Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Tror jeg går tilbake til win 8 etter å ha reinnstallert TS3 4 gangerdenne ukja fordi etter en stund så får man ikke maksimert vinduet men kun at den vil ligge minimert. nytter heller ikke å alt-tab til programmet heller.

 

TS3?

Team speak 3 ?

 

Anbefaler at du tester andre programmer , fungerer disse uten problemer med maksimering så er nok problemet i Team Speak 3 , har faktisk erfart lignende problem i Windows 8.1 eller 7 (lenge siden jeg brukte programmet ) løsningen var å endre på registeret mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mato;

 

Hvis W10 var aktivert, noe jeg tar som en selvfølge ut fra hva du skriver, så kan du laste ned W10 iso og ta en clean install. Når du kommer på nett med maskinen så skal W10 automatisk aktiveres.

 

Hardware id på maskinen er lagret på Microsoft sine aktiveringsservere, derfor den aktiveres når den kommer på nett uten at du har lagt inn noen nøkkel. Hopp bare over å taste inn nøkkel under installasjon, trykk på skip eller noe sånt de gangene installasjonen spør etter nøkkel.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Mato;

 

Hvis W10 var aktivert, noe jeg tar som en selvfølge ut fra hva du skriver, så kan du laste ned W10 iso og ta en clean install. Når du kommer på nett med maskinen så skal W10 automatisk aktiveres.

 

Hardware id på maskinen er lagret på Microsoft sine aktiveringsservere, derfor den aktiveres når den kommer på nett uten at du har lagt inn noen nøkkel. Hopp bare over å taste inn nøkkel under installasjon, trykk på skip eller noe sånt de gangene installasjonen spør etter nøkkel.

ja prøvde på det , men den nekter og boote fra cdrom ,  jeg prøvde og en orginal win 7 plate og da kommer det opp at pga datans sikkerthets setting er cdrom boot deaktivert .

 

grunen pga den ikke booter er at den ikke kan bekrefte den digitale signaruren på en fil feilkode 0xc0000428 

 

jeg mistenker at disken tok kvelden , men synes det er rart den nekter og boote fra plate 

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor lenge denne siden har vært oppe?

 

Activation in Windows 10: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-10/activation-in-windows-10

 

Her behandles temaer som f.eks.  Activating Windows 10 after a hardware configuration change

 

Det meste av dette er "kjent fra før", men det er nå alltids greit å få det direkte fra Microsoft, svart på hvitt.

Lenke til kommentar

Heisann! Jeg har hatt windows 10 en stund nå, men jeg tror jeg skal installere windows 8.1 igjen, får nettversk problemer og ekstra lang boot tid nå de siste mnd. (Kan være døende SSD?) 

 

Men kan jeg forsatt bruke win8.1 koden min ettersom jeg har oppgradert?

 

En rimelig bærbar jeg kjøpte har påslått boot-ROM oppsøking som default. Irriterende, og det forsinker oppstart på det meste som skal skje senere i boot-sekvensene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Win10 er en visuell nedtur.   

 

Utifra dårlige argumenter om at Win10 skal støtte "Universal apps" har de valgt å begrense valgmulighetene for farge på menyer/taskbar osv - kun for å gjøre det enklere for seg selv.  Nok en gang bryter det det viktigste budet "Lytt til hva brukerne vil ha".

 

Ja det toget gikk med Windows 8

Lenke til kommentar

Spørsmål. 

Noen som husker denne tråden der man kunne få tak på inntil 8 Windows 7-lisenser for en latterlig billig penge. Vel, jeg brukte kanskje 4 av dem og er fornøyd; men så lurer jeg på om disse er mulige å oppgradere til Win 10 på noen måte? Noen som har prøvd?

 

Som jeg har forstått det må jeg først installere Win 7 pro, for så å oppgradere til 10, enten via Windows Update eller direkte link hos Microsoft (som nevnt tidligere her). Men jeg har uheldigvis klart å rote bort imaget til denne spesielle Win 7 pro-versjonen, og finner heller ikke ut hvor den kan lastes ned. Noen som har det liggende eller vet om et image som virker med de lisensnøklene fra nevnte tråd? Andre triks mottas også med takk... 

 

Kanskje du kan svare på det myhken?

