Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en Z3 compact som eg vil tro er enten helt lik sånn hardware sett, eller dårligere. Og den har INGEN av de problemene du snakker om.

 

Når det er sagt, ditto. Ikke kommenter en mobil du har hatt en dag. Det er helt ubrukelig "fakta" uansett..

Du tror ikke det var en grunn til at jeg hadde telefonen i en dag?

Den var et hakke mareritt, og utstillingsmodellen på Elkjøp var helt identisk. Skal ikke uttale meg om compact, da jeg ikke har prøvd den, men likeså skal ikke du uttale deg om en telefon du ikke har rørt i det hele tatt.

 

Så det er sagt, er poenget mitt at jeg synes folk skal styre unna denne telefonen, men det er sikkert noen som vil si noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg er strålende fornøyd med min Z3 og kjenner meg ikke igjen i problematikken som blir bragt opp her. Når det er sagt kjører jeg snart CM11 fast. Stock Sony firmware kan jeg ikke bli kvitt fort nok.

ser veldig gjerne en rapport på faktiske resultater av DRM-tap - blir f.eks kameraet merkbart dårligere? Hvis minusene er få vurderer jeg bytte, da Google smartdialer og lollipop-statusbar er store pluss(antar man får disse i cm?)
Lenke til kommentar

Noen flere enn meg som sliter med å spille av video i nettleser fra f.eks vg, nettavisen osv? Opplever stadig vekk at enten så starter aldri videoen eller så viser den kun reklamen som er før og etter

kjent problem, men samme på nexus4 så tror ikke det er telefonen din, men kilden(VG). Ang vgtv kan det delvis løses ved å bruke dedikert app.
Lenke til kommentar

 

Jeg er strålende fornøyd med min Z3 og kjenner meg ikke igjen i problematikken som blir bragt opp her. Når det er sagt kjører jeg snart CM11 fast. Stock Sony firmware kan jeg ikke bli kvitt fort nok.

ser veldig gjerne en rapport på faktiske resultater av DRM-tap - blir f.eks kameraet merkbart dårligere? Hvis minusene er få vurderer jeg bytte, da Google smartdialer og lollipop-statusbar er store pluss(antar man får disse i cm?)

 

 

Jeg har ikke lagt merke til noe forskjell egentlig men nå tok det meg ikke mange minuttene før jeg låste opp bootloaderen da jeg kjøpte telefonen primært for å lære mer om portering av Android og kernel hacking. Jeg er dermed ikke den beste til å uttale meg om forskjellene med og uten DRM-tingene.

 

CM er jo basert på AOSP så du får en ren Android-opplevelse. Vi er ikke helt i mål med CM11 (Android 4.4.4) og Sony sitt AOSP-team jobber med både Lollipop og CM12, men jeg regner med at vi har noe ganske brukbart om litt :)

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

 

Har en Z3 compact som eg vil tro er enten helt lik sånn hardware sett, eller dårligere. Og den har INGEN av de problemene du snakker om.

 

Når det er sagt, ditto. Ikke kommenter en mobil du har hatt en dag. Det er helt ubrukelig "fakta" uansett..

Du tror ikke det var en grunn til at jeg hadde telefonen i en dag?

Den var et hakke mareritt, og utstillingsmodellen på Elkjøp var helt identisk. Skal ikke uttale meg om compact, da jeg ikke har prøvd den, men likeså skal ikke du uttale deg om en telefon du ikke har rørt i det hele tatt.

 

Så det er sagt, er poenget mitt at jeg synes folk skal styre unna denne telefonen, men det er sikkert noen som vil si noe annet.

Eg har jo prøvd z3 nesten like mye som deg. Og opplevd nada. Så.....

 

Selv om eg ikke har hatt den selv.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

De fleste testene skryter av batterilevetiden til Z3 og Z3 Compact. Noen har også brukt standardtester til å sammenligne batterilevetid på ulike telefoner. Resultatene av en slik test gjort av Phonearena:

 

attachicon.gifScreen Shot 2014-12-06 at 17.55.07.png

 

http://www.phonearena.com/news/All-bow-to-the-new-endurance-king-Sony-Xperia-Z3-scores-a-record-battery-life-for-its-category_id60922

 

Dette er grunnen til at jeg gikk for Z3C! Fantastisk deilig å slippe å ha "bekymringen" om dårlig batteri i bakhodet. Hadde telefonen en liten stund i docking på fredag og i dag står den til 34%! Satser på å klare meg igjennom hele helgen uten lading :)

 

PS: Må si det er litt digg at Iphone 6 blir betegnet som poor :p

Lenke til kommentar

 

Er det noen her som har ett deksel som fungerer med docking stasjon (DK48)? Jeg bestillte ett silicon aktig deksel på ebay. Passformen var veldig bra men den går ikke inn i dockingen med dekselet på pga det bygger for mye på tykkelsen, så det deksel vil nok aldri bli brukt.

