Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bytter foten med en gang. 

 

Har egen fot som kan ta to skjermer i høyden. Selv om UW35 tommer og dermed noe høyere enn UW34 skal det fortsatt gå med den jeg har. 

 

Noen ser på foten og noen ser på ramma rundt. Jeg ser på selve panelet, slik meninga er ;) Har også gassarm på skjermene for å få mere fleksibilitet og større plass på pulten :)

Kan du si noe om panelet på denne? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg var en av de som ventet på at Asus skulle komme med sin 34" 200hz HDR skjerm, men nå som det har blitt utsatt igjen så har jeg ikke tålmodighet lenger å vente mer. Kjøpte da en PG348Q denne uken som kostet "bare" 7600kr som demovare fra komplett. Forsåvidt ganske fin skjerm, men plages litt med dårlig sortnivå og IPS glow (særlig venstre hjørne nede). Resident evil 2 som kom ut forleden er omtrent ikke spillbart i mørke scener. Da kobler jeg til heller den 10år gamle Plasma tven som leverer mye bedre sortnivå som gjør spillopplevelsen mye bedre. Vet ikke om jeg skal velge å beholde skjermen pga. dette, for ellers er skjermen fantastisk når det ikke er sorte bilder i bildet. Finner det veldig skuffende at det forstatt er mangel på ultrawide skjermer i 2019 (!) som klarer å levere bra sorrtnivå som OLED eller i det minste som plasma klarte før i tiden...  :hm:

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som ventet på at Asus skulle komme med sin 34" 200hz HDR skjerm, men nå som det har blitt utsatt igjen så har jeg ikke tålmodighet lenger å vente mer. Kjøpte da en PG348Q denne uken som kostet "bare" 7600kr som demovare fra komplett. Forsåvidt ganske fin skjerm, men plages litt med dårlig sortnivå og IPS glow (særlig venstre hjørne nede). Resident evil 2 som kom ut forleden er omtrent ikke spillbart i mørke scener. Da kobler jeg til heller den 10år gamle Plasma tven som leverer mye bedre sortnivå som gjør spillopplevelsen mye bedre. Vet ikke om jeg skal velge å beholde skjermen pga. dette, for ellers er skjermen fantastisk når det ikke er sorte bilder i bildet. Finner det veldig skuffende at det forstatt er mangel på ultrawide skjermer i 2019 (!) som klarer å levere bra sorrtnivå som OLED eller i det minste som plasma klarte før i tiden...  :hm:

Det finnes uw monitorer med bra sort nivå, men da må du nesten gå for ett VA panel. Noen VA paneler sliter litt med ghosting i raske spill, så kan være lurt å lese noen tester før kjøp. Jeg er ganske fornøyd med min monitor. Gode farger og nesten litt for bra sort nivå til spillene jeg spiller. Kan enkelte ganger være veldig vanskelig å se fiender som gjemmer seg i et mørkt hjørne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurt å matche paneltype om du absolutt ikke kan gå for akkurat samme skjerm. Altså rimelig IPS dersom du må gå for noe rimeligere.

 

Pass på radius på kurve. Om den ene kurver sterkere enn den andre så vil det fort være synlig når de monteres ovenom hverandre. Er sikkert til å leve med, med flat skjerm vs den (alt for) svake kurven i 3415W, men allikevel - verdt å huske.

 

2500,- for perfekt match? Bør være en nonbrainer.  :ermm: 

 

Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha to, men ja...  :blink:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg posta et dilemma rett på skjermer, men tenker kanskje det er bedre å skrive det her også. Så jeg paster det jeg har skrevet

 

å jeg bestilte 2x x34p skjermer 8 janaur fra komplett og de har fortsatt ikke dukket opp hos komplett av en eller annen grunn. Datoen blir bare dyttet bakover og det nærmer seg nå 2måneder siden bestilling og jeg begynner å bli ganske lei og tenker på å avbestille ordren på 2 og kjøpe meg andre UW alternativ.

 

Jeg bruker min pg279q som hovedskjerm og har planer om 2x ultrawide på venstre og høyre side. De skal ikke brukes til spilling, men produktivitet, men samtidig kunne jeg tenkt meg å kjøpt en skjerm som har 120hz eller hvertfall stabil 100hz for surround en eller gang seinere. Jeg har ikke planer om å spille i surround nå, men kunne vært kjempestilig og testa det i ett bilspill som PCARS eller lignende en gang seinere.