Lenke til kommentar

Andre her som sliter ekstremt med BSOD og DPC_WATCHDOG_VIOLATION?  Win10Pro 64-bit-us

Har reinstallert maksinen x-antall ganger, oppdatert bios (uefi), Prøvd med og uten drivere fra maskinprodusenten etc.Det skjer oftest når jeg dytter mye data over nettverket men nå kan det skje når som helst. Storage drivere må jeg legge inn fra produsenten da Win10 ikke finner diskene ved installasjon ellers. ACHI driveren funker ikke så måtte bruke SATA driverne (F6 drivers).

 

Boot drive er en 840 EVO 1TB. Har en Crucial M500 240GB som ekstra tmp/data og en 1TB HDD. Maskinen er ca. 1,5år gammel og alle forsøkene har vært clean install av. Alt av powersaves er slått av i Windows 10 samt fast-startup etc.

Holdt på i flere dager med dette problemet og Win10 release build virker ikke akkurat lovende. Innimellom bare låser den seg totalt så lenge at jeg ikke vet om den til slutt går i BSOD.
Dette må være den mest buggy releasen siden WinME.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Andre her som sliter ekstremt med BSOD og DPC_WATCHDOG_VIOLATION?  Win10Pro 64-bit-us

 

Har reinstallert maksinen x-antall ganger, oppdatert bios (uefi), Prøvd med og uten drivere fra maskinprodusenten etc.Det skjer oftest når jeg dytter mye data over nettverket men nå kan det skje når som helst. Storage drivere må jeg legge inn fra produsenten da Win10 ikke finner diskene ved installasjon ellers. ACHI driveren funker ikke så måtte bruke SATA driverne (F6 drivers).

 

Boot drive er en 840 EVO 1TB. Har en Crucial M500 240GB som ekstra tmp/data og en 1TB HDD. Maskinen er ca. 1,5år gammel og alle forsøkene har vært clean install av. Alt av powersaves er slått av i Windows 10 samt fast-startup etc.

 

Holdt på i flere dager med dette problemet og Win10 release build virker ikke akkurat lovende. Innimellom bare låser den seg totalt så lenge at jeg ikke vet om den til slutt går i BSOD.

Dette må være den mest buggy releasen siden WinME.

 

Som regel er en BSOD forbummet med en hardwarefeil, så det blir feil å skylde på OS'et...

I ditt tilfelle ville jeg koblet fysisk vekk alle diskene untatt den som skulle instalere OS'et på..

Lenke til kommentar

Det er noen ganger i livet man bare føler at noe ikke er ment til å fungere, for meg virker det som en av de tingene skal være Windows 10... Valgte nå å gi Windows 10 et nytt forsøk, det er vel over 1 mnd siden jeg gav det en sjanse og gikk tilbake til Windows 8.1 etter ca 14 dager på grunn av merkelige GUI-bugs, elendig grafikkytelse og mye tullball.

 

Nå er det kommer flere nye NVIDIA drivere, det har kommet et par oppdateringer til Windows 10, nyere drivere til det meste av min maskinvare deriblant offisiell Windows 10 driver fra Creative til lydkortet så jeg ikke lenger trenger å kjøre en modifisert utgave av driverne til Windows 8 / 8.1 osv..

 

 

Men nå fungerer jo ting tidvis dårligere enn forrige gang... Jeg kan blant annet ikke spille spill i fullskjerm uten å få 2-5 FPS. Det er komplett ubrukelig, men så fort jeg setter i Windowed Borderless så fungerer det fint. Har blitt anbefalt å deaktivere Game PVR i Xbox-appen, men denne appen gir meg bare nettverks feil hver eneste gang jeg forsøker å logge meg inn og av en eller annen idiotisk grunn så gir ikke Microsoft deg tilgang til innstillingene før etter du har logget deg inn.....

 

Det er også noe alvorlig galt med nettverket eller nettverkskortdriverne til mitt Intel Ethernetkort da jeg ved overføring til å fra min lokale Windows Server mister tilgang til Internett osv.. Det virker som om nettverket fungerer så primitivt at den lokale overføringen får benytte seg av absolutt all båndbredde på Ethernetkortet så det rett og slett ikke er noe kapasitet igjen som er reservert til å holde koblingen mot Internett og øvrige ting gående samtidig som jeg overfører i fullhastighet til min lokale server. Slik nettverkoppførsel har jeg aldri opplevd før noengang, men det må ligge noe i det for så fort jeg overfører noe over nettverket som ikke går raskt nok til å ta full båndbredde så fungerer alt fint, men så fort jeg overfører til Windows Server som har såpass rask lagring at jeg blir begrenset av nettverkstilkoblingen så ser den ut til å sluke all båndbredde så ingenting annet nettverkrelatert fungerer samtidig som jeg driver med en overføring noe som er helt på jordet.

