Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IKEA Malm pulten min er 65cm dyp.

Største problemet er hvordan de bygget foten til skjermen, det er ikke mulig å ha skjermen "hengende" ut bak pulten.

Dette kunne jeg gjøre med Asus skjermen.

 

Men eg kjøper meg en gass arm fra amazon basic.

Bor ikke i norge, så får ikke tak i den Nizzen anbefalte.

Lenke til kommentar

Hei, lager denne posten som en liten tl;dr. 
Er på jakt etter ett nytt skjermoppsett til hjemmekontoret. Skal gjøre noe bilderedigering og grafisk hobbyarbeid (Photoshop og illustrator) samt vanlig surfing og litt casual gaming. Hva er som er kurant av UW skjermer til dette uten at det koster 10k? Tenkte først å kjøre to vanlige skjermer, men ser at UW kanskje er veien å gå. 

Noe problem å bare veggmontere de? Så slipper man stativet..

Lenke til kommentar

Hei, lager denne posten som en liten tl;dr. 

Er på jakt etter ett nytt skjermoppsett til hjemmekontoret. Skal gjøre noe bilderedigering og grafisk hobbyarbeid (Photoshop og illustrator) samt vanlig surfing og litt casual gaming. Hva er som er kurant av UW skjermer til dette uten at det koster 10k? Tenkte først å kjøre to vanlige skjermer, men ser at UW kanskje er veien å gå. 

 

Noe problem å bare veggmontere de? Så slipper man stativet..

 

hmm. Jeg har nå 2x Dell u3417w som koster 8790 ellerno hos komplett. Har brukt disse 2 skjermene nå snart i 2måneder og syns de er kjempe bra for farger. Har ikke sett noe BLB,IPS glow,pixel feil. Jeg skjermene på 75% contrast og  60 brightness

u3417w er jo også kalibrert til <2 delta E mener jeg.

Vet at multicom har u3419w til salg, men de koster 10k trur jeg.

Lenke til kommentar

Takk for tips - må lese meg opp litt. Leser en del negativt om U3417 på bildekvalitet og kontrast, men litt usikker på hvor mye man skal legge "ekspert-reviews" til grunn... Alle forslag mottas med takk :)

 

@nizzen: Hvorfor gassarm og ikke veggfeste?

 

Med gassarm kan du justere skjermen mye lengre alle veier, og få perfekt justering etter behov. Du kan også svinge den helt bort, om du plutselig trenger pulten fri. F.eks hvis du skal mekke i kabinettet, mens det ligger oppå pulten :p

 

Jeg har gassarm på en 3440x1440 og en 27" 4k skjerm på samme pult. Jeg kan flytte bort 3440x1440 skjermen for å få 4k skjermen som hovedskjem, og omvendt. Utrolig kjekt.

Lenke til kommentar

Med gassarm kan du justere skjermen mye lengre alle veier, og få perfekt justering etter behov. Du kan også svinge den helt bort, om du plutselig trenger pulten fri. F.eks hvis du skal mekke i kabinettet, mens det ligger oppå pulten :p

 

Jeg har gassarm på en 3440x1440 og en 27" 4k skjerm på samme pult. Jeg kan flytte bort 3440x1440 skjermen for å få 4k skjermen som hovedskjem, og omvendt. Utrolig kjekt.

Hva foretrekker du å game på?

Lenke til kommentar

Sliter med at min AW3418DW blinker av og på under spilling.

Leste på nettet at det kan skyldes g-sync.

La også merke til at når det skjer så går bilder i sekunder ned til 0 i det spillet eg spiller (Assassins creed origins, drittbra ingame overvåknings verktøy integrert i spillet).

 

Så har slått det av og skal teste videre i kveld.

Skal også teste en annen DP kabel.

Men løser det seg ikke så må eg kontakte Dell...

 

Hvorfor kan ikke ting bare fungerere...

 

EDIT: Byttet DP kabel og problemet er løst.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Gabriel, har du RTX GPU?

Jeg har vurdert den 49" skjermen en stund, og nyheten om at RTX-kortene kan gjøre nytte for seg med Freesync-skjermer var spesielt gledelig. Hvis du har RTX, har du fått dette til å fungere med den nye skjermen din?  :wee:

 

Jeg har et RTX2070, et GTX1080Ti, og kjøpte et Radeon VII nettopp, så planen er å teste litt av hvert. Men jeg har enkelte helse og "logistikk" problemer som gjør at jeg ikke har kommet i gang enda. Var det noe spesifikt du lurte på? :)

Lenke til kommentar

 

Helt i orden - ingen brennhast. 

 

Jeg lurte mest på hvordan Freesync med Geforce RTX oppfører seg, om du opplever problemer som flicker/svarte frames, sånn som jeg leser om noen andre som har Freesync-skjerm (men som ikke er "offisielt støttet", sånn som CRG9) og Geforce-kort. :) 

 

 

Denne sammenligningen mellom en 35" UW og 49" sier jo sitt. Man får jo litt lyst på noe større....  :closedeyes:

Med mulighet for å kjøre to maskiner inn og kjøre splitscreen er det også veldig fristende de gangene man har behov for det, fremfor å kjøpe en skjerm nr 2 å ha på siden, som garantert blir brukt for lite.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Vel, jeg har 2 bekjente med 27" 16:9 versjonen fra Samsung med liknende panel. Og begge har i noen grad fått problemer med flickering i ett spill. Vel, mer at han ene hadde det, og at han andre klarte å reprodusere det ved å stille inn skjermen feil. Men selv korrekt innstilt var det porsjoner i det aktuelle spillet (husker ikke hvilket) der ihvertfall han første fremdeles opplevde noe flickering, men ikke så mye at han brydde seg videre.

 

Så jeg vet ikke, jeg fikk flickering i Civ 5 med G-Sync skjermen PG278Q. Fikk ny skjerm på garantien, men den nye skjermen hadde samme problem. Siden det bare var ett spill, og jeg fint kunne drive det i 120Hz med ULMB i stedet, så gadd jeg aldri gjøre noe mer med det. ULMB var jo mye penere enn uten. Det er kanskje slikt man bare må akseptere. Er det noe spesielt spill som er spesielt interessant for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...