Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

Kjøpte spillet Assasins Creed Identity til mobilen i dag og herregud for en lagging det er sammenlignet med iPhone 6S Plus-versjonen av spillet. Håper virkelig det er grunnet dårlig koding og kan fikses via oppdatering av spillet.

 

Jeg syntes ellers min Samsung Galaxy S7 Edge er blitt tregere med mer heng her og der mens batteritiden har falt siden jeg fikk den. Har "kun" tyve apps på den og åtte spill, normalt har jeg lett installert hundre eller mer apps og spill men har kun lagt inn det som er strengt nødvendig på denne fordi jeg veksler den med flere mobiler. Så ved å holde antall apps og spill til et minimum hadde jeg forventet at ikke kom til å oppleves som spesielt ustabil.

 

Starter den på nytt innimellom og kan heller ikke se noe som gir indikasjon på hva som dreper batteriet mer nå enn tidligere under batteri-informasjonen i innstillingene. Musikk, bilder og lydbøker er det jeg bruker mobilen mest til, har fylt opp ca halvparten av et minnekort på 200 GB.

Ser ut som om du har samme problemet jeg hadde. Jeg kjøpte et Samsung evo 128gb kort på ebay. Det ser ekte ut men kan umulig være det for det bara skapte problemer. Bytta til SanDisk 64gb ultra plus. Alt er konge nå, ingen omstartene eller noe tull

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser ut som om du har samme problemet jeg hadde. Jeg kjøpte et Samsung evo 128gb kort på ebay. Det ser ekte ut men kan umulig være det for det bara skapte problemer. Bytta til SanDisk 64gb ultra plus. Alt er konge nå, ingen omstartene eller noe tull

 

 

 

Jeg har Sandisk sitt 200 GB microsd-kort (https://prisguiden.no/produkt/sandisk-ultra-microsdxc-uhs-i-200-gb-237755) kjøpt hos norsk nettbutikk så jeg tviler på at det er årsaken til problemet. Men jeg kan jo selvfølgelig teste det i en annen mobil mens S7 Edge´en er uten en stund for å se om det hjelper. 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Ikke for å være besserwisser, men jeg ser ikke helt poenget ved å kjøpe noe så 'viktig'/'delikat' som et sd kort på ebay etc, for å spare 100 kroner eller noe og potensielt masse problemer, når man ikke aner om noe slikt er ekte eller ikke. Samme med DealExtreme etc.

 

Hadde ikke kjøpt noe elektronikk etc (foruten ting til testing/billige ting) på slike plasser, betaler heller noe mer og kjøper det i Norge for å få våre nærmest absurde garanti/reklamasjon og garanti for at det er ekte, dersom du ikke handler på "Gronnland Kebab og Data" da...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker å ha klokka på, noe vi har på S7. Men så er det dette smart-coveret, der telefonen slår seg av når den lukkes. Jeg har et slikt originalcover fra Samsung. Med vindu øvre halvdel av skjermen. Men da vises ikke klokka, etter at den er lukket. Noen som vet om det finnes innstillinger for dette? Finner ikke...

Bruker jo ikke armbåndsur lenger, men telefonen. Litt mas å åpne dekslet bare jeg skal sjekke klokka.

Lenke til kommentar

Jeg blir forvirret av å browse SD kortene på nettbutikker. Kan noen anbefale kort i hhv 100/128/200/256GB versjoner som støtter høyest mulig hastigheter? Prisguide er dessverre ekstremt forvirrende og produktinfo er fraværende hos de fleste butikker i tillegg. Hvor er f.eks. 100/128Gb versjonen av Sandisk kortet det var linket til over? Jeg finner ikke dette med tilsvarende specs...

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Jeg blir forvirret av å browse SD kortene på nettbutikker. Kan noen anbefale kort i hhv 100/128/200/256GB versjoner som støtter høyest mulig hastigheter? Prisguide er dessverre ekstremt forvirrende og produktinfo er fraværende hos de fleste butikker i tillegg. Hvor er f.eks. 100/128Gb versjonen av Sandisk kortet det var linket til over? Jeg finner ikke dette med tilsvarende specs...

Denne typen feks, bare i annen størrelse

https://www.komplett.no/product/844555/mobil/minnekort/micro-sd/samsung-micro-sd-card-evo-plus-64gb-sd

Lenke til kommentar

 

Fikk du den til å fungere igjen? Volum ned + hjemknapp i 10 sek pleier alltid fikse dette. 

