Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Terrorister har tatt gisler i den store pyramiden ved Giza, det krever EN MILLION dollar, det fikk de og noen har dratt av gårde med penga, men flere er igjen med gislene, så en egyptisk Apache har blitt sendt inn for å håndtere det(viste dere at Egypt er det eneste landet med Apache, Hind og Ka50/52 angreps helikoptere. )

 

 

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ting man kan gjøre gratis i DCS.

 

Dette oppdraget er laget enten med thing som er gratis i DCS og følger med selve spillet som ikke koster noe, eller er gratis mods. 

Jeg bruker super carrier som koster penger, men spillet kommer med gratis hangarskip skip som er fult fungerende. 

Marianas er et gratis kart og A4 Skyhawk er gratis mod.(og en av de kuleste flyene I DCS)

 

 

Lenke til kommentar

F-15E er ute til DCS etter 8 år i halvferdig stilstand, fint fly osv, men ikke det jeg er så gira på, men bra vi nå har en F15 til å gå sammen med F15, F16 og F18. Måtte jo ha det, siden jeg fremdeles ikke kan få F4U og F4 som er de jeg egentlig vil ha. Men lar vente på seg.

Skal sies at bilde på TPod er klart og fint. Gøy å drasse med seg 9 laser bomber.
 

 

Lenke til kommentar

Persona 5 Royal er egentlig et knakanas godt spill. Litt mørke og dystre temaer innimellom, men kul og engasjerende historie. Trodde ikke at jeg kom til å like spillet eller gameplayet. Men kanskje jeg faktisk liker turbaserte spill?
Som n00b'en jeg er så spiller jeg på "Safety"-vanskelighetsgraden. Men er litt for enkelt til tider. Ment turte ikke helt noe vanskeligere, da de "eneste" turbaserte spillen jeg har spillt "skikkelig" de siste årene er Civilization-spillene.

Samt skal også fullføre Project Cars 2 flere ganger igjen; med kontroller i VR og ikke i VR, og med ratt og pedaler ikke i VR. Så ca 3 gjennomspillinger (ikke helt 100%), men når jeg føler jeg ferdig med det meste jeg orker.

Og spilte igjennom Cyberpunk 2077 igjen for noen uker tilbake, denne gangen med Panam og gjengen sin hjelp. MYE action!

Og klarer fortsatt ikke å gi helt slipp på Need for Speed: Shift enda. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har spilt igjennom den nå.

Har også lastet ned en hel haug Yakuza spill via Xbox appen på PC (GamePass Ultimate). Prøvde litt Yakuza 3 remastered, men føler kontrollen på karakteren er litt for hyppig (WASD)? Prøvde å sette Hz fra 144 til 60, hjalp ikke en døyt hehe. Men skal prøve litt mer, er sikkert bare en vanesak. :)

Endret av Laserbeam (tidligere Sarcoex)
Lenke til kommentar

To skikkelige runder med Six Days in Fallujah.

Første runde gikk veldig bra, intenst og kult.

 

Andre runde ble mer lok, da jeg ble valgt til team leader.

Men om noe enda mer intenst, å holde en kolonne mot gjenntatte angrep, jeg ble positivt overasket over at det er ikke bare brettene selv om forandrer seg fra runde til runde, men også hva som skjer, vi prøvde dette oppdraget en gang, da ble vi angrepet en gang av en bil, så ble vi angrepet av bombekastere før en bil til, Mens i denne runden, ble vi angrept av 4 biler og en snikskytter pluss to angrep fra en større mengde infanteri, og der er kult.
 

 

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt det større nåværende taktiske skyte spillene på PC, fikk jeg lyst til å gå gå tilbake til VR FPS, ikke noe slår FPS i VR, når man har en gunstock med hapting, holde våpen til skulderen og fyre av og kjenne "rekly" 

Desverre er Onward ikke så bra(blitt bittelittegranne bedre på type 2 år) Så jeg prøvde meg på Tales og Glory 2, ikke noe jeg vil kalle et taktisk FPS, er det ganske balls to the wall action. Men fy faen så gøy, 100 baddies i gatene full kamp hele tiden, fyrer av rifla, lader så fort man kan i VR. Det er bare rått Tales of Glory 2 er janky, laget på ferdig kjøpte assets. ser ikke så bra ut, men er med god margin mest intesne FPSet jeg noen gang har spilt.

Jeg var overasket over at Forcetube'n min fremdeles funket, den har støvet ned i over et år, mens jeg har flydd i simulatorer.  Men FPS var første VR kjærligheten in og er digg å komme tilbake til. Om de bare kunne få sluppet Geronimo så hadde jeg hvert happy camper. 
 

 

Lenke til kommentar

Spilt litt Project Cars 2 i VR igjen jeg. Blir svett, og hjelper ikke akuratt at det er varmt ute i tilleg hehe.

