Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Gjorde en fantastisk oppdagelse på android av alle ting; en fullverdig helt identisk klone av Civilization 5! Spillet er identisk med Civ5, bortsett fra grafikken som har en fin pixel grafikk. Det er også gratis!

Dette var genialt nå i julen i alt familiekaoset. Jeg kan sette meg ned og ta noen runder innimellom og samtidig være med i alt det som skjer.

Her er spillet:

https://play.google.com/store/search?q=unciv&c=apps

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tastatur er gøy ja, selv gikk jeg full nerd mode inn mot jula å kjøpte å bygde mitt første custom tastatur. Endte opp med en Keychron Q1 V2 base  , Glorious Panda brytere og et PBTfans Kabuki-Cho Icon tastatur hette sett. Tape moddet PCBen og hadde en 2mm dempematte av typen du bruker i bildører og lignende i bunnen av casen. Ble og sittende i utallige timer å åpne opp, demontere og smøre opp hver singel bryter, en prosess som ble mer tidkrevende enn jeg hadde sett for meg, men resultatet ble meget bra 🤓

G0whZlh.jpg

Spoiler

 

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

 

 

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Laserbeam (tidligere Sarcoex) skrev (7 timer siden):

@Evil-Duck

Kjempekult! :D 

Var det mye lodding og sånt involvert?

Ingen lodding nødvendig på Keychron Q1 siden det har hot swap PCB, så er en god nybegynner base eller for folk som vil teste flere  forskjellige brytere. Er ganske komfortabel med lodding selv, men ønsker å swappe å teste ut litt forskjellige type brytere etterhvert å da blir det litt kludder å måtte lodde løst og fast og det er få baksider med hotswap kontra lodding :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sjørøver said:

Jeg er på jakt etter en diablo klone fra 2005-2013. Det var flere spill i serien. Tror jeg spilte som en kvinnelig karakter? Har tenkt og tenkt i flere dager uten at jeg finner det igjen. 

De fleste diabolo kloner lar deg jo velge karakterer. 

Tenker du på den basert på gresk mytologi? Titan Quest?

Lenke til kommentar

Fyrte opp Subnautica igjen, en av mine aller største spill overraskelser noen sinne. Og en av de beste spillene jeg har spilt.

 

Nå tester jeg ut VR, prøvde VR for et par år siden, men funket ikke så bra, nå gjør det det.

Etter å ha fått Xbox kontrolleren til å oppføre seg ble det 90 minutter på rappen. Jeg holdt på til jeg fikk laget meg Seamoth. 

 

Her er de første 20 minuttene. 

 

 

Lenke til kommentar

e90a75a2-6e4c-4fe5-bbf0-9d9aab416a85.thumb.png.7dcd889ea9c630475f9287a0179ec638.png

Min Steam Replay 2022 ^^

Spillene jeg har spilt som ikke er listet der er enten via GOG, EA App, Xbox App / Xbox Series S, Nintendo Switch, Ubisoft Connect, Battle.Net (WoW), egne klienter etc. :) 

Har egentlig spilt Bannerlord og Project Cars 2 mye mer enn War Thunder. Men spill spilt i offline-status telles ikke.
Mesteparten av tida i Skyrim har gått til Vortex og Nexusmods :D 

War Thunder er høyt opp på lista etter at jeg (med familie) var på Marinemuseet i Horten. Seilte litt for mye rundt med båtene (små og store) jeg hadde sett der, samt fløy de par sjøflyene jeg hadde sett. Ble også endel runder i World of Warships (via Wargaming klienten).

Resten av spilletida har egentlig gått til litt WoW nå i Desember, endel The Elder Scrolls: High Isle, skikkelig nerding av Tower of Fantasy i et par uker (til jeg gikk lei av gacha-systemet), litt vel mange gjennomspillinger av Cyberpunk 2077, er vel på 6-7, og startet på min syvende eller åttende, og for engangsskyld få hjelp av Panam og gjengen ^^.

1 nesten gjennomspilling til av The Witcher 3, til remaster datoen var satt. Håper RT ytelsen er mulig å fikse, selvom verden er vel litt mer åpen enn Cyberpunk endel steder?

3 gjennomspillinger av The Witcher Enhanced Edition. Første gjennomspillinga ble Zoltan veldig gretten, andre gjennomspillinga så var det ei på starten som døde (som var mulig å redde egentlig), klarte det i den tredje gjennomspillinga. :w00t:

The Witcher 2 Enhanced Edition måtte jeg stoppe å spille pga kramper og litt klunkete kontrollere (spesielt via interaksjon o.l), finnes sikkert mods som fikser det (spilte med tastatur og mus).

Spilt gjennom Deus Ex Human Revolution og Deus Ex Mankind Divided et par ganger.

Har også spilt litt F1 22, The Sims 4, Mass Effect Legendary Edition, Mass Effect Andromeda og andre EA spill via EA appen.

Og alt for mye Gran Turismo 2 og Gran Turismo 4 i emulator (Duckstation (PSX) og PCSX2 (PS2)).

Og 36 minutter av System Shock 2. Til hjertet tok en gallop opp i halsen, og spillet måtte stenges ned og avinstalleres. Rart egentlig siden Bioshock gikk helt fint..

