Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Har en Samsung 34" 3440x1440 @60Hz nå så blir ikke så stor forskjell sånn sett. Men å gå fra 60 til 144Hz vil merkes godt  :)  IPS er også ett pluss, har ikke det nå.

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Alienware AW3418DW og en Dell U2414H i omvendt portrett modus.

Men er ikke fornøyd med ytelsen til mitt 2080 kort med så høy oppløsning.

Så det blir nok en liten oppgradering av CPU, hovedkort, ram og M.2 SSD senere i år.

Venter på ryzen 2 ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Alienware AW3418DW og en Dell U2414H i omvendt portrett modus.

Men er ikke fornøyd med ytelsen til mitt 2080 kort med så høy oppløsning.

Så det blir nok en liten oppgradering av CPU, hovedkort, ram og M.2 SSD senere i år.

Venter på ryzen 2 ;)

Hva er omvendt portrettmodus? Er det portrettmodus eller landskapsmodus?

 

Hva slags CPU har du nå?

Lenke til kommentar

LG 950-f....

 

Sykt digg!  :dribble:

 

3440x1440 og 144hz og deilige farger. Veldig fornøyd etter 3 timers bruk.

 

Bedret din ytelse seg i BFV TDM?

 

Hvordan takler den raske scener?

 

Grattis med ny skjerm, får vi en kortere eller lengre rev etterhvert?

 

Har selv en Asus PG278QR, bortsett fra større synsfelt og farger vil LG skjermen være en oppgradering fra denne?

Vil oppgradere til 34" eller større, luerer på om nevnte LG er "bra" nok eller om de som kommer litt senere etter sommeren(eller før?)er vert og vente på? 

Lenke til kommentar

LG 950-f....

 

Sykt digg!  :dribble:

 

3440x1440 og 144hz og deilige farger. Veldig fornøyd etter 3 timers bruk.

Fikk min LG 950f igår jeg også, men har ikke hatt tid å sette den opp enda. Prøve å gjøre det idag.

Hva slags innstilinger har du på den ?

 

PS: Hvis noen ønsker å kjøpe en ny LG 950F så jeg kan skaffe den til deg for 12000 kr + porto, ta kontakt med meg hvis interessert.

       (Skal ikke selge min).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

LG 950-f....

 

Sykt digg!  :dribble:

 

3440x1440 og 144hz og deilige farger. Veldig fornøyd etter 3 timers bruk.

 

 

Ahhh.. Heldig er du, ser ikke ut som min kommer før Fredag. Er jeg heldig får jeg den imorgen, men er på jobb til sent på kveld uansett så blir nok ikke spilling på den før til helgen.

Grattis  :wee:

Lenke til kommentar

Kan du bekrefte om man får valgt 10-bit og full range i nvidia kontrollpanelet ? :)

Slik ser det ut

post-42975-0-03581300-1558530774_thumb.png

 

 

Må si dette er en vesentlig oppgradering i forhold til Acer x34 som jeg har hatt siden November 2015. Veldig mye raskere panel. Nå har jeg ikkje Asus TN 27" 144hz enda, så får ikkje sammenliknet veldig bra med raske skjermer.

 

Er iallefall meget fornøyd. Kan nevne at den har litt mere bue enne x34 også, noe som fungerer flott.

 

Oppdaterte firmware på den, uten å merke at noe ble bedre av den grunn. Testet dog bare 3 timer før jeg oppdaterte firmware.

 

For å oppdatere firmware, så måtte jeg koble til USB kabel til dataen. Deretter installerte jeg et LG sitt "on screen control" Der kan man stille på skjermen, oppdatere firmware og "screensplitte"

post-42975-0-68510100-1558531478_thumb.png

 

Det som virkelig er digg, er at det er 2 stk HDMI innganger og 1 stk DP. Alle støtter "full pupp". 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bedret din ytelse seg i BFV TDM?

 

Hvordan takler den raske scener?

 

Grattis med ny skjerm, får vi en kortere eller lengre rev etterhvert?

 

Har selv en Asus PG278QR, bortsett fra større synsfelt og farger vil LG skjermen være en oppgradering fra denne?

Vil oppgradere til 34" eller større, luerer på om nevnte LG er "bra" nok eller om de som kommer litt senere etter sommeren(eller før?)er vert og vente på? 

 

950f er nok på høyde med PG278QR ja. Med microled, så er den kanskje enda diggere å se på. Det kommer ikkje noe som er bedre enn denne med det første til ca samme pris iallefall.

 

3440x1440 200hz lar vente på seg, og den kommer til å koste veldig mye mere. Man får heller ikkje noe særlig mere utbytte av den, siden ingen skjermkort støtter nyere DP enda. Så da blir det komprimisser med 10bit 3:1:1 og den biten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

950f er nok på høyde med PG278QR ja. Med microled, så er den kanskje enda diggere å se på. Det kommer ikkje noe som er bedre enn denne med det første til ca samme pris iallefall.

 

3440x1440 200hz lar vente på seg, og den kommer til å koste veldig mye mere. Man får heller ikkje noe særlig mere utbytte av den, siden ingen skjermkort støtter nyere DP enda. Så da blir det komprimisser med 10bit 3:1:1 og den biten.

Kan du legge ut bilder av instillingene på skjermen din Nizzeen fra meny på skjermen ? :)

Lenke til kommentar

Takk Nizzen :) Ser bra ut!

Æsj, jeg som syns det var fint med PG348Q. Har vært på gjerdet en stund om Samsung 49’’, men kjenner jeg er halvakustisk til VA vs IPS. Så dukker denne opp på radaren. Valgets kval!

 

En kamerat som testet samsung 49", og han var IKKJE fornøyd, og sendte den tilbake. Masse bugs og høy inputlag fikk han. I dag fikk han også 950f, og han er kjempefornøyd han også

Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Interessant og urovekkende at det er så stort sprik i hva jeg hører om Samsung 49".

Noen er knallfornøyd, og som kompisen din, mindre fornøyd.  :hmm:

 

Ett av flere punkter for å bytte ut PG348Q med 49" var å kunne ha to inputs på skjerm samtidig (flott til multitasking med to maskiner, evt. konsoll + PC på skjerm samtidig når man har perioder med mye venting i jobbinga). Håper det kan være det er en barnesykdom som ordner seg over tid, jeg ser liten grunn til å kjøpe en annen skjerm i lik størrelse.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Interessant og urovekkende at det er så stort sprik i hva jeg hører om Samsung 49".

Noen er knallfornøyd, og som kompisen din, mindre fornøyd. :hmm:

 

Ett av flere punkter for å bytte ut PG348Q med 49" var å kunne ha to inputs på skjerm samtidig (flott til multitasking med to maskiner, evt. konsoll + PC på skjerm samtidig når man har perioder med mye venting i jobbinga). Håper det kan være det er en barnesykdom som ordner seg over tid, jeg ser liten grunn til å kjøpe en annen skjerm i lik størrelse.

Det er Jetzbullet her på forumet, sånn btw :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...