Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Jeg kom fram til at jeg skulle gå for u3417w istedenfor siden jeg setter mer pris på bildekvalitet enna hz og siden jeg kjøper 2 av de så så blir det umulig å 100fps i uansett spill med 2x3440x1440p og 1x 2560x1440p i surround uansett om jeg har SLI 1080.

Så jeg droppa x34p siden den virker ut som den er best bare gaming, og ikke noe produktivitet eller farger/kontrast/svart/grått etc.

Men trur x34p er veldig bra bare hvis du spiller eller kan ha bare 1 skjerm og eller oppgraderer fra 2560 til 3440x1440p eller FHD.

 

60hz i 2019  :scared:

 

Du vet at man nesten kan få kreft av å bare bevege musa i windows og scrolle opp og ned i nettleseren med 60hz skjerm? :p

 

Uansett bildekvalitet så 60hz helt forferdelig. Det er min mening :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

60hz i 2019  :scared:

 

Du vet at man nesten kan få kreft av å bare bevege musa i windows og scrolle opp og ned i nettleseren med 60hz skjerm? :p

 

Uansett bildekvalitet så 60hz helt forferdelig. Det er min mening :D

hehe. Ærlig talt så merker jeg ikke forskjellen på bevegelse av muse på min pg279q 144hz og dell u2515h 60hz når jeg beveger musa over de 2 skjermene. Merker heller ikke så veldig mye i nettleser, men kanskje littegrann forskjell. Jeg merker littegrann at det henger igjen på 60hz når jeg scroller kontra 144hz. Men får se hvor forskjell og om det verdt den ekstra summen som x34p koster. Dessuten så har jeg venta på x34p skjermene siden 08 januar.

 

Jeg,og tenkte 60hz i 2019, men får se hva jeg gjør etterhvert. Har jo åpent kjøp der i 60dager hvis jeg forandrer mening.

Lenke til kommentar

hehe. Ærlig talt så merker jeg ikke forskjellen på bevegelse av muse på min pg279q 144hz og dell u2515h 60hz når jeg beveger musa over de 2 skjermene. Merker heller ikke så veldig mye i nettleser, men kanskje littegrann forskjell. Jeg merker littegrann at det henger igjen på 60hz når jeg scroller kontra 144hz. Men får se hvor forskjell og om det verdt den ekstra summen som x34p koster. Dessuten så har jeg venta på x34p skjermene siden 08 januar.

 

Jeg,og tenkte 60hz i 2019, men får se hva jeg gjør etterhvert. Har jo åpent kjøp der i 60dager hvis jeg forandrer mening.

Merker du ikkje forskjell, så kanskje du har satt 60hz på begge skjermene i windows!  :rofl:

 

Du er isåfall ikkje den første her på forumet... Vet en her som sendte tilbake 144hz skjerm fordi han ikkje merket forskjell fra sin gamle 60 hz skjerm. Han hadde glemt å sette opp hz til 144 i windows  :wee:

Lenke til kommentar

Merker du ikkje forskjell, så kanskje du har satt 60hz på begge skjermene i windows!  :rofl:

 

Du er isåfall ikkje den første her på forumet... Vet en her som sendte tilbake 144hz skjerm fordi han ikkje merket forskjell fra sin gamle 60 hz skjerm. Han hadde glemt å sette opp hz til 144 i windows  :wee:

dell sin skjerm er på 60hz og pg279q er på 144hz. Merker noe forskjell når jeg bruker scroll wheelet, men usikker på om det er stor nok grunn. Har hatt dette setupet i over 1.5 år nå og ikke merka så¨veldig mye til forskjellen i browsere.

Lenke til kommentar

Merker du ikkje forskjell, så kanskje du har satt 60hz på begge skjermene i windows!  :rofl:

 

Du er isåfall ikkje den første her på forumet... Vet en her som sendte tilbake 144hz skjerm fordi han ikkje merket forskjell fra sin gamle 60 hz skjerm. Han hadde glemt å sette opp hz til 144 i windows  :wee:

Jeg merker forskjell når jeg drar musa over fra en Dell 60hz fra 2012 til Z35P. Det er mer ghosting på den nyeste skjermen en den gamle IPS-skjermen.

Lenke til kommentar

Merker du ikkje forskjell, så kanskje du har satt 60hz på begge skjermene i windows!  :rofl:

 

Du er isåfall ikkje den første her på forumet... Vet en her som sendte tilbake 144hz skjerm fordi han ikkje merket forskjell fra sin gamle 60 hz skjerm. Han hadde glemt å sette opp hz til 144 i windows  :wee:

 

Men setter du hz i Windows eller Nvidia / AMD control panel ? :p

Lenke til kommentar

Takk =)

 

Er det LG LG 34GK950G som blir den nye "ultrawide skjermen" for 2019 per nå med tanke på nano tech greiene fra LG i skjermen ?

Er nok det. 950G er vesentlig raskere til gaming enn 950f, selv om 950f er 144hz. Freesyncmodellen har 10ms høyere inputlag. Er g-syncmodulen som gjør forskjellen.

 

Da viser vel dette at freesync 2 ikkje er like bra som g-sync. Er jo egentlig samme skjerm.

 

Ref testen på tftcentral.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ser jo egentlig ganske bra spec vis ut, men hater RGB og den brede foten på skjermen.
og av en eller annen grunn har jeg ikke så veldig tiltro til LG monitorer. 
Også er jeg heller ikke noe glad for når produsentene velger å designe output/input kablene på skjermen til horisontalt, mer glad i vertikalt

Lenke til kommentar

Den ser jo egentlig ganske bra spec vis ut, men hater RGB og den brede foten på skjermen.

og av en eller annen grunn har jeg ikke så veldig tiltro til LG monitorer.

Også er jeg heller ikke noe glad for når produsentene velger å designe output/input kablene på skjermen til horisontalt, mer glad i vertikalt

Bruker ikkje alle gassarm for å slippe fot på bordet i 2019? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok det. 950G er vesentlig raskere til gaming enn 950f, selv om 950f er 144hz. Freesyncmodellen har 10ms høyere inputlag. Er g-syncmodulen som gjør forskjellen.

 

Da viser vel dette at freesync 2 ikkje er like bra som g-sync. Er jo egentlig samme skjerm.

 

Ref testen på tftcentral.

 

10 ms var på gammel test.

post-210502-0-85341700-1552426357_thumb.png

 

Ny FW oppdatering, feb test.

post-210502-0-90944900-1552426367_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...