3 år gammel S5 gjorde at S7 oppfører seg slik du beskriver her.

For å sjekke ut kortet satt jeg kort som lagde problemer med S7 inn i S5, og da ble også her bilder vist som ødelagt og ikke mulig  å åpne.

 

De siste månedene har jeg brukt et Sandisk Ultra 64GB kort. Det kostet litt mer, men alle problemer er borte.

Billige kort på ebay og kanskje andre mindre troverdige steder er rett og slett ikke hva de skal være TROR jeg etter mine erfaringer.

 

Mitt minnekort er kjøpt i norsk butikk og er som sagt av det beste. Driver mye med foto, så det er jeg helt sikker på ;)

 

Ta kortet ut og inn igjen, bare for å sjekke at det ikke er problemer med kontakten. Eventuelt test det i en annen enhet.

Lenke til kommentar

Endelig ble jeg den stolte eier av en Samsung Galaxy S7 Edge, og i min iver, mens jeg setter opp telefonen første gang dukker det opp en funksjon som gjør at telefonen automatisk setter telefonen i en bestemt lydmodus. "Smart", tenkte jeg og valgte at telefonen skulle kun ha vibrasjon på hjemme, og kalte denne profilen for "Hjem". :dremel:  Dette har selvfølgelig endt med at jeg har tapt 95% av alle samtaler som har kommet inn når jeg er hjemme. Lettere irritert over meg selv prøvde jeg i går å slå denne funksjonen av. Her starter problemene mine.  Jeg klarer ikke, om så livet stod på spill, å finne denne forbanna funksjonen. Hvis jeg prøver å slå på lyden med volumtastene, tar det noen minutter før telefonen endrer dette tilbake til kun vibrering. :huh:  Samtidig dukker det opp en dialog på hjem-skjermen som sier "Automatiske innstillinger for hjem aktivert".  :nei:

 

Jeg trodde jeg var "tech savvy", men den tittelen har jeg herved fratatt meg selv.  :hmm:

 

Noen innspill?

Lenke til kommentar

Ingen andre som har smårusk med WIFI på sin S7 (Flat)?

Har av og til problemer med at den har blitt koblet av/mistet WIFI hjemme. Nei, kan ikke se at det er en innstilling, de er alle slått på (Smart over til mobilt nett er ikke satt på). Ingen andre mobiler i heimen har hatt eller har dette problemet. Asus routeren har IKKE nyeste firmware btw.

 

Jeg har ingen problemer overhodet med WIFI på min S7 Flat. Hverken hjemme eller på jobb.

Hjemme brukes det Airport Time Capsule, veldig stabilt og greit.

Lenke til kommentar

Kun jeg som synes lyden med høretelefoner på samsung S7 edge er helt crap ? Når jeg hører på musikk må jeg ha nesten ha fult volum skal det være noe futt i lyden, på min gamle iphone 6 trengte jeg ikke komme i nærheten av maks.

 

Mulig de som følger med er totalt søppel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker du de medfølgende pluggene altså? Ville det ikke være rett og rimelig å sammenligne med samme hodetelefoner på begge telefonene? Er vel nesten skrevet i stein at medfølgende plugger ikke er verdt å pakke ut en gang.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Bruker du de medfølgende pluggene altså? Ville det ikke være rett og rimelig å sammenligne med samme hodetelefoner på begge telefonene? Er vel nesten skrevet i stein at medfølgende plugger ikke er verdt å pakke ut en gang.

 

De som følger med Iphone er faktisk overraskende bra, prøvde med mine B&W P5 virker som det er mobilen problemet ligger.

 

Iphone er vel kjent som en god mobil for musikk, er ikke akkurat dårlig på S7 mulig jeg er bare veldig kresen og jeg liker ikke bruke nærmest maks volum.

Lenke til kommentar

Sjekk inne på innstillinger --> ikke forstyrr

 

Eneste jeg kommer på i farten

Finner ingenting på menypunktet "ikke forstyrr". Har trålet menyen opp og ned, men finner nada som er relatert. Så langt har ingen klart å gi meg et godt svar på hvor denne funksjonen finnes. ?

Lenke til kommentar

 

Sjekk inne på innstillinger --> ikke forstyrr

 

Eneste jeg kommer på i farten

Finner ingenting på menypunktet "ikke forstyrr". Har trålet menyen opp og ned, men finner nada som er relatert. Så langt har ingen klart å gi meg et godt svar på hvor denne funksjonen finnes.

 

Du har vært innom My Places. My Places er et av Edge panelene (du får også tilgang gjennom en widget).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bruker du de medfølgende pluggene altså? Ville det ikke være rett og rimelig å sammenligne med samme hodetelefoner på begge telefonene? Er vel nesten skrevet i stein at medfølgende plugger ikke er verdt å pakke ut en gang.

 

De som følger med Iphone er faktisk overraskende bra, prøvde med mine B&W P5 virker som det er mobilen problemet ligger.

 

Iphone er vel kjent som en god mobil for musikk, er ikke akkurat dårlig på S7 mulig jeg er bare veldig kresen og jeg liker ikke bruke nærmest maks volum.

 

 

 

Ja det finnes faktisk unntak, og jeg skal være enig med deg at de som følger iPhone siste årene faktisk er brukende lyd i :) Passformen derimot er ikke no for meg :p Samsung har nok kjipet seg på sine medfølgende plugger da ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...