Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig 

Har har jeg fått lov til å vise video fra Cliffs over Dover blitz VR beta.

Jeg lagde et oppdrag som viser mer eksotiske ww2 fly man ikke ser så mye av i moderne combat flight sims.

Vi er utenfor kysten av Nord Afrika i 1941. Axis maktene angriper en britisk konvoi. De har Stuka, Me109E7, Me110 og Italia møter opp med sin lille dobbelt dekker CR 42.

Britene flyr ut og møter de med fly ikke sett i noe større grad i vest Europa,  selv sitter jeg i en Martlet en britisk variant av F4 Wildcat,  et lite tønne av et fly. Sammen flyr jeg også med P40 Warhawks også amerikanske fly brukt av Britene i Nord Afrika,  vi har til og med dratt med våre egne dobbelt dekkere Gladiator II. Her blir det action. 

82 fly tilsammen i oppdaget og det er smooth som bare det i VR.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da har F16 oppsettet mitt fått en oppgradring til, nå har jeg fått meg MFSSB stick, den fungerer som en ekte F16 stikke, den beveger seg bare 5mm, og resten er hvor mye kraft du gir den, for å få maksimal effekt, må du bruke 6kg styrke i håndleddet ditt. 
Dette var veldig uvant, det faktum at det er lettere å rulle mot venstre enn høyre bare fordi det er sånn håndleddet ditt funker var en ny ting. Eller at du blir sliten i håndleddet etter å holde en sving i 2-3 minutter med 4-6kg trykk.

Men drit kult er det. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 29.11.2022 den 22.30):

Da har F16 oppsettet mitt fått en oppgradring til, nå har jeg fått meg MFSSB stick, den fungerer som en ekte F16 stikke, den beveger seg bare 5mm, og resten er hvor mye kraft du gir den, for å få maksimal effekt, må du bruke 6kg styrke i håndleddet ditt. 
Dette var veldig uvant, det faktum at det er lettere å rulle mot venstre enn høyre bare fordi det er sånn håndleddet ditt funker var en ny ting. Eller at du blir sliten i håndleddet etter å holde en sving i 2-3 minutter med 4-6kg trykk.

Men drit kult er det. 

 

 

Stikka var originalt designet helt uten vandring, men dette falt ikke i god jord hos pilotene og det ble rimelig kjapt innført noe vandring

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (25 minutter siden):


Er game pass verdt pengene?

Nå er kanskje svaret mitt litt utdatert, men jeg husker jeg regna på dette i 2017. Ta tok jeg utgangspunkt i prisen på de spillene i game pass jeg likte å spille og regnet ut hvor lenge jeg måtte abbonnere på gamepass før det ble lønnsomt å kjøpe spillene istedenfor å leie.

 

Jeg kom fram til at det ville tar over to år med kontinuerlig gamepass abbo før det lønte seg å kjøpe istedenfor å leie.

 

Så ja, jeg vil si gamepass er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Dwarf Fortress blir tilgjengelig i dag på Steam og Itch.io oppusset til moderne piksel grafikk hehe ;)

Spillet har også fått et herlig soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=Ekq3TDPznGI&list=PLp1Y6qRhEmZyEeE3O1xz-qb62htJbPqIF

Og endelig en tutorial! Mer her: https://arstechnica.com/gaming/2022/12/dwarf-fortresss-graphical-upgrade-provides-a-new-way-into-a-wildly-wonky-game/

 

Jeg gleder meg veldig!

 

Endret av Enceladus
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte hades på tilbud nå. Ser det har fått mye skryt. Tenkte det ikke ville være helt i min gate pga grafikkstilen, minnet for mye om anime som jeg ikke er så begeistret for. 

 

Men jeg er virkelig imponert. Måten de forteller historien på er helt genial. Aldri opplevd lignende. Det er også super smooth. Ingen bugs. Stor variasjon. Dialogen og skuespillerene er også utmerket. 

 

10/10

Lenke til kommentar

Noen har ingen laget en fantastisk DCS Vietnam trailer. Her er det mye brukt av mods(faktisk er vel alle kjøretøy bortsett fra Huey og M113 mods) 

Og veldig fancy bruk av klipping og vinkler. Det er jo ikke noe Vietnam kart i DCS(til alle spillere irritasjon) så det er brukt Marianas kartet der han har hvert veldig nøye med å unngå å få med de moderne byggingene)  samt noen sener har brukt Syria kartet.

 

 

Lenke til kommentar

Oh goodie.

Den månedlige open beta patchen til DCS er ute.

En god bra en på 15 gig.

Masse bug fixes, og black shark III er ute for de som liker russer helikoptere.

Er spesielt happy med oppdateringene til warbirds. 

Alle WW2 flyene har fått panser justeringer for å være mer realistiske. Spitfire har fått fiksa kjølesystemet, så man kan endelig kjøre på eco mode uten at motoren fryser ihjel. 

Men best av alt er at P47/51 endelig har fått korrekte ammo belter. Så nå spytter feks P47 ut ca. 8000 Semi armor piercing, incendiary, tracer kuler i minuttet. Som gjør kort prosess av de tyske flyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...