Gå til innhold

Gratis Windows 10 klarer ikke å friste Windows 7-brukerne


Anbefalte innlegg

 

Oppgradert to bærbare maskiner til w10, på begge sluttet smart gestures på pekeplaten å fungere, 

 

Det gjorde de også på begge mine bærbare som jeg installerte Windows 10 på. Var ikke verre enn å gå inn på Asus sine hjemmsider og hente ned de nyeste drivere for Windows 10. 

 

Dette er jo ganske vanlig. Folk legger inn Windows 10, men gidder ikke oppdatere sine drivere. Typisk brukerfeil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 maskiner som begge har fått muligheten til å oppdatere til win 10, men har ikke gjort det på noen av de. Dog jeg sliter med er problem og det er at win10 driver å spammer og påminner meg om at bør oppgradere(det skjer bare på 1 av 2 pc'er) 

Den jeg bruker mest har aldri spørt meg om å oppdatere siden jeg avslo oppdateringen...

Men ja forblir trofast til win7.

Lenke til kommentar

Så har du de som har en heftig Win 7 versjon (Ultimate / Pro etc) som ved en oppgradering vil havne på en basic Win 10, jeg skjønner at disse tviholder på Win 7 grunnet funksjonaliteten de allerede har. Personlig blir jeg ved Win 7 skuta fram til Microsoft skrur av lyset, deretter mønstrer jeg av min siste "Windows" båt og drar til Linux, og det som ikke henger med og fungerer i det nye systemet, det eksisterer ikke for meg.

 

Hadde selv en Win 7 Ultimate , endte opp med Windows 10 Pro.

Kan ikke si at jeg er misfornøyd der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte fra win7 til win10, funket bra den første måneden men nå vet jeg ikke hva som skjer, når jeg spiller så går det bra de første 30min men så er det som om maskinen kveles, det er ingen programmer som jeg ser som kjører i bakgrunnen som gjør dette og prossesoren brukes under 10% og minnet bare på maks 45%, dette var aldri ett problem med win7. Nettet er optimalt også. veldig rare greier. Angrer nå. . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk nylig gjennom OS-statistikkene til Steam og der viser de et helt annet bilde.

 

I juli hadde 56,64% av brukerne Windows 7 og 36,23% av brukerne Win 8 eller 8.1, mens kun 3,48% hadde Win 10. Det var altså over 26,6 ganger flere som hadde en variant av 7 eller 8 enn de som hadde en variant av 10.

 

I november hadde det endret seg kraftig. Win7: 45,63%, Win8/8.1: 20,2% og Win10: 31,34%. Med andre ord bare 2,1 ganger så mange som bruker en variant av 7/8 enn de som brukte en variant av 10.

 

Eller sagt på en annen måte: 30% av Win 7/8 brukerne har byttet til Win 10 i løpet av bare fire måneder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Joda jeg kan se hvor fantastisk win 10 er, ifølge den pchjelp gruppa på facebook jeg er medlem av. Daglig er det spørsmål og bilder fra bsod i hytt og (maskin)gevær fra folk som har oppdatert eller nyinstallert. Det gir meg virkelig lyst til å hive meg på den karusellen.

 

Selvfølgelig skal problemer postes i en PChjelp-gruppe? For min egen del har jeg byttet til Win 10 og er godt fornøyd nå etter å ha brukt litt tid på å sette ting slik jeg vil ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda jeg kan se hvor fantastisk win 10 er, ifølge den pchjelp gruppa på facebook jeg er medlem av. Daglig er det spørsmål og bilder fra bsod i hytt og (maskin)gevær fra folk som har oppdatert eller nyinstallert. Det gir meg virkelig lyst til å hive meg på den karusellen.

 

Det var nytt. Kjører selv Windows 10 på 5 maskiner her og har til nå ikke hatt noen krasj.

 

Kan det være at du opplever det som ustabilt fordi du du oppsøker forum for feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så har du de som har en heftig Win 7 versjon (Ultimate / Pro etc) som ved en oppgradering vil havne på en basic Win 10, jeg skjønner at disse tviholder på Win 7 grunnet funksjonaliteten de allerede har.

Interessant, hvor har du dette fra? Jeg sitter her med Win10 Pro, fordi jeg hadde Win7 Pro.

 

Jeg trodde problemet var at hvis du hadde en Retail Win7 (som kan flyttes til ny maskin) så ville du få en OEM Win10 (låst til én maskin) etter oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er konservative, så enkelt er det vel, samt at det som nevnt tar litt tid før IT-avdelingen i diverse firma får mannet seg opp til å oppgradere en hel drøss PC'er (og håndtere supporten fra folk som lurer på hvor ting har flyttet seg).

 

Selv har jeg oppdatert alle mine PC'er, og noen demo PC'er på jobb, til Win 10. Demo-PC'ene var billige Lenovolaptoper med et hav av drittvare, og forskjellen var som natt og dag. Hjemme-PCene kjører og strålende på Windows 10, så her er det ingen klager :)

Lenke til kommentar

Forsvinner ikkje kabal i Windows 10? I så fall vil det vere ei nedgradering for foreldre som bruker kabal like mykje som internett.

 

Er med i Pro versjonene, alle andre må enten betale for Microsoft versjonen eller laste ned en av de utallige alternativene gratis (apper)

 

Har w10 på begge PCene og fjernet W7 helt og ikke angret et sekund

 

På jobb så brukes det fortsatt 98, XP og W7

Rett og slett fordi det brukes (dyre) programmer som ikke har blitt oppdatert til nyere versjoner

Lenke til kommentar

 

Er vel også en del bedrifter som venter med å oppgradere antar jeg.

 

Tenkte på det same.

 

Eg trur ein del bedrifter gjekk frå XP til Windows 7, kanskje med eit lite feilsteg via Vista. Windows 7 er eit veldig bra operativsystem og det er ikkje berre å oppgradere til Win 10 sånn heilt utan vidare.

 

Nå har vi riktig nok allerede hoppet fra W7 til W8.1 hos oss, dvs på nyinstallasjon av maskiner. Vi kommer til å kjøre et løp mot W10 snart, men venter i praksis på neste versjon av SCCM da en oppgradering behøves for full støtte. Også denne gangen vil nok fokuset ligge på nyinstallasjoner, selv om vi også planlegger en del oppgraderinger.

 

Vår erfaring er at hoppet til W8.1 har vært veldig godt mottatt blant våre brukere, og ser ingen grunn til ikke å kjøre W10. Det er imidlertid mange grunner til å oppgradere.

Lenke til kommentar

Så har du de som har en heftig Win 7 versjon (Ultimate / Pro etc) som ved en oppgradering vil havne på en basic Win 10, jeg skjønner at disse tviholder på Win 7 grunnet funksjonaliteten de allerede har.

Personlig blir jeg ved Win 7 skuta fram til Microsoft skrur av lyset, deretter mønstrer jeg av min siste "Windows" båt og drar til Linux, og det som ikke henger med og fungerer i det nye systemet, det eksisterer ikke for meg.

 

de som har windows 7 ultimate får windows 10 pro btw.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...