Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

FE klokker seg ned til 1999.5Mhz når den passerer 60c, og holder seg der værtfall opp til 70c.

 

2025Mhz går på mine FE uten å øke volten (jeg har ikke gjort noe i AB så jeg får justert volten heller, den er gråa ut)  men med mindre jeg skal kjøre viftene på full pupp så er ikke 2025 noe tema.

 

2Ghz er uansett innafor med temp på 62-65c :)

 

Nyeste MSI afterburner beta:

 

Den fikser biffen :)

 

MSIAfterburnerSetup440Beta8.rar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser der ja :dremel:

 

Men det hjelper vel ikke noe uansett å øke volt om den klokker seg ned på temperatur.

 

Har slått meg til ro med 2Ghz jeg nå :p

Sett ca +400 på minnet. Det hjelper i mange tilfeller mere enn +50mhz på gpu :p

 

 

Jeg kjører +500 på minnet og +145 på core. Powerlimit 120.

 

Minnet kjører da på 6000

 

Hvor mye varme utgjør OC på minnet?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

 

Ser der ja :dremel:

 

Men det hjelper vel ikke noe uansett å øke volt om den klokker seg ned på temperatur.

 

Har slått meg til ro med 2Ghz jeg nå :p

Sett ca +400 på minnet. Det hjelper i mange tilfeller mere enn +50mhz på gpu :p

 

 

Jeg kjører +500 på minnet og +145 på core. Powerlimit 120.

 

Minnet kjører da på 6000

 

Hvor mye varme utgjør OC på minnet?

 

+145 på core sier ingen noen ting, fordi standardklokk er forskjellig på nesten alle modeller. :) Skriv heller hva core er på etter +145 på core. Minnehastighet er så og si lik på alle.

Lenke til kommentar

 

Er det noen som kan forklare meg hvordan man skal overklokke 1080Ti Aorus Xtreme med det medfølgende programmet deres? Jeg har prøvd såvidt, men virker som kortet kræsjer nokså fort over fabrikk overklokk settinga. Er helt ny til overklokking btw. Regner med det er trygt mtp garanti/reklamasjon når man bruker det medfølgende programmet.

 

Får også svart skjerm iblant som varer i 1-3 sekunder kanskje (selvom jeg underklokker til Silentmode). Det hadde jeg ikke på mitt forrige 1080 kort.

 

Rett over 2000mhz er max for 1080ti, så det er jammen med ikkje mye å gå på når boost på stock er ca 1950mhz. I Forza Horizon fikk jeg 7-8% mere ytelse med å overklokke minnet til +400mhz. Max på mine Gigabyte Aourus er ca 2020mhz før det klikker.

 

Ok, så det handler om Max mhz som man ser på grafen, ikke tallet man klokker til? Hvis jeg tar mer enn +50 dvs 1771 mhz, så klikker det for meg.  Bruker forsåvidt 80 i vifte. Hva med volt? Kan gpu boost settes høyere om man øker volten? Minne klokkinga var fin, den hjalp litt.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan forklare meg hvordan man skal overklokke 1080Ti Aorus Xtreme med det medfølgende programmet deres? Jeg har prøvd såvidt, men virker som kortet kræsjer nokså fort over fabrikk overklokk settinga. Er helt ny til overklokking btw. Regner med det er trygt mtp garanti/reklamasjon når man bruker det medfølgende programmet.

 

Får også svart skjerm iblant som varer i 1-3 sekunder kanskje (selvom jeg underklokker til Silentmode). Det hadde jeg ikke på mitt forrige 1080 kort.

 

Rett over 2000mhz er max for 1080ti, så det er jammen med ikkje mye å gå på når boost på stock er ca 1950mhz. I Forza Horizon fikk jeg 7-8% mere ytelse med å overklokke minnet til +400mhz. Max på mine Gigabyte Aourus er ca 2020mhz før det klikker.

 

Ok, så det handler om Max mhz som man ser på grafen, ikke tallet man klokker til? Hvis jeg tar mer enn +50 dvs 1771 mhz, så klikker det for meg.  Bruker forsåvidt 80 i vifte. Hva med volt? Kan gpu boost settes høyere om man øker volten? Minne klokkinga var fin, den hjalp litt.

Klokken du setter kan i beste fall ses på som en "guideline". Og grafen sier hvilken frekvens du faktisk får til en hver tid.

 

Selv så smeller jeg rett i powerlimit som setter ned ytelsen til 1962 MHz, så overklokking er foreløpig meningsløst. Samme med å øke spenningen. Muligens mulig å få presset ned om man kunne senke spenningen fra stock. Men igjen, lettere å bare hardmodde.

Lenke til kommentar

Selv så smeller jeg rett i powerlimit som setter ned ytelsen til 1962 MHz, så overklokking er foreløpig meningsløst. Samme med å øke spenningen. Muligens mulig å få presset ned om man kunne senke spenningen fra stock. Men igjen, lettere å bare hardmodde.

 

Har du et 1080Ti kort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

Åssen undervolter dere? Har en 1080 jeg vil undervolte om mulig, på grunn av temps/coil whine. Men MSI Afterburner og andre programmer tillater bare overvolting.

Lenke til kommentar

Tok å testet litt stock vs OC nå med 1080Ti kortet i Rise of the Tomb Raider. Fant 2 steder som presser kortet mer enn meste ellers. Lot Lara stå helt stille, og så ALT+TAB'a jeg meg ut til Afterburner og bytta mellom stock og OC da. Ytelsesforskjellen? 5-6 fps...:p

Ca 7% stigning da. I Ghost Recon Wildlands fikk jeg litt mer, som jeg skrev om for en del sider tilbake.

 

Jeg mener at for folk som har et 1080Ti kort som booster enda høyere enn mitt stock, så er OC ingen vits egentlig. Utenom for benchmarks da så klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv så smeller jeg rett i powerlimit som setter ned ytelsen til 1962 MHz, så overklokking er foreløpig meningsløst. Samme med å øke spenningen. Muligens mulig å få presset ned om man kunne senke spenningen fra stock. Men igjen, lettere å bare hardmodde.

 

Har du et 1080Ti kort?

 

Av det jeg har lest så har han ikke det, men kanskje feil der gitt, hehe.

Skal du klokke er temp viktig, uansett hvilken gpu du har.

Sett kortene til 100% på lufte og se hva du får.

Hjelper her på mine 1080 kort?

100% på radial viftene, max 1960. På mine sc er det bedre, 2062-2100.

Lenke til kommentar

Sett kortene til 100% på lufte og se hva du får.

 

Hverken mer fps i spill, eller ppd i foldinga er verdt støyen som 100% viftehastighet gir. Jeg prøvde det fort en gang, og selv MSI bråker da. Absosolutte grensa mi på Gaming X er 80%, men helst ikke over 70%.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...