Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-82pScT

Åssen undervolter dere? Har en 1080 jeg vil undervolte om mulig, på grunn av temps/coil whine. Men MSI Afterburner og andre programmer tillater bare overvolting. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

+145 på core så "starter" den på 2025Mhz, går ned på 1999.5Mhz når 60c er passert.

Prøvd med å sette høyere vifte profil. Samme med 1080, kaldere du klarer å holde dem, høyere MhZ klarer du.

 

 

Jeg kjører en forholdsvis agressiv custom vifteprofil i AB allerede, å det er uansett ikke mye å hente når jeg allerede er på 2Ghz. 2035Mhz eller noe rundt der endte i krasj. For å holde den på 62-65c så spinner vifta på 65-75% mener jeg.

 

Gidder ikke tyne ut 25Mhz på bekostning av vifte på full guffe :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

 

Åssen undervolter dere? Har en 1080 jeg vil undervolte om mulig, på grunn av temps/coil whine. Men MSI Afterburner og andre programmer tillater bare overvolting. 

CTRL + F i Msi Afterburner  :thumbup:

 

 

Umulig å fjerne de fremste punktene da. Så da vil den uansett nå høyere volt?

Lenke til kommentar

AD annonsen på finn.no på 2 x 1080 Ti avbrøt selger nettopp handelen, oppgitt årsak var leveranse problemer fra Amazon til Norge. Ifølge finn.no er penga tilbake på konto om 1-3 virkedager.

Nå får det bli handel på Norsk nettbutikk.

 

Hadde en dialog med EVGA på mail om forskjellige ting, svartid max 10 min, men da jeg sendte de linken til anonsen gikk det ca 22 timer før jeg fikk svar som følger: 

Thank you for coming back, congratulation for your new GTX 1080 Ti graphics card. + We always recommend to buy products from the legitimate source like EVGA Distribution or Retailers, etailers.

 

Da er det vel ikke så mye mer for meg og si om dette

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det 1080 Ti FE som er tingen fremfor de andre variantene?

Da gjerne med vannkjøling, eventuelt Hybrid kittet fra EVGA(?)

 

Syntes dette kittet så lettvint ut, skal kjøle 800-1000w, noen motforestillinger?

http://www.aquatuning.no/vannkjoling/vannkjolingsett/external-kits/21360/alphacool-eiswand-360-cpu-black?c=7656

 

Edit: Glemte linken  :ph34r:

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

AD annonsen på finn.no på 2 x 1080 Ti avbrøt selger nettopp handelen, oppgitt årsak var leveranse problemer fra Amazon til Norge. Ifølge finn.no er penga tilbake på konto om 1-3 virkedager.

Nå får det bli handel på Norsk nettbutikk.

 

Hadde en dialog med EVGA på mail om forskjellige ting, svartid max 10 min, men da jeg sendte de linken til anonsen gikk det ca 22 timer før jeg fikk svar som følger: 

Thank you for coming back, congratulation for your new GTX 1080 Ti graphics card. + We always recommend to buy products from the legitimate source like EVGA Distribution or Retailers, etailers.

 

Da er det vel ikke så mye mer for meg og si om dette

Som sagt, er det for godt til å være...... osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AD annonsen på finn.no på 2 x 1080 Ti avbrøt selger nettopp handelen, oppgitt årsak var leveranse problemer fra Amazon til Norge. Ifølge finn.no er penga tilbake på konto om 1-3 virkedager.

Nå får det bli handel på Norsk nettbutikk.

Hva slags pris var det han spurte om? Kan jo ha vært en idiot som la på 300 kr på dollarprisen og ikke tenkte på at det kommer moms og toll :hmm:

Lenke til kommentar

 

AD annonsen på finn.no på 2 x 1080 Ti avbrøt selger nettopp handelen, oppgitt årsak var leveranse problemer fra Amazon til Norge. Ifølge finn.no er penga tilbake på konto om 1-3 virkedager.