 

Edit: Åja, så nå at du skrev "enda en gang". Hmm. Har ikke hatt noe problemer med min etter de to siste oppdateringene. På tide å reklamere? 

Det kan se ut til at appen Podcast Addict er den skyldige. Den stopper ofte og har nå 3 ganger vært i bruk når telefonen låser seg helt slik at den må resettes.

 

Har fortsatt problemer med å få spilt av podcaster på min S7 Edge Har også prøvd en annen app for podcaster, Podcast Republic, og den hadde akkurat samme ustabilitet som Podcast Addict. Har vært i kontakt med utviklerne og de sier det er feil i API-et de bruker som ofte trigger ustabilitet. "Samsung Android 6 ROMs are filled with bugs. And they haven't been able to fix them in the past month".

 

Samsung support vil bare ha meg til å ta factory reset for å se om det fikser problemet og kan ikke si noe om når det kommer oppdatering fra Samsung.

 

Mobilen kan kanskje spille av podcaster en halvtime uten problemer, men på det verste er det under ett minutt mellom stoppene av avspillingen. Det er 4 nivå på stoppene:

1) Stopper opp i ca. 2 sekunder og fortsetter automatisk.

2) Stopper opp og kan startes igjen med å trykke play(skjerm eller knapp på handsfree) én gang

3) Stopper opp og kan startes igjen med å trykke play(skjerm eller knapp på handsfree) flere ganger

4) Mobilen låser seg skikkelig og er helt uresponsiv, trodde den var helt død første gang det skjedde og jeg tok den med tilbake til butikken. Må samtidig holde inne flere knapper i 10 sekunder for reset av mobilen. Dette har altså  skjedd 3 ganger på under en uke.

Podcast Republic var helt ubrukelig for ved feil type 1-3 pauset den ikke slik som Podcast Addict, men den stoppet helt og gikk til begynnelsen av filen.

 

Utrolig irriterende feil på en ellers fin mobil. Håper Samsung snart kommer med en feilfiks.

Lenke til kommentar

Vist man kjøper galaxy, og vil bruke case - er det då mest fornuftig å kjøpe den S7 og droppe Edge? 

Eg skal bruke mobilen ganske røft, trening, jakt, fiske osv - og vil derfor ha noke som beskytta den. Tenker derfor plastfilm framme og deksel bak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fikk du den til å fungere igjen? Volum ned + hjemknapp i 10 sek pleier alltid fikse dette.

 

Edit: Åja, så nå at du skrev "enda en gang". Hmm. Har ikke hatt noe problemer med min etter de to siste oppdateringene. På tide å reklamere?

Det kan se ut til at appen Podcast Addict er den skyldige. Den stopper ofte og har nå 3 ganger vært i bruk når telefonen låser seg helt slik at den må resettes.

Har fortsatt problemer med å få spilt av podcaster på min S7 Edge Har også prøvd en annen app for podcaster, Podcast Republic, og den hadde akkurat samme ustabilitet som Podcast Addict. Har vært i kontakt med utviklerne og de sier det er feil i API-et de bruker som ofte trigger ustabilitet. "Samsung Android 6 ROMs are filled with bugs. And they haven't been able to fix them in the past month".

 

Samsung support vil bare ha meg til å ta factory reset for å se om det fikser problemet og kan ikke si noe om når det kommer oppdatering fra Samsung.

 

 

Mobilen kan kanskje spille av podcaster en halvtime uten problemer, men på det verste er det under ett minutt mellom stoppene av avspillingen. Det er 4 nivå på stoppene:

1) Stopper opp i ca. 2 sekunder og fortsetter automatisk.

2) Stopper opp og kan startes igjen med å trykke play(skjerm eller knapp på handsfree) én gang

3) Stopper opp og kan startes igjen med å trykke play(skjerm eller knapp på handsfree) flere ganger

4) Mobilen låser seg skikkelig og er helt uresponsiv, trodde den var helt død første gang det skjedde og jeg tok den med tilbake til butikken. Må samtidig holde inne flere knapper i 10 sekunder for reset av mobilen. Dette har altså skjedd 3 ganger på under en uke.

