Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)


myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

  1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

    • JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

    • JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

    • Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29


Anbefalte innlegg

Les hele blogginnlegget her: http://samfunn.myhken.com/?p=344

w7proimg.jpg

 

16.september: Windows 7 fjernet fra MSDNAA - tilbudet er over.

 

I dag 16.09.09 ble Windows 7 fjernet fra MSDNAA. Ser ikke ut som om det kommer tilbake heller, se bilde under. Det finnes likevel en rekke andre programmer der som Windows 2008 server, Windows 2003 server, XP, Vista etc.

w7msdnaa1.jpg

 

Hvordan lage norsk installasjons DVD av Windows 7?

 

For alle som har lastet ned Windows 7 fra MSDNAA (ACM eller IEEE) eller for alle som har forhåndsbestilt Windows 7 fra utlandet, vil denne guiden være noe for deg. Du kan da bruke .iso filen du har lastet ned for å lage en norsk installasjons DVD slik at både installasjonen og sluttproduktet er på norsk.

 

http://samfunn.myhken.com/?p=691

 

IKKE MAS OM LISENSER I DENNE TRÅDEN!

 

Kan ikke folk slutte å mase om dette i denne tråden. Det er ULOVLIG å gi bort/selge lisenser fra en MSDNAA konto, og den som gjør det risikerer å få hele kontoen sin, inkludert alle lisensene som man har fått via kontoen, stengt ned og svartelistet.

Og er det noen som vil risikere å miste alle Windows 7 lisensene sine + eventuelt XP, Win2008, Win2003, Vista og alle andre lisenser for å selge/gi bort en lisens?

 

Dette er hentet fra MSNDAA:

 

Also, friends, family and colleagues not currently enrolled in a course that is part of an MSDNAA department are not allowed to access or use the software available from this website. (For examples of appropriate usage see: http://msdn.microsoft.com/academic/program...e/default.aspx)

 

Hvordan bytte språk på Windows 7 pro etter installasjonen?

 

For å bytte språk på Windows 7 Pro følg denne linken: http://samfunn.myhken.com/?p=447

Til alle som ønsker å laste ned språkpakkene, uten å måtte laste ned hele DVD platene fra MSDNAA:

Jeg har lagt ut språkpakkene her:

32bit versjonen - 47 MB

64bit versjonen - 53 MB

 

For de som vil ha MSDNAA tilgang uten Windows 7:

 

Må jeg laste ned alle versjonene? Funker alle lisensene om hverandre?

Et utrolig ofte spurt spørsmål: Kan jeg bruke alle 8 lisensene på en utgave?

JA du kan bruke alle lisensene, både andre språk og 32bit og 64bit om hverandre. Så ønsker du 8 32bit installasjoner, så kan du gjøre det. OG alle lisensene fungerer om du bytter til norsk språk også. Du kan aktivere før og etter språkbytte, uten problemer. Dere MÅ da legge alle versjonene i handlevognen, og så trykke på download linken. Dere trenger IKKE å fysisk laste ned alle versjonene til pcen.

 

Hvordan bli ACM medlem m/MSDNAA tilgang?

 

Metoden går ut på at du melder deg inn på Advancing Computing as a Science and a Profession skolen. Det koster $19 for et år. Da får du full tilgang til MSDNAA. Windows 7 er nå fjernet helt, men du kan bl.a skaffe 4 Windows 2008 Enterprise lisenser, mange Windows 2003 server lisenser, XP Pro lisenser, Vista lisenser ++++

 

1. Gå til denne siden for å starte.

 

2. Velg ACM Student Membership Online Form

 

3. Fyll ut nødvendig data. (edit: Brukeren Sovehest på Diskusjon.no gjorde meg oppmerksom på at det er viktig å ikke bruke æ,ø eller å i navnet ditt, eller navnet på skolen. Spesielt gjelder dette navnet ditt, da ACM lager en brukerkonto med deler av navnet ditt. Har du æ,ø eller å i navnet, bytt dem ut med ae,o eller aa.)

 

Følg så følgende oppsett:

 

post-46264-1252279387_thumb.jpg

 

post-46264-1252279393_thumb.jpg

 

post-46264-1252279400_thumb.jpg

 

Før du gjør dette må du bekrefte og aktivere kontoen din, du har fått en epost med den informasjonen. Om denne eposten ikke dukker opp innen 5-10 minutter, og ikke ligger i SPAM mappen din, prøv da å lage en ny webaccount, og velg at du allerede er medlem.

 

post-46264-1252279407_thumb.jpg

 

post-46264-1252279413_thumb.jpg

 

post-46264-1252279420_thumb.jpg

 

post-46264-1252279426_thumb.jpg

 

post-46264-1252279431_thumb.jpg

 

Frem til betalingen din er i orden vil du kun se dette på siden din:

post-46264-1252279438_thumb.jpg

 

Når betalingen din er i orden og du går inn her:

 

post-46264-1252279648_thumb.jpg

 

Edit: Du må nå fylle inn navn på studentveileder og studentnummer, og dette sjekkes visst opp. 14.09: tydeligvis sjekkes ikke alle opp, men det er en sjans. Du velger selv.

