Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

Selv bruker jeg Ringke S7 EDGE AIR-CRYSTAL VIEW samt Spiegen skjermbeskytter og er ganske fornøyd med det, Testet noen andre cover men da synes jeg telefonen ble for bred og vanskelig å holde i.

 

Hvilken skjermbeskytter er det? Er det plastfilm eller tempered glass? 

 

 

Det er plastfilm. Ser mytrendyphone.no selger med herdet glass til lavere pris (159kr) , men vet ikke helt hva som er fordel/ulempe med det. Plastfilmen jeg bruker kjøpte jeg egentlig kun fordi den var det eneste som var tilgjengelig i butikken her, men synes den funker bra så langt.

 

 

Takk for svar.

Ja, det er ikke lett å finne en god skjermbeskytter i herdet glass. De so finnes og som dekker hele skjermen koster jo 4-500kr, og det er litt dyrt. Passer ikke alltid med deksel heller. Mulig det beste alternativet er film.

 

Hvordan var den å legge på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Ja, det er ikke lett å finne en god skjermbeskytter i herdet glass. De so finnes og som dekker hele skjermen koster jo 4-500kr, og det er litt dyrt. Passer ikke alltid med deksel heller. Mulig det beste alternativet er film.

 

Hvordan var den å legge på?

 

Det gikk greit, men det var litt stress med kantene for filmen gikk hele tiden opp igjen, men det festet seg til slutt.

 

Tror disse i herdet glass skal dekke hele skjermen..

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-190093p.html

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-189385p.html

 

Men da er jeg litt usikker på om deksler til å ha bak vil passe..

Selv er jeg mest redd for baksiden siden det er den som er mest utsatt når mobilen blir lagt ned forskjellige steder, feks bord eller andre overflater..

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

 

Ikke kjøp clear view cover. Det holder seg dårlig igjenn å riper skjermen.

 

Ja, har hørt litt om det. Veldig syn, fordi det er jo et pent cover!

 

Har sett lit på den " Flip Wallet" fra Samsung, noen erfaringer med den?

 

 

Jeg har hatt clear view siden launch, veldig fornøyd med det! Ingen riper og fine varsler gjennom dekselet. Pluss at man kan svare med å "swipe" på dekselet

Lenke til kommentar

Jeg har LED View Flip Cover, er storfornøyd. Var skeptisk til clear view pga riperfaren, så bestemte meg for LED coveret. Storfornøyd, kjøpte den fra USA når den var på tilbud til 40 US daler. Dessuten har den en lomme til kort, dog er det ikke anbefalt å legge kredittkort da flippen kan avmagnitisere kredittkortet (?)

Lenke til kommentar

Jeg har LED View Flip Cover, er storfornøyd. Var skeptisk til clear view pga riperfaren, så bestemte meg for LED coveret. Storfornøyd, kjøpte den fra USA når den var på tilbud til 40 US daler. Dessuten har den en lomme til kort, dog er det ikke anbefalt å legge kredittkort da flippen kan avmagnitisere kredittkortet (?)

Jeg har aldri skjønt at folk vil putte alle kort sammen med mobilen.

3 grunner:

- mister du/stjeles mobilen, mister du alt

- faren for problemer med korta grunnet de ligger klin inntil mobilen

- blir en tjukk plugg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har LED View Flip Cover, er storfornøyd. Var skeptisk til clear view pga riperfaren, så bestemte meg for LED coveret. Storfornøyd, kjøpte den fra USA når den var på tilbud til 40 US daler. Dessuten har den en lomme til kort, dog er det ikke anbefalt å legge kredittkort da flippen kan avmagnitisere kredittkortet (?)

Kjøpte også LED View Flip Cover......var i tvil ettersom butikken jeg var innom skulle ha 499 men angrer ikke et sekund.

Lenke til kommentar

 

Jeg har LED View Flip Cover, er storfornøyd. Var skeptisk til clear view pga riperfaren, så bestemte meg for LED coveret. Storfornøyd, kjøpte den fra USA når den var på tilbud til 40 US daler. Dessuten har den en lomme til kort, dog er det ikke anbefalt å legge kredittkort da flippen kan avmagnitisere kredittkortet (?)

Jeg har aldri skjønt at folk vil putte alle kort sammen med mobilen.

3 grunner:

- mister du/stjeles mobilen, mister du alt

- faren for problemer med korta grunnet de ligger klin inntil mobilen

- blir en tjukk plugg

 

-Det er mindre sannsynlig å rote bort lommeboka når den er vokst sammen med mobilen. Mobilen tar det bare noen minutter før du savner. Lommeboka kan være vekk i flere timer/dager før man skal kjøpe noe og savner den. Da passer man bedre på alt sammen.

