Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er den smale brennvidden på selfie-kameraet svært flink til å forvrenge utseendet til en person? 

 

Og hva vil være grunnen til å kjøpe en S7, om en kan få en S6 til under 3000 kroner? :) (PS: prøver å overtale meg selv)

Hvor selges S6 til under 3000kr? Vurderer ny tlf snart, og hvis S6 selges til den prisen så regner jeg med at det blir den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videostabilisering

 

På min S7 Edge (Telia) har videostabiliseringsknappen under innstillinger for kamera, omvendt funksjon. Er valget av, er stabilisering på, er valget på, er stabilisering av. Noen andre som har det samme?

Lenke til kommentar

Jeg har et litt fiffig problem. Enkelte apps gir meg ikke notifications før lenge etter de burde. Blant annet snapchat. Kan gå flere timer uten at jeg får opp varsel om at jeg har fått en melding. Samme med Facebook. Ofte kommer de samlet, som om jeg ikke har hatt nett på en time og slår det på, også tikker det inn tre-fire snaps samtidig. Varsler er påslått inne på appinnstillinger, og det har bare plutselig blitt sånn. Noen andre som har samme problem eller som har forslag?

Det er nok Android doze som stopper disse appene fra å kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Så jeg har akkurat kjøpte meg S7 flat etter å ha fått nok av Sony Z5C hvor Snapdragon 810 v2,1 var så ustabil at den ikke overlevde halvt år. Førsteinntrykket er som natt og dag, endelig har jeg god batteri-tid og ting går akkurat sømløst. For meg som er ute etter den mest "reneste android" opplevelsen har touchwizz blitt bedre og kjører google now launcher.

To raske spørsmål: I snapchat så får jeg samsung sine egne ikoner i teksten. Vet noen hvordan en endrer dette?
Samsung klokke-widget har ingen mulighet enn å vise klokken, dvs på sony kunne jeg klikke på klokken og deretter få tilgang til stoppeklokke, alarm etc. Her må jeg tilsynelatende ha en egen ikon?

Bildet under viser de ikonene jeg sikter til. På sony kunne jeg eksempel skrive "dog" i teksten så kom snapchat ikoner av en hund automatisk opp. Dette er ikke en mulighet, i all fall med samsung default innstillinger/tastatur. 
Edit: swiftkey gav meg i det minste løsningen at å skrive "dog" ++ gjøres om til ikoner, selv om det fortsatt i utgangspunktet er samsung sine.

Til slutt, har avinstallert så mye som jeg kan av bloatware og også samsung egne løsninger, legger merke til at dens nettleser ikke lar seg avinstallere. Er det andre bloatware aps som med fordel kan fjernes som kan tenkes å påvirke ytelse/batteri? Har gått igjennom alt som er mulig, samt deaktivert det jeg kan.

post-235098-0-95539500-1462263193_thumb.png

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Noen andre som har fått problem med at telefonen lader sinnsvakt sent? La min til lading på 35% og 1,5 timer senere var btteriet på 65%...

Vanlig 2,4 amp lader, har prøvd flere ladere.

 

S7 flat

har du sjekket at "Hurtiglading med kabel" står på?

Lenke til kommentar

Noen andre som har fått problem med at telefonen lader sinnsvakt sent? La min til lading på 35% og 1,5 timer senere var btteriet på 65%...

Vanlig 2,4 amp lader, har prøvd flere ladere.

 

S7 flat

 

Det var en gang min ikke ville hurtiglade, startet på nytt og da fungerte det igjen. 

Lenke til kommentar

Så jeg har akkurat kjøpte meg S7 flat etter å ha fått nok av Sony Z5C hvor Snapdragon 810 v2,1 var så ustabil at den ikke overlevde halvt år. Førsteinntrykket er som natt og dag, endelig har jeg god batteri-tid og ting går akkurat sømløst. For meg som er ute etter den mest "reneste android" opplevelsen har touchwizz blitt bedre og kjører google now launcher.

