Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Hmm da deler vi den opplevelsen :p Hun hentet også pakken min for meg først :D

 

 

EDIT:

Det virker som det var noe rart med 1080Ti FE kortet. Når jeg brukte det så klarte den ikke boote windows på DP uten at HDMI var plugget inn. På 1070 kortet går det som en lek og alle skjermene kommer på DP. Bios/Post, winboot og pålogging. 

 

Blir spennende å se om 3. part 1080Ti oppfører seg som mitt 1070 3. part, altså helt uproblematisk på portene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Lov å prøve, hehe. Men ikke mange som selger brukte 1080Ti kort. :)

 

Fant 2 på finn, men syns de var billige til å være nye kort: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92329451

 

Så. ikke kjøp uten kvittering og ikke betal før du ser kortene. Svindel/tyvegods :hmm:

 

Kortene er ikke brukte i følge denne selgeren, men nye og inkludert frakt og Norsk moms.

Kortene leveres direkte fra Amazon til kjøpers adresse.

 

Kommunikasjonen med denne karen var ryddig og tydelig, så jeg bestilte 2 stk. Forsto det slik at mitt navn ville stå som kjøper på kvitteringen.

Han opplyste også at ble kun handel ved bruk av finn.no "Trygg betaling".

 

hold deg langt unna!

 

svindel så det holder, samme kar forsøkte å selge 1070 en stund tilbake. endte opp med politisak etc.

 

 

LOL litt sent nå. Har også vært i kontakt med finn.no. de sa to ting angående denne annonsen og selger:

1: De har ikke lov og gi info om selger eller hvor mang salg annonsen har med trygg betaling, eller om det er mottatt klager.

2: Helt trygt om man bruker "trygg betaling" slik jeg har gjort

 

3: De sa også om det ble opprettet politi sak mot en selger ville vedkommende bli utestengt fra finn.no. Ser han fremdeles har annonsen, så hvor sikker er du på påstanden din?

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan se som potensielt kan gå galt er dersom en får ettersendt en eventuell moms regning fra transportør da det går til din adresse direkte og ikke gjennom hans. Denne kommer gjerne ikke før en uke eller to etter du har motatt pakken avhengig av transportør. Men det skal jo sies at det er et par varsel lamper som går av med meg likevel, virker som en deal som er litt for god til å være sann da kortene koster mer direkte fra Amazon enn det selger skal ha her.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hvor lenge ligger betalingen i "ingenmannsland" etter man har hentet pakken?

 

Systemet er vel slik at pengene blir liggende til kjøper godtar overførselen hvor det tar en virkedag før selger får penger på konto. Dersom kjøper ikke godkjenner vil pengene bli overført automatisk 10 dager etter handelen er utført, dersom kjøper oppretter en claim i systemet blir pengene liggende til saken løser seg enten mellom partene selv eller med en tredjepart som PayEx bringer på bordet. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Lov å prøve, hehe. Men ikke mange som selger brukte 1080Ti kort. :)

 

Fant 2 på finn, men syns de var billige til å være nye kort: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92329451

 

Så. ikke kjøp uten kvittering og ikke betal før du ser kortene. Svindel/tyvegods :hmm:

 

Kortene er ikke brukte i følge denne selgeren, men nye og inkludert frakt og Norsk moms.

Kortene leveres direkte fra Amazon til kjøpers adresse.

 

Kommunikasjonen med denne karen var ryddig og tydelig, så jeg bestilte 2 stk. Forsto det slik at mitt navn ville stå som kjøper på kvitteringen.

Han opplyste også at ble kun handel ved bruk av finn.no "Trygg betaling".

 

hold deg langt unna!

 

svindel så det holder, samme kar forsøkte å selge 1070 en stund tilbake. endte opp med politisak etc.

 

 

LOL litt sent nå. Har også vært i kontakt med finn.no. de sa to ting angående denne annonsen og selger:

1: De har ikke lov og gi info om selger eller hvor mang salg annonsen har med trygg betaling, eller om det er mottatt klager.

2: Helt trygt om man bruker "trygg betaling" slik jeg har gjort

 

3: De sa også om det ble opprettet politi sak mot en selger ville vedkommende bli utestengt fra finn.no. Ser han fremdeles har annonsen, så hvor sikker er du på påstanden din?

 

min påstand er at vedkommende som selger 1080 sendte en smoothie maskin istedenfor en 1070 til en kompis av meg, han oppførte eksakt samme adresse og navn på annonsen. Sendte sporingsnr via norgespakke etter et tips fra meg - hadde ikke vært for norgespakke og anmeldelse så hadde ikke kompisen min fått avklart anmeldelsesaken samt fått erstattet pengene fra innkrevingssentralen, dette har han ennå ikke fått tilbakebetalt. Det endte opp med også informasjon fra politiet at det ikke var første gang vedkommende hadde forsøkt å svindle noen.  

Lenke til kommentar

 

snipp

Kabel spaghetti

Ikke helt optimal airflow der.