 

Så tenker jeg også det er dumt å kjøpe 60hz 34 UW skjerm i 2019 og skal jeg kjøpe meg no så blir det beste av UW skjerm. Det stod lenge mellom 348q og x34p,men har lest en del på asus sin at den er ustabil på 100hz med scanlines. jeg fikk også et veldig bra tilbud på 2 de x34p skjermen fra komplett.no så har ikke lyst å avbestille de siden jeg har et budsjett og med det avslaget så har jeg akkurat penger til innkjøp av de 2 andre skjermene.

 

-Jeg har ikke akkurat lyst å kjøpe meg en UW skjerm med 60hz (u3417w). Fikk også et bra tilbud på pg348q som ikke er så langt unna u3417w pris, men da blir problemet at hvis jeg oc'er skjermen til 100hz så blir det ustabilt. Og det at hvorfor skal jeg kjøpe en 60hz når jeg kan få en skjerm som har 100hz og g-sync med for omtrent samme pris.

- Jeg spiller ikke noe på side skjermene uansett, men tenker uansett er nice med 100hz kontra 60hz, men jeg merker ærlig talt ikke no forskjell  på 60hz og 144hz i Windows så jeg ble usikker siden de UW skjermene blir til produktivitet.

- Jeg har 1 dell u2515h sideskjerm nå som faktisk har bedre svart gråttnivå i windows i forhold til dark theme på min pg279q, fult mulig jeg har satt feil instillinger, men tok de fra tftcentral.co.uk. Så svart nivå,grått nivå er også litt viktig,men har uansett endt på x34p da jeg bestilte de i tidlig i januar.

 

Er det noen som innspill eller kan gi et ekstra dytt som lar meg å bestemme hvilke 2 sideskjermer jeg skal gå for?

Jeg bestilte også 1x dell u3219q skjerm samme dag, men kommer inn hos komplett 14 mars(usikker dato) noe som har blitt dytta lengre og lengre tilbake.

 

Jeg begynner mer og mer helle litt mot u3417w da bra kontrast,bilde,svart nivå,grått nivå er litt mer viktig for meg trur jeg enn 100hz som x34p har. Jeg har heller ikke peiling på hvor god kontrast,svart,grått nivå osv x34p har i forhold til u3417w mtp. produktivitet. 
Jeg har som nevnt veldig god erfaring med Dell PC skjermer.

 

Noen som har noen innspill på hva jeg bør jeg gjøre? 

pros og cons opp mot hverandre for produktivitet; 3x word,3x spreadsheets,VM'er,overvåking av interne sensorer enn så lenge og Edge,FF,Chrome.

Lenke til kommentar

JEg ville ha testet LG sin, men det er bare fordi at jeg vet ingen som har den :D

 

Ser helt topp ut den, og så har jeg bare LG tv'er selv :p God kvalitet synes jeg.

Ja, har LG OLED E6 i dag og fornøyd med den. Og så er vel LG 34GK950G en nyere skjerm enn Acer sin eller er det samme innmat ?

Er det G-sync v1 eller v2 ?

Lenke til kommentar

Ja, har LG OLED E6 i dag og fornøyd med den. Og så er vel LG 34GK950G en nyere skjerm enn Acer sin eller er det samme innmat ?

Er det G-sync v1 eller v2 ?

 

Hva om en kjøper LG 34GK950F som er en Freesync skjerm og den har 144 hz og bedre spec. og kan man bruke den sammen med 2080 TI kort ?

Lenke til kommentar

Jeg kom fram til at jeg skulle gå for u3417w istedenfor siden jeg setter mer pris på bildekvalitet enna hz og siden jeg kjøper 2 av de så så blir det umulig å 100fps i uansett spill med 2x3440x1440p og 1x 2560x1440p i surround uansett om jeg har SLI 1080.

Så jeg droppa x34p siden den virker ut som den er best bare gaming, og ikke noe produktivitet eller farger/kontrast/svart/grått etc.

Men trur x34p er veldig bra bare hvis du spiller eller kan ha bare 1 skjerm og eller oppgraderer fra 2560 til 3440x1440p eller FHD.

Lenke til kommentar

Jeg kom fram til at jeg skulle gå for u3417w istedenfor siden jeg setter mer pris på bildekvalitet enna hz og siden jeg kjøper 2 av de så så blir det umulig å 100fps i uansett spill med 2x3440x1440p og 1x 2560x1440p i surround uansett om jeg har SLI 1080.

Så jeg droppa x34p siden den virker ut som den er best bare gaming, og ikke noe produktivitet eller farger/kontrast/svart/grått etc.

Men trur x34p er veldig bra bare hvis du spiller eller kan ha bare 1 skjerm og eller oppgraderer fra 2560 til 3440x1440p eller FHD.

Tror nok går for LG 34GK950F ja :) Blir brukt noe spilling og vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...