Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

20 hours ago, jjkoggan said:

Du vet at mormonene drepte 130 uskyldige inkludert barn i 1857 ikke ulik fundamentist terrorister idag

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mountain_Meadows_Massacre

At det har forekommet drap innenfor de fleste religioner ol. er jeg klar over ja. Kjente ikke til akkurat det tilfellet, men man kan for de aller fleste kan peke til en eller annen form for religiøst motivert drap i løpet av historiens gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (1 minutt siden):

At det har forekommet drap innenfor de fleste religioner ol. er jeg klar over ja. Kjente ikke til akkurat det tilfellet, men man kan for de aller fleste kan peke til en eller annen form for religiøst motivert drap i løpet av historiens gang.

Trenger ikkje gå så veldig langt tilbake i tid, då Kristendommen blei ansett for å være den verste...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg vil ikke svare for ham, men min historie sier at protestantiske ideer kontra katolske var en skikkelig killer helt inntil vår tid... IRA\Ulster

 

The conflict was primarily political and nationalistic, fuelled by historical events.[30] It also had an ethnic or sectarian dimension,[31] but despite the use of the terms "Protestant" and "Catholic" to refer to the two sides, it was not a religious conflict.[13][32] 

3 minutes ago, Hans Hanssen said:

Ja, vi må helt tilbake til.... alle krigene som USA har vært involvert i. Ca 75 siden andre verdenskrig. 

Religiost motivert?

2 minutes ago, Pallehysa said:

Tja, Kristen antisemitisme som seinast på 20-40 tallet.

Noe mer konkret for relevans til "Kristendommen blei ansett for å være den verste..."?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 minutter siden):

The conflict was primarily political and nationalistic, fuelled by historical events.[30] It also had an ethnic or sectarian dimension,[31] but despite the use of the terms "Protestant" and "Catholic" to refer to the two sides, it was not a religious conflict.[13][32] 

Religiost motivert?

Noe mer konkret for relevans til "Kristendommen blei ansett for å være den verste..."?

Jo isåmåte at det var en fet konge som bestemte protestant eller katolikk.

Poenget om det ikke var noen religiøse uenighet så ville millionvis ha levd.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Noe mer konkret for relevans til "Kristendommen blei ansett for å være den verste..."?

Tja, antall mennesker drept kanskje? Kan starte med 6 millioner jøder... På bakgrunn av ein Kristen antisemistisk holdning og syn på dei.. Nåke Hitler adopterte sjøl..

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Atib Azzad said:

At samtlige retninger innen Islam fordømte at Mohammed Omar (tidligere leder av Taliban (død)) tok tittelen som Amir al-Mu'minin (Leader of the Faithful) fordi hans forståelse av teksten var alt for mangelfull til å fortjene en slik tittel, sier kanskje noe om talibans lærd-het.

Eller det er bare at de tolker teksten forskjellig? Det er jo svært mye tvetydig og rart som står i boken. Enhver kan hevde at sin egen tolkning er den rette, men det gjør det ikke nødvendigvis riktig fordi om. 

Quote

Motsigelsene går mest på hvor bredt man tolker disse utdragene som dreier seg om rettferdig krig, som egentlig ikke er mer motsettningsfullt enn USA's forhold til Abrahams gud, og krigføring.
Når du mener så mye om Islam og muslimer, skulle jeg tro, det kunne være nyttig å gjøre seg mer kjent med det du kritiserer.

Jeg har ingen spesielle meninger om muslimer. 
Trenger man å lese Mein Kampf for å kunne avfeie den nazistiske ideologien?
Trenger man å lese Koranen for å kunne avfeie islam? 

Jeg vil svare nei til begge deler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Pallehysa said:

Tja, antall mennesker drept kanskje? Kan starte med 6 millioner jøder... På bakgrunn av ein Kristen antisemistisk holdning og syn på dei.. Nåke Hitler adopterte sjøl..

Adolf Hitler var slett ikke en kristen, han hatet kristendommen nesten like mye som han hatet jødene. 

Quote

By 1942, Hitler vowed, according to Bullock, to “root out and destroy the influence of the Christian Churches,” describing them as “the evil that is gnawing our vitals.”

Å si at holocaust skjedde på grunn av kristendommen blir helt uforbeholdent feil. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (37 minutter siden):

Adolf Hitler var slett ikke en kristen, han hatet kristendommen nesten like mye som han hatet jødene. 

Å si at holocaust skjedde på grunn av kristendommen blir helt uforbeholdent feil. 

Adolf Hitler og Mussolini var begge katolikker, jeg mener at Paven var dust nok til å velsigne begge, tror Vatikanstaten ble lovet land og innflytelse.

Ellers har ikke Hitler så mye med kristendommen å gjøre, annet enn at han forsøkte å vri kristentro over til å bli nazifisert.

Men ekte kristne gjennomskuet dette og havnet ofte i fengsel og leire fordi de nektet å predikere nazisme og nazi lære.

Fascismen har derimot mye med religion å gjøre, eller fake religion om du vil. Vi ser det både i Putin's Russland, i Sydamerika og i Spania under Franco.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (29 minutter siden):

Adolf Hitler var slett ikke en kristen, han hatet kristendommen nesten like mye som han hatet jødene. 

"Hence today I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord"

Du kan vel sikkert tippe kor og kven som skreiv dette?

Ellers er ikkje min påstand at Hitler sjøl var Kristen. Sjøl om han var oppvokst katolikk. Men Hitler sjøl, og hans bevegelse, Nazismen adopterte den Kristne Antisemitismen, som Hitler formet til sin egen form for nasjonalistisk og antisemistisk bevegelse. 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

"Hence today I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord"

Du kan vel sikkert tippe kor og kven som skreiv dette?

