Jump to content
mariustaa

Mennesker = Global oppvarming?

Recommended Posts

Wall Dorf skrev (På 21.7.2021 den 21.16):

Jeg har ingen intensjoner om å påvise av hvilken grunn global oppvarming er oppstått av, så bare slapp av... Dette overlater jeg til forskere som gjør grundigere undersøkelser og som ikke hopper på første og beste teori.

Eh, de har forsket på dette siden slutten av 1800-tallet. De har gjort alt annet enn å "hoppe på første og beste teori".

Men det er jo typisk at dere som ikke har forskning i ryggen alltid demoniserer forskning og forskere.

Edited by hekomo
  • Like 2

Betroz skrev (16 minutter siden):

Slike hersketeknikker begynner å bli gamle. Se den spillelista du. Den er tuftet på vitenskap.

Nei, den er tuftet på vitenskapsbenektelse.

Tror du alle anerkjente vitenskapelige institusjoner i verden lyver? At de har gått sammen i en enorm konspirasjon for å lure folk?

• Like 2

Betroz skrev (46 minutter siden):

Når det snakkes om at Sola styrer klimaet på Jorden, så mener vi ikke 11 års syklusene. For mer info sjekk dette :

Det hjelper ikke stort. Forholdet mellom solen og den globale oppvarmingen viser oss at det ikke er solen som er skylden i den globale oppvarmingen; kun med ubetydelig knapphet har den påvirket videre oppvarming. Når sluttresultatet avkrefter posisjonen din, og alt du påpeker er enten feil, eller er allerede inkludert i regnestykket for å nå konklusjonen som går mot din posisjon, hva er det da du oppnår med å henge deg opp i slikt?

En økonom som driver en blogg som publiserer videoer på YouTube er ikke akkurat god data. Han gir ikke kildereferanse en gang. Har du noe av substans? 

Edited by anon_83104
Rettet opp dårlig grammatikk
  • Like 2

spiff42 skrev (10 timer siden):

Radiobølger har lavere frekvens og lengre bølgelengde, og dermed også mindre energi og varme. Ellers handler sitatet om solflekker/solaktivitet som altså ikke henger sammen med temperaturendringen de siste tiårene.

Hvordan har du sjekket ut det? Elektromagnetisk stråling (EMS) beveger seg annerledes i rommet enn her nede på jorda må vite, og bølgelengde er avhengig av opprinnelse. Det er dessuten lite forsket på som varmebærende strålning til jorden da disse bare fanges opp av teleskoper oppe på fjelltopper og i romstasjonen ISS. 

Synlig lys, radiobølger og røntgenstråling er eksempler på elektromagnetisk stråling (EMS). EMS er energi som overføres gjennom det tomme rom eller gjennom materie i form av elektromagnetiske bølger.

Når en elektriske ladning forandrer sin energitilstand fører det til bølger som beveger seg. Dette er bølger med ulik frekvens og bølgelengde avhengig av opprinnelsen.

Det elektromagnetiske spekteret | HMS-portalen | UiB

Foreløpig er det ikke forsket på det denne forskeren har funnet ut som jeg viser til, derfor mener han om at det bør settes opp målinger på dette feltet også. Til nå brukes EMS til å utforske rommet: Tolkning av stråling fra verdensrommet - YouTube

verdensbefolkning 1940, 2,3 milliarder
verdensbefolkning 2021 7,9 milliarder

Det er en kraftig vekst i mennesker på jorden og dette stopper ikke med det første.

Edited by BadCat

6 hours ago, BadCat said:

verdensbefolkning 1940, 2,3 milliarder
verdensbefolkning 2021 7,9 milliarder

Det er en kraftig vekst i mennesker på jorden og dette stopper ikke med det første.

Jeg tenker det vil endre seg om 2-3 år når Covid-19 vaksinen har fått satt inn godt.

2 hours ago, Betroz said:

Jeg tenker det vil endre seg om 2-3 år når Covid-19 vaksinen har fått satt inn godt.

Ikke glem at du får dra på meningsløse reiser og arrangement hvis du risikerer liv og helse på å ta flere doser med statens vidundermiks.

• Like 1

hekomo skrev (På 2021-7-23 den 18.30):

Eh, de har forsket på dette siden slutten av 1800-tallet. De har gjort alt annet enn å "hoppe på første og beste teori".

Men det er jo typisk at dere som ikke har forskning i ryggen alltid demoniserer forskning og forskere.

Dette er bare tøv, jeg støtter en rekke forskere som tar "rev i seilene" misforstå meg rett - de som ser at svingninger i klimaet er der hele tiden, mer eller mindre.😀

Wall Dorf skrev (3 timer siden):

Dette er bare tøv, jeg støtter en rekke forskere som tar "rev i seilene" misforstå meg rett - de som ser at svingninger i klimaet er der hele tiden, mer eller mindre.😀

Hvilke forskere?

Ja, svingningene er der, men problemet er at de ikke kan forklare dagens oppvarming.