Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Selv så smeller jeg rett i powerlimit som setter ned ytelsen til 1962 MHz, så overklokking er foreløpig meningsløst. Samme med å øke spenningen. Muligens mulig å få presset ned om man kunne senke spenningen fra stock. Men igjen, lettere å bare hardmodde.

 

Har du et 1080Ti kort?

 

Av det jeg har lest så har han ikke det, men kanskje feil der gitt, hehe.

Skal du klokke er temp viktig, uansett hvilken gpu du har.

Sett kortene til 100% på lufte og se hva du får.

Hjelper her på mine 1080 kort?

100% på radial viftene, max 1960. På mine sc er det bedre, 2062-2100.

 

Ble nødt å gå over til 1080 ti, men siden jeg ikke har SLI lengre ble det for flaut å nevne. :p Neida. Eller joda... 

 

Uansett. 3x 780 classy har blitt singel 1080ti, og 2x840 pro har blitt 1 TB SM961. Ellers er resten med 32 GB DDR4 + 5960x det samme som før. Budsjettet er så stramt at jeg driver å bygger om vannblokkene til å passa 1080ti. (ble mer jobb enn først antatt XD)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, 5960x er vel omtrent 2.5 år gammel nå.

Hvor langt har CPUene kommet på den tiden? De som kjøpte rundt lansering i 2014 har gjort et røverkjøp med X99.

 

Selv for folk som skal oppgradere fra eks. X58 i dag så er vel denne et godt kjøp brukt til 3500-5000,- (finn og ebay).

6900K ser ikke ut til å gi mye ekstra verdi.

 

 

EDIT:

X299 med 12-24 kjerner Skylake-X og Kaby Lake-X ser dog spennende ut. På den annen side med bedre minnestøtte nå på AM4 så frister billige 1700X også :/

 

OT OT OT

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

X299 med 12-16 kjerner Kaby Lake-X ser dog spennende ut.

 

Bare regn med at den koster 20K da, eller mer :p

 

Jeg kjøpte min 5960X for snart 3 år siden for 8450 kr. På 4.2 Ghz er den ingen stor flaskehals enda, selv med et 1080Ti kort :)

 

Edit : Den 12 kjerne saken er Skylake-X da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Jupp, derfor oppdatert :). Ser ut som Kaby Lake-X blir 4-8 kjerner men 8-kjerner der kan bli interessant prismessig for en som ikke allerede sitter på 8-kjerner.

20K? Nja hvis du snakker 24-cores utgaven så kanskje. Tipper man kan få 12-kjerne til en forholdsvis god pris hvis Intel skal konkurere med Ryzens kommende 12+ kjerne (AMD HEDT X390).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som sagt, toppmodellen og det var før Ryzen ;)

 

Cant wait for R9 - AMD HEDT X390/399. Endelig noe spennende som skjer innefor CPU.

These new chips are speculated to have 12 and 16 cores with a likely 24 and 32 threads respectively.

 

Hadde også vært greit/logisk at Intel gikk over til i9 navnet for HEDT.

39cb1d41fcdb2ec014212d93203a8442.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
If the above table is true, they're after AMD to smash their Ryzen 7 lineup. Looking at those 7820x and 7900x those Boost Clock speeds are higher than Ryzen 7 1800x. This could be useful in many ways!

 

12. juni vil gi oss mange svar og gleder meg til å se R9 som muligens kan bli neste bygg  :).

 

 

EDIT:

Veldig uoversiktlig selv så nære konferanse/presseslipp, men Ryzen har virkelig gjort CPU løpet spennende igjen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forøvrig enig der. Har fått mye godt liv ut av en 4-kjerne [email protected] i 8 år. En 8-kjerne som booster til 4.5/4.8GHz til 8000,- :D

 

Jeg er tilbake på sporet at jeg kanskje vil Lab'e en del hjemme igjen (som var årsaken til X58 i januar 2009) og da kan 12+ kjerner bli veldig interessant (Windows 10 Pro - HyperV) men det er ikke besluttet om vi får tilgang til å labbe i skya.

Kanskje får vi se en Intel 12-kjerne til 13K og 24-kjerne til 25K.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jupp, definitivt og har vært planen hele tiden. Gikk jeg for 1080Ti vil jeg også oppgradere resten av plattformen anno senest høsten 2017. Så får den plattformen kanskje selskap av Volta CV i Q3-4 2018.

Men jeg er imponert over hvor god ytelse jeg fikk i spill som Wildlands på max/1440p med så gammelt utstyr. Men oppgradering på overtid awaits  :p.

 

En annen del av planen med 1080Ti var X34P så fort den kommer på markedet. (tar f. evigheter).

 

Og ift. om Intel lar seg påvirke av AMD? Indeed...

Assuming the leaked information is correct, that places the most ambitious Whitehaven chips four cores higher than the 12-core chip Intel has planned for their Skylake-X series. In response, it seems Intel may be rush-releasing the X299 platform in advance of what many believed was the originally planned release at the now-cancelled Intel Developer Forum in August. That could see them moving the reveal forward to Taipei’s Computex show at the end of this month.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Jupp, definitivt og har vært planen hele tiden. Gikk jeg for 1080Ti vil jeg også oppgradere resten av plattformen anno senest høsten 2017. Så får den plattformen kanskje selskap av Volta CV i Q3-4 2018.

Men jeg er imponert over hvor god ytelse jeg fikk i spill som Wildlands på max/1440p med så gammelt utstyr. Men oppgradering på overtid awaits  :p.

 

En annen del av planen med 1080Ti var X34P så fort den kommer på markedet. (tar f. evigheter).

 

Og ift. om Intel lar seg påvirke av AMD? Indeed...

Assuming the leaked information is correct, that places the most ambitious Whitehaven chips four cores higher than the 12-core chip Intel has planned for their Skylake-X series. In response, it seems Intel may be rush-releasing the X299 platform in advance of what many believed was the originally planned release at the now-cancelled Intel Developer Forum in August. That could see them moving the reveal forward to Taipei’s Computex show at the end of this month.

 

 

Tror du kan glemme X34P. Utsatt inntil videre, leste jeg en tid tilbake.

Lenke til kommentar

Jepp jeg så det nå. Så også at tom Z35P har blitt "retracted" bare få uker etter den liksom ble lansert. Dette er hvist fordi panelene ikke blir produsert før i 2018.

Så da gikk jeg nå heller for en 38" Ultrawide 3840x1600 i stedet. (Acer XR382CQK - fås i morgen.)

 

Gidder ikke vente lenger. 60-75Hz med den oppløsningen er helt ok for mitt bruk. (no g-sync but no problem)

Fått bra skussmål, bedre enn LG sin utgave og passer godt til mitt blandede bruksområde.

 

7.jpg

 

Du får tom. en headsett krok inkludert i prisen ;) Jaggu på tide med en oppgradering etter å ha sittet med U2711 siden 2010.
Blir godsaker med RDR2 og CP2077.

 

 

EDIT:

Neste år kommer riktignok et drøss av HDR monitorer med g-sync, 144Hz,  4K og mye annet morro. Men da selger jeg heller denne og kjøper en ny + volta om jeg måtte føle trang til det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Merkelig at Z35P ble trukket tilbake. Det er jo folk som har fått kjøpt skjermen både på OCN og Reddit. I tillegg bruker den det samme 100 hz VA-panelet som HP Omen X og AOC AG352UCG. Kjøpte en AOC på Superweekend hos Komplett selv, 7990 var for god pris til å ikke ta sjansen. Så får vi se om den har noen av de vanlige problemene disse panelene har :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...