Podcast Republic var helt ubrukelig for ved feil type 1-3 pauset den ikke slik som Podcast Addict, men den stoppet helt og gikk til begynnelsen av filen.

 

Utrolig irriterende feil på en ellers fin mobil. Håper Samsung snart kommer med en feilfiks.

Jeg har også problemer med avspilling av podcasts (bruker BeyondPod), men også ved avspilling av radio - men for begge deler kun når jeg bruker ørepropper (noe man jo sol regel gjør, men jeg har prøvd uten når jeg er hjemme).

 

Så jeg har trodd det er noe feil med audio socketen hos meg. Interessant å høre at flere har problemer.

 

Jeg mener det først oppsto etter at jeg installerte nest siste Android-oppdatering.

Lenke til kommentar

Hm, jeg bruker AntennaPod og har verken problemer med avspilling av streamet eller nedlastet materiale. Har dere problemer både på wifi og i mobilnettet eller kun en av delene? Jeg har hatt problemer med NRK radio appen, men det ser ut til å være app relatert (TuneIn og diverse andre radio-apper jeg også bruker har ikke problemet).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hm, jeg bruker AntennaPod og har verken problemer med avspilling av streamet eller nedlastet materiale. Har dere problemer både på wifi og i mobilnettet eller kun en av delene? Jeg har hatt problemer med NRK radio appen, men det ser ut til å være app relatert (TuneIn og diverse andre radio-apper jeg også bruker har ikke problemet).

Prøvde AntennaPod og hadde akkurat samme problem der. Lytter bare til nedlastet materiale. Har ikke hatt problemer med Wifi eller mobilnettet.

 

Hadde akkurat min skikkelig krasj nummer 4 på under en uke, men denne gangen måtte jeg holde på en god stund med de triksene jeg har lært før det ble liv i mobilen igjen. Ble litt skremt for jeg er avhengig av mobilen for å kunne logge inn til skatteetaten. Jeg har nå siste frist for å levere inn selvangivelsen og det kan bli dyrt om jeg ikke klarer fristen. Skulle levere inn forrige helg, men da hadde jeg enda ikke lært hvordan man skulle få liv i mobilen igjen.

 

Tør ikke høre på noen podcast igjen før jeg har fått levert selvangivelsen.

Lenke til kommentar

Prøvde AntennaPod og hadde akkurat samme problem der. Lytter bare til nedlastet materiale. Har ikke hatt problemer med Wifi eller mobilnettet.

 

 

Hadde akkurat min skikkelig krasj nummer 4 på under en uke, men denne gangen måtte jeg holde på en god stund med de triksene jeg har lært før det ble liv i mobilen igjen.

Det høres veldig rart ut, holding av Strømtast sammen med Volum ned i 7-10 sekunder skal alltid føre til en omstart, uansett om telefonen har fryst eller ikke.

 

Ser forøvrig at AntennaPod legger nedlastede filer på internminnet til tross for at SD-kort er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Vist man kjøper galaxy, og vil bruke case - er det då mest fornuftig å kjøpe den S7 og droppe Edge?

Eg skal bruke mobilen ganske røft, trening, jakt, fiske osv - og vil derfor ha noke som beskytta den. Tenker derfor plastfilm framme og deksel bak.

Da er det kanskje viktigst å tenke om du vil ha 5.1 toms eller 5.5 toms skjerm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Fikk en S7 igår og er relativt fornøyd så langt. Men jeg merker at hvis jeg filmer i 60 fps så blir video-opptakene helt ubrukelige. Det flimrer og bildet stopper opp. Går rett og slett ikke an å være så dårlig!

 

Fant ut at ved å slå av elektronisk bildestabilisator så løser det problemet, men burde det ikke komme en fiks for dette? Leser flere steder at mange opplever det samme. Både på Snapdragon og Exonys versjonene.

Lenke til kommentar

Jeg har løst mitt podcast-problem!

 

Det var så enkelt som å gå inn på Apple power saving på batterimenyen og sette de aktuelle appene til disabled. Har nettopp gjennomført en tretimers løpetur uten ett eneste avbrudd!

 

Kan sikkert med fordel prøves for de med problemer med appen som ikke gir notifications også.

 

Jeg ble overrasket over at det tilsynelatende var dette som skulle til, da det i beskrivelsen står at funksjonen gjelder apper som ikke har blitt brukt på tre dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...