 

-Kortet har ingen problemer med å ligge nær mobilen.

 

-Å ha både mobilen og lommeboka i separate enheter blir enda tjukkere.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt med å stable alt rundt telefonen blir ergonomien. Jeg har prøvd ett par ganger med slike løsninger, går ett par uker så er det tilbake med slim case og en sliten lommebok. Er ikke noe for meg i hvertfall. Men det er rett og slett en vanesak :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har LED View Flip Cover, er storfornøyd. Var skeptisk til clear view pga riperfaren, så bestemte meg for LED coveret. Storfornøyd, kjøpte den fra USA når den var på tilbud til 40 US daler. Dessuten har den en lomme til kort, dog er det ikke anbefalt å legge kredittkort da flippen kan avmagnitisere kredittkortet (?)

Jeg har aldri skjønt at folk vil putte alle kort sammen med mobilen.

3 grunner:

- mister du/stjeles mobilen, mister du alt

- faren for problemer med korta grunnet de ligger klin inntil mobilen

- blir en tjukk plugg

 

 

Er helt enig med deg. Jeg selv bruker lommebok og har aldri brukt lommen i coveret til noe annet enn visittkort eller huskelapp.

Lenke til kommentar

Kjøpte beskyttelses glass til min S7 (flat)

Problemet er bare det at S7 (flat) har litt krumming i kantene. Dette resulterte i at beskyttelses glasset ikke festa seg skikkelig.

 

Noen som vet om noen beskyttelse som er krummet slik at den passer S7 (flat)

 

Kjøpte 3 stk av denne: http://www.ebay.com/itm/322040055385

 

 

Har forøvrig også kjøpt dette flipcoveret: http://www.ebay.com/itm/252318144518

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt at folk vil putte alle kort sammen med mobilen.

3 grunner:

- mister du/stjeles mobilen, mister du alt

- faren for problemer med korta grunnet de ligger klin inntil mobilen

- blir en tjukk plugg

... i tillegg til at det ser ut som om du snakker i lommeboka di når du er ute og går. Festlig :)

Lenke til kommentar

Kjøpte beskyttelses glass til min S7 (flat)

Problemet er bare det at S7 (flat) har litt krumming i kantene. Dette resulterte i at beskyttelses glasset ikke festa seg skikkelig.

 

Noen som vet om noen beskyttelse som er krummet slik at den passer S7 (flat)

 

Kjøpte 3 stk av denne: http://www.ebay.com/itm/322040055385

 

 

Har forøvrig også kjøpt dette flipcoveret: http://www.ebay.com/itm/252318144518

Prøv coral. Eneste jeg muligens har å utsette på den er at jeg må trukke litt hardere på a'en men det kan å ha noe med at jeg bommet litt(ca en mm eller no) på monteringa.

Lenke til kommentar

Dette har sikkert blitt diskutert flere ganger her, men jeg spør fordi jeg trenger svar nå.

Har gått til innkjøp av S7 Edge, og ønsker meg et cover. Kan gjerne bruke cover med flip-funksjon, som dekker hele telefonen.

 

Hva anbefaler folk her? Noe cover dere er ekstremt fornøyd med?

Har sett på de ulike originalene fra Samsung, men ikke klart å bestemme meg helt. 

Jeg har (dessverre) kjøpt og prøvd 6 - 7 forskjellige cover, men har vært misfornøyd med dem. Noen sitter løst på, noen samler støv og dritt langs kanten som en magnet, andre gjør telefonen billig, tjukk og klumpete. Det jeg hittil har endt opp ekstremt fornøyd med er Samsung sitt originale Leather cover. Det sitter som støpt på telefonen, bygger lite ut, er fantastisk godt å holde i, lukter deilig lær (!) og gir telefonen det eksklusive preget den fortjener når du først skal ha et deksel på den. Anbefales!

 

Jeg kjøpte mitt hos Elkjøp, men andre selger det billigere, her link til dekselet hos MyTrendyPhone:

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s7-186782p.html

Lenke til kommentar

S7/S7 Edge har ikke støtte for FM.

Men nyttig og nyttig, ser for meg at 1/100000 faktisk bruker FM. Men aner ikke! Jeg bruker TuneIn Radio

Jeg bruker også nettradio litt, men når man er på steder med dårlig eller dyr mobildatadekning så er FM uten alternativer. Og det er jo bare en brøkdel av radioene som er tilgjengelig som nettradio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...