Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SchmidtO skrev (Akkurat nå):

Victim blaming, flott holdning du har. Fysisk vold er ikke svaret uansett hva som sies i en lovlig, fredelig demonstrasjon. Ansvaret ligger hos de barbariske drittungene som angrep han. Ingen andre. 

Nei. Han som kriminell burde forvente at folk kan bli redde og sinte av å se en dømt kriminell spre et budskap som dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

SIAN-leder dømt til betinget fengsel for hatytringer
SIAN-leder Lars Thorsen er dømt til 30 dagers betinget fengsel og en bot på 20.000 kroner for hatefulle ytringer. Også nestleder Fanny Bråten i den islamfiendtlige organisasjonen Stopp islamiseringen av Norge (SIAN) sto tiltalt for flere brudd på den såkalte rasismeparagrafen, men hun ble frikjent i Oslo tingrett, skriver Filter Nyheter. De to sto tiltalt for blant annet å ha omtalt muslimer som «notoriske seksualpredatorer» som «voldtar i epidemisk omfang», i SIAN-brosjyrer som ble delt ut i Oslo i fjor sommer.

Ja det kan jo komme enkelte litt dumme utsagn fra dem også i kampens hete, men derifra til stemple dem som "kriminelle rasister" blir ganske søkt.
Hvorfor aksepterer dere islamiseringen  så greit, hvorfor er det ok?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Delvis skrev (Akkurat nå):

Ja det kan jo komme enkelte litt dumme utsagn fra dem også i kampens hete, men derifra til stemple dem som "kriminelle rasister" blir ganske søkt.
Hvorfor aksepterer dere islamiseringen  så greit, hvorfor er det ok?

Man blir ikke dømt for "litt dumme" utsagn. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Han er en kriminell rasist. Og får skylde seg selv for å plassere seg i skuddlinjen. Ansvaret ligger hos han. 

Eg var ikkje der og kan ikkje kommentere. Men slik eg forstår det, så var det varslet lovlig demonstrasjon (mot Islam). Det er lov. Norge er kristent land med kristne verdier. Å si at Muhammed er falskt profet er "normalt" i kristendommen. Det har b.a. Dante og Martin Luther sagt. Det kom ein mot demonstrasjon. Det er også OK. Ytringsfriheten på sitt beste. 

Sp begynner mot-demonstranter å kaste egg og steiner. Er det OK? Eg syns det bør være null toleranse for slikt! De som driver slik (og er ikkje etnisk norske) bør miste passet og bli kastet ut av landet, om de kan ikkje oppføre seg!

Videre, så samler de seg rund politihuset og skriker at politiet er rasister. Kva har DET med saken å gjøre? Politiet er rasister fordi de gjør jobben sin? Og kva har rasen med saken å gjøre i det hele tatt når demonstrasjon var mot religion? At det ble ropt "fuck the police" får meg til å tru at fleire der snakker (ikkje/dårlig) norsk. 

Vi bør jobbe aktivt for å hjelpe folk og la folk komme te Noreg. Men når de kan ikkje oppføre seg (og tilpasse samfunnet), så bør de bli kastet ut på dagen!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (8 minutter siden):

Forståelig at folk kan bli redde og sinte av å se en dømt kriminell rasist spre sitt budskap i offentligheten. 

Trur ikkje mange kjenner han personlig og spesielt hans rulleblad. 
For det andre i rettsstat som Noreg er, så har han gjort opp for sine handlinger i form av bot/fengsel og kan ikkje stemplast uten videre.

 

Du bør vurdere å flytte te Pakistan, trur du passer mye bedre i deres system.

Endret av aomt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at det er OK. Det er helt klart at vold, kaste egg og stein aldri er OK.

Det eneste jeg sier er at den kriminelle rasisten har seg selv å skylde. 

Du sier vold ikke er OK, men samtidig så er det OK så lenge det er mot "riktig" person, det er det du faktisk sier.

Så nok en gang så demonstrerer du bare det jeg har sagt tidligere, at venstresiden støtter opp om vold så lenge det gagner deres sak og synspunkter.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Man blir ikke dømt for "litt dumme" utsagn. 

Jamen det er blitt sånn nå. Man må gå på nåler, fordi noen hellige kuer er det kriminelt om man sier datt eller mener ditt om.
Det er bitt ett slags psykologisk maktovergrep, som en samlet V-side forfekter mer og mer. Det er skremmende. Så det går an å forstå at noen ikke klarer here seg, og går litt over streken av og til. 
Det burde ikke skje, enig i det. Men jeg syns det blir en del overdrevet stigmatisering av småtterier ( kan godt si at det er Hitlers feil)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at det er OK. Det er helt klart at vold, kaste egg og stein aldri er OK.

Det eneste jeg sier er at den kriminelle rasisten har seg selv å skylde. 

Fleire flyttinger te Europa i den siste tia bruker same argumentasjon om voldtekt. "Det er ikkje OK, men det er hennes feil, ho var kledd alt for sexy".
Skremmande tankegong. Som sagt ovenfor, slike folk burde bli kasta ut på dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Delvis skrev (1 minutt siden):

Jamen det er blitt sånn nå. Man må gå på nåler, fordi noen hellige kuer er det kriminelt om man sier datt eller mener ditt om.
Det er bitt ett slags psykologisk maktovergrep, som en samlet V-side forfekter mer og mer. Det er skremmende. Så det går an å forstå at noen ikke klarer here seg, og går litt over streken av og til. 
Det burde ikke skje, enig i det. Men jeg syns det blir en del overdrevet stigmatisering av småtterier ( kan godt si at det er Hitlers feil)

Nei. Følger man norsk lov trenger man ikke å gå på nåler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
aomt skrev (3 minutter siden):

Fleire flyttinger te Europa i den siste tia bruker same argumentasjon om voldtekt. "Det er ikkje OK, men det er hennes feil, ho var kledd alt for sexy".
Skremmande tankegong. Som sagt ovenfor, slike folk burde bli kasta ut på dagen.

Hva har voldtekt med saken å gjøre? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delvis skrev (Akkurat nå):

Hvis det var like farlig å bryte  Norske lover på tilsvarende nivå i alle slags sammenhenger, så ville trengt 10 ganger så mange fengsler.

Hvorfor det? Han ble dømt til betinget fengsel.  Det vil si at man ikke blir innelåst i et fengsel. 

Hvis du skal gnåle over at du synes hans "litt dumme" ytringer, som forøvrig ble definert som hatefulle i henhold til norsk lov, ble behandlet urettferdig, er Resett helt rett plattform å søke seg til. Du synes jo allerde det Lurås formidler er interessant, så det å melde seg inn i SIAN er et logisk steg for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...