Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som LG 34GK950F med sine 144hz blir en fin oppgradering fra Asus PG348Q. Ihvertfall for de som har geforce RTX kort som støtter freesync. Asus som kun har 100hz så er den nesten ubrukelig til FPS spill om man er vandt med litt høy fps fra før. Ser også ut på reviews at LG ikke har det store problemet med IPS glow som er helt katastrofe på PG348q.

Lenke til kommentar

Bittelitt OT kanskje, men iiglo vs icy box gassarm?

På komplett så skiller det en knapp 50lapp siden den ene er på tilbud og den andre kan kjøpes med komplett club rabatt

Jeg bruker iiglo gm100 på min 27" 4k skjerm. Knallbra gassarm! Kjøpte den i høst til 699kr, Like god kvalitet som Norco gassarm til 2100kr som jeg har på x34.

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så nå avbest. jeg hos NetonNet og best. hos Komplett heller siden det ble litt billigere :) (Pga. bonus poeng og rabatt kode fra tidligere kjøp)

https://www.komplett.no/product/1126766/datautstyr/skjermer/skjermer/lg-34-led-curved-34gk950f-b?noredirect=true?noredirect=true#

 

 

Jeg hoppet også på 34GK950F toget  :wee: 

 

Freesync 2 er faktisk AMD proprietært, det er ikke en åpen standard slik FS1 er. Så vidt jeg har forstått får man med Nvidia skjermkort da benyttet skjermen kun som om den var en vanlig FS1 skjerm. Så HDR og adaptive sync på likt må man ha AMD skjermkort for å få. Det er mulig det er fordi AMD har lagt inn noe "low level" greier for å korte inn inputlag ved bruk av HDR. AMD skulle ihvertfall gjøre det, og kom ut med noe greier som skulle korte inn inputlag ved bruk av HDR, men det krevde visst implementering av spill utviklere... Og vi vet jo hvor lett det er å gjete dem. :p Uansett, AMD kan ha lagt inn noe proprietære greier der som man må ha AMD skjermkort for å benytte dersom det blir utbredt. Og det kan være det som hindrer Nvidia skjermkort i å benytte begge deler på likt.

 

Men bare for å gjøre forvirringen komplett; jeg har også hørt at dette bare var spesifikt for en modell. Altså 100% FS2 er fremdeles kun for AMD skjermkort, men hva er det som gjør en FS2 monitor? Jo, den f.eks. ha LFC, og det er ikke noe krav til FS1. Men man får jo LFC til FS1 skjermer også, så det er jo ikke en FS2 eksklusiv greie.

 

Uansett, tipset er altså å sette dere inn i hva dere får, og ikke får med disse skjermene dersom dere har Nvidia skjermkort dere tenker drive dem med. Jeg tror altså det er stor sannsynlighet for at ihvertfall adaptive sync og HDR på likt er uaktuelt... Og det kan være noe annet i FS2 man også går glipp av..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Freesync 2 er faktisk AMD proprietært, det er ikke en åpen standard slik FS1 er. Så vidt jeg har forstått får man med Nvidia skjermkort da benyttet skjermen kun som om den var en vanlig FS1 skjerm. Så HDR og adaptive sync på likt må man ha AMD skjermkort for å få. Det er mulig det er fordi AMD har lagt inn noe "low level" greier for å korte inn inputlag ved bruk av HDR. AMD skulle ihvertfall gjøre det, og kom ut med noe greier som skulle korte inn inputlag ved bruk av HDR, men det krevde visst implementering av spill utviklere... Og vi vet jo hvor lett det er å gjete dem. :p Uansett, AMD kan ha lagt inn noe proprietære greier der som man må ha AMD skjermkort for å benytte dersom det blir utbredt. Og det kan være det som hindrer Nvidia skjermkort i å benytte begge deler på likt.

 

Men bare for å gjøre forvirringen komplett; jeg har også hørt at dette bare var spesifikt for en modell. Altså 100% FS2 er fremdeles kun for AMD skjermkort, men hva er det som gjør en FS2 monitor? Jo, den f.eks. ha LFC, og det er ikke noe krav til FS1. Men man får jo LFC til FS1 skjermer også, så det er jo ikke en FS2 eksklusiv greie.

 

Uansett, tipset er altså å sette dere inn i hva dere får, og ikke får med disse skjermene dersom dere har Nvidia skjermkort dere tenker drive dem med. Jeg tror altså det er stor sannsynlighet for at ihvertfall adaptive sync og HDR på likt er uaktuelt... Og det kan være noe annet i FS2 man også går glipp av..

 

Vi tester dritten når vi får den. Teori er aldri som praksis, der har du tilogmed noe å lære ;)

Lenke til kommentar

Vi tester dritten når vi får den. Teori er aldri som praksis, der har du tilogmed noe å lære ;)

Herme gåsa Nizzen ;) Har lest at det er ingen problem å bruke 2080 ti kort på LG 34gk950f.

 

"The last display we tested is the ultrawide 34GK950F, a 34-inch IPS monitor with a 3440 x 1440 resolution, 144 Hz maximum refresh rate and HDR support. It’s another of LG monitors that supports FreeSync 2, although this isn’t a feature you can use with Nvidia GPUs. You can still use adaptive sync and HDR at the same time, you just can’t enable FreeSync 2 in games that support it like Assassin’s Creed Odyssey, as the feature is exclusive to AMD GPUs."

 

Les her: https://www.techspot.com/article/1810-lg-freesync-and-nvidia-geforce/

Endret av Frode68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...