Har også spilt andre spill (som jeg ikke husker i farten), enten via Game Pass (Xbox og PC), EA Play Pro, Ubisoft+ o.l

 

Har egentlig ikke spilt så veldig mange "moderne" spill, endel litt eldre spill som jeg er vandt med, som er lettere å bare kople ut hjernen med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 29.12.2022 den 18.08):

Ingen lodding nødvendig på Keychron Q1 siden det har hot swap PCB, så er en god nybegynner base eller for folk som vil teste flere  forskjellige brytere. Er ganske komfortabel med lodding selv, men ønsker å swappe å teste ut litt forskjellige type brytere etterhvert å da blir det litt kludder å måtte lodde løst og fast og det er få baksider med hotswap kontra lodding :)

Veldig interessant. :) 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ble lei dual booting med Pop!_OS for å spille blant annet Need for Speed: Underground. GRUB var kranglete med Windows, og fikk ikke lagt inn Pop!_OS i Windows Bootloader (W11). 😕 Så kjører nå Ubuntu 22.10 i Virtualbox. :) 

Prøvde også å signere SafeDisc driveren selv, og laste den inn under boot, men ble blokkert av Windows. Egentlig like greit hehe.

EDIT: Fungerte ikke helt med VirtualBox, så prøver meg på VMware Workstation Player istedenfor. Også med Ubuntu 22.10. Skal være bedre GPU støtte, og en slags "GPU passthrough", og skikkelig 3D akselerert. 

 

Endret av Laserbeam (tidligere Sarcoex)
Lenke til kommentar

DCS salg betyr nytt fly. Er snart ikke now mer for meg å kjøpe. Bra at F15E, F4, Corsair, Kiowa, Sinai og Normandy 2 kommer i løpet av året.

 

Denne gang ble det MiG15.

Rå kult, lite fly.

Svojet hadde problemer med å lage jet motor etter krigen. De prøvde å bare stappe motoren fra tyske Me262 på sine fly og det gikk dårlig. 

Så kom naive Storbritannia og ga russerne en jet motor. Som russerne skulle få bygge på lisens mot at de bare brukte det til sivile formål. 

Stalinist Russland levde opp til sitt rykte som james bond skurker. Tok motoren økte kraften og stappa den i MiG15.

Når Storbritannia begynte å spørre om motoren de lånte ut sa russerne "hvilken motor" og betalte aldri et øre for den.

MiG15 kom overraskende på de allierte i Korea, som bare hadde sett disse ubrukelige første forsøkene på jet fly fra sovjet. P80 og F9F jetflyene fra USA hadde ingen sjanse mot den og ikke de britiske heller. 

 

Først når F86 kom på banen ble det utgjevnet.

F86 og MiG15 ser veldig like ut. Spesielt i mach 0.8 mens F86 hadde 6 M3 12.7mm mitraliøser med totalt 1800 skudd. Hadde MiGen gått en helt annen vei. Laget originalt for å skyte ned amerikanske bombefly før de kunne slippe atom bomber på russiske byer. Så den var utstyrt med 2 23mm kanoner med totalt 160 skudd og en gedigen 37mm kanon med 40 skudd.

37mm hadde en skudd takt på bare 400 i minuttet. Noe som er ekstremt treigt for et fly våpen. Men funker ok på treige bombefly. Men skulle du greie å treffe et jagerfly med 37mm kanon. Ja da er det ikke noe særlig fly igjen. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm. Blir nok ikke noe simrigg på meg i år i hvertfall. Tror jeg må prioritere en ny 2TB SSD til de spillene jeg skal spille i år (hvis dem kommer i år vel å merke), da jeg regner med at dem ikke kommer til å ta liten plass, sikkert typ 80-150GB eller noe sånt.
Samt jeg også må ha installert de spillene jeg enda ikke har fullført, som tar nok plass til sammen.

Spoiler

explorer_6F4g5FPsnN.png.bf948417af91f0c0be30145cb0e19d96.png

Og jeg har ikke engang reinstallert Cyberpunk og The Witcher spillene enda heller..

OT: Skal også kjøpe en Kindle med støtte for Audible og evt Spotify i tillegg. Trenger litt sol til våren og sommeren. Kindle er da perfekt, da ebøkene kan "synkes" opp mot Audible.
Audible abb blir skaffet snart, og da skal blant brukes ved MMO/RPG farming. :)

Spill som skal fullføres med eventuelle uspilte utvidelser / DLCer fra tilligere gjennomspillinger:

Spoiler

steam_k0e12hhvDr.thumb.jpg.4fb14cc0b402c674c25e0a4b9f735356.jpg

Har også "alt" i The Elder Scrolls Online, Guild Wars 2 og World of Warships (Coop Pve) som skal fullføres.

Og hvis 3 av mine forventede spill kommer i år (Forza Motorsport, Starfield og Assassin's Creed: Mirage), så blir det mer å legge til i backlog'en (kom ikke på et godt Norsk ord). ^^

Og Star Wars Jedi: Survivor og F1 23 skal spilles via EA Play Pro abonnementet. :)

Endret av Laserbeam (tidligere Sarcoex)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jobber med å finne innstillinger på den dyre F16 Force sensing stikka mi. Den er som den ekte med bare 5mm bevegelse og resten er kraftig som overføres til bevegelse i flyet. Sammen med 1:1 thorttle er dette super innlevelse i VR.

 

En halvhjertet reenactment av Operation Mole Cricket 19. DCS kart gjør det ofte nødvendig å finne områder som ligner på andre, sa kart utvalget er snevert. 

Men Syria kartet dekker faktisk hele Libanon så her kan man gjenskape Operation mole Cricket fra 1982 i det korrekte området.

Våpen utrustning er satt tilbake i tid til 82 tallet, men kan ikke gjøre noe med radar og slikt som er mye mer moderne i de flyene man har i DCS. Det blir en stor furball med missiler og eksplosjoner over alt.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...