Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, jjkoggan said:

Men økte konflikt og motstand til endringer.  Prøv det med Motstanderne dine i disse fora.  Latterliggjørelse av ens identitet fører sjelden  til noe godt 

I et moderne og velfungerende samfunn kan latterliggjøring også være et tydelig sosialt tegn og reaksjon på synspunkter eller oppførsel som er så absurd at du burde vite bedre. 

Ens identitet bør ikke være ensbetydende med en religion eller andre absolutter. Da får du fanatikere.

Endret av InnoPerp
leif
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (13 minutter siden):

Jeg driter i om det er saklig eller usaklig kritikk av Islam. Alt jeg har tatt for meg er volden som jeg kritiserer og som du forsvarer. Ja, du sier at vold ikke er bra og at det ikke må brukes (noe annet ville vært diskusjonsmessig selvmord). Men i kommentar etter kommentar forklarer du hvorfor det er fortjent av de som blir utsatt for den.....
Jeg mener at tankegangen din er fascistisk, men jeg tror selvfølgelig ikke at du selv ønsker å være det. Jeg tror kun at du er blind for likhetene med nazi-Tyskland og unnskyldningene man kommer med nå for å få meningsmotstandere til å tie.

Jeg har ikke forsvart vold, noe sted. Hele innlegget ditt er svada fra ende til annnen, når du starter med en løgn. 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
JØI skrev (18 timer siden):

Det finnes bare en religion å kritisere ii Norge der du vil risikerer å bli fysisk angrepet, islam. Godt illustrert i Bergen i dag. 

har ikke noe å gjøre med islam. de som angrep var helt vanlige lavintelligente dritunger som du finner igjen i mange miljø. muslimene i norge som gruppe er totalt harmløse. hvis du skal begynne å bekymre deg over en gruppe som faktisk kverker flere titalls uskyldige nordmenn HVERT ÅR får du heller gå løs på menn som overvurderer sine kjøreferdigheter i trafikken da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, InnoPerp said:

Religionskritikk trenger ikke være saklig, begrunnet, høflig eller korrekt. Trenger ikke være sannferdig engang, da religionene selv har ulike versjoner av hendelser. Life of Brian ble et lite vannskille for kristendom og religionskritikk, men det er langt igjen dit for spesielt Islam.

Hvis den du kritiserer skal bestemme hva som er 'godkjent' kritikk og ikke så blir det jo litt rart.

Dette er irrelevant for saken. SIAN driver ikke religionskritikk, saklig eller usaklig. De driver med sjikane og trakassering.

Under demonstrasjonene i Bergen ropte et SIAN-medlem til politiet:

Quote

Skyt dem nå for faen, så lærer dem. Skyt dem! Skyt dem med gummikuler

Og på en video på facebook kan man høre følgende:

Quote

Nå må dere vekk fra tastaturet. Dere må komme og støtte oss. Dere må vise islams tilhengere hvem som eier Norge. De må skytes. Deporteres. De må skytes med gummikuler. Nå er det krig.

Det hatet SIAN sprer hører ikke hjemme i Norge og kommuner bør se nøye gjennom sine vedtekter for å forhindre slike opptrinn i fremtiden.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Det hatet SIAN sprer hører ikke hjemme i Norge og kommuner bør se nøye gjennom sine vedtekter for å forhindre slike opptrinn i fremtiden.

Høres veldig ut som Antifa sitt nyhetsbrev.
Takk og lov for at de fleste politikere forstår at den type tenking kan lede mørke steder, som Nazi-tyskland f.eks.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (8 minutter siden):

Høres veldig ut som Antifa sitt nyhetsbrev.
Takk og lov for at de fleste politikere forstår at den type tenking kan lede mørke steder, som Nazi-tyskland f.eks.

 whataboutism ? herlig. 

Ingen kommentar vedrørende at SIAN oppfordrer til vold. 

???

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Alexander4840 said:

Høres veldig ut som Antifa sitt nyhetsbrev.
Takk og lov for at de fleste politikere forstår at den type tenking kan lede mørke steder, som Nazi-tyskland f.eks.

Effekten blir jo fort motsatt enn de kanskje ønsker. Hendelser som i Trondheim viser jo venstresidens tendens til voldelighet og gir en pekepinn på hva som skjer om de får tilgang til sterkere maktmidler de ikke kan håndtere.

Tror det er få som har gitt sentrum og høyresiden flere velgere enn disse woke-brigadene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Quote

Jeg ropte «ikke bruk kjemiske våpen mot barn». Så kom politiet og gasset oss

Tilhører man siden som kaster stein og fysisk angriper en lovlig demonstrasjon så blir dette litt merkverdig. I ene øyeblikket benytter man ulovlig vold, kaster stein og skader andre mennesker og i andre er man plutselig barn som ikke må tas.

Mens man ivrig instagrammer det hele med "omg i just got teargased".

Endret av Theo343
  • Liker 7
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Theo343 said:

Tilhører man siden som kaster stein og fysisk angriper en lovlig demonstrasjon så blir dette litt merkverdig. I ene øyeblikket benytter man ulovlig vold og skader andre mennesker og i andre er man barn som ikke må tas.

Logisk kortslutning også, om nå SIAN er så farlig - hvorfor har du med ungene på deres arrangement?

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 22.8.2020 den 18.23):

De to sto tiltalt for blant annet å ha omtalt muslimer som «notoriske seksualpredatorer» som «voldtar i epidemisk omfang», i SIAN-brosjyrer som ble delt ut i Oslo i fjor sommer.

Sies akkurat det samme om MENN, så bryr ingen seg. 
Men når det er om Muslimer, så hyler antifa som rever....

Å Dømmes under rasismeparagrafen for å satirisk sitere krim-statistikk om muslimer/islam? hvilken rase er Muslim?
Ingen sier noe mot folk som drittsnakker ''Hvite'', og sist jeg skjekket var ''Hvite'' en rase.

Unskyld, Folkeslag... Semantikk...

Endret av Alexander4840
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (20 minutter siden):

Sies akkurat det samme om MENN, så bryr ingen seg. 
Men når det er om Muslimer, så hyler antifa som rever....

Dømt under rasismeparagrafen for å satirisk sitere krim-statistikk om muslimer/islam? hvilken rase er Muslim?
Ingen sier noe mot folk som drittsnakker ''Hvite'', og sist jeg skjekket var ''Hvite'' en rase.

Unskyld, Folkeslag... Semantikk...

Ble dømt for hatefulle ytringer, eller? 

At du bagatelliserer dette er igrunn litt freaky. Som at det bare er tull. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (1 time siden):

Sies akkurat det samme om MENN, så bryr ingen seg.

 

Alexander4840 skrev (1 time siden):

Ingen sier noe mot folk som drittsnakker ''Hvite'', og sist jeg skjekket var ''Hvite'' en rase.

Du har sikkert drøssevis av eksempler på dette som du kan poste. Jeg kan ikke huske å noen gang ha blitt beskylt for sånt selv.

 

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...