Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med den siste oppdateringen krasjer bare appen til Facebook med en gang. Og da snakker jeg om oppdateringen av appen, ikke av OS.

Opplever ikke at dette skjer nå. Har opplevd det ved tidligere oppdateringer, men da har det kommet en quickfix fra Facebook ganske fort :)

 

Ellers, veldig kjekt at den siste OS-oppdateringa fiksa den irriterende feilmeldinga jeg fikk hver gang jeg starta kameraet.

Lenke til kommentar

Jepp, ser helt vanlig ut. Elsker telefonen, men har hatt min i en måned nå og har betalt 690 kr til mobilfiksern for å bytte baksiden (knust), og nå dette.. :xmas:

 

Har brukt den veldig forsiktig, for å ha det nevnt...

 

EDIT: Prøvde å grave rundt i headphonejacken med en tannpirker, og det virker som det har gjort delvis susen. Det vil si det funker helt normalt de fleste gangene jeg plugger i headphonesene nå, noen ganger ikke. Kunne ikke se noe som gikk ut av pluggen, men jeje.. det funket.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Jepp, ser helt vanlig ut. Elsker telefonen, men har hatt min i en måned nå og har betalt 690 kr til mobilfiksern for å bytte baksiden (knust), og nå dette.. :xmas:

 

Har brukt den veldig forsiktig, for å ha det nevnt...

 

EDIT: Prøvde å grave rundt i headphonejacken med en tannpirker, og det virker som det har gjort delvis susen. Det vil si det funker helt normalt de fleste gangene jeg plugger i headphonesene nå, noen ganger ikke. Kunne ikke se noe som gikk ut av pluggen, men jeje.. det funket.

du har naturligvis testet headsettet i annen output for å utelukke feil på kabel/plugg?

Øretelefonene går mye oftere i stykker enn en jack, den er ganske så hardfør.

 

Edit: telefonen er ho vanntett, så du kan vaske jacken ganske grundig med qtips e.l. :)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke kikket på hvordan hodetelefonkontakten i Z3 er oppbygd innvendig, men generelt bør man være forsiktig med å stappe Q-tips inni. Sjansen er stor for at bomullen henger seg opp i kontaktpunktene, og blir værende igjen inne i kontakten.

Roter man rundt med skrujern inni kan man risikere å bøye kontaktpunktene.

Det tryggeste er electroclean spray (uten olje). 556 er ikke for finelektronikk, det passer for grovere elektro eller mekanisk utstyr..

Lenke til kommentar

Noen som har blitt for at batteriet tappes nye raskere etter siste update? før varte min lett 2.5 dager på en lading, men nå holder den knapt 15 timer. (Z3 compact jeg har)

Jepp:/ mobilen sank ca 15%+ i natt! slik var det ikke før! Maks ett par! Når jeg ser på hva som har tømt batteriet siden sist lading ligger android system på topp med nesten 40%! Før var skjermen overlegen der. Hvordan ruller en tilbake?

Lenke til kommentar

 

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

Jeg har også z3c, men har aldri opplevd at lokket har åpnet seg selv. Jeg tror den har blitt litt løsere enn når den var helt ny, men det kan være at jeg bare ikke er like forsiktig lenger eller har fått bedre åpneteknikk. Jeg har ikke hatt telefonen like lenge som deg heller, kun ca 2-3 uker.

 

Jeg har også tenkt på å kjøpe magnetisk ladekabel for å slippe slitasje. Men dette ser jeg for meg som et mulig problem først etter flere år med daglig åpning av luken.

 

Luken skal ikke åpne seg selv etter normalt bruk etter kun 4 uker. I mine øyne er dette en soleklar garantisak, så jeg ville nok levert telefonen inn.

 

 

Oppdatering: I stedet for reklamasjon valgte jeg å kjøpe en 2 pakk med luker herifra. Dette fikset saken! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...