Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (9 minutter siden):

Hva har voldtekt med saken å gjøre? 

Same tankegong frå same folka. Gjenganger. Fyren ble kastet steiner på og du sier det er hans feil. WHAT? 
Folk kastet steiner på han "det er ikkje OK, men han sin feil. Han har jo tross alt gått ut på gata med lovlig demonstrasjon og sagt lovlige ting".
Folk voldtar ei jenta "det er ikkje OK, men hennes feil. Hun har jo troll alt gått på fest, men var kledd alt for sexy, så det er grunn nok å voldta ho".

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er et angrep på ytringsfriheten å bruke vold på måten det ble gjort her. Og det er aldri greit uansett hvor uenig man er, ei heller er det lov. Man kan så klart si SIAN-lederen til en viss grad har seg selv å skylde for at han provoserer, det er jo målet hans, men å bli kastet egg på eller angrepet med vold er ikke selvforskyldt - det er det kun angriperne som har skyld i.

SIAN har få støttespillere og frem til denne sommeren har "demonstrasjonene" deres blitt møtt med enten nært null oppmøte eller motdemonstranter som har overdøvet dem med musikk og støy. Det er en helt legitim og morsom måte å motdemonstrere på. 

Nå denne sommeren har det endret seg, og noen lar seg provosere nok til å reagere på ulovlig vis som vi så fra Bergen. Det fungerer bare mot sin hensikt, for det er akkurat hva SIAN er ute etter at skal skje. Oppmerksomhet i media og det de mener er "bevis" på at de har en sak. I stedet burde de heller ignoreres og latterliggjøres, hvis man ønsker at de skal bli hørt av færrest mulig.

Når dette er sagt har jeg ellers null sympati for SIAN og hva de står for, og mener de er en gjeng med rasistiske skrullinger. Men man blir ikke mer eller bedre antirasist av å slå ned lederen deres, tvert imot. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (14 minutter siden):

Hvis du skal gnåle over at du synes hans "litt dumme" ytringer, som forøvrig ble definert som hatefulle i henhold til norsk lov, ble behandlet urettferdig, er Resett helt rett plattform å søke seg til. Du synes jo allerde det Lurås formidler er interessant, så det å melde seg inn i SIAN er et logisk steg for deg. 

Ja det er jeg ikke sikker på. Men du har uansett ikke enerett på hva som skal være rådende meninger her heller, så du må nok innfinne deg med å bli motargumentert, enten du liker det eller ikke.
Når du avfeier det hele med at " men han er en kriminell", som at det er en morder som bare får som fortjent i denne hendelsen, så sier det noe om din holdning til de rådende omstendigheter vi har fått her i dette samfunnet vårt, som ser ut til å bare bli verre og verre.
Og til orientering har jeg faktisk ikke hørt om ( eller hvertfall ikke tatt notis av) Sian og denne lederen før i dag.
Kanskje litt dårlig det da, men jeg er egentlig ikke en politisk person, og har ingen ideologisk forankring e.l som sådan. Bare sånn at det er nevnt kan du si.

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det egentlig provokasjon å seie at mohammed er ein falsk profet? I mine auger er alle desse ørkenreligionane eventyrsvada og burde aldri fått eksistere anna enn som privat annliggende. Og om ein person føler seg krenka så er det gitte persons eget problem. At nokon blir krenka burde aldri veie tungt i nokon samanheng.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Ja det er jeg ikke sikker på. Men du har uansett ikke enerett på hva som skal være rådende meninger her heller, så du må nok innfinne deg med å bli motargumentert, enten du liker det eller ikke.
Når du avfeier det hele med at " men han er en kriminell", som at det er en morder som bare får som fortjent i denne hendelsen, så sier det noe om din holdning til de rådende omstendigheter vi har fått her i dette samfunnet vårt, som ser ut til å bare bli verre og verre.
Og til orientering har jeg faktisk ikke hørt om ( eller hvertfall ikke tatt notis av) Sian og denne lederen før i dag.
Kanskje litt dårlig det da, men jeg er egentlig ikke en politisk person, og har ingen ideologisk forankring e.l som sådan. Bare sånn at det er nevnt kan du si.

Du har ikke hørt om SIAN, men sier du skal melde deg inn i SIAN. 

?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 time siden):

Hvorfor aksepterer dere islamiseringen  så greit, hvorfor er det ok?

hvilken islamisering? Tvertimot har vel samfunnsutviklingen senere år vært motsatt, i den forstand at samfunnet har åpnet for/tillatt alt slik som religiøse (inkl. islam) tradisjonelt er imot. (ekteskap mellom homofile, kvinnelige prester, kjønnsroller, osv)

For egen del lever og gjør akkurat som jeg vil, både nå og for tyve år siden. Og det gjør vel du og?

men, kan du nevne hvilke lover eller paragrafer som stortinget har lagd "i islams navn" for å innskrenke min eller din frihet? jeg har ikke sett noe til de, så vennligst opplys meg??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (5 minutter siden):

hvilken islamisering? Tvertimot har vel samfunnsutviklingen senere år vært motsatt, i den forstand at samfunnet har åpnet for/tillatt alt slik som religiøse (inkl. islam) tradisjonelt er imot. (ekteskap mellom homofile, kvinnelige prester, kjønnsroller, osv)

For egen del lever og gjør akkurat som jeg vil, både nå og for tyve år siden. Og det gjør vel du og?