Så skal det stå "opt in" for MSDN AA

 

Når du har gjort dette vil det stå:

 

post-46264-1252279529_thumb.jpg

 

Slik blir det stående til kontoen hos MSDNAA er laget. Da vil du se dette på siden din, og sa skal du også ha fått en epost med brukerinfo til MSDNAA

 

post-46264-1252279741_thumb.jpg

 

Om du ser dette, og IKKE har fått en epost, prøv Password Recovery på:

 

post-46264-1252279832_thumb.jpg

 

post-46264-1252279855_thumb.jpg

 

Sjekk så spam filter etc.

 

Når får jeg lisensene mine??

 

Fra du har registrert deg hos ACM til betalingen går gjennom kan det ta flere dager. Anbefaler dere å sjekke MyACM siden å så sjekke kvitteringen der for å se hva det står på Payment. Noen har ventet opp til en uke på dette.

Fra betalingen går gjennom og til dere får MSDNAA tilgang (der dere får lisensene) kan det også ta flere dager. MSDNAA kjører på mandager og fredager, så uten om disse dagene får du IKKE tilgang til MSDNAA. Går betalingen i orden på en tirsdag og du opter inn, får du tilgangen din tidligst fredag samme uke. På grunn av stor pågang kan ting ta lengre tid. Stol derfor ikke på mailer og info om at det tar 24 - 48 timer, det gjør det IKKE. Om du ikke treffer med betaling og alt på en torsdag da....

 

Nå skal du ha fått deg åtte Windows 7 Pro fullversjon lisender for kun 120 kroner.

For å bytte språk på din Pro utgave, les her..

 

post-46264-1252295328_thumb.jpg

 

Hvilken risiko tar jeg?

Og dere, om alt feiler, om tilbudet stenges ned, om nøkkelene blir svartelistet (kan ikke skjønne hvordan de kan gjøre det, da det vil ta mye tid og ressurser på å luke ut ikke studenter fra de som er studenter etc) så har dere uansett ikke tapt mer enn 120 kroner. Verden går ikke under av det. Om du ikke tåler å tape 120 kroner, ikke meld deg på, for med ett slik poppulært tilbud (over 300.000 har lest de to originale trådene i USA) så blir det nok stoppet en gang. Kanskje ikke, men man vet aldri.

Så jeg garanterer ikke for noe, men jeg og noen tusen andre har i alle fall fått gyldige nøkler, fått aktivert Windows 7 og er kjempe fornøyde.

 

Kan jeg beholde lisensene etter ett år?

 

Jeg vet IKKE hva som skjer med eventuelle lisenser om du melder deg ut før ett år har gått. Er du medlem der ett år, får du garantert beholde lisensene etter du er "ferdig" på skolen.

 

Q. Can students keep these tools after they graduate?

A. Yes, this license is perpetual and nontransferable. You don’t have to uninstall the tools, but the stipulation of “academic use only” does not change. From MSDN AA Website (thanks to: i6s1)

 

Edit: Saken har kommet på itavisen.no, les den her....Microsoft har uttalt seg også, ingen ting å utsette på dette virker det som :thumbup:

 

Edit 2: Får dette spørsmålet svært ofte: Do you belong to an ACM Student Chapter?* Yes NO?

Som dukker opp under registrering...du kan svare ja eller nei, begge funker. Nei er det mest riktige for oss.

 

Hvordan kansellere medlemskapet?

Edit 3: For de som ønsker å kansellere ACM medlemskapet sitt, og kanskje få igjen penger kan følge denne linken: http://www.acm.org/membership/csfaq#CancelService

Kan jeg aktivisere samme lisens flere ganger?

 

Når det gjelder aktivisering flere ganger....har testet dette nå. Og jeg fikk til å aktivisere den samme lisensen automatisk etter fire dager på en ny installasjon. Men kan ikke garantere hvor mange ganger du får aktivisert før du må ringe MS. Men to ganger på 4 dager går i alle fall. :thumbup:

 

Finnes det mer på MSDNAA enn Windows 7?

 

Ja det finnes en rekke andre operativsystemer som Windows 2008 server, 2003, XP, Vista med mer. Du kan få opptil flere lisenser på de ulike programmene. Hvor mange er forskjellig fra program til program, du må nesten bare prøve ut.

Finnes Office pakken på MSDNAA?

 

Nei, den må du skaffe deg fra andre steder.

 

Det tar jo så lang tid....hva skjer a?

Folkens, dette tar tid, de både godkjenner kort, samt godkjenner MSDNAA kontoer i bolker. Det kan ta en til to dager om du er heldig, men det kan også ta opptil en uke.

IKKE få panikk, ting ordner seg. Husk på å lage webkonto, ellers får du aldri noen mulighet. Husk å opte inn når betalingen har gått gjennom, sjekk MyACM kontoen ofte. Du får ingen mail når betalingen er i orden.

MSDNAA godkjenner også i bolker, så det kan ta nye dager. De jobber IKKE på helger.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er også "student" på ACM :thumbup: Det anbefales på det sterkeste!

 

Tror det er mange "studenter" der nå. Men her på forumet finnes det jo faktisk mange studenter, så da kan de ha litt bedre samvittighet...til og med dette tilbudet vel strengt tatt gjelder for de i USA.

 

Men Byskogen Barneskole funket fint det som navn på skolen jeg gikk på... :thumbup:

 

Noen som klarer å betale med VISA? Jeg får det ikke til. Får bare "This card number is not valid."

 

Er det VISA eller VISA Electron? Det må være et kredittkort.

 

Har kun betalt med amex og Mastercard da jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...