Han var muligens kristen tidlig i livet, men by the time han hadde kommet til makta var han anti-kristen. 

Quote

Men Hitler sjøl, og hans bevegelse, Nazismen adopterte den Kristne Antisemitismen, som Hitler formet til sin egen form for nasjonalistisk og antisemistisk bevegelse. 

Hitler og den nazistiske bevegelsen var urelatert til kristendom eller anti-kristen. Antisemittisme finner du ikke bare hos kristendommen.. den er jo utbredt i store deler av den islamske verden. 

Quote

Hitler's movement was not united on questions of religion. The consensus among historians is that Nazism as a whole was either unrelated to Christianity or actively opposed to it.[129] Use of the term "positive Christianity" in the Nazi Party Program of the 1920s is generally regarded as a tactical measure, rooted in politics rather than religious conviction.

In 1937, Hans Kerrl, Hitler's Minister for Church Affairs, explained "Positive Christianity" as not "dependent upon the Apostle's Creed", nor in "faith in Christ as the son of God", upon which Christianity relied, but rather, as being represented by the Nazi Party: "The Fuehrer is the herald of a new revelation", he said


In Hitler's eyes, Christianity was a religion fit only for slaves; he detested its ethics in particular. Its teaching, he declared, was a rebellion against the natural law of selection by struggle and the survival of the fittest.

At the turn of the century, leading Hitler expert[23] Ian Kershaw wrote an influential biography of Hitler which used new sources to expound on Hitler's religious views. He too concluded that Hitler was anti-Christian but spiritual

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Han var muligens kristen tidlig i livet, men by the time han hadde kommet til makta var han anti-kristen. 

Hitler og den nazistiske bevegelsen var urelatert til kristendom eller anti-kristen. Antisemittisme finner du ikke bare hos kristendommen.. den er jo utbredt i store deler av den islamske verden. 

 

Stråmann.. Argumentet mitt er ikkje at Hitler var kristen eller at antisemetismen ikkje finnes andre plasser. Vi kan vel holde oss til Europa i første omgang. Argumentet mitt er at Kristen Antisemetisme påvirket Hitler, og Nazismen.. Hitlers idolisering av Karl Lueger er eit tegn på dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (17 minutter siden):

Stråmann.. Argumentet mitt er ikkje at Hitler var kristen eller at antisemetismen ikkje finnes andre plasser. Vi kan vel holde oss til Europa i første omgang. Argumentet mitt er at Kristen Antisemetisme påvirket Hitler, og Nazismen.. Hitlers idolisering av Karl Lueger er eit tegn på dette. 

For å gjøre det mer spennende så var den mystiske russiske hofftrollman Rasputin's sekt med på å lage verket som inspirerte Hitler. Sions vises Protokoller...

Henry Ford mener jeg huske også var brevvenn med Hitler.

Rasputin han var creepy deluxe...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Stråmann.. Argumentet mitt er ikkje at Hitler var kristen eller at antisemetismen ikkje finnes andre plasser. Vi kan vel holde oss til Europa i første omgang. Argumentet mitt er at Kristen Antisemetisme påvirket Hitler, og Nazismen.. Hitlers idolisering av Karl Lueger er eit tegn på dette. 

Så argumentet er at kristen anitsemittisme påvirket Hitlers rasetenkning, deretter ble Hitler anti-kristen og drepte gjennom det anti-kristne naziregimet 6M+ jøder.
Og derfor er kristendommen ansvarlig for Holocaust? 

Ok..

Jeg er selv ikke kristen, bare så det er sagt. Snarere det motsatte. 

Lenke til kommentar

Hadde Hitler ennå hatt en slik motivasjon for sin krigføring så hadde det kanskje vært i nærheten av relevant, men det blir like søkt som å mene at jeg er motivert til krigføring av kristen tro bare fordi jeg er døpt i en kirke.

Quote

The primary aim of jihad as warfare is not the conversion of non-Muslims to Islam by force, but rather the expansion and defense of the Islamic state.[57][58] In theory, jihad was to continue until "all mankind either embraced Islam or submitted to the authority of the Muslim state." There could be truces before this was achieved, but no permanent peace.[45] One who died "on the path of God" was a martyr (shahid), whose sins were remitted and who was secured "immediate entry to paradise".[59] However, some argue martyrdom is never automatic because it is within God's exclusive province to judge who is worthy of that designation.[60]

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det var nok fascistiske ideer om rase som var gjeldende for Hitler. Hitler var ikke alene om slike tanker, Norge hadde en jødelov som fikk stå vel lenge og i hele Europa var de omreisende jødene mistenkeliggjort og hatet.

Det eneste Hitler gjorde var å sette europeisk rasepolitikk i aksjon, der Norge bare lobotomerte og steriliserte urene raser, så likviderte Hitler de.

Historien gjentar seg, og jeg vil si at muslimene er offer for mye av det samme som de statsløse jøder var før.

Vel det har jo vært Islamsk terror da, men verden er global idag... Ideene krasjer.

Jeg er skyldig selv, er mistenkelig og skeptisk mot arabere jeg ikke kjenner.

Men jeg har i bakhodet at de fleste arabere jeg kjenner er greie folk.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri vært for vestlig invasjon og krigføring i midtøsten, så jeg har ingenting å si på den biten av det. Jeg var bla. sterk motstander av invasjonen av Irak og var i kraftig mindretall om det den gang.

At det er begått mye urett i midtøsten er det mildt sagt ingen tvil om. Men her spiller nok Israel en sentral rolle.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...