 

Ikke fullt så ille som du tror, kanskje. Jeg har en 140 mm vifte i sidedøren, som blåser rett på kortene innenfor. Da slipper jeg at luften varmes opp av diskstabelen i fronten også.

 

EDIT: Men ja, det øverste kortet blir helt klart varmere enn det nederste. I en runde Time Spy maxet øverste kort på 87 grader, mens nederste maxet på 70.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Lov å prøve, hehe. Men ikke mange som selger brukte 1080Ti kort. :)

 

Fant 2 på finn, men syns de var billige til å være nye kort: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92329451

 

Så. ikke kjøp uten kvittering og ikke betal før du ser kortene. Svindel/tyvegods :hmm:

 

Kortene er ikke brukte i følge denne selgeren, men nye og inkludert frakt og Norsk moms.

Kortene leveres direkte fra Amazon til kjøpers adresse.

 

Kommunikasjonen med denne karen var ryddig og tydelig, så jeg bestilte 2 stk. Forsto det slik at mitt navn ville stå som kjøper på kvitteringen.

Han opplyste også at ble kun handel ved bruk av finn.no "Trygg betaling".

 

hold deg langt unna!

 

svindel så det holder, samme kar forsøkte å selge 1070 en stund tilbake. endte opp med politisak etc.

 

 

LOL litt sent nå. Har også vært i kontakt med finn.no. de sa to ting angående denne annonsen og selger:

1: De har ikke lov og gi info om selger eller hvor mang salg annonsen har med trygg betaling, eller om det er mottatt klager.

2: Helt trygt om man bruker "trygg betaling" slik jeg har gjort

 

3: De sa også om det ble opprettet politi sak mot en selger ville vedkommende bli utestengt fra finn.no. Ser han fremdeles har annonsen, så hvor sikker er du på påstanden din?

 

min påstand er at vedkommende som selger 1080 sendte en smoothie maskin istedenfor en 1070 til en kompis av meg, han oppførte eksakt samme adresse og navn på annonsen. Sendte sporingsnr via norgespakke etter et tips fra meg - hadde ikke vært for norgespakke og anmeldelse så hadde ikke kompisen min fått avklart anmeldelsesaken samt fått erstattet pengene fra innkrevingssentralen, dette har han ennå ikke fått tilbakebetalt. Det endte opp med også informasjon fra politiet at det ikke var første gang vedkommende hadde forsøkt å svindle noen.  

 

 

Ifølge finn sine prosedyrer som jeg har fått oppgitt fra dem så skulle han da vært utestengt fra finn.no.

Så enten følger ikke finn.no sine egne prosedyrer(synes isåfall det "skummelt) eller så er det brukt en annen bank id for og bekrefte identiteten til vedkommende. At eventuelt finn.no skulle tillate samme bruker nick, som er utstengt, bekreftes av en annen bank id på låter ikke særlig bra.

 

Om momsen er betalt av avsender i Amazon systemet vil jeg tro er enkelt og kontrollere det/for annonsør og dokumentere, mangler dette er det bare og holde tilbake et beløp som tilsvarer moms + gebyr inntil annonsør kan dokumentere at moms er betalt.

 

I mitt tilfellekommer nok ikke kortene frem før etter 10 dagers fristen, og da når det nærmer seg denne kan man enkelt utsette auto utbetaling med 7 dager.

Etter de 10 dagene er gått kan man kanslere avtalen gjennom finn.no og få retunert pengene. Velger man det er det opp til partene og bli enige om hvordan det skal håndteres( Går det mer enn 10 dager fra kjøper har betalt kan kjøper heve handelen fordi selger har da ikke overholdt inngått avtale)

Fikk idag beskjed om at kortene blir sendt om 1-3 dager. Betalingen ble gjort for 6 dager siden.

 

I avtalen mellom meg og kjøper har jeg fått med noen punkter han skal oppfylle underveis, gjør han ikke det er dette trolig også et brudd på avtalen som gjør eventuell heving enklere.

Her har han ikke oppfylt første trinn enda, noe som nå skulle vært gjort som følge av hvor langt han oppgir prosessen er nå kommet.

 

Kanskje de som nå har lyst til og ROPE at hva var det vi sa skal holde igjen noen få dager ( lol) så de ikke roper fånyttes, så kan dere heller eventuelt ROPE enda HØYERE om noen dager. :)

 

Når det brukes finn.no "trygg betaling" kan jeg ikke se hensikten med og svindle fordi man blir jo tatt siden finn har godkjent bruker via bank id, og sender en feil/ikke sender varer får "selger" ikke pengene "sine" om man som kjøper ikke er ultra sløv.

 

Med finn.no "trygg betaling" oppfatter jeg det slik at selger er mer sårbar for svindel enn kjøper, jeg anser denne løsningen egentlig som en ganske dårlig avtale for selger. (har selv brukt den kun en gang som selger, den er underveis nå, fordi jeg føler det er en for stor risiko og ta spesielt med brukte datadeler)

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

Hvor lenge ligger betalingen i "ingenmannsland" etter man har hentet pakken?

