Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet Witcher 3 med nyeste driver. Sli og g-sync funker strålende igjen! :D (på tide) 

 

Nå må jeg bare installere BF 4 for å se om det funker som det skal der. Det er jo faktisk det viktigste for meg :p

 

Tok en reinstall av win 10, fordi trodde kanskje det var noe anna enn driveren som føkka ting opp, men det var den G-sync hotfixen som fiksa biffen tydeligvis.

 

Kommer tilbake når jeg har installert BF ;)

 

Edit: Bf4 er IKKE friskmeldt enda. Det er noe som føkker opp. Plutselig fps drops og er helt nede i 60fps. Noe ER galt i win 10 enda. I win 8.1 er alt VELDIG smooth. 

 

Jeg ville ha venta en mnd til for å si det slik :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har installert Windows 10 og det fungerer helt utmerket, men har nå, etter noen dager med Win10, ekstrem treg oppstart. Vi snakker om minutter hvor det bare er svart skjerm, før man til slutt får påloggingsvinduet opp. Dette skjedde mer eller mindre over natta. Det er det samme når den skal våkne opp fra dvalemodus. Ekstremt treg.

 

Noen ideer om hva det kan være? Og evt. løsning på dette?

Lenke til kommentar

Har installert Windows 10 og det fungerer helt utmerket, men har nå, etter noen dager med Win10, ekstrem treg oppstart. Vi snakker om minutter hvor det bare er svart skjerm, før man til slutt får påloggingsvinduet opp. Dette skjedde mer eller mindre over natta. Det er det samme når den skal våkne opp fra dvalemodus. Ekstremt treg.

 

Noen ideer om hva det kan være? Og evt. løsning på dette?

 

 

Har hatt samme problem siden Win10 kom ut på min bærbare, til tider løser det seg selv, men så er det tilbake igjen plutselig.

Ikke verdens største problem, jeg restarter pcen sjeldent, og må bare ha litt god tid fra hvilemodus. Men irriterende ja.

Ikke orket å legge inn Win8.1 enda, for pcen fungerer jo utmerket ellers.

Lenke til kommentar

 

Har installert Windows 10 og det fungerer helt utmerket, men har nå, etter noen dager med Win10, ekstrem treg oppstart. Vi snakker om minutter hvor det bare er svart skjerm, før man til slutt får påloggingsvinduet opp. Dette skjedde mer eller mindre over natta. Det er det samme når den skal våkne opp fra dvalemodus. Ekstremt treg.

 

Noen ideer om hva det kan være? Og evt. løsning på dette?

 

 

Har hatt samme problem siden Win10 kom ut på min bærbare, til tider løser det seg selv, men så er det tilbake igjen plutselig.

Ikke verdens største problem, jeg restarter pcen sjeldent, og må bare ha litt god tid fra hvilemodus. Men irriterende ja.

Ikke orket å legge inn Win8.1 enda, for pcen fungerer jo utmerket ellers.

 

 

Prøvde å deaktivere alt i oppstartensom ikke var MS sitt eget, og oppgraderte skjermkortdrivere (leste at dette kunne være en årsak). Ingenting funket.

 

Det tok 4 minutter til påloggingsvinduet kom opp, og ytterligere 2 minutter å logge på, og laste inn alle programmer. Jeg orket ikke mer, og kjørte en clean install. Nå går det som normalt og meget rask oppstart. Forhåpentligvis vil det fortsette slik... Ser på nett at det er mange som sliter med dette, så jeg forventer at MS sørger for en fix til dette snarest.

Endret av op77
Lenke til kommentar

Windows 10 ødelegger alt av ytelse i spill og benchmarks for meg. 14000 poeng med 3-way sli i win 10 , mot 2-way sli som jeg fikk 17000 poeng med i juli :p

 

Ytelsen er ræva. Ny installasjon og nyeste driver hjalp ikkje en dritt. Det værste er at ytelsen var bra med en gang win 10 kom retail. Men den driveren da føkka til BF 4 :p

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Installerte windows 10 på min nye PC. Brukte Media Creation Tool. Synes windows 10 versjonen er litt merkelig. Er småting som jeg har merket meg. Blant annet hender det at oppgavelinjen blir liten selv om jeg har stilt den inn, og har låst den. Dette skjer automatisk. Plutselig forsvant klokka. Den ble kutta vekk i hjørnet, men kom tilbake med en gang igjen. 