Har også installert Dirt Rally 2 også, tør nesten ikke å prøve den i VR igjen. Forrige gang velvet jeg utfor et fjell, og rullet og rullet nedover, til jeg nesten datt av kontorstolen jeg satt i selv.. Rally Cross modusen er vel tryggere håper jeg. :ninja:

Lenke til kommentar
13 hours ago, Laserbeam said:

Spilt litt Project Cars 2 i VR igjen jeg. Blir svett, og hjelper ikke akuratt at det er varmt ute i tilleg hehe.

Har også installert Dirt Rally 2 også, tør nesten ikke å prøve den i VR igjen. Forrige gang velvet jeg utfor et fjell, og rullet og rullet nedover, til jeg nesten datt av kontorstolen jeg satt i selv.. Rally Cross modusen er vel tryggere håper jeg. :ninja:

Har rullet et par ganger i DR2 selv, morsomt det, men fy så dårlig jeg er i det og alt av bilspill, mye lettere å fly på hode gjennom Tower Bridge i en spitfire enn å holde seg på veien i et bilspill.

Lenke til kommentar
Iran-Irak krigen var en blodig krig som varte nesten hele 80 tallet(fra 80 til 88) Iran hadde nettopp hatt en islamsk revolusjon og gått fra vestlig vennlig og alliert med USA til å bli en stor fiende av vesten. Saddam var en tyrann som gasset kurdere, men det var ikke så nøye for vesten. Irak fikk fly fra frankrike. Men der fløy for det meste sovjetiske fly. Iran derimot hadde mottatt mange amerikanske fly før revolusjonen. De hadde de beskjedne F–5 flyene, men de hadde også F-4 fly som var meget gode og en match for det Irak hadde. Iranske piloter var også bedre trent og motiverte.
 
De gjorde virkelig imponerende ting med sine fly. Som bombingen av et Irakisk atomkraftverk(der de hadde fått etterettingssøtte fra Israel selv om Israel og Iran nå var fiender)
 
Men det som gjorde at Iran ikke bare greide å holde ut mot Irak, men faktisk dominere luftrommet var F-14 de hadde kjøpt de av USA like før revolusjonen. Utstyrt med det store dyre AIM-54 missilene kunne Iran slenge missiler fra 150km, faktisk er det ikke før nylig at andre vestige fly har fått missiler som kan matche og overgå AIM-54 som ble desginet på 60 tallet. Med en hastighet på over 5000 km/t flyr missilen opp til rundt 30 000 meter og faller rett ned på fienden.
 
Den ble ikke brukt mye av USA da den ville i dagens valuta koste 70 millioner kr per missil.
Men Iran var i en kamp for livet og de brukte opp nesten alle missilene de hadde, de har senere begynt å produsere sine egne missiler, de lagde også andre missiler under krigen.
 
7. januar 1981 blir den iranske piloten Asadullah Adeli og hans RIO((radar intercept officer) Mohammed Masbough peilet inn mot en MiG som flyr over Persiagulfen. Det viser seg at dette var 3 MiG23 som flyr mot noen Iranske oljeplattformer. De fyrer av en AIM-54 Pheonix. Asadullah Adeli håper den ene missilen vil ta ut et fly og skade de to andre da de flyr tett. Men resultatet ble over all forventning. Missilen treffer en av MiGene og de 60 kiloene med sprengstoff gjør at alle 3 flyene blir skutt ned. Eneste gangen i verdenshistorien en missil har skutt ned 3 fly.
 
Lenke til kommentar

Visste dere at man kan zoome ut i StarCraft Remastered?

Trykk enter og skriv: "zoom zoom" 😁

starcraftzoom.thumb.jpg.e83a9374ef0d2d5d88f51869a330a244.jpg

Dette har reddet spillet for min del! Har alltid hatet hvor trykt ned i bakken kamera er i original spillet. Dette er latterlig mye mer behagelig! Endelig kan jeg kose meg skikkelig med denne gamle klassikeren fra barndommen min!

Usikker på om det funker i multiplayer, tviler siden det er en cheat code. Men jeg har nå bare tenkt å spille singleplayer uansett. Lurer på om dette er mulig i Star Craft 2 også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A-10C er det mest komplekse modulen i DCS, den brukes av amerikanske flyforsvaret som lavbudsjetts trenings verktøy for A10 piloter.  Da systemene er så like den ekte, at det funker til å trene de på slike ting.

I dette tilfellet er A10C en stand in for A10A som ble brukt under Desert Storm. Fremdles kledd i sin grønne cammo for bekjempe Sovjeterne i Tyskland. 

 

 

Lenke til kommentar

Air to air refueling er noe av det vanskeligere sakene i DCS.

Men Mirage 2000 er en av de lettere å gjøre det i. Fikk det til på første forsøk, selv om det er et år siden sist jeg gjorde en air to air refuelling da i F18. 

Jeg fløy så videre i selvmords oppdraget mitt. Jeg fikk sprengt rullebanen. Men må tilbringe min nærmeste fremtid i et Syrisk fengsel. 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...