Syns dette er en smule godtroende. Det er vel en ganske kjent sak, at Islams mål er å islamisere verden, og bevegelsen virker lumsk.
"Snikislamisering" er ikke et så dumt begrep egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (9 minutter siden):

Javel, har hørt du sier dette her nå.

Resett kan nok være både og ( jo jeg leser der også noen ganger), men syns ikke du virker noe mer overbevisende enn dem hvertfall.

Jeg forsøker ikke være mer overbevisende ovenfor deg. Du velger selv hvilken sti du følger. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (12 minutter siden):

Syns dette er en smule godtroende. Det er vel en ganske kjent sak, at Islams mål er å islamisere verden, og bevegelsen virker lumsk.
"Snikislamisering" er ikke et så dumt begrep egentlig. 

i så fall er de utrolig dårlige på det? Til sammenligning har jeg hatt både Jehovas Vitner og Mormonere på døren opptil flere ganger, men har til gode å bli oppsøkt av noen som vil prakke islam på meg.

Ja vi har islam i Norge, men det er jo innenfor de miljøene som naturlig hører til den religionen.

Basert på det jeg skrev tidligere, og dette, kan jeg bare si at budskapet fra SIAN om å "stoppe islamiseringen av Norge" bare er vås og vrangforestillinger. Rett og slett fordi det ikke foregår noen islamisering overfor etnisk norske borgere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 minutter siden):

i så fall er de utrolig dårlige på det? Til sammenligning har jeg hatt både Jehovas Vitner og Mormonere på døren opptil flere ganger, men har til gode å bli oppsøkt av noen som vil prakke islam på meg.

Ærlig talt, du mente vel ikke dette på alvor. Jehovas vitner er en bagatell, de er fredelige som lam i forhold. Hvem som går rundt på dører eller ikke har ikke noe med det å gjøre. 
Har snakket en rekke ganger med JV, og endog hatt de inne i opptil noen timer en gang i tiden. Rare skruer, men de har ikke noe truende ved seg.  
Det er massevis av dokumentarer om Islams fremvekst og agenda. feks i England. Det er noe helt annet, de erklærer oss til syvende og sist krig de, om vi ikke tar til Koranen. De moderate muslimene er grunnfjellet som de mer ekstreme grupperingene av Islamister jobber seg frem ved hjelp av. Dette ser vi da vel ganske klart etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (14 minutter siden):

i så fall er de utrolig dårlige på det? Til sammenligning har jeg hatt både Jehovas Vitner og Mormonere på døren opptil flere ganger, men har til gode å bli oppsøkt av noen som vil prakke islam på meg.

Ja vi har islam i Norge, men det er jo innenfor de miljøene som naturlig hører til den religionen.

Basert på det jeg skrev tidligere, og dette, kan jeg bare si at budskapet fra SIAN om å "stoppe islamiseringen av Norge" bare er vås og vrangforestillinger. Rett og slett fordi det ikke foregår noen islamisering overfor etnisk norske borgere.

Jeg tror du har missforstått begrepet snikislamisering. Det er snakk om religøse særkrav.

https://nordnorskdebatt.no/article/snikislamisering-et-tovete-0

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 minutt siden):

Ærlig talt, du mente vel ikke dette på alvor. Jehovas vitner er en bagatell, de er fredelige som lam i forhold. Hvem som går rundt på dører eller ikke har ikke noe med det å gjøre. 
Har snakket en rekke ganger med JV, og endog hatt de inne i opptil noen timer en gang i tiden. Rare skruer, men de har ikke noe truende ved seg.  
Det er massevis av dokumentarer om Islams fremvekst og agenda. feks i England. Det er noe helt annet, de erklærer oss til syvende og sist krig de, om vi ikke tar til Koranen. De moderate muslimene er grunnfjellet som de mer ekstreme grupperingene av Islamister jobber seg frem ved hjelp av. Dette ser vi da vel ganske klart etterhvert.

De fleste muslimer er også fredelige som lam. 

Masse dokumentarer... På Youtube? Laget av en nøytral part uten interesse/agendakonflikt? 

Med tanke på din evne til kildekritikk er jeg rimelig sikker på hva slags "dokumentarer" det snakk om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Mr.M skrev (18 minutter siden):

i så fall er de utrolig dårlige på det? Til sammenligning har jeg hatt både Jehovas Vitner og Mormonere på døren opptil flere ganger, men har til gode å bli oppsøkt av noen som vil prakke islam på meg.

Ja vi har islam i Norge, men det er jo innenfor de miljøene som naturlig hører til den religionen.

Basert på det jeg skrev tidligere, og dette, kan jeg bare si at budskapet fra SIAN om å "stoppe islamiseringen av Norge" bare er vås og vrangforestillinger. Rett og slett fordi det ikke foregår noen islamisering overfor etnisk norske borgere.

Tegn profeten på en diger plakat. Tør du ta den med deg gjennom islamske nabolag i Norge? Hvor lang tid l det ta før du får juling tror du? Hvor lang tid vil det ta før en mormoner denger deg tror du? Ser du problemet? 

Lenke til kommentar
JØI skrev (4 minutter siden):

Tegn profeten på en diger plakat. Tør du ta den med deg gjennom islamske nabolag i Norge? Hvor lang tid l det ta før du får juling tror du? Hvor lang tid vil det ta før en mormoner denger deg tror du? Ser du problemet? 

Det har ingenting med det han skriver å gjøre. Stråmann?

Hvis ikke du oppriktig mener at etnisk Norge blir snik-konvertert fordi de ikke går rundt med skilt av profeten i islamske nabolag? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...