 

Jeg har installert windows 10 på 4 PC-er. Alle fungerer bra så det er bare min som oppfører seg rart. Prøvde å laste ned windows 10 via windows update, men det tok alt for lang tid. Vi har problemer med netter her jeg bor. Vet ikke om dette er små barnesykdommer, eller om dette er noe jeg bør bry meg om. Må også nevne at batteriet på pc-en virker litt humørsykt etter installasjonen av 10.

 

Flere som har opplevd slike problemer? Burde jeg gå tilbake til windows 8.1 mens jeg har sjangsen? Spiller det noe rolle om hvordan windows 10 er installert? 

Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Installerte windows 10 på min nye PC. Brukte Media Creation Tool. Synes windows 10 versjonen er litt merkelig. Er småting som jeg har merket meg. Blant annet hender det at oppgavelinjen blir liten selv om jeg har stilt den inn, og har låst den. Dette skjer automatisk. Plutselig forsvant klokka. Den ble kutta vekk i hjørnet, men kom tilbake med en gang igjen. 

 

Jeg har installert windows 10 på 4 PC-er. Alle fungerer bra så det er bare min som oppfører seg rart. Prøvde å laste ned windows 10 via windows update, men det tok alt for lang tid. Vi har problemer med netter her jeg bor. Vet ikke om dette er små barnesykdommer, eller om dette er noe jeg bør bry meg om. Må også nevne at batteriet på pc-en virker litt humørsykt etter installasjonen av 10.

 

Flere som har opplevd slike problemer? Burde jeg gå tilbake til windows 8.1 mens jeg har sjangsen? Spiller det noe rolle om hvordan windows 10 er installert? 

 

Kan være at du har noen feil en eller annen plass.

Oppdatert skjermkortdriver? Amd / Nvidia kort bør oppdateres manuelt med siste driver fra produsenten.

Lenke til kommentar

 

Hei! :)

 

Installerte windows 10 på min nye PC. Brukte Media Creation Tool. Synes windows 10 versjonen er litt merkelig. Er småting som jeg har merket meg. Blant annet hender det at oppgavelinjen blir liten selv om jeg har stilt den inn, og har låst den. Dette skjer automatisk. Plutselig forsvant klokka. Den ble kutta vekk i hjørnet, men kom tilbake med en gang igjen. 

 

Jeg har installert windows 10 på 4 PC-er. Alle fungerer bra så det er bare min som oppfører seg rart. Prøvde å laste ned windows 10 via windows update, men det tok alt for lang tid. Vi har problemer med netter her jeg bor. Vet ikke om dette er små barnesykdommer, eller om dette er noe jeg bør bry meg om. Må også nevne at batteriet på pc-en virker litt humørsykt etter installasjonen av 10.

 

Flere som har opplevd slike problemer? Burde jeg gå tilbake til windows 8.1 mens jeg har sjangsen? Spiller det noe rolle om hvordan windows 10 er installert? 

 

Kan være at du har noen feil en eller annen plass.

Oppdatert skjermkortdriver? Amd / Nvidia kort bør oppdateres manuelt med siste driver fra produsenten.

 

Hei ! Ja, det skal jeg ha oppdatert. Har amd. :)

Kan sjekke om jeg har gjort det riktig.

edit: skjermkortet er oppdatert.

 

Noe annet som kan hjelpe? 

Endret av Tarzan93
Lenke til kommentar

Testet Witcher 3 med nyeste driver. Sli og g-sync funker strålende igjen! :D (på tide) 

 

Nå må jeg bare installere BF 4 for å se om det funker som det skal der. Det er jo faktisk det viktigste for meg :p

 

Tok en reinstall av win 10, fordi trodde kanskje det var noe anna enn driveren som føkka ting opp, men det var den G-sync hotfixen som fiksa biffen tydeligvis.