I esken til mobilen er det en ekstra holder til DK48 som er litt tynnere og gir plass til deksel på mobilen :)

 

 

Jeg bruker den uten "deksel" pga min ikke passer inn i noen av de med lommebok etuiet, men det fungerer helt topp, trenger bare en liten justering før den starter å lade :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjøpte meg sony xperia z3 i dag. Men frontkameraet er jo helt SYKT kornete! det er jo helt vilt. hadde samsung s3 før, og til og med det har jo bedre frontkamera omtrent. har dere andre vært borti det samme? vurderer å klage. har aldri sett en telefon med så kornete kamera før.

 

dessuten opplever jeg ikke akkuratt batteritiden som så veldig bra. den hadde 85% klokka 17.50. Nå kl.22 er den på 51%. Er det normalt? Har ikke brukt den noe særlig bortsett fra å være på snap og lasta ned en del apper. Alt har jeg brukt på wifi..

Du må bruke 1 uke på å "kjøre" den inn, den stabiliserer strømforbruket etter ca 1 uke, bare prøv å bruke den normalt :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Noe som teller en del for meg er hvor mye batteri telefonen bruker i standby. Kanskje det bare er jeg, men jeg sitter jo ikke med telefonen i hånda og trykker på den hele tiden. Den ligger jo mest stille.

 

Jeg opplever at iPhone 5 f.eks holder veldig lenge i standby. Lumia 1020 kunne godt ha vært litt bedre på det. Hvordan er z3 på strømforbruk i standby?

Lenke til kommentar

Noe som teller en del for meg er hvor mye batteri telefonen bruker i standby. Kanskje det bare er jeg, men jeg sitter jo ikke med telefonen i hånda og trykker på den hele tiden. Den ligger jo mest stille.

 

Jeg opplever at iPhone 5 f.eks holder veldig lenge i standby. Lumia 1020 kunne godt ha vært litt bedre på det. Hvordan er z3 på strømforbruk i standby?

 

Det er jo avhengig av hvor mye den skal oppdatere seg i standby. Man kan jo ha ultrastamina mode på(oppdaterer så og si ingenting) og ha ukesvis(uten at jeg har prøvd såklart) med batteritid. Personlig bruker jeg stamina mode med noen applikasjoner som sviver og går i standby og bruker kun ett få prosent når jeg sover(helt standby).

Lenke til kommentar

Hvis man går etter produsentenes egen informasjon har den ihvertfall veldig bra batterilevetid i standby. Z3 er oppgitt å greie 890 timer (2G) - bedre enn alle nyere telefoner ifølge Prisjakt.no:

 

http://www.prisjakt.no/category.php?m=s197154942&o=lokal_rank

 

Min subjektive erfaring med Z3 compact er også at batteriet er veldig seiglivet i standby.

Endret av /\non
Lenke til kommentar

Dette er jo uforståelig, for ninja over her har jo testet telefonen intensivt og konklusjonen var at batteriet ikke var noe tess på z3.....

 

Anbefalte jo iphone.

Nå må du gi deg. Jeg har aldri sagt at batteriet i z3 var dårlig, jeg sa jeg ikke var imponert, og synes at det er litt vel skrytt oppi skyene.

 

Når jeg anbefalte iPhone, var det ikke pga batteriet, om du hadde lest litt nøye ville du og skjønt det...

 

Det kommer tydelig fram her at jeg har med en Android fanboy å gjøre, så dette her blir håpløst uansett hva jeg sier, med mindre jeg skal lyge å skryte z3 oppi skyene. Når det er sagt, ville jeg valgt s5 eller note 4 over z3 anyday!

Lenke til kommentar

Er på jakt etter ny mobil, og er i grunn z3 compact som frister mest. Når kommer den nye modellen? Vil den komme ila vinteren, slik at det vil være lurest å vente (regner jo med at z3c faller i pris da), eller er den ikke forventet før om en god stund?

 

En eventuell "Z4 Compact" vil du nok ikke se lansert før tidligst mars med tilgjengelighet i butikken rundt April/Mai, så trenger du ny telefon nå så ville jeg kjøpt nå ;)

Lenke til kommentar

Er på jakt etter ny mobil, og er i grunn z3 compact som frister mest. Når kommer den nye modellen? Vil den komme ila vinteren, slik at det vil være lurest å vente (regner jo med at z3c faller i pris da), eller er den ikke forventet før om en god stund?

 

Den "som venter på neste modell" venter bestandig :) .

 

Alternativt kan du bruke ditt eget argument og kjøpe en z1c.

 

 

Ole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...