Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Gamers Nexus mente også at å overklokke disse custom 1080Ti korta er litt bortkastet siden de booster så nærme max uansett. De fant også ut at frametimes (1% og 0.1% low) ytelsen gikk litt ned med OC. Har vel med at boosten går opp og ned, så hvis man klarer å holde boosten stabil på la oss si 1950 Mhz så er det best å bare ha den der.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett 2050 på veskekjøling(TI), litt å hente der. Kjører selv på mine 2 1080 evga sc på 2075 og 2088. Bruker da ca 214W.

Frister med 2x veske kjøling. Kortene jeg tenker på, er post nr 8470 :)

 

Selv foretrekker jeg væske kjøling, bare damer som går med veske. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Størrelsen på V100 kortet han nå holder opp er helt utrolig :) Det er på størrelsen med mitt PCIe lydkort.
 

GPU vs CPU

post-38451-0-17399000-1494438326_thumb.png

Big Data og Deep Learning har vært, er og blir en viktig driver for bedre AI fremover. Spennende.

Og til dere bigdudes i F@H. folding@nvcloud? :D

 

EDIT:

Og endelig det jeg lenge har ventet på, unison og bred satsing på fremtidens AI. Kanskje fremskrittene også drypper litt på spillindustrien som har rimelig svake AI implementasjoner.

Gleder meg til min første AI assistent som kan operere som min personlige sekretær i kjedelige men nødvendige gjøremål :p

 

Dagens AI/VR (hololens) assistent rapport:

"I morgen kan du nyte en dag med kun 2 avtaler og mye ledig tid til kreativt arbeid. For å effektivisere i samhold med prosjektplaner har jeg konsultert ai-sentralen@yourwork og satt opp en mer effektiv plan"

"Jeg leste meg opp på dagens nyheter og ser at vi kan spare 25% årlig på å slå sammen følgende av dine forsikringer og bytte til dette selskapet. Deres kunderating er også noe høyere enn ditt nåværende selskap"

"Bilforhandleren din har 20% avslag på verkstedsreparasjoner om 4 uker og siden du har en x del som må byttes har jeg satt opp en time som gir deg god tid"

"Børstene i din iRoomba har begynt å nærme seg EOL så jeg har bestilt nye til deg. De blir levert i din AutoDelivery boks i løpet av dagen".

"Jeg har analysert dine loggede helsedata, diett, søvn og treningsdata og anbefaler i dag at du spiser en lett middag, går til sengs tidlig rundt kl. 22:00 og kjører terskeltesten i morgen kl. 13:00 fremfor i dag. For best resultat"

"Jeg har sett at du er sliten i det siste og jeg vet at du har drømt lenge om en ferie på xxx. Jeg fant et knalltilbud på akkurat det du har satt som preferanser og har fått invilget 2 uker ferie fra din arbeidsgiver og bestilt reisen. Sørget samtidig for alle rabatter vi kunne få. Alt er på plass etter dine ønsker når du ankommer. En autonom über henter deg kl. 10:00 førstkommende fredag"

"En ny forsyning av grønnsaker og frukt leveres i din AutoDelivery boks i morgen kl. 14:00. Jeg har justert temperaturent til optimale forhold"

"Husk at du skal ringe din mor om 5 minutter, ikke glem det. Vi vet du pleier å glemme dette så 5 minutter over setter jeg opp samtalen for deg".

 

Og når  private biler blir fullstendig autonome:

"Det er 50% rabatt på bilvask på din lokale bensinstasjon etter kl. 20:00 i kveld, Jeg sørger for at den får en god vask".

"Etter å ha kjørt barna dine på trening I kveld henter vi din kone på middagen hun har med kolleger."

"På fredag er sykkelen din ferdig på verkstedet så jeg sørger for å få den hentet"

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Asus 348q, altså 3440x1440 ultrawide. Finnes det en måte å dele opp én skjerm til å bli identifisert som som to separate skjermer i windows? Det mest optimale hadde vel vært å ha én del som er 2560x1440 til fullscreen gaming (ja, for noen spill kan jeg løse dette ved å bruke borderless windowed) og en annen på 880x1440, til andre vinduer.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Asus 348q, altså 3440x1440 ultrawide. Finnes det en måte å dele opp én skjerm til å bli identifisert som som to separate skjermer i windows? Det mest optimale hadde vel vært å ha én del som er 2560x1440 til fullscreen gaming (ja, for noen spill kan jeg løse dette ved å bruke borderless windowed) og en annen på 880x1440, til andre vinduer.

https://www.computerhope.com/issues/ch000894.htm

 

http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/WinSplit-Revolution.shtml

 

 

Finnes også et program på steam jeg brukte mye før men det inneholder så mye andre funksjoner i tillegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen her som har opplevd defekte SLI-broer? Jeg fikk forstyrrelser på skjermen da jeg brukte to stk av den fleksible typen. Jeg fikk ikke tatt noe bilde, men det var ekstrem tearing, samt at fargeoverganger ble delvis solarisert og ujevne.

 

Da jeg byttet dem ut med en HB-bridge ble bildet perfekt.

 

Problemet er at jeg må ha en fleksibel bro, fordi det ser ut til at jeg må bruke en PCIe-riser for å få bedre utlufting og avstand mellom kortene.

 

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i lange og fleksible SLI-broer på kort varsel?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Evga sier følgene om produkter kjøpt i USA i mail angående spørsmål om dette fra meg: You can certainly claim warranty in Europe even though you have bought them in USA.

 

På produkter kjøpt i USA vil garantien også overføres til eventuelle senere eiere for de aller fleste tingene som eks skjermkort, Hvilkene produkter som dette gjelder kan sjekkes på de respektive EVGA sidene.

 

Og nei, kortene er ikke kommet enda, så autoutbetalingen på finn.no har jeg da forskjøvet en uke frem til 18. Mai, noe selger mente var lurt.

Lenke til kommentar

Nei har ikke fått noe dokumenter enda, han sier han bestillingen enda ikke er behandlet av amazon butikken, og at så snart de har gjort dette kommer det dokumentasjon til min mail.

Kommer eventuelt og sjekke at moms er betalt før jeg gir finn.no klarsignal om ubetaling

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Til andre med Pascal SLI
 

Har noen merkelige utfordringer med drivere relatert til g-sync. 
Enabler jeg g-sync får jeg kun 80-90% GPU usage på skjermkortene og mister rundt 15% ytelse, det er forsåvidt ok, men... 
Vis jeg starter et spill med Gsync på og avslutter spiller for så disable gsync i Nvidia kontrollpanel, og starter opp igjen spillet er gsync funksjonen av, men ytelses droppen på 15% er forsatt der. Får samme ytelses drop om jeg starter spill (gsync av) for så trykke med musa slik at spillet ikke åpnes i fullscreen. 

 

Får 100% ytelse og 97-100% GPU load på begge kortene om jeg starter maskinen med gsync disablet og går rett inn i spill. Merker også at spillet flyter bedre med mindre tearing. 

Det over er spesielt merkbart i Ghost Recon WIldlands og Overwatch. 
I Overwatch når alt fungerer som det skal står begge skjermkortene å stanger i taket på 100% load og jeg har konstant 300fps, med -15% ytelsesdrop er jeg nede i 265fps. Utfordringen er ikke FPS antallet, men virker som det er mindre input lag også med 100% load på skjermkortene. 

Må være noe utfordringer med driverne?  

 

Endret av inside_451681
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...