Lenke til kommentar

Jeg kan fint overføre filer fra en Windows 10-boks til en Windows Home Server der jeg makser ut gigabit-forbindelsen til serveren uten at det påvirker samtidig nedlasting fra internett (40Mbps). Har også ethernet-kort fra Intel, samt Core-i5 CPU, 8GB RAM, H87 chipset (hvis jeg husker riktig). Dønn stabilt alt sammen.

Lenke til kommentar
Slettet-t8fn5F skrev (På 1.10.2015 den 11.10):

 

Theo343 skrev (På 1.10.2015 den 9.52):

Andre her som sliter ekstremt med BSOD og DPC_WATCHDOG_VIOLATION?  Win10Pro 64-bit-us

 

Har reinstallert maksinen x-antall ganger, oppdatert bios (uefi), Prøvd med og uten drivere fra maskinprodusenten etc.Det skjer oftest når jeg dytter mye data over nettverket men nå kan det skje når som helst. Storage drivere må jeg legge inn fra produsenten da Win10 ikke finner diskene ved installasjon ellers. ACHI driveren funker ikke så måtte bruke SATA driverne (F6 drivers).

 

Boot drive er en 840 EVO 1TB. Har en Crucial M500 240GB som ekstra tmp/data og en 1TB HDD. Maskinen er ca. 1,5år gammel og alle forsøkene har vært clean install av. Alt av powersaves er slått av i Windows 10 samt fast-startup etc.

 

Holdt på i flere dager med dette problemet og Win10 release build virker ikke akkurat lovende. Innimellom bare låser den seg totalt så lenge at jeg ikke vet om den til slutt går i BSOD.

Dette må være den mest buggy releasen siden WinME.

 

Som regel er en BSOD forbummet med en hardwarefeil, så det blir feil å skylde på OS'et...

I ditt tilfelle ville jeg koblet fysisk vekk alle diskene untatt den som skulle instalere OS'et på..

 

Ikke skylde på OS/Drivere/Firmware? Maskinen har fungert smertefritt i 1,5 år med Win7Pro-64bit. Cheapshot-miss . Man er heller ikke alene om å få dette problemet først på Windows 10, sjekk google.

Lenke til kommentar

Spørsmål. 

Noen som husker denne tråden der man kunne få tak på inntil 8 Windows 7-lisenser for en latterlig billig penge. Vel, jeg brukte kanskje 4 av dem og er fornøyd; men så lurer jeg på om disse er mulige å oppgradere til Win 10 på noen måte? Noen som har prøvd?

 

Som jeg har forstått det må jeg først installere Win 7 pro, for så å oppgradere til 10, enten via Windows Update eller direkte link hos Microsoft (som nevnt tidligere her). Men jeg har uheldigvis klart å rote bort imaget til denne spesielle Win 7 pro-versjonen, og finner heller ikke ut hvor den kan lastes ned. Noen som har det liggende eller vet om et image som virker med de lisensnøklene fra nevnte tråd? Andre triks mottas også med takk... 

 

Kanskje du kan svare på det myhken?

 

Disse nøklene fungerer utmerket til å oppgradere gratis til Win10. Og er det lenge siden du brukte de fire lisensene sist, så er det null stress å bruke alle 8 nå. Jeg har en lang liste med slike lisenser som jeg brukte den gang, men ikke har vært i bruk på noen år, og de lar seg fint aktivere på ny hardware osv uten på måtte ringe inn eller noe.

Så det tilbudet den gangen var jo virkelig bra, all ære til han som informerte om det her ;)

Lenke til kommentar

 

 

Andre her som sliter ekstremt med BSOD og DPC_WATCHDOG_VIOLATION?  Win10Pro 64-bit-us

 

Som regel er en BSOD forbummet med en hardwarefeil, så det blir feil å skylde på OS'et...

I ditt tilfelle ville jeg koblet fysisk vekk alle diskene untatt den som skulle instalere OS'et på..

 

Ikke skylde på OS/Drivere/Firmware?

 

Hvem sa at du ikke skulle skylde på drivere eller firmware?

 

edit: Har du oppdatert Firmware på din 840 EVO, forresten? Og/eller kjørt Performance Restoration fix'en?

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...