 

Kommer tilbake når jeg har installert BF ;)

 

Edit: Bf4 er IKKE friskmeldt enda. Det er noe som føkker opp. Plutselig fps drops og er helt nede i 60fps. Noe ER galt i win 10 enda. I win 8.1 er alt VELDIG smooth. 

 

Jeg ville ha venta en mnd til for å si det slik :p

Jeg har samme problemet med win 7 og nvidia driver 355.82. Plutselige fps drops, sjekker jeg evga precision x ser jeg at alle tre korta mine klokker seg ned til ca 980 mhz, fra rundt 1280 som de vanligvis ligger på(i BF 4). Tror kanskje gtx 670'ene mine begynner å bli for gamle, dårlig support fra nvidia til slike "gamle" kort?

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Min erfaring er at alle NVIDIA GeForce 35X.XX drivere har ymse problemer, så jeg endte opp med å fjerne Windows 10 og gå tilbake til Windows 8.1 og NVIDIA GeForce 347.90 og alt fungerer fint og flott igjen. Spill som Rocket League fungerer helt monogolid for meg med Windows 10 selv med GeForce 358.50 installert så jeg gav til slutt opp hele greia.

Lenke til kommentar

Windows 10 ødelegger alt av ytelse i spill og benchmarks for meg. 14000 poeng med 3-way sli i win 10 , mot 2-way sli som jeg fikk 17000 poeng med i juli :p

 

Ytelsen er ræva. Ny installasjon og nyeste driver hjalp ikkje en dritt. Det værste er at ytelsen var bra med en gang win 10 kom retail. Men den driveren da føkka til BF 4 :p

Får se om det blir w10 før jul for oss med SLI.

Har dessverre mine tvil ?

Lenke til kommentar

Min erfaring er at alle NVIDIA GeForce 35X.XX drivere har ymse problemer, så jeg endte opp med å fjerne Windows 10 og gå tilbake til Windows 8.1 og NVIDIA GeForce 347.90 og alt fungerer fint og flott igjen. Spill som Rocket League fungerer helt monogolid for meg med Windows 10 selv med GeForce 358.50 installert så jeg gav til slutt opp hele greia

Jeg  finner ikke driver 347.90 på NVIDIA's sider. Bare 347.88, veit du hvordan den funker?

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

 

 

Min erfaring er at alle NVIDIA GeForce 35X.XX drivere har ymse problemer, så jeg endte opp med å fjerne Windows 10 og gå tilbake til Windows 8.1 og NVIDIA GeForce 347.90 og alt fungerer fint og flott igjen. Spill som Rocket League fungerer helt monogolid for meg med Windows 10 selv med GeForce 358.50 installert så jeg gav til slutt opp hele greia

Jeg finner ikke driver 347.90 på NVIDIA's sider. Bare 347.88, veit du hvordan den funker?
Drivere finner man på guru3d.com. Både under download og på forumet :)
Lenke til kommentar

Ble muggen her.. I starten av denne tråden er det forklart hvordan man skal kunne unngå at Windows update installerer drivere. Jeg har satt det opp på som på bildene og alt ser logisk og riktig ut.

 

I kveld har jeg brukt mye tid på å rote med en dårlig driver til touchpaden. Masse bugs og irritasjon. Så fant jeg endelig en eldre driver, og den funket perfekt. Lykken var stor, helt til Windows update fant ut at den skulle laste ned og installere den nyeste driveren igjen.. Så sinnssykt frustrerende!

Lenke til kommentar

 

Min erfaring er at alle NVIDIA GeForce 35X.XX drivere har ymse problemer, så jeg endte opp med å fjerne Windows 10 og gå tilbake til Windows 8.1 og NVIDIA GeForce 347.90 og alt fungerer fint og flott igjen. Spill som Rocket League fungerer helt monogolid for meg med Windows 10 selv med GeForce 358.50 installert så jeg gav til slutt opp hele greia

Jeg  finner ikke driver 347.90 på NVIDIA's sider. Bare 347.88, veit du hvordan den funker?

 

 

https://www.mediafire.com/folder/tr6r33sra0v8x/Nvidia_Dev._Drivers

 

 

Her finner du den uten at den er bundlet med GeForce Experience og alt mulig annet herk... 347.90 ble sluppet igjennom Windows Update og ikke via GeForce.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...