 

Systemet er vel slik at pengene blir liggende til kjøper godtar overførselen hvor det tar en virkedag før selger får penger på konto. Dersom kjøper ikke godkjenner vil pengene bli overført automatisk 10 dager etter handelen er utført, dersom kjøper oppretter en claim i systemet blir pengene liggende til saken løser seg enten mellom partene selv eller med en tredjepart som PayEx bringer på bordet. 

 

Ok.

 

Så hvis kjøper er vanskelig, har varen i sitt hende, bruker den men starter en claim på en tulleting så kan man risikere en som har lånt grafikkortet ditt i én måneds tid før man til slutt får det returnert og kanskje defekt?

Lenke til kommentar

 

 

Hvor lenge ligger betalingen i "ingenmannsland" etter man har hentet pakken?

 

Systemet er vel slik at pengene blir liggende til kjøper godtar overførselen hvor det tar en virkedag før selger får penger på konto. Dersom kjøper ikke godkjenner vil pengene bli overført automatisk 10 dager etter handelen er utført, dersom kjøper oppretter en claim i systemet blir pengene liggende til saken løser seg enten mellom partene selv eller med en tredjepart som PayEx bringer på bordet. 

 

Ok.

 

Så hvis kjøper er vanskelig, har varen i sitt hende, bruker den men starter en claim på en tulleting så kan man risikere en som har lånt grafikkortet ditt i én måneds tid før man til slutt får det returnert og kanskje defekt?

 

Det er abselutt et scenario, men kjøper trenger ikke og klage.

Gjør du som de fleste sender delen senest dagen etter mottak og kroner, og så går det ett til 2 døgn før kjøper har delen og er dermed har han/hun 4 dager på seg før autoutbetalingen til kjøper skjer(om man ikke aktivt som kjøper går inn på finn og godkjenner utbetaling) som vedkommende kan OC eks grafikk kortet til "kingdom come", for så i siste liten melde om feil på kortet.

 

Finn.no beskriver selv muligheten for dette, eneste kommentar de har til det på sidene sine: Heldigvis skjer dette ikke ofte.

Lenke til kommentar

Herre min hatt hvor dårlig 1080ti korta overklokker! Vi snakker her om max 2020mhz eller.no :p Stock, så booster 1080ti gigabyte Aorus vanilla til ca 1950mhz. Ikkje rare overklokken. 100mv mere spenning hjelper heller ikkje en dritt :p

 

Det ene msi 1080 (non ti) gaming x klokker iallefall til 2160mhz.  1080ti overklokker værre enn AMD Fury X  :rofl:

Lenke til kommentar

Herre min hatt hvor dårlig 1080ti korta overklokker! Vi snakker her om max 2020mhz eller.no :p Stock, så booster 1080ti gigabyte Aorus vanilla til ca 1950mhz. Ikkje rare overklokken. 100mv mere spenning hjelper heller ikkje en dritt :p

 

Det ene msi 1080 (non ti) gaming x klokker iallefall til 2160mhz.  1080ti overklokker værre enn AMD Fury X  :rofl:

 

Jeg får 2012 MHz ut av mitt under gaming. Da er power target og volt på max, samt viftene på 1800+ rpm. Stock så booster det til 1886 Mhz når jeg spiller Tomb Raider. Så jeg tjener litt på det. Tror Asus sitt Strix er bedre enn det til MSI denne gang iallefall, men så vil boosten variere fra kort til kort  også.

 

Er jo litt forskjell på å ha 2560 cuda cores på 2160 Mhz da, og 3584 cores :)

Lenke til kommentar

Herre min hatt hvor dårlig 1080ti korta overklokker! Vi snakker her om max 2020mhz eller.no :p Stock, så booster 1080ti gigabyte Aorus vanilla til ca 1950mhz. Ikkje rare overklokken. 100mv mere spenning hjelper heller ikkje en dritt :p

 

Det ene msi 1080 (non ti) gaming x klokker iallefall til 2160mhz.  1080ti overklokker værre enn AMD Fury X  :rofl:

 

Hvilken BIOS er du på? HWUs stoppet på 2050MHz. Mens det artig nok er FE som har OC rekorden hos TPU med 2063MHz. :p Men ja, uansett, så er det visst ikke mye mer å hente her.. Skjønt 1950MHz stock er ganske mye over hva man kan vente av FE på stock.. Så en ganske god ferdig klokket versjon for folk med 10 digitale tommeltotter. :p

 

Edit: Temperatur er jo ikke noe problem med dette beistet av en kjøler, så er vel kanskje ingen her som gidder å re-paste?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Kan det ha noe med tdp på 180w vs 250w :)

 

Die size på 1080Ti er ganske mye større. Som vil hjelpe på termisk overføring (Edit: 1080~0,53W/mm2 vs 1080Ti~0,57W/mm2). Gamers Nexus virker rimelig trygge i sin konklusjon etter test av FTW3 om at det rett og slett er Nvidia som har nerfet kortene med å låse max spenning så lavt som de har gjort..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...