 

To raske spørsmål: I snapchat så får jeg samsung sine egne ikoner i teksten. Vet noen hvordan en endrer dette?

Samsung klokke-widget har ingen mulighet enn å vise klokken, dvs på sony kunne jeg klikke på klokken og deretter få tilgang til stoppeklokke, alarm etc. Her må jeg tilsynelatende ha en egen ikon?

 

Bildet under viser de ikonene jeg sikter til. På sony kunne jeg eksempel skrive "dog" i teksten så kom snapchat ikoner av en hund automatisk opp. Dette er ikke en mulighet, i all fall med samsung default innstillinger/tastatur.

Edit: swiftkey gav meg i det minste løsningen at å skrive "dog" ++ gjøres om til ikoner, selv om det fortsatt i utgangspunktet er samsung sine.

 

Til slutt, har avinstallert så mye som jeg kan av bloatware og også samsung egne løsninger, legger merke til at dens nettleser ikke lar seg avinstallere. Er det andre bloatware aps som med fordel kan fjernes som kan tenkes å påvirke ytelse/batteri? Har gått igjennom alt som er mulig, samt deaktivert det jeg kan.

Når det gjelder klokke widget anbefaler jeg å laste ned xperia clock. Da får du samme klokka på Samsung som Sony bruker. Den er konge og bedre enn Samsung sin egen om du spør meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har fått problem med at telefonen lader sinnsvakt sent? La min til lading på 35% og 1,5 timer senere var btteriet på 65%...

Vanlig 2,4 amp lader, har prøvd flere ladere.

 

S7 flat

har du sjekket at "Hurtiglading med kabel" står på?

 

Den er på ja, men dette var som sagt ikke en hurtiglader. Bare en vanlig 2,4a lader.

 

 

Noen andre som har fått problem med at telefonen lader sinnsvakt sent? La min til lading på 35% og 1,5 timer senere var btteriet på 65%...

Vanlig 2,4 amp lader, har prøvd flere ladere.

 

S7 flat

 

Det var en gang min ikke ville hurtiglade, startet på nytt og da fungerte det igjen. 

 

 

Har prøvd det. Men dette var som sagt ikke en hurtiglader, bare en vanlig 2,4a lader. Men 30% på 1,5 timer er ikke akkurat normalt...

Lenke til kommentar

 

Noen andre som har fått problem med at telefonen lader sinnsvakt sent? La min til lading på 35% og 1,5 timer senere var btteriet på 65%...

Vanlig 2,4 amp lader, har prøvd flere ladere.

 

S7 flat

har du sjekket at "Hurtiglading med kabel" står på?

 

Vel, man bør vel egentlig IKKE hurtiglade dersom man ikke trenger det. Mener å ha lest at det som tar knekken på batteriet er varme, og det blir varmere ved hurtiglading enn ved normal lading (om jeg ikke tar feil)...

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt diskutert flere ganger her, men jeg spør fordi jeg trenger svar nå.

Har gått til innkjøp av S7 Edge, og ønsker meg et cover. Kan gjerne bruke cover med flip-funksjon, som dekker hele telefonen.

 

Hva anbefaler folk her? Noe cover dere er ekstremt fornøyd med?

Har sett på de ulike originalene fra Samsung, men ikke klart å bestemme meg helt. 

Lenke til kommentar

 

Selv bruker jeg Ringke S7 EDGE AIR-CRYSTAL VIEW samt Spiegen skjermbeskytter og er ganske fornøyd med det, Testet noen andre cover men da synes jeg telefonen ble for bred og vanskelig å holde i.

 

Hvilken skjermbeskytter er det? Er det plastfilm eller tempered glass? 

 

 

Det er plastfilm. Ser mytrendyphone.no selger med herdet glass til lavere pris (159kr) , men vet ikke helt hva som er fordel/ulempe med det. Plastfilmen jeg bruker kjøpte jeg egentlig kun fordi den var det eneste som var tilgjengelig i butikken her, men synes den funker bra så langt.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...