Nå får det bli handel på Norsk nettbutikk.

Hva slags pris var det han spurte om? Kan jo ha vært en idiot som la på 300 kr på dollarprisen og ikke tenkte på at det kommer moms og toll :hmm:

 

10.000,- inkl moms og frakt for 2 x EVGA 1080 TI FE. Skulle komme direkte fra en Amazon selger hjem til meg.

Leste at mange ganger så blir varene sendt direkte fra Tyskland til kjøper om kjøper bor på fastlands Europa både om selger har lokasjon i UK og US.

Ikke vet jeg hva som var tilfelle, men handelen var rigget slik at om jeg benyttet meg av mulighetene i Finn.no "trygg handel" var det ikke mulig og bli lurt. Selger insisterte på at det skulle gjøres slik. Underveis oppfordret han meg også til og utsette betalingen gjennom trygg handel, noe som var like før jeg hadde gjort det på egenhånd, når kortene viste seg ikke og komme som forespeilet.

 

EVGA reagerte heller ikke på pris og annonse.

Er jo blitt ganske populært for mye folk med eks Master kort og handle for andre og opparbeide seg bonus poeng, eks som en gratis reise hvor du vill for vær 100.000,- en tar gjennom kortet. Bare spekulasjon, men et like mulig scenario som noe annet.

 

Så sitter nå og lurer på hvilket 1080 TI og kjøpe, ikke rare utvalget for øyblikket, litt lenge og vente til slutten av Mai. Men var i går kveld ute lokalt og fikk kjøpt meg et GTX 760 kort så jeg slipper og sitte på en 10" Notebook.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Så da gikk jeg nå heller for en 38" Ultrawide 3840x1600 i stedet. (Acer XR382CQK - fås i morgen.)

 

 

 

 

14 lapper for en skjerm er nå mye syns jeg. Men fy F som jeg fikk lyst på denne. Sitter på Dell U3415W og syns 21:9 er toppers. 75Hz er jo litt opp fra 60Hz. Velkomment hvis jeg skal stole på hva andre her på forumet sier. 

Lenke til kommentar

 

Hva som er "for mye" er subjektivt. Min forrige skjerm kostet også over 10.000,- når jeg kjøpte den og den har vært en nytelse siden dag 1, akkurat som denne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZFqJjX7xRAY

Du er fornøyd med andre ord?

 

Har "bare" 980ti sli. Ikke mye til å drive denne skjermen med. Funker 75 hz uten at freesync er aktivert?

 

Veldig fornøyd så langt.

 

Pros:

- Dekker hele synsfelter på en ennå mer naturlig måte. Det gir en innlevelse og dybdefølelse som ga meg like mye wow som Oculus Rift CV1.

- Film i 4K 21:9 er så utrolig bra at jeg ser gamle filmer om igjen. Film på denne føltes som å gå fra en gammel, liten, dårlig CRT til en råbra stor flatskjerm.

- Desktop arbeid er mer praktisk enn jeg hadde forventet. Hadde trodd jeg skulle sitte mer å bruke hodet mot sidekantene men de små bevegelsene jeg gjør er helt minimale og det er veldig praktisk å kunne bruke kantene til ting jeg ikke trenger i skarpsynet til enhver tid.

- Oppløsningen og hvordan Windows 10 skalerer er også helt nydelig. Mye bedre enn jeg forventet.

- Spill er såpass digg med så stor 21:9 at jeg frykter for helsa :p Å starte Warthunder, ta av fra flystripen og hive seg inn i intense dogfights var opplevelse som nesten tok pusten fra meg. Denne skjermen er som laget for spill hvor god oversikt er viktig.

  Kan tenke meg at mange RTS og strategispill også er helt nydelig. Selv Wildlands løftet seg noen hakk.

- Skjermen funker helt fint i 75Hz og jeg savner i ikke noen ekstra boost her. Jeg opplever også mye mindre tearing på denne uten at jeg vet helt hvorfor. De spillene jeg har forsøkt til nå har ofte ligget godt over 100fps.

- Menyer, joystick og knapper er godt plassert. Matt skjerm og buen føles veldig naturlig. I grunn en veldig god kombinasjon av størrelse, avstand, oppløsing og kurve.

- Ekstremt god kontrast og lysstyrke. Å se filmer med mye mørke områder føles som en ny opplevelse. 

- Siden den hadde lavere Adobe RGB (høy sRGB) enn min forrige "fotoskjerm" trodde jeg fargegjengivelser og nyanser ville bli dårligere. Også 8bit panel kontra 10bit på min forrige Men det oppleves så langt mye bedre. Dette overasket meg litt.

- Gode tilkoblingsmuligheter.

- Vekten var en del lavere enn forventet.

- Det føles, for meg som har jobbet mye med 2-3 skjermer, mer naturlig enn flerskjermoppsett. Jeg får masse rom til å organisere vinduer og det føles som Windows 10 kommer mer til sin rett.

- Det gir en surroundfølelse i spill som er vanskelig å forklare men det gir mye mer innlevelse.

 

Cons:

- Dybden. Selv med denne elegante foten så tar den stor plass også i dybden. Tipper 20cm forsvinner. Det er mulig jeg derfor kjøper en arm eller lignende etterhvert. Men med min 80cm dype pult hat det ikke føltes som noen issue ennå.

- En såpass stor skjerm "vagler" litt om ikke pulten er 100% avstivet. Det er ingen stor issue, mer et irritasjonsmoment. Det skjer ikke når jeg spiller men innimellom når jeg skriver eller bruker pulten som "håndtak". Noe som forsvinner med en arm.

- Den har gode justeringsmuligheter men ikke Pivot. Dette er absolutt ikke noe jeg ønsker på en slik skjerm men kan nevnes som en muilig mangel.

- Pga. skjermens konstruksjon har man litt minimal bleed i hjørner men det er ikke noe jeg legger merke til. Jeg har nå også ganske høy lysstyrke som bidrar til at jeg ser litt bleed på sort bakgrunn i eks. film.

- Portene med unntak av USB portene sitter noe knotete plassert. Det blir ryddig og fint (godt skjult) men det var litt pes å få koblet til første gangen. Dette blir også lettere med en arm.

- Neste for "mye" av det gode og jeg må justere ned lysstyrken noen hakk for å ikke føle meg tilnærmet sveiseblind etter en del på hvite nettsider. Ingen issue på alle andre områder.

- innebygde høyttalere. Ikke spesielt dårlige, men disse deaktiverte jeg selvf. med en gang og irriterende at alle disse kommer med slikt unødvendig fjas.

- Selvsagt en høy pris, men jeg får så mye igjen for hver krone at det ikke har entret tankene etter jeg pakket den opp.

 

Jeg har også kjørt den med 1070 kortet noen dager og selv Wildlands kjørte på rundt 50fps med god grafikkvalitet. Ga meg ny wow.

 

Skjermen er helt nydelig, men jeg føler meg fortsatt litt overveldet (dog kun i positiv forstand). Once you go big and ultrawide you never go back.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm.. hva vil være en grei pris for 2 stk titanXP(versjon 1 altså, derav stor P :-) ) ?

 

Har 2 stk. Som jeg tenkte å legge ut på finn.

 

Grei pris er det folk vil gi. Etter min erfaring så er det ikkje veldig mye mere enn 1080ti. Da blir det ca 8000kr.

 

Folk tenker nok: 1080ti yter ca likt, og TXp yter enda bedre enn TXP igjen. Da skal man liksom være utrolig interresert hvis man betaler mye mere enn et 1080ti koster nytt. Iallefall med tanke på at TXp og TXP mangler 3. partskjøler som 85% vil ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...