Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det er kun Snapdragon versjonene som støtter radio. Brukte aldri radioen i S3 og S5 så det er ikke noe jeg savner eller har bruk for nå heller. Jeg foretrekker å velge selv hva jeg skal høre på så da bruker jeg Spotify eller legger inn musikk selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke finne programmet for FM. Må man installere det fra et sted eller er det gjemt i en meny? Må jo ha noe som er tilpasset hardwaren, på Google Play ser det ut til at man kun får tak i nettradioer.

 

Jeg savner også muligheten for FM radio :(

Men tidlig neste år så slukkes FM båndet i Norge så da må man bruke nett radio app uansett.............

Lenke til kommentar

Mistet mobilen fra "normal gå-høyde" utenfor BI Oslo igår, falt *RETT PÅ BAKKEN* på baksiden og flaksen ville ha det til at øverste siden av metallet traff først, fikk et par skjønnhetsriper ellers overlevde mobilen helt fint. Men grunnen til at dette skjedde er at mobilen er virkelig glatt og lett å miste. Så heads up til andre her, hold den godt fast. 

Lenke til kommentar

Jeg savner også muligheten for FM radio :(

Men tidlig neste år så slukkes FM båndet i Norge så da må man bruke nett radio app uansett.............

Jeg bruker radioen mest når jeg reiser i utlandet, spesielt morsom på fly når man flyr over diverse områder og hører mye rart. Tror ikke noe på at det slukkes i Norge neste år.

 

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

-merkbart dårligere batterikapasitet

-mobilen blir raskt veldig varm

-mangler dedikert knapp for kamera

-og så er mangelen av FM det største sjokket.

+bedre minneplass, men 22GB er jo  allerede brukt opp. Burde egentlig vært 64 GB internt og lettere å få data over til SD-kortet.

+Det meste jeg har satt opp og tatt i bruk har fungert på første forsøk, mindre knoting enn på den gamle Sonyen for å få ting til å virke.

+skjerm marginalt større, men deformert bilde ut mot kantene

+bedre oppløsning på skjerm, bør hjelpe på den dårlige billedkvaliteten jeg opplevde på Sonyen da jeg brukte den som VR-brille, men jeg har ikke testet VR enda på Samsungen

+mye nytt som er spennende, men som enda ikke er utforsket

 

Selv om det er en ny og fancy mobil er hovedfølelsen så langt at jeg er skuffet, overrasket over mange av de dårlige sidene ved denne telefonen. Terningkast 4.

Lenke til kommentar

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

Mener du under samtale eller når du hører på musikk osv? Hvis musikk, så høres det rart ut siden S7 har en kvalitetsdac.

Sjekket under Innstillinger > Lyd og vibrering > Lydkvalitet og effekter at du ikke har noen unormale innstillinger?

-mangler dedikert knapp for kamera

Stemmer, men man kan bruke volumtastene i stedet (denne funksjonen er på som standard). Det er dessuten en ting man ser på telefonen dersom man inspiserer produktet før kjøp.

+bedre minneplass, men 22GB er jo  allerede brukt opp.

Hos meg er 7.17GB brukt av OSet + 5.5GB brukt av apper/opdateringer som jeg har installert.
Lenke til kommentar

 

Jeg savner også muligheten for FM radio :(

Men tidlig neste år så slukkes FM båndet i Norge så da må man bruke nett radio app uansett.............

Jeg bruker radioen mest når jeg reiser i utlandet, spesielt morsom på fly når man flyr over diverse områder og hører mye rart. Tror ikke noe på at det slukkes i Norge neste år.

 

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

-merkbart dårligere batterikapasitet

-mobilen blir raskt veldig varm

-mangler dedikert knapp for kamera

-og så er mangelen av FM det største sjokket.

+bedre minneplass, men 22GB er jo  allerede brukt opp. Burde egentlig vært 64 GB internt og lettere å få data over til SD-kortet.

+Det meste jeg har satt opp og tatt i bruk har fungert på første forsøk, mindre knoting enn på den gamle Sonyen for å få ting til å virke.

+skjerm marginalt større, men deformert bilde ut mot kantene

+bedre oppløsning på skjerm, bør hjelpe på den dårlige billedkvaliteten jeg opplevde på Sonyen da jeg brukte den som VR-brille, men jeg har ikke testet VR enda på Samsungen

+mye nytt som er spennende, men som enda ikke er utforsket

 

Selv om det er en ny og fancy mobil er hovedfølelsen så langt at jeg er skuffet, overrasket over mange av de dårlige sidene ved denne telefonen. Terningkast 4.

 

Jeg er også skuffet over at FM er borte og lydkvaliteten på samtaler som jeg synes er dårligere enn på min 4-5 år gamle Sony Sola telefon.Ikke hørt noe på musikk via telefonen så der vet jeg ikke.

Er fornøyd med batteritiden på min Edge....med så stor skjerm osv så er jeg fornøyd,lader ca hver 3 dag.

VR brille greiene som fulgte med synes jeg bare var gimmick...testa 1 gang og ligger nå bortgjemt i skapet

 

Lenke til kommentar

 

Det er kun Snapdragon versjonene som støtter radio.

Radioen finnes på modeller som bruker Exynos også slik som den nye A serien og S5 Neo. FM radio har tradisjonelt vært utelatt på toppmodeller.

 

Ok, Mulig jeg har misforstått da og at den kommer i en oppdatering senere her også da.

 

http://www.phonearena.com/news/T-Mobile-Samsung-Galaxy-S7-and-S7-edge-update-brings-FM-radio-May-security-patch_id80792

Lenke til kommentar

 

 

Jeg savner også muligheten for FM radio :(

 

Men tidlig neste år så slukkes FM båndet i Norge så da må man bruke nett radio app uansett.............

Jeg bruker radioen mest når jeg reiser i utlandet, spesielt morsom på fly når man flyr over diverse områder og hører mye rart. Tror ikke noe på at det slukkes i Norge neste år.

 

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

-merkbart dårligere batterikapasitet

-mobilen blir raskt veldig varm

-mangler dedikert knapp for kamera

-og så er mangelen av FM det største sjokket.

+bedre minneplass, men 22GB er jo allerede brukt opp. Burde egentlig vært 64 GB internt og lettere å få data over til SD-kortet.

+Det meste jeg har satt opp og tatt i bruk har fungert på første forsøk, mindre knoting enn på den gamle Sonyen for å få ting til å virke.

+skjerm marginalt større, men deformert bilde ut mot kantene

+bedre oppløsning på skjerm, bør hjelpe på den dårlige billedkvaliteten jeg opplevde på Sonyen da jeg brukte den som VR-brille, men jeg har ikke testet VR enda på Samsungen

+mye nytt som er spennende, men som enda ikke er utforsket

 

Selv om det er en ny og fancy mobil er hovedfølelsen så langt at jeg er skuffet, overrasket over mange av de dårlige sidene ved denne telefonen. Terningkast 4.

Jeg er også skuffet over at FM er borte og lydkvaliteten på samtaler som jeg synes er dårligere enn på min 4-5 år gamle Sony Sola telefon.Ikke hørt noe på musikk via telefonen så der vet jeg ikke.

Er fornøyd med batteritiden på min Edge....med så stor skjerm osv så er jeg fornøyd,lader ca hver 3 dag.

VR brille greiene som fulgte med synes jeg bare var gimmick...testa 1 gang og ligger nå bortgjemt i skapet

 

Det er ca 12gb som OS tar og da har du ca 20gb ledig. Tenker det er en skrivefeil. Jeg gikk fra en Sony Z5 og det føltes som en uferdig telefon sammenliknet med samsung s7 edge.

Batterikapasiteten opplever jeg som bedre med samsung under de samme bruksforhold.

Kamera er vesentlig bedre.

S7 blir bare lunken i forhold til hva Z5 ble...

Volum knappene kan du fint bruke til kamera tast.

FM radio.....jaja kunne godt ønsket meg det, men klarer meg uten også.

Lenke til kommentar

Dedikert kamera knapp savnet jeg også som kom fra z5c. Men så oppdaget jeg at den har en fullverdig erstatning med å dobbeltklikke på den fysiske knappen. For meg som kom fra z5c har alle aspekter vært bedre.

 

Enig med deg. Hadde en Z3 før og har nå en Z3c som reservetelefon. Kjøpte Z3 bl.a. fordi den hadde dedikert kameraknapp, men i praksis ble den lite brukt til annet enn å aktivere kamera. Noe jeg på S7e gjør bare ved å dobbeltklikke. Selv half-press for autofokus viste seg å ikke egentlig være så praktisk som jeg hadde tenkt. Mobilen ble rett og slett for ustabil i eksponeringsøyeblikket. Endte opp med å ta bildet ved å trykke på skjermen likevel.

 

Batteriet er en annen sak. Z3 er den eneste smarttelefonen jeg har hatt hvor jeg ikke klarte å tømme batteriet på en dag.

Lenke til kommentar

 

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

Mener du under samtale eller når du hører på musikk osv? Hvis musikk, så høres det rart ut siden S7 har en kvalitetsdac.

Sjekket under Innstillinger > Lyd og vibrering > Lydkvalitet og effekter at du ikke har noen unormale innstillinger

Gjelder både musikk og tale. Har prøvd både med og uten UHQ.

Lenke til kommentar

Det er ca 12gb som OS tar og da har du ca 20gb ledig. Tenker det er en skrivefeil. Jeg gikk fra en Sony Z5 og det føltes som en uferdig telefon sammenliknet med samsung s7 edge.

Batterikapasiteten opplever jeg som bedre med samsung under de samme bruksforhold.

Jeg flyttet over apper fra den gamle telefonen med 16GB internminne og endte opp med å bruke 22 GB av internminne på Samsungen. Med litt mye leting i menyer klarte jeg flytte endel over på SD-kortet så jeg er nede i 15 GB brukt internminne nå. Har inne audio- og video-podcaster for et per måneders bruk...

 

Som sagt var det mye enklere å sette og ta i bruk funksjonalitet på Samsungen og det fungerte på første forsøk. Det virker som om de har testet ting skikkelig her, mens Sony ser ut til å ha utgitt lite testede beta-versjoner.

 

Jeg mener at Z3 hadde holdt ut mye lengre med samme bruk. Aktiverte ikke noe spesielt på Sonyen. Ultra strømsparingsmodus med svart-hvit skjerm ser ut til å være eneste valg for mindre forbruk for Samsungen.

 

Holdt igår på med å sette opp mobilen mens den stod på ladning via USB fra PC og da gikk faktisk batterinivået ned hele tiden mens jeg holdt på, den klarte altså ikke lade like raskt som den brukte strøm. Jeg lurer på om det må være en defekt, et nytt produkt kan vel ikke være så dårlig.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

 

 

Oppsummering av overgangen fra en nesten 2 år gammel Sony Z3 til Samsung s7 Edge:

-merkbart dårligere lydkvalitet

Mener du under samtale eller når du hører på musikk osv? Hvis musikk, så høres det rart ut siden S7 har en kvalitetsdac.

Sjekket under Innstillinger > Lyd og vibrering > Lydkvalitet og effekter at du ikke har noen unormale innstillinger

Gjelder både musikk og tale. Har prøvd både med og uten UHQ.

 

Merkelig, telefonen scorer særdeles bra på lydkvalitet, sjekk under "Audio output as clean as they get":

 

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7_edge-review-1409p8.php

 

Usikker på om du mener telefonsamtaler via hovedhøyttaleren på bånn av telefonen, innebygde høyttaleren i toppen av telefonen, via et Bluetooth hodesett eller trådede hodetelefoner / øretelefoner.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Jeg merker at det er forskjellig volum i hodetelefonutgangen på ulike telefoner. Min Sony Xperia Z3 gir vesentlig lavere lyd enn min Microsoft Lumia 640.

 

Dette er viktig for meg pga bil med integrert stereo og AUX-inngang. Selv med alt på max, er musikken ikke høy nok når den spilles fra Sony, via kabel, inn i bilradioen.

Lumia spiller høyere. Ikke veldig høyt, men akseptabelt. Trenger ikke å stille alt på max lydstyrke for å høre noe.

 

Nei, jeg spiller ikke gangsta rap på full guffe og plager naboene. Jeg trenger ikke veldig høy musikk.

Men med AUX-inngangen og Sony-telefonen får jeg vesentlig lavere volum enn med radio og CD.

 

Hvordan er Samsung-telefonens lydstyrke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...