Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at bilradioen krever sterkt signal. Den burde hatt en innebygget for-forsterker.

Har kjøpt en forforsterker på Ebay, men det var et byggesett, og jeg sliter med å lodde de overflatemonterte komponentene.

Jeg trodde det bare var bilradioen som var ubrukelig, men da jeg testet Microsoft-telefonen, ble jeg positivt overrasket. Bilen spiller da ganske bra :-)

 

Spørsmålet er da om Microsoft-telefoner er eksepsjonellt gode, eller om Sony-telefoner er eksepsjonellt dårlige på dette området. Det er i hvert fall forskjell.

Om du opplever Samsung som bedre enn Sony, så er det noe jeg tar med i beregningen når min Z3 skal byttes ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med deg. Hadde en Z3 før og har nå en Z3c som reservetelefon. Kjøpte Z3 bl.a. fordi den hadde dedikert kameraknapp, men i praksis ble den lite brukt til annet enn å aktivere kamera. Noe jeg på S7e gjør bare ved å dobbeltklikke. Selv half-press for autofokus viste seg å ikke egentlig være så praktisk som jeg hadde tenkt. Mobilen ble rett og slett for ustabil i eksponeringsøyeblikket. Endte opp med å ta bildet ved å trykke på skjermen likevel.

Må lære meg å snu kamera motsatt vei ved landskapsbilder, det går da greit med enkelt-klikk på volumknappen.

 

Ellers hadde Z3 automatisk utløser om noen smilte, mens S7 har stemmegjenkjenning man kan aktivere om man i kamera-appen går til Innstillinger->"Opptaksmetoder (bak)" og den tar da bilde om noen sier "Cheese", "smile", "capture" eller "Shoot". Sier man "Record video" starter den videoopptak.

 

Bortsett fra lydkvalitet, batteri og FM er det bare moro med denne mobilen. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemstilling: jeg har en kunde i butikken min som har kjøpt en S7 Edge, privat, vet ikke hvor den er kjøpt, har ikke kvittering. Kunde tok telefonen med til Spania, hvor den fungerte bra. Den fungerte bra i Norge. Men når kunde kommer hjem, klarer ikke telefonen å koble på norske nett. Han har One Call. De sier telefonen er problemet. Jeg prøvde med mitt telenor-simkort i telefonen. Fungerte heller ikke. Telefonen finner nettverkene under søk, leser simkort, men får beskjed om at den "ikke kan koble til valgt nettverk for øyeblikket". Har prøvd oppdatering av software og fabrikkinnstillinger. Noen som har forslag som ikke involverer å reklamere på telefonen?

Lenke til kommentar

 

Problemstilling: jeg har en kunde i butikken min som har kjøpt en S7 Edge, privat, vet ikke hvor den er kjøpt, har ikke kvittering.

Er det ikke en form for sperring som kan legges in for stjålne telefoner? Kan ha tatt litt tid før den ble lagt inn.
Han påstår han har kjøpt den hos en Telenor-ansatt som var i Bergen i forbindelse med et eller annet opplegg.. Men når jeg tenker meg om så høres det litt far fetched ut. Mulig den er meldt stjålet. Skal høre med han.
Lenke til kommentar

Han påstår han har kjøpt den hos en Telenor-ansatt som var i Bergen i forbindelse med et eller annet opplegg.

Det at Telenor-ansatte har masse mobiler å dele ut er et ukjent fenomen og det selv for de som har hatt priviligert tilgang til forskjellige mobiler som enda ikke er kommet i salg. Been there, done that.

Lenke til kommentar

Kan det være denne omtalte regionsperren som har hengt seg opp litt?

Regionsperren gjelder kun utenfor Europa og da kun dersom telefonen ikke har blitt aktivert i et europeisk nett før den "eksporteres" ut av Europa.

 

http://www.gsmarena.com/your_new_unlocked_samsung_galaxy_s7_is_still_sort_of_region_locked_but_heres_why_it_shouldnt_concern-news-17200.php

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

post-237548-0-98238300-1463214537_thumb.png

Endret av marius3003
Lenke til kommentar

Må lære meg å snu kamera motsatt vei ved landskapsbilder, det går da greit med enkelt-klikk på volumknappen.

 

Ellers hadde Z3 automatisk utløser om noen smilte, mens S7 har stemmegjenkjenning man kan aktivere om man i kamera-appen går til Innstillinger->"Opptaksmetoder (bak)" og den tar da bilde om noen sier "Cheese", "smile", "capture" eller "Shoot". Sier man "Record video" starter den videoopptak.

 

Bortsett fra lydkvalitet, batteri og FM er det bare moro med denne mobilen. :cool:

Med s6/s7/edge kan man også vinke til frontkamera for selvutløser. Det gjør det lettere med tlf litt på avstand. :)

Lenke til kommentar

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

Du kan få dem tilbake ved å nullstille tastaturet. Hva gjorde du før du mistet emoji knappen? Jeg har kun opplevd den feilen en gang, da jeg blant annet byttet mellom 4x3 og querty.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Sliter med pushvarsler fra Facebook, prøvd abosolutt alt, deaktivert konto, check/unchecked varsler, appinnstillinger - varsler på - restarter telefon, reinstallert appen +++..

 

Noen som kan hjelpe?

 

Kan høres ut som du har vert innlogget i nettleser. Sjekk innstillninger for den.

Lenke til kommentar

 

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

 

Du kan få dem tilbake ved å nullstille tastaturet. Hva gjorde du før du mistet emoji knappen? Jeg har kun opplevd den feilen en gang, da jeg blant annet byttet mellom 4x3 og querty.

Nullstilling av tastatur retter ikke feilen dessverre.. Andre tips?

Lenke til kommentar

 

 

Har "mistet" emojiene i tastaturet. Knappen for emojis er kun en innstillinger-knapp nå. Trykker jeg lenge på den får jeg kun snarvei til et komma. Noen tips hvordan få tilbake emojiene? I det orginale samsungtastaturet. Se vedlagt bilde.

Du kan få dem tilbake ved å nullstille tastaturet. Hva gjorde du før du mistet emoji knappen? Jeg har kun opplevd den feilen en gang, da jeg blant annet byttet mellom 4x3 og querty.

Nullstilling av tastatur retter ikke feilen dessverre.. Andre tips?

 

Bytt tastatur

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Sliter med pushvarsler fra Facebook, prøvd abosolutt alt, deaktivert konto, check/unchecked varsler, appinnstillinger - varsler på - restarter telefon, reinstallert appen +++..

 

Noen som kan hjelpe?

 

Kan høres ut som du har vert innlogget i nettleser. Sjekk innstillninger for den.

 

Gå på meny,varsler,bla så ned til varsler. eller om du bruker crome,så går du til facebook på den og så innstilinger,så netstedinnstillinger,varsler